Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


Milán996 # 2019.08.03. 11:25

Tisztelt Szakertok!
Ket kulonbozo kerdessel fordulnek onokhoz.
Az elso hogy vasaroltam a baratnomnek egy szandalt Kecskemeten egy cipo boltban. A labbeli rendeltetes szeru hasznalata utan ra 1 honapra szet jott, majd vissza vittuk az uzletbe ahol kozoltek velunk hogy megjavitjak.
A cipobolt ra ket hetre hivott is, hogy a termek megerkezett mehetunk erte. A szandalt nem neztuk meg, majd haza erve szembesultunk vele hogy nagyon minosithetetlen modon es csunyan lett megjavitva, ekkor azonnal vissza vittem hogy nem fogadom el ezt a javitast majd kozoltek veem hogy ok nem tudjak mit csinalni menjek a fogyaszto vedelemhez.
A szandalrol termeszetesen fotot keszitettem es irtam nekik egy eaemelt, amiben kertem hogy ennek tukreben kernem a vetelarat.
Majd valaszkent azt irtak, hogy a javitast ok dokumentaltak es mindent rendben talaltak.
A szandal masodjara es szet szakadt ido kozben es ujra vissza vittem, es szinten felkuldtek javitasra.
Azt szeretnem kerdezni onoktol, hogy ha masodjara is ilyen kontar munkat kapok akkor mi a teendom?
Illetve hogy ha elfogadom a javitast es megvarom, hogy harmadjara is szet szakadjon mivel a szandal mar olyan allapotban van hogy soha nem lesz mar hasznalhato, akkor utana mi tortenik? Harmadjara is megragasszak nekem?
A valaszt elore is nagyon szepen koszonom!

A masik tortenetem pedig egy kicsit egyszerubb
Vasaroltunk a baratnommel Calzedoniaban egy furdoruhat, majd a furdoruha 3 het hasznalat utan a felso resze szetjott, vissza vittuk szinten
es tajekoztattak hogy nincsen naluk tobb ilyen ebben a meretben csak Szegeden es Pesten, de ok nem foglalkoznak boltok kozott reklamaciokkal ha nem szeretnenk a vasarolt uzletben levasarolni, akkor a ket uzletben kicserelik nekunk, nem fogadtuk el nyilvan, mivel nekunk egy ugyan olyan kellene es felhaborodtunk, hogy nem kepesek lehozni.
3-4 nap elteltevel vissza mentunk, egy masik elado fogadott minket, aki sokkal korrektebb votl, es felhivta nekunk a szegedi uzletet es tajekoztatott, hogy az utletvezeto a kovetkezo heten megy pont Szegedre, es lefoglalja nekunk a termeket hogy meglegyen mire megy erte. Eltelt 1 het de szinten nem hivtak, majd vissza mentunk es mondtam hogy meg sem tudjak be szerezni vasaroljuk le.
En ugy tudom ha egy uzlet nem kepes a termek cserejet biztositani, akkor koteles a termek vetelarat biztositani nem?
A valaszt szinten nagyon szepen koszonom!
Tisztelettel: Milan.

dr.Varga # 2019.08.02. 19:15

Kedves tancenter,

Ha a termékleírásban, szerződésben, és semmilyen egyéb, szerződéskotés előtt megismerhető dokumentumban nem szerepel, hogy a termék normális működtetéséhez kapcsolódik a kondenzvíz óránkénti elvezetése, akkor van lehetőség az eredeti állapot helyreállítására, de csakis akkor, ha ez így van. Önmagában a tartály jelenléte, a kondenzvíz keletkezése már arra utal, hogy ez a normális működés része, ezért javaslom, hogy alaposan vizsgálja meg a papírokat. Az eredeti állapot heyreállítása két jogcímen jöhet szóba: 1) hibás teljesítés miatti elállás jogcímén, arra hivatkozással, hogy kijavítás, kicserélés nem lehetséges, mert a gép így funkcionál, 2) tévedésre hivatkozva, mondván, hogy a termék megvásárlásakor tévedésben volt a gép működtetése tekintetében, és ezt a tévedését a forgalmazó okozta vagy felismerhette azáltal, hogy erre vonatkozóan nem adott egyértelmű tájékoztatást, leírást. Őszintén szólva nem tudom, hogy melyik lehet jogilag a legkorrektebb; az 1) esetben a kellékszavatossági jogait gyakorolná, de nem állítaná a szerződés érvénytelenségét, 2) esetben a tévedés miatti érvénytelensére tekintettel kellene az eredeti állapotot helyreállítani. Az eredeti állapot helyreállítása azt jelenti, hogy önnek vissza kell adnia a készüléket, és vissza kell kapnia a vételárat. Talán a 2) verzió közelebb áll a valósághoz, mindenesetre annak sincs akadálya, hogy eredeti állapot helyreállítást kérjen a forgalmazótól mindkét jogcímre hivatkozva, mondván, hogy akár tévedésről, és így a szerződés érvénytelenségéről van szó, akár nem, az eladónak teljesítenie kell a levelében foglaltakat. (Ismétlem, ha valóban nem derült ki a leírásokból, hogy ez a normális működtetés része.)

tancenter # 2019.08.02. 16:40

Tisztelt Szakértők!
Kb 2 hete vettem idős édesanyámnak egy mobilklímát.A készülék jól működött, csak 1 óra múlva leállt, mert megtelt a kondenzációs víztartálya, mutatta a készülék hibajelzése.Felvettem a kapcsolatot a szervizzel, ott azt a tájékoztatást adták, valószínűleg elromlott a ventillátor. El is vitték a gépet futárszolgálattal, és ma felhívtak, hogy nem a ventillátor a gond, hanem ez a mobilklíma ilyen, hogy ki kell vezetni a kondenzvizet
Ez számunkra nem megfelelő, mert édesanyám középső lakásban lakik, és az erkély alatt, ahova esetleg ki lehetne vezetni a vizet, üzletek vannak, nem csorgathatjuk a vevők fejére a kondenzvizet.A lefolyó viszont a lakás másik végében van. Ráadásul a készüléknek a földtől kb 1 cm-re van a kondenzvíz kieresztő lyuk, alá még egy lapos tesi sem tehető. Ezeket az információkat sem a bolt,sem sem a használati utasításban sem találtuk.
Mi a teendő, mit lehet csinálni, ott a gép és nem tudja édesanyám használni, mert egy 84 éves asszony nem bírja óránként üríteni a kifolyt kondenzvizet, ráadásul, ahogy írtam, nem lehet semmit egyenesen találni, mert nem fér a kondezvíz kivezető alá.
Előre is köszönöm, de jó lenne gyors válasz is, mert nagyon meleg van, és megoldást kell találnunk.
Ödvözlettel: tancenter

Rasty90 # 2019.07.22. 18:29

Üdvözlök mindenkit . Lassan 1hónapja hogy egy nagyobb áruházba vissza vittem egy munkagépet 3napon belül. A gép munka közben leállt . Az üzletben egy eladó megállapította hogy a terméket én tettem tönkre (nincs külsérelmi nyoma). Csak a szervízt ajánlották fel . Az üzletben 3-5munkanapot ígértek aztán 15nap és végül 1hónap . Mivel munkagépről van szó így szükségem van rá .... Semmi érdemleges információt nem adtak hogy hol tart a termék . Több jegyzőkönyvet és panaszkönyvet vettünk fel . Mit tudok tenni ? Továbbá burkoltan a szervíz teljes költségét is rám akarják terhelni .

Rasty90 # 2019.07.22. 18:27

Üdvözlök mindenkit . Lassan 1hónapja hogy egy nagyobb áruházba vissza vittem egy munkagépet 3napon belül. A gép munka közben leállt . Az üzletben egy eladó megállapította hogy a terméket én tettem tönkre (nincs külsérelmi nyoma). Csak a szervízt ajánlották fel . Az üzletben 3-5munkanapot ígértek aztán 15nap és végül 1hónap . Mivel munkagépről van szó így szükségem van rá .... Semmi érdemleges információt nem adtak hogy hol tart a termék . Több jegyzőkönyvet és panaszkönyvet vettünk fel . Mit tudok tenni ? Továbbá burkoltan a szervíz teljes költségét is rám akarják terhelni .

Gab200 # 2019.07.08. 07:01

Köszönöm

drbjozsef # 2019.07.06. 11:06

Gab200,

Nem kell elfogadd, hivatkozhatsz az érdekmúlásra. Legfeljebb teljesen új, azonos termékre cserét vagy köteles elfogadni, további javításokat nem. Vagy vissza a pénzt.

drbjozsef # 2019.07.06. 11:05

Ptk. 6:166.§(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.

Ha azonos módon kéred vissza a pénzt, ahogy fizettél, akkor nem vonhat le belőle. Eseted határeset. Kérd a pénzt kp-ben, ahogy te fizettél. Kihozhatja a boltvezető személyesen is, ha nem akarja kifizetni a postautalványt.

Palkova # 2019.07.05. 16:20

Egy magyarországi webshopban vásárolt termék többszöri meghibásodása és cseréje után a gyártói szerviz a pénzvisszafizetés mellett döntött. Annak idején a terméket futárcég hozta ki és annak készpénzzel fizettem. Most kértem a kereskedőtől a pénz postai küldését, amiért 1500 Ft.-ot kíván felszámítani. Jogszerű ez?

Válaszukat előre is köszöni:

Kovács Pál

Gab200 # 2019.07.05. 09:37

Kedves Fórumtagok!
Egy tablet-et vettem korábban, ami nem működik megfelelően. Lassú, egyes alapvető műveletet nem végez el.
Kétszer javította már a forgalmazó, most szeretném harmadszorra visszavinni. Köteles vagyok harmadszorra is elfogadni a javítást, ha feljánlja a forgalmazó, v. mondhatom most már azt, h. visszafizetést kérek, én ebben a termékben nem tudok tovább bízni?
Köszönettel

CST90 # 2019.07.02. 15:57

Tiszteletem!

Másfél hónapja megrendeltem egy étkezési tanácsadást, melyre a pénzt is elutaltam, számlát is kaptam utána az egyéni vállalkozótól.
Ígérete ellenére több, mint egy hónappal később sem kaptam meg az anyagot.
Rettentő nehéz őt elérni, az utolsó üzenetében megdöbbent, hogy még nem kaptam semmit, hiszen ő elküldte már a múlt héten.
Az ászf-et elolvastam már előtte, nem igényelhetem vissza a díjat, nem is szeretném, hanem azt kérem amit rendeltem.
Az ászf-ben ezek vannak:
4.8. A Megrendelő által a szolgáltatás igénybevételére irányuló elfogadó nyilatkozat és a szolgáltatás
díjának átutalását követően a Szolgáltató az előzetes E-mailes egyeztetések során megegyezett időpontban és formában - papíron vagy digitális formában - megküldi a Megrendelőnek a számára elkészített tanácsadói anyagot.

6.5. Az előzetesen leegyeztetett napon (+/-3 napon) belül a személyre szóló tanácsadói anyag
kiküldése.

Ezek alapján már rég megkellett volna küldenie, de nem szeretnék még konfliktust, de ha úgy lesz hivatkozhatok arra, hogy a leegyeztetett naphoz képest továbbra sem kaptam meg? Mindemellett kérhetem-e akkor, hogy papír alapon postázza el nekem?
Sajnos nem tudok mivel védekezni mikor ő azt írja, hogy elküldte, max. print screent kérhetnék az elküldött üzenetről? Az igazolná egyedül, hogy valóban így volt-e. Sok pénzem van benne és tanácstalan vagyok.

Köszönöm a segítséget.

drbjozsef # 2019.07.02. 08:20

Vargab,

Nem fogyasztói szerződést kötöttél, a 14 napos elállási jog nem illet meg.

Ha szavatossági igényed van a termékkel szemben, akkor főszabály szerint első körben kijavítást vagy kicserélést kérhetsz.

El csak végső esetben állhatsz a szerződéstől, például, ha kétszeri javítás vagy háromszori csere után sem felel meg a termék.

Ptk. 6:157.§ - 6:167.§

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?…

Vargab # 2019.07.02. 07:12

Tisztelt Fórumozók!

Vásároltam egy napozóágyat cégemnek, webáruházban. A termék kb 1,5 héten belül szétszakadt. Felvettem a kapcsolatot a céggel, hogy gyenge minőség miatt elállok a vásárlástól, kérem a visszatérítést.
A cég válasza az volt, hogy a 14 napos elállást mint jogi személyként vásárló, nem tehetem meg. Kértem őket, hogy az elállásomat a termék hibája miatt kérem, nem azért mert meggondoltam magam.
Válaszuk az volt, hogy már tájékoztattak, hogy törvényileg nem illet meg az elállás, mert nem fogyasztónak számítok, mert cégként vásároltam.
Ez így rendben van?

Várom segítségeteket.

Pacsirta87 # 2019.06.24. 15:02

Tiszteletem!

Pár nappal ezelött rendeltem egy terméket egy magyarországi szerszámokat és kigépeket forgalmazó webshoptól!
Meg is érkezett időben,de a termék márkája illetve a minősége sem az volt amit én rendeltem!
Nem is érdekelet annyira ha működik akkor marad,ám annyira silány Kinai minőségű hogy hibás,több probléma is felmerült igy használhatatlan!
Még az nap próbáltam másfél órán át telefonon elérni a megadott időintervallum között ahogy fel van tüntetve a weboldalukon,sikertelenül!
Ezután következett au e-mailben való megkeresésük!
lefényképeztem a terméket,direkt úgy hogy a Cimirat amit ök ragasztopttak rá jól kivehető legyen!
persze erre sem érkezett válasz!
Másnap nagy nehezen egy hölgy felvette a telefon és megigérte nekem hogy 3 munkanapon bellül megtörténik a csere,biztos a kollegája rossz terméket csomagolt!
A cseréröé semmi hír!
Mai nap folyamán 52-szer hivtam őket,megint csak sikertelenűl.nem veszik fel a telefont hiába csörög ki!
Így hát megiont irtam egy email-t ,érdeklődve a cseréröl!
Érkezett is válasz,majd egy Pár email váltás követöen meg akarták magyarázni hogy Ők jó terméket küldtek!
Irtam nekik hogy ember még egy márkajelzés sincs a terméken,én pedig egy osztrék márkát rendeltem,ráadásúl a termék használhatatlan
Megkértem nyomatékosabban hogy cseréjék ki az általam megrendelt és a számlán szereplő termékre ezt a silány minőségű valamit!
Válasz nem érkezett!

A kérdésem az lenne,hogy jogilag mit tudok tenni ebben a helyzetben!

Válaszát előre is köszönöm

Üdv.T.Roland

Jozsef87 # 2019.06.24. 05:47

Tiszteletem,

Hasonló cipőben járok mint Tomi86, azonban választ nem találtam a kérdésemre. Garanciás ügyintézésem 3hónapig tartott, viszont a javítás konkrétan csak 6napot vett igénybe. A termék hibáját a bolt nem ismerte el, azt nekem kellett bizonygatnom, viszont ezzel 2.5év garanciát vesztettem el magamnak okozott kár miatt - egy csatlakozót kombinátfogóval elég erősen vissza kellett hajtogatnom. A bolt szervize minden kommunikációt megszakított velem már lassan 1 hónapja. Háromszor jeleztem feléjük, hogy a mivel
3hónapig tartott az ügyintézés 6napos tényleges javítással
a terméket a gyártó cserélte így őket kár nem éri
a hiba bizonyítására 110eFt -os termékem 2.5év garanciáját dobtam ki az ablakon

a Ptk 6:159 2/b pontja értelmében nem kérem a csereterméket. Ezt szintén jó indokkal teszem ugyanis a terméket a hajtogatott csatlakozóban kellene használnom fölfeszítve ami ki tudja meddig üzemképes. Azthiszem ezt írja úgy a hivatkozott jogszabály hogy a kiajvításhoz/kicseréléshez fűzött érdekem megszűnt abban a pillanatban hogy én feladtam 2.5év jótállásom.
Erre válaszképpen a szervíztől 3 levelet kaptam, az egyik hogy a terméket kicserélték ugyanolyanra. A másodikban hogy átadják a futárszolgálatnak. A harmadikat hogy ma szállítják. Ekkor megint írtam a szervíznek ismételten hivatkozva a jogszabályokra valamint megfelelő indokokat adva de semmi. A futárszolgálatnak szóltam hogy ne hozzák mert nem fogom átvenni.

A kérdésem, hogy jogilag rendben vagyok-e ha ezzel bírósághoz kell fordulnom?

Köszönöm,
József

drbjozsef # 2019.06.20. 05:02

DreddBíró90,

Ha nem szavatossági joga érvényesítése miatt cserélgeti a terméket, akkor ezek a járulékos költségek teljesen megegyezés kérdése. Ha akkor, amikor nyígott a szín miatt, közlöd vele, hogy semmi gond, küldje, de a költségekkel megfejelve küldöd majd az újakat, akkor ő fizeti. Ha ezt nem közölted, akkor legfeljebb az ÁSZF-ed szerint. Mondjuk ilyen esetben én tkp. új rendelésként kezelném, és kifizettetném vele.

DreddBíró90 # 2019.06.19. 14:49

Sziasztok!

Volna egy kérdésem. Üzemeltetüünk egy webshopot a fizikai bolt mellett. A minap volt egy rendelésem 3 termékre. Becsomagoltam, feladtam, át is vették ahogy az lenni szokott. Ám az átvétel után hívott a vásárló, hogy neki mégsem tetszenek a színek... így visszaküldene belőle 2-t és ha majd lesz olyan színű termék amilyet szeretne, akkor küldjek majd neki. Megérkezett a viszáru de közben felhívott a hölgy, hogy Ő még is inkább kérne a 2 visszaküldött termék helyett másik 2-t. A vissza küldött áru értéke 3200.-ft az új általa választotté pedig 3600.- ft. A kérdésem, az lenne, hogy ha újra postázom neki, akkor a postaköltséget és az utánvétet neki vagy nekem kell-e állnom? Így a jelen állás szerint neki kellene fizetnie 400 ft a különbözet, 1310.- ft a postaöltség, és 630 ft a postai utánvét azaz 2340ft.

Köszönöm.

drbjozsef # 2019.06.17. 16:52

Timcsi42,

Esetetek is hibás teljesítés, ha nem azt kaptátok, amire végül rábeszéltek és rendeltetek.
Vagy fordulhatsz békéltető testülethez, de az csak arra kötelező, amely vállalkozás ezt vállalta, vagy polgári pert indíthatsz, ha nem hajéandók megegyezésre.

drbjozsef # 2019.06.17. 12:01

Georgi156,

Így is van. Ha Kft. nevében kötöttétek a szerződést, akkor a termékszavatosság nem jár nektek.
De ki kérte azt? Át akarnak verni, vagy tök hülyék.
A hibás teljesítésre és a kellékszavatosságra hivatkozz, Ptk.6:157§, 159§.

Dorina94 # 2019.06.17. 10:43

Jó napot!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.Május 20-án visszaküldtem egy fülhallgatót egy internetes vásárlás után az egyik budapesti sony szalonba ,14 napos pénzvisszafizetésre hivatkozva.A termék be is érkezett 21-én ,de a mai napig sem utalták vissza az árát.Érdeklődni szeretnék,hogy ilyenkor mi a teendő,mivel már kicsúsztak a 14 munkanapból,van-e ilyenkor ködbér?
A választ előre is köszönöm!

Timcsi42 # 2019.06.17. 09:18

Tisztelt drbjozsef!

A férjem felkereste az üzletet, sajnos ott sem tudták beazonosítani a fegyvert, mert semmilyen "cikkszám" nem volt megtalálható rajta, amit össze lehetett volna vetni a számlán lévővel. Az eladók 3 db kb. fél cm-es dizájn vonalra hivatkoztak, hogy az a megkülönböztető jelzés, ami a fegyverről hiányzik, de abból sem derül ki, hogy a fegyver a számlán lévővel azonos. Továbbra is elzárkóztak mindentől.
Mit lehet ez ügyben tenni? köszönöm válaszát.

Georgi156 # 2019.06.17. 08:58

Kedves drbjozsef!

Köszönöm a válaszát!
Megírtam a levelet amit elküldtem a munkaruházati boltnak.
Egyenlőre még nem zárkóztak el semmi elől, de azt írták, hogy én/mi (egy kft vagyunk) nem minősülök fogyasztónak a Ptk. 6:168 § szerint.

Próbáltam olvasgatni, de számomra nem egyértelmű amit találtam.

Üdv: Georgi

drbjozsef # 2019.06.14. 09:16

Georgi156,

Ha egyértelműen igazolni tudod, hogy nem abban állapodtatok meg, mint amit kaptál (igazolhatóan más helyre, más mérettel, más színnel kérted), akkor ez a hibás teljesítés tipikus esete.

Az, hogy ő nem tudja eladni, az nem a te bajod.

Ptk.6:157§-6:167§.

Elsősorban javítást vagy cserét kérhetsz. Esetetekben az első értelemszerűen nem jön szóba, de kérheted a gyártót, hogy a megrendelésnek meg nem felelő termékeket gyártsa le újra megfelelően.
Ha a hiba nem jelentéktelen (6:159§.(3)), és a gyártó nem hajlandó rá, akkor elállhatsz a szerződéstől, és visszakérheted a pénzedet.
Ha nem adja, neked kell fizetési meghagyást illetve pert indítani.

Georgi156 # 2019.06.14. 08:38

Kedves Fórumozók!

Kis segítségre lenne szükségem.
Munkaruhákat rendeltem cégünknek nagyobb értékben. A rendelés előtt számos levelet váltottunk a ruhák típusát illetően és céglogó nyomtatást illetően is.
Rendeléskor előre fizettünk, de sajnos amikor mentem a ruhákért kiderült, hogy nem a megfelelő helyre, nem a megfelelő méretben és színben kerültek nyomtatára a logók.
Természetesen nem vettem át így a ruhákat.
Érdeklődnék mit tehetek. Az eladó azt mondja, hogy a nyomtatott ruhákat ő már nem tudja eladni, a nyomatokat nem tudja eltávolítani és azok már a mieink, mert kifizettük őket.
Kérhetek új termékeket a rendelésemnek megfelelően vagy elállhatok a vásárlástól?

Előre is köszönöm a válaszokat.

drbjozsef # 2019.06.13. 18:56

Toby,

lásd előző válasz