Kékfényes autók


Pjotr # 2007.03.05. 09:34

Viktor két megjegyzés:
Az első a bekötéshez, a 0.75-ös vezeték tényleg csak egy lámpát fog elbírmni, de én 15A-nél már nem bíznék meg ezekben a vacak kapcsolókban pár forint egy relé miért nem teszel be egyet?
Szóval 15A-ert ráengedni egy kapcsolóra nem szabad.
A másik, meg, hogy neked nem kell megállni a pirosnál, hát ne haragudj ez ritka nagy baromság...
Pontosan tudom mennyire tud gyorsulni egy kamion ekkora teherrel, de ettől függetlenül te a sárga lámpáddal nem állhatsz keresztbe a pirosnál, ha baleset lesz belőle szépen mész majd a rács mögé.
A kreszt neked is be kell tartani.
A sárga villogóval semmilyen elsőbséged nincs!
(3) A figyelmeztető jelzést használó járműnek a többi járművel szemben - az általános szabályoktól eltérő - elsőbbsége nincs.

ViktorBp # 2007.03.05. 12:14

Pjotr !

Komolyan mondom nem tudom, egyáltalán reagáljak-e a beírásodra, mert te is kezded felvenni azt a stílust amit Szota Zolkával, hogy teljesen hülyének nézel ....

1, Az első pontban a segítségedet köszi, de figyelmetlen voltál, a kapcsoló maga 15 A-es 12 V-on, és ehhez csak 7-8 A közötti áramot engedek rá direktbe, na mindegy mert már rákötöttem :) én már szét nem szedem, na de figyusz, ha már itt tartunk, egy az egyben ilyen típusú kapcsolóra relé nélkül a mentőkben a szirénánál ami 150W-ot vesz fel, azaz jóval több A is nyilván, egy az egyben ugyanezt a kapcsolót használják és mégis direktbe ráengedik az áramot, szóval szerintem ha 15 A-es kapcsolóra én csak 7 A körülit engedek, nem hiszem, hogy nagy bajt csinálok. Na most nem a pár forintról van szó, hanem sajnos most itt elkanyarodok ha ezt meg akarom neked magyarázni, de tudod úgy szereltem össze a fényhidamat, hogy tömbházban lakom, és minden egyes forrasztás kurva nagy munka nekem, és csak úgy tudom megoldani most is éjjel amikor nem zavarok senkit, beálltam a lépcsőház elé, és az emeletről hosszabbítóval hoztam le áramot a világításnak meg a forrasztáshoz, na és tulképpen az egész éjjelem ráment, de majdnem kész is vagyok vele, méghozzá nagyon esztétikusoan szépen megoldottam, úgyhogy ezek a lehetőségeim, ehhez képest (sőt azon túl is szerintem) igen szép munkát végeztem, na nem akarom magamat dícsérni, de tényleg jól sikerült, szép kis rejtett kapcsolókkal, a műszerfalat se barmoltam össze, szóval klassz lett na. Már kész van :) na erről ennyit, de azért köszi a tanácsot, valóban az abszolút biztonság érdekében szívem szerint én is bereléztem volna, de azt hiszem ez most így hogy minden egyes forgót külön kötöttem, így ez nem nagy megterhelés a kapcsolónak.

Na és akkor most jön a leveled kevésbé kedves hangvételű része :

képzelde l, pontosan tudom, hogy le van ez fektetve, hogy a t9öbbi autóval szemben semmiféle előnyöm nincs, de azért nézz csak utána jobban, most nincs nálam KRESZ, nem tudok idézni, de találsz ott olyanokat, hogy "a tilosban is megállhat", " a járdán is mehet azt hiszem max 10 km/h sebességgel", aztán egyirányú utcába szemből is behajthat 10-06 h között" és stb..stb ... szóval való igaz, nem olyan értelemben van előnyöm, mint a kék fénynél, de mégis van pár dolog amit enged a KRESZ sárga lámpával, csak te most abból indultál ki hogy teljesen debil vagyok. Természetesen tudom, hogy nekem is meg kell állnom a pirosnál, de azt mondod te jól tudod, hogy milyen egy ilyen 100 tonnás döggel megállni és elindulni, hát akkor nézzük a gyakorlati oldalát, tudod elég érdekes a kérdés, mert azt mondod, hogy ha baleset van akkor én kerülök bajba.... hát ez az, na most akkor én hiába állok meg a pirosnál, ha a kamion mögöttem meg úgyse fog megállni és akkor meg úgy ront be a keereszteződésbe, hogy az nincs biztosítva, na ekkor meg garantáltal lesz baleset. És kit vonnak felelősségre szerinted? ENGEM, mert rám van bízva a túlméretes járműnek a közlekedésben való biztonságos részvétele, és én tudom, hogy neki se szabad átmenni a piroson, de ezt magyarázd meg a török őrült kamionsofőrnek, akit én is próbálok rádión egyfolytában lassítgatni de csak anyázik, hogy őt nem érdekli, nyomjam csak neki, én meg ekkor se nyomom, na láényeg Pjotr, hogy tök világos legyek, most akkor van két lehetőség:
mikor követem el a nagyobb hibát ??

  • ha belemeyek ésszel persze a pirosba és biztosítoma kereszteződést, és így nagy valószínűséggel nem lesz baleset, ugyanis 100%-ra biztos, hogy a kamion nem fog megállni, ezen én már nem is veszekszem velük, olyannyira természetesnek tartják, igen ám, csak a felelősség meg rajtam van, mert én biztosítom őt ..
  • vagy ha betartok mindent, szépen megállok a pirosnál, szólok rádión a kamionnak, hogy lassítson, de ezek olyan őrültek, hopgy eszük ágában nincs lasssítani, és az lesz belőle, hogy én megálltam a őirosnál, így engem is kikerül és így ront be a kereszteződésbe ahol ilyen esetben nagy valószínűséggel valakivel össze fog menni ...

szerinted melyiket válassszam? csak azért érdekes kérdés ez mert ne veszd szem elöl azt, hogy a felelősség rajtam van az útvonalbiztosításért, és én most megint nem tudok pontos kresz §-t mondani, de ha olyan nagy rohadt dög kamiont biztosítok, amelyik pl. kisívben nem tud befordulni a saját sávjában, sőt továbbmegyek, örülök, ha a szembesávot igénybe véve egyáltalán be tud kanyarodni, akkor megint mikor cselekszem helyesen? ha hagyom, hogy bemenjen a nagy kamion a szembesávba aztán majd csak szépen hallom a csattanásokat vagy előremegyek 100 m-t, és lezárom a szembesávot, hogy ne lehessen baleset ??

Pjotr ! Nincs harag és semmi veszekedést se akarok, de érdekelne, te melyiket választanád az én helyemben úgy hogy rajtad van a felelősség. Az egy dolog hogy őt is felelősségre vonják ha biztosítatlanul belemegy a pirosba és abból gond lesz, de hogy engem sokkal jobban az biztos, mert nem tudom mennyire vagy ebben benne, de eleve a határt is csak úgy lépheti át az ilyen hatalmas túlméretes jármű, ha odamegyek érte a felvezetőautóval, és le kell adnom a rendszámot, hogy én viszem őt keresztül az országon, alá is iratnak velem valami papírt, hogy az útvonalbiztosításért a felelősség engem terhel (értem ezt olyan helyzetekre amikor nem fér el a sávjában és én kicsivel előtte megyek villogóval és próbálom leterelni kicsit a sáv szlére az embereket ... na ilyenre is volt példa, hogy letereltem, lehúzódott, de aztán meg utána mindjárt vissza is ment aztán elkapta a kamionnak a nagy kiálló vasbeton rakománya, és jó kis baleset lett belőle ... ki volt a felelős szerinted ?? ÉN !! Úgyhogy azóta nagyon is jól tudom, hogy nincs elsőbbségem a többi járművel szemben, de mégis meg kell oldanom, hogy balesetmentesen elmenjünk ezekkel a dögökkel az utakon !!!

Tényleg kíváncsi vagyok, képzeld magam a helyembe és válassz, hogy te akkor inkább biztosítanád-e a szembesávot és a kereszteződéstakárt szabályt is szegve amiért persze rendőr megint nem szól, ezer ilyen eset volt, pont akkor szólt amikor nem megfelelően biztosítottam (!!!) vagy kitennéd magad annak, hogy te ugyan szabályos vagy és megállsz a pirosnál, de aláírtad a papírt, hogy a felelősséget vállalod a balesetmentes útvonalbiztosításért ,és ennek érdekében pár szabályt talán fel is rúgunk, mindegy, lényeg hogy baléeset ne legyen, vagy tehát megálsz szépen a pirosnál, a szembesávot nem zárod le, és miközben tudod hogy rajtad van a felelősség na meg egy őrült török kamionsofőrrel van dolgod, te nyugodtan nézed a sárga villogós autódból ahogyan egymásba szaladnak a kocsik vagy a kamion miatt vagy maga a kamion kap el keresztbe két kocsit ???
Mi a véleményed ??

Mert én úgy állok ehhez, hogy szerintem többet ér az, hogy legyen biztosítva mondjuk a szembesáv amikor egyszerűen technikailag tisztában vagyok azzal, hogy nem fog tudni bekanyarodni csak a saját sávjában, és emiatt akkor tehát "szabálytalanul" viszont balesetet megelőzve inkább keresztbeállok a sávban, nehogy belerohanjon valaki a kanyarodó kamionba ... én ionkább ezt nézem, mert aztán persze lehet utána lebontogatni szépen a szerepeket hogy én hol voltam a villogós autóval, mennyire voltam észrevehető a forgalom számára, kinek volt piros és kinek zöld, de tudod én úgy állok hozzá, hogy nem érdekel kinek van piros és kinek nincs, hanem inkább biztosítom azt, hogy garantáltan balesetmentes legyen az átjutás !!! Na meg még tegyük azt is hozzá, hogy ha az megáll akkor egy zöld alatt nem is ér át :D, mire kicsit megindulna már vált is a lámpa, ez már csak olyan kis aranyosság, lényeg, hogy tehát a pirosba így is meg úgy is melemegy, akkor most az a kérdés hogy ez úgy jobb hogy ha biztosítva van neki az útvonal vagy nincs ??

Tényleg kíváncsi lennék most erre a válaszodra, de nem veszekedés-szinten, csak úgy, hogy te ilyen helyzetben mit lépnél ?? Csak mert ez nálunk szinte mindennapos dolog, simerjük az útvonalakat annyira, hogytudjuk, hol vannak "rázósabb" kereszteződések, keskenyebb sávok...stb ... na most napi gyakorlat szinten megy ez amit mondtam, és nagyon sokszor pont azért szól ránka rendőr ha nem zárom le a sávot, és nem biztosítom, ellenben még egyszer se szólt azért merta pirosba belementünk, ne haragudj, egyszerűen életszerűtlen mert mondtam,. hogy mindenképpen belemennénk, és valóban rendőr pirosban való átmenésért még soha nem szólt ha megfelelően volt biztosítva a kereszteződés, fordítva viszont már volt hogy szólt !!
Üdv
Viktor

szota # 2007.03.05. 12:16

Pjotr: az papír a kamion meg kamion.


szota
_________
amit itt leírtam saját véleményem jogilag nem biztos, hogy helytálló: nem vagyok jogász.

ViktorBp # 2007.03.05. 12:16

ja és a 0,75-ös vezetéket meg agyjuk, az megint 5 oldal lenne, mindenesetre nézd ha rendőrautókon 32 A-hez 0,75-öset bekötnek ....... :D
na de viccet félretéve, a 0,75-ös tudom, éppen határeset, de egyéb előnyei meg sokkal nagyobbaka nnál, hogy nagyobbat használjak, ezért is volt külön kérdés, na mindegy, hagyjuk
Üdv

Zolikaaa # 2007.03.05. 12:52

hozzászólás törölve

Zolikaaa # 2007.03.05. 13:26

hozzászólás törölve

Pjotr # 2007.03.05. 13:52

Félreértettél nem nézlek debilnek és kötözködni sem akarok.
Ha a 100t-ás kamion olyan sebeséggel közlekedik ahol biztonságos féktávolsággal nem tud megállni, akkor már itt bukott az egész.
Azt pontosan tudom, hogy egy túlsúlyos kamion hogyan viselkedik, nekünk is van pár..
Azt is tudom, hogy jobb ha leállítod a forgalmat és azt is, hogy az autósok nagyrésze elmebeteg és egyáltalán nem érdekli őket még az sem, hogy egy 100tonnás gép jön velük szemben, akkor is ők az urak és majd ők jól megmutatják.
Viszont a kamionnak meg kell tudnia állni, ha nem tud az őrültség, persze tudom, hogy ha 30-al megy akkor lassan ér oda és többe kerül.
Viszont azt tisztázni kéne, hogy mikor zárod le a kereszteződést, ha akkor amikor jön a kamion és cammogva két piros váltáson keresztül a szembesávon átvágva tud csak befordulni, akkor nem szóltam semmit, mert akkor jó, hogy ha keresztbeállsz, mert a barom autósok úgyis letolnák a suzukival az útról.
Én is csináltam már hasonlót...
Egyszer egy túlméretes gép akart bekanyarodni balra, egy kapun és egy buszmegállón keresztül, kiálltam a szembesávba terepjáróval vészvillogó, a tetőn mágneses, de rendes sárga villogó, erre a barom látja, hogy ott állok, mit csinál?
Nem ki akar kerülni balról a buszmegállón keresztül....
Szóval ismerem a dolgot...

(a 0.75-ös kábelre én max 16A-ert mondanék, 8A-ert vígan elbír, kocsikban azért szoktak minnél vastagabb kábelt használni, hogy ne a kábel fűtse el a generátor által termelt szükös áramot. Ha a kapcsoló 25-ös és ki sem használod, akkor az rendben van.. :) )

szota # 2007.03.05. 13:54

most tényleg csak a kötözködés kedvéért írom, de a tábornak érdemes 1 percig morfondírozni rajta. Zolikaa az imént írta:
(...) Egyszer voltak fent egy tömblakásban, újraélesztettek egy fiatal kissrácot, aztán csak nyilván ahogy éppen berobbantak oda a hátz elé, úgy ott hagyták a kocsit és felszaladtak, és mire lejöttek, ott volt a büntetőcédula a kiemelt rohamkocsin, ja és a kötözködők kedvéért hadd jegyezzem meg, hogy ment a kékfény kivételesen állás közben is !!!

És láss csodát, nem merült le. Ugyanaz a kocsi amelyiket Zolikaaa is visz... Pedig komoly beavatkozás volt! Vajon neki miért nem merült le???

Nem akarlak bántani Zolikaaa, csak eszembe jutott, feltünt és nem akartam elmenni mellette csak úgy.


szota
_________
amit itt leírtam saját véleményem jogilag nem biztos, hogy helytálló: nem vagyok jogász.

Pjotr # 2007.03.05. 14:24

Ne haragudj szota de kezd unalmassá válni amit művelsz, remélem, amikor majd érted mennek, lemerül majd az akku és egy kicsit nehéz lesz lélegezned majd gép nélkül... :)

szota # 2007.03.05. 14:29

Pjotr- neki miért nem merült le?
Magyarázd el nekem!!
Én hülye vagyok, nomeg civil, de tény: nem merült le. MIÉRT???


szota
_________
amit itt leírtam saját véleményem jogilag nem biztos, hogy helytálló: nem vagyok jogász.

szota # 2007.03.05. 14:34

Én elfogadom, hogy ha használná a kéket és ettől lemerüne akkor ne használja bár szabályt sért. Megértem, ok, rossz a jogszabály..stb.

DE ameddig egyik pillanatban ugyanazon kocsi aksija lemerül a másik pill meg nem ÉS közben pilóta csere volt akkor itt más a baj!!!


szota
_________
amit itt leírtam saját véleményem jogilag nem biztos, hogy helytálló: nem vagyok jogász.

Pjotr # 2007.03.05. 15:00

Azért 'kedves' Szota mert csak, nem tökmindegy neked?
Lehet, hogy van olyan autójuk amikben új aksik vannak neadjisten pont erre készülve már mondjuk 3 db 160Ah-ás és lehet hogy a legtöbb autóban meg valami ősrégi kisteljesítményű szutyok aksi van.
De tényleg baromságokat kérdezel, nem mindegy?????

Zolikaaa # 2007.03.05. 17:49

hozzászólás törölve

Zolikaaa # 2007.03.05. 17:49

hozzászólás törölve

Zolikaaa # 2007.03.05. 18:20

hozzászólás törölve

ViktorBp # 2007.03.05. 20:58

Zolikaaa !

Majd nézd meg a mailodat !!!
Mindenesetre szerintem hadd mondjam már el Zolikaaa mellett, hogy ugye páran leszólták őt itt merthogy az a bizonyos kékfényes nagyképűség .... ilyeneket emlegettek, ehhez képest pont hogy felhívja a figyelmet a sárga fény lehetséges nagy veszéléyre is, szóval én egyáltalán nem gondolom, hogy Zolikaaa olyan beképzelt kékfényes lenne, ellenben a hozzászólásai alapján nagyon is gyakorlott kékfényes, ez biztos.

Egy kérdés Zolikaaa ! Szerinted forgalomtechnikai, biztonsági szempontból mikor teszek jobbat ? ha villogós autóval cikázom az autók között vagy maradok a belső sávban és várom, hogy lehúzódjanak, és így akkor nincs kavarodás meg félreértés ? kíváncsi lennék erre mit mondasz a tapasztalatod alapján ...
köszi
Viktor

ksstomi # 2007.03.07. 08:49

hozzászólás törölve

ksstomi # 2007.03.07. 08:51

hozzászólás törölve

Zolikaaa # 2007.03.07. 09:51

hozzászólás törölve

moskvichman # 2007.03.07. 12:16

Természetesen élj kifogással! Ingyé van.
A részletekkel ez után is ráérsz foglalkozni.
Szerintem is maximálisan igazad van. Drukkolok Neked!

ksstomi # 2007.03.07. 16:29

hozzászólás törölve

Zolikaaa # 2007.03.09. 08:36

hozzászólás törölve

Zolikaaa # 2007.03.09. 08:41

hozzászólás törölve

ViktorBp # 2007.03.10. 18:08

Én csak röviden: én sárgalámpás felvezető-autó vagyok, de kihasználjuk sokan azt a joghézagot amit a rendelet hagy, azaz hogy önmagábana piros színt nem minősíti semminek, és így a sárgával keverve a pirosat is használjuk figyelmeztető jelzésnek. Tudom, hogy nem szabályos, mert a figyelmeztető jelzés csak sárga lehet a jogszabály szerint, na de a jogszabály szerint meg piros szín nincs is :D Na úgyhogy szabály szerint én nem is tudom ebbe bele lehet-e kötni, hogy a sárga mellett a pirosat is használjuk, ha engedélyezve van a figyelm. jelzés.
És azért nem mindegy a dolog, mert ugye a sárga színre annyira nem figyelnek az emberek, mert megszokták, hogy leginkább kukás autók stb...ilyen kategóriájú kocsik használják, és a felvezető-autóknál pedig nem igazán veszik komolyan a veszélyt, hogy ott nem kukásautóról van szó, hanem bizony komoly veszélyről mondjuk egy túlméretes jármű biztosításában. Na ezért találtuk ki, hogy keverjük a sárgát a pirossal, és szabálytalan tudom (vagyis ez az hogy nem tudom :D) de az is tény, hogy rendőr még nem szólt érte így hogy a figyelm.jelzés engedélyezve van. Lehet ha az nem lenne, akkor szólna érte, de így a sárga mellett olyan megtűrt szín a piros is az én és csapatom tapasztalata alapján ... és tényleg szükség van rá, mert sokkal inkább felkapják rá az emberek a fejüket mint a sima sárgára, és erre pedig szükség is van, mert sokszor tényleg elég veszélyes helyzetek vannak, és a sárga fényre meg tesznek nagy ívben..... hát volt is már jó pár baleset ilyen helyzetekből, aztán csak akkor jön rá arra, hogy a sárga fény is veszélyt jelent, amikor fejjel lefelé landolt az árokban vagy a kamion keresztbekapta .... ez van, na de hogy komolyságot adjunk neki, ezért keverjük a piros színnel, és sokkal inkább megállnak és felfigyelnek a veszélyre, úgyhogy itt lehet minket a szabálytalanságért szidni, de az meg a másik oldala a dolognak, hogy ezzel aszabálytalansággal baleseteket előzünk meg sokszor !!!!! ezen se ártana elgondolkozni, már olyan sok kérelmet beadtunk a 33/2000 BM rendelet módosítására, mindig jön a válasz, hogy majd felülvizsgálják, mi szépen meg is indokoljuk, hogy azért jó lenne elválasztani a komoly veszélyt rejtő felvezető-autó színét a kukásautó színétől, de ugye egyelőre kitartanak a sárga fény mellett, és csakk úgy halgatólagosan megtűrt a piros, de nincs engedélyezve. Mi pedig harcolunk, hogy hivatalosan is legálisan is használhassuk, azaz a rendelet figyelmeztető jelzését leíró 2. pontját egészítsék ki azzal, hogy az ilyen külön engedély alapján megadott figyelmeztető jelzéses autók használhatnak piros fényt is a sárga mellett, de eddig semmi eredmény, pedig úgy érzem, eléggé bombázzuk őket az indokainkkal, hogy ne legyen már egyenértékű a felvezető-autó a kukásautóval, mert az azt jelézi, hogy ott valamilyen szinten esetleg belezavar a forgalomba, de hogy ha a pirosat is legálisan is kitehetnénk, akkor azt mindenki komolyabban venné, és szerintem pár baleset nem is történt volna meg, ugyanis eddig mióta ilyen dög kamionokat vezetek fel, a kedves emberek olyanok, hogy a sárga fény az nem fény, tesznek rá, és mint mondtam, csak akkor lepődnek meg, amikor már az árokban vannak, pedig mii mindent megtettünk, csak a sárga fénynek sajnos nincs komoly szerepe az emberek szemében (többségében).
Minden jót !
Viktor

kea4 # 2007.03.18. 22:10
" Tudom, most megint bizonyára a kékfényes nagyképűség beszél belőlem, ahogy Szota itt már egyszer megfogalmazta, pedig szerintem csak egy normális hozzáállás."
  • Zolikaaa

Tudj' Isten, nekem mindig elszorul a szívem, ha szirénázó mentőt látok.

KEA.