Lenyúlós webshop


JOLY-JOKER # 2006.12.05. 16:28

szaisztok azt hiszem mostanában küldenek a bankok egy ellenőrző sms-t a tranzakció teljesítése elött , hogy valós -e a magbízás.

éppen most készülök kártayaelfogadói szerződést kötni .

A webes szolgáltatásoknál is azt kell figyelembe venni mint a postutánvéttnél.
igaz én nem csomagküldésben vagyok érdekelt hanem online játékban ahol vírtuális forintot adok bankos megrendelés esetén amennyiben nem adnám azt oda akkor a delikvens jogosan követelhetné az utalt pénzét vissza .
Ilyenkor Rendőrségi feljelentést kell tenni és
a rendőrség szakosodott osztálya "kamú " vásárlást kezdeményez de nyomköveti az információt és a pénz útját ezt követően várják a megrendelt árú érkezését azt is leellenörzik a cég teljesítheti -e e gyáltalában az álatla vállalt kötelezettségeket .
lehet olyan cég oldalára tévedtél amely már rég megszünt de a web-en még fent van és üzemel az oldala úgy hogy nem is tud rólla vagy nincs jogutódja .
Ekkor a cég bankos számlájáról vissazkövetelheted a megbízást mert a cég bankja ahol kötötte a kártyaelfogadói szerződést úgy kötötte azt, hogy neki magának is ellenőrizni kellene a szolgáltatás
korrekt üzemelését és amennyiben nincs vállat forgalomnak megfelelő pénzmozgás azt a céget ellenőriznie kellene a saját eszközeivel .
Mivel nyilvánvaló hogy ezt nem teszi így ő maga esik abba a hibába, hogy a már nem létező cég helyett helytálljon nevezetesen a
tranzakciót megsemmisítse és visszaküldje az eredőhöz.
Valami ilyesmi de a bankoknál ennél többet tudnak mondani , ha megengeded ne úgy menj oda hogy téged rászedtek, hanem úgy hogy kártyaelfogadó szeretnél lenni és akkor minderről kioktatnak .
Sok sikert

kismukk # 2006.10.31. 00:54

Részletesebben:
A hitelkártyámat valójában egy hitelkártya-cég kezeli, ha a kártyával fizetek, azt ők máris utalják az eladónak, minden hónap közepén nekem megküldik a havi kártya-forgalmat. Ha nem teszek kifogást, akkor a következő hónap elején lekérik az összeget (a havi teljes kártyaforgalom összegét) a számlavezető bankomtól. Mármost történt egyszer, hogy a kártyakezelő cégtől kapott forgalom-összesitőn egy ismeretlen cégnek történt kifizetést láttam, mire felhivtam őket: én ettől a firmától semmit sem vettem. A kártyakezelő utánanézett, tényleg nincs bizonylat róla, akkor vissza az egész, jóváirjuk máris a téves kifizetést, mondta. És a következő havi összesitőn a telefonbeszélgetés dátumával már ott is volt a jóváirás (stornó).

(Aztán jelentkezett nálam az "ismeretlen" firma, e-mailben, hogy miért tiltottam le a kifizetést? És elmagyarázták, hogy ők az a firma (telefontársaság) amelyet én rendszeresen igénybe veszek, de hogy nemrég ők a dijbeszedésre bankot változtattak és erről állitólag engem értesitettek is. Lehetséges, igy volt, csak biztos én a sok spammal együtt véletlenül kitörültem, igy nem tudtam róla. Miután tisztázódott a félreértés, visszahivtam a kártyakezelőt, minden OK, csak a beszedő neve megváltozott, hozzájárulok a kifizetéshez. )

(Még mindig zárójelben: ez egy külföldi kártyakezelő cég, az eset külföldön esett meg.)

Sasfioka # 2006.10.30. 12:09

Visszatartást jelent a banki szótárakban a backoff szó. Találkozni lehet még e szó mellett a withhold tranzakció fogalmával is, ugyanazt jelenti a kettő.

SF

prezso # 2006.10.30. 06:10

Sasfioka: mit jelent, hogy "backoff"?
A többi világos :)

Sasfioka # 2006.10.29. 14:18

Kismukk!

A backoff tranzakciók csak a banki könyvelést megelőzően, de a zárolást követően, megfelelő indokkal tiltható le. Amennyiben a banki könyvelés megtörtént (ez a tranzakciót követő 2-7 nap), akkor az összeget már a bank nem tudja felszabadítani, a tranzakció végbement, azt csak a tranzakciót fogadó tudja visszajuttatni.

Amennyiben a bank könyvelt tranzakciót backoff-ol, akkor ott a bank felelőssége is felmerülhet, pont ezen okok miatt van számos kártya és bank letiltva külföldi tranzakciókról hazánkban. Pl. backoff tranzakciót az OTP mindenféle kérdezés nélkül véghezvisz, ezzel mintegy "táptalajt" adva a backoff-csalóknak.

Elkönyvelt tranzakciót HIVATALOSAN egy bank sem vonhat vissza. (Ha a bank tévesen utal a bankszámládra, melyet te meg is kapsz, akkor a bank nem jogosult az összeget a beleegyezésed nélkül levenni, értesít, hogy járulj hozzá, majd ha hozzájárulsz, visszaveszi, ha nem járulsz hozzá, akkor bíróságra megy, és a bírói határozat alapján jogosult az összeget visszavezetni, így a banki könyvelések nem játékok, nem szórakoztatás célját szolgálják, azokat igenis komolyan kell venni. Ezért van olyan tranzakció, amelyen akár hét-tíz napig is áll zárolva az összeg, hogy minden rendben legyen a könyvelési értéknapon vele.)

SF

kismukk # 2006.10.27. 22:26

A hitelkártya kezelő banknál le lehet tiltani a fizetést, még az összeg leemelése UTÁN is. A bank megküldi a hitelkártya forgalom értesitőt, ha azon olyan tételt látok, amely alaptalan, beszólok a banknak, hogy téves és a bank visszarakja a pénzem. Nem tudom pontosan, a forgalom értesitő kézhezvétele után max. mennyivel lehet ezt megtenni, nálam kb. 1 hónap.

dioska # 2006.04.07. 12:01

gyakorlatilag semmit. Ezt hívják internetes csalásnak. Elméletileg feljelentést tehetsza lakhely szerinti rendőrkapitányságon, de ne várj tőle sokat.

Ezénvagyok # 2006.04.07. 11:17

Rendeltem egy amerikai weboldalról (www.thinkgeek.com) néhány dolgot, aminek az árát azonnal leemelték a kártyámról. Az árut azonban nem küldték el, e-mailjeimre nem válaszolnak, a DHL pedig nem tud részemre érkező csomagról.
Mit tudok tenni?
Esetleg a bankon keresztül visszaszerezhetem-e a pénzt?