Amikor a szolgáltató hibásan számláz..


Majordomus # 2023.09.04. 19:43

Az legyen az ő gondja.

Ha a szolgáltató tudja bizonyitani hogy táhékoztatott téged a változásról és nem köztéri plakáton,akkor követeleti a díjat. Én is havonta kapok sms-t hogy "változtak az általános szerződési feltételek" olvassam el ebben ís ebben a menüpontban. Persze olvassa el a fene...

Youtuber # 2023.09.04. 17:32

Arról van szó, hogy kivezette a régi tarifacsomagot az ISP. Annak FTTH 2019 volt a neve. Meg nem (teljesen) szűnt még, mert egyrészt most is azon keresztül írok, másrészt számláznak rajta keresztül, de vannak akiket áthelyeztek automatikusan az újba, ami mindenben megegyezik a régi csomaggal két eltéréstől eltekintve: az egyik eltérés a neve FTTH 2022, a másik pedig a havidíj. A 2019-nél még inflációkövető áremelés sem volt az ÁSZF-ben, így a komplett csomag 5999 Ft Triple-Play rendszerben, még az újnál ez már majdnem 9000 Ft lenne. A megszűnőfélben lévő csomagra már hűséget nem is lehet kötni, és természetesen új szerződést sem.

"Nem szűnt meg a 2019-es csomag, pont ezért vagyunk még ebben a csomagban. Ahhoz hogy megszüntesse kellene egy kivezetési dátum, és legalább 60 nappal előtte értesítenie kell az ügyfeleket róla."

Na most a médiában, szaklapokban HWSW, ITcafe, stb bejelentették az áremelést, és a csomagok kivezetését még a tavasszal, tehát tudtunk róla, és erre is számítottunk, sőt, nagyon sokaknál már az emelt díjazás van hónapok óta, de egy kisebb hányadnál még a retro díjazású csomag.

Ezért mondtam én, hogy szerintem arra is készülni kell, hogy esetleg utólag behajtják, bár nekem is, és másoknak is az ügyfélszolgálat azt mondta (szóban), hogy nem fogják... csak ugye az ügyfélszolgálatos az egy alkalmazott, aki esetleg félre is tájékoztathatja az embert.

Amúgy jártam úgy évekkel ezelőtt, és a Telekomnál megnyertem, mert elismerte a Telekom, hogy bár az ügyfélszolgálatos olcsóbbat mondott, és bár a valóságban a SAT+NET40 kedvezmény nem vehető nálam igénybe, és nem annyiért, azért jóváírták arra a szerződésre ... gondolom az ügyfélszolgálatos mit kapott...

drbjozsef # 2023.09.04. 06:07

Youtuber,

Ha a követelés jogos, akkor követelheti, és egy évre visszamenőleg - távközlési szolgáltatásnál ennyi az elévülési idő - végre is hajtathatja.

Ha a követelés nem jogos, akkor nem kell fizetni.

Hogy jogos-e, vagy sem, az ennyiből nem állapítható meg, de erősen feltételezem, hogy a szolgáltató nem hülye, és akár egy sms-ben is kiküldheti a fogyasztójának, hogy az ÁSZF ésvagy a díjszabás változott, tekintsd meg, ha nem reagálsz akkor elfogadottnak tekinti.

Bizonyos lennék benne, hogy egy évre visszamenőleg követelheti.

Youtuber # 2023.09.03. 06:22

Üdv,

A négybetűs ISP-nél az a helyzet állt elő, hogy az ügyfelek egy részének már az új emelt áron számláznak a másik részének meg, vélhetően a belső IT rendszerük hibájából kifolyólag a régi, diszkont árazással. Nekem már nincs hűségidőm velük, viszont úgy tudom, ha a szolgáltató a saját hibáját kijavítja, korrigálja, akkor egy éven belül az alacsonyabb számla és a tényleg számla közötti különbséget az előfizetőnek kiszámlázhatja, és megtérítésre kötelezheti.

Viszont van aki így gondolja:
"Hogy fizettetnék ki utólag? Van egy fennálló szerződésetek, ami nem módosult. Nem tájékoztattak róla, hogy változna és emiatt ráutaló magatartás sem valósulhatott meg. Szerencsére az még nem működőképes, hogy visszamenőleg módosítanak magánszemélyek szerződésén, mondjuk az elmúlt 5 évre és behajtják a különbözetet..."

Melyik a helyes? Illetve melyik törvény szabályozza ezt pontosan?