Köszi a válaszokat.
Fölvetések még:
1.)
Mizu, ha egy MK ... akár több jogszabályt is (számomra, ~'bősz'-laikusként úgy gondolom) jogszabálysértő iránymutatást ad?
Egyáltalán mi az MK ~hivatalos neve, az mit takar, hogy nevezi szóban a 'szakzsargon'?
2.)
- Ha az ~alsóbb bíróságokra kötelező, akkor
- mit tehet egy elsőfokú bíróságoni bíró, ha annak (vélt (de esetleg általa is valósnak tartott) jogellenességét észleli?
(Ha mégis - és gondolom elvileg nem teljesen kizárt, hogy lehet ilyen, ez megtörténik. Pl. előjön egy nemzetközi szerződés, amiről eddig (az MK 'megalkotása során') nem tudtak, vagy nem vették figyelembe?)
- diretk peres ügyben - ha az MK a bíróságra nézve kötelező - egy adott 'témábavágó' MK elvileg hordozza azt a lehetőséget, hogy ha az ítélethirdetési szándékot éppencsak megelőzően benyújtom a bíró kezeihez, akkor az, egy adott ügyben, mint egy ~egyenirányító működhet? (Tehát egy kicsike kis részkérdés elbírálására egy nagyonerős - akár kötelező - befolyát gyakorol?)
Amennyiben a T. Válaszolók Bírók, vagy Bírójelöltek, avagy Ügyvédek, Ügyvédjelöltek - ha tehetik - kérem szépen 'analizálják ki' ezen utóbbi kérédést, annak inden hatásával (beleértve azt is, hogy esetleg az eljáró bíró figyelmét az adott témábavágó MK léte elkerülte), mert nagyon-nagyon érdekelne erről a nézetük, ha szabad.
Köszönöm, előre is.
Köszönet.