Használtautó, Garancia???


nonolet # 2017.11.26. 10:04

RocketMan

Rád is a lentebbi hosszú írás érvényes.

A labda nem nálad van.

De legyen eszed!
NEEE hurcolászd IDEGEN helyekre az autót!!!!
Mert ezzel alapot adsz a mentesülésre.

Ott küzdj, ahol vetted....

RocketMan # 2017.11.26. 11:24

nonolet,

Köszönöm a válaszod.

Ez esetben a következőket fogom tenni:
Amint lesz lehetőségem, visszamegyek az autóval a kereskedőhöz és megpróbálom szóban rendezni az ügyet.
Ha ez nem sikerül, írni fogok neki egy e-mailt, amiben leírom a problémáimat és megkérem hogy legkésőbb 8 napon belül válaszoljon.
Ha ez megvan és még mindig nem sikerült dűlőre jutni, felkeresem a Pest Megyei Békéltető Testületet a problémámmal.

Mindenesetre a további meglátásokat és véleményeket is szívesen fogadom a problémámmal kapcsolatban.

Amint lesz fejlemény az ügyemmel kapcsolatban, le fogom írni, hátha segíteni fog a jövőben valakinek.

nonolet # 2017.11.26. 14:16

"Ha ez nem sikerül, írni fogok neki egy e-mailt,"

Akkor már nem csak emailt kell írni,
hanem
tértivevényes postai levelet is.

(az email sajnos

  • nem garantált kézbesítésű szolgáltatás

és

  • nem is minősül írásbeliségnek sem

ezért nem komoly dolog jogvita esetén)

nonolet # 2017.11.26. 14:28

A szóbeli megállapodásról is kérj egy
általa aláírt RÉSZLETES megrendelőlapot/feljegyzést.

  • az elismert hibáról
  • a javítás módjáról, határidejéről

Hisz tudható, hogy: nem bízhatsz meg benne, becsszóra.
Ez már kiderült róla a telefonos válaszaiból.

Tehát MINDENT dokumentálni,
amit csak lehet, amíg "béke van" köztetek.
(ki tudja mi alakul később az ügyből...)

HA aláírás helyett kifogásokat kezd keresni,
meg bizalomról hadoválni, akkor pláne légy óvatos...

Mert miért is ne szignózna,
ha be AKARJA tartani?! amit elismer, ígér.

A te érdeked, hogy
minden legyen dokumentálva és bizonyítható legyen, ha netán kell majd.

A mézes-mázosság, készségesség, csak szóbeli ígéret ne tévesszen meg.
Az sokszor éppen a bizonyíthatóság kikerülésére,
az ügyfél altatásárra van csak.

RocketMan # 2017.11.26. 14:57

nonolet,

Jó meglátás, hogy rögzíteni kéne írásban a megállapodást vagy azt hogy végül miben maradtunk a kereskedővel.
Annyi lenne a kérdésem, hogy ezt milyen nyomtatványra kéne kitölteni?
Ha jól sejtem, nincs külön formanyomtatvány hasonló esetekre, a kereskedő meg valószínűleg nem tart ilyesféle nyomtatványt.

Annak örülnék a legjobban, ha sikerülne aláíratnom a kereskedővel egy olyan megegyezést, amiben az áll hogy kicseréli a katalizátort, és a váltót megjavíttatja az általam kijelölt szakszervizben, amit számlával kéne igazolnia.
De ha abban egyeznénk meg hogy a fentiek költségét elfelezzük, azzal is kibékülnék.

nonolet # 2017.11.26. 15:52

"ezt milyen nyomtatványra kéne kitölteni?"

A szavatossági/jótállási/garancia igényről
jegyzőkönyvet kell felvenni a törvény szerint.
Amibe belekerül

  • a dátum, a felek(nevek) és az autó azonosítása (rendszám)
  • a bejelentett hiba jelenség leírása
  • a vevő által választott jog (szavatosság vagy garancia/jótállás, ha van)
  • a vevő által KÉRT igény (javítás/pénzvissza)
  • valamint az eladó általi válasz is ...

(ha nem tud azonnal válaszolni akkor 5 munkanapja van rá)

Persze a legtöbb helyen fogalmuk sincs ilyesmiről.
Vagy, ha van is igyekeznek kerülni az írásbeliséget...

A google segít... de pl.

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/4375

JEGYZŐKÖNYV a fogyasztó kifogásáról a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján

Konkrétan:
http://fogyasztovedelem.kormany.hu/…l_140521.pdf

- -

Vigyél egyet magaddal előre kitöltve :-)
Aztán, ha kell vedd elő...

nonolet # 2017.11.26. 16:12

"az áll hogy kicseréli a katalizátort, és a váltót megjavíttatja az általam kijelölt szakszervizben, amit számlával kéne igazolnia."

Nem nagyon tudod erre rávenni, mert nem érdeke.
Arra inkább, hogy viszel árajánlatokat neki
és
ha kifizet neked egy "méltányos" összeget,
akkor vállalod, hogy te intézed a javítást
a saját jövőbeni kockázatodra...

"De ha abban egyeznénk meg hogy a fentiek költségét elfelezzük, azzal is kibékülnék."

Ne feledjük, hogy: vélhetően
a teljes javítási költség őt illeti,
a "normál piaci ár" szinten.

Miért lennél túlzottan engedékeny ?
Ha engedékeny vagy is azt neki nem igazán kell tudnia.

De lehetsz egy úr...
Felajánlhatod, hogy:

  • kapok .... ezer Ft-t kp-ben, most rögtön

és

  • aláírom, hogy ezekkel a hibákkal nem jövök ide többé

- -

Utólagos fizetés NEM mennék bele!
Az már kb. a kutya vacsorája...

Vagy kifizeti a számlát vagy nem a végén.
HA nem akkor mit csinálsz?!!!

Elkezded perelni és közben nem tudod használni az autót.
Mert áll a szervizben, esetleg inkább kifizeted és csak a pénzed perled évekig... vagy benyeled a buktát.

- -

Mindig gondolkodj előre a MÁSIK fél fejével!
A megbízhatóságára pedig NE alapozz.

Gondolkodj és zárd ki a lehetséges kibúvókat, szívásokat...

Azaz: légy egy körültekintő, előre gondolkodó geci és szívjon ő inkább, mint te, ha nem akarna teljesíteni.

-

Az élet kemény...
De, ha naiv vagy, akkor igen könnyen szívás is lesz.

Utólag engedni mindig tudsz :-)

Azonban utólag okosnak lenni, annyi, mint előre hülyének.

Érzed a népi bölcsességek súlyát...

- -

Persze lehet, hogy mégis egy rendes csákó.
De akkor is: a szó elszáll az írás megmarad.

Sajtospogi # 2017.11.26. 16:16

Szeretnék egy kis segítséget kérni.
Szombaton 12.30 kor vásároltam egy autó kereskedőből egy autót. Beindította , elmentünk kipróbálni szépen ment a kocsi kívülről is tetszett így megvásároltuk. Igen ám de elindultunk vele haza nem jöttünk 10km és kigyulladt a motor olaj jelző lámpa és elkezdett valami kattogni. Hívtam a kereskedőt de már nem vette fel . Megnéztem a benzin kúton és kevésnek találtam az olaj szintet ezért orvosolni szerettem volna a problémát és öntöttem hozzá. Azt gondoltam hogy megoldottam a gondot igen ám de nem tettem sok km és újra kigyulladt az olaj lámpa és menet közben le is fulladt. Közben ismét hívtam a kereskedőt de mind hiába.Küldtem neki egy sms amit tapasztaltam az autó hibáiról nem jött válasz.Megnézetem egy szerelővel nem kis baja van nincs olaj nyomás és hengerfejes. A kereskedő teljesen elzárkózik a telefonra nem reagál más számon próbáltam hívni azt érdekes felvette és azt közölte hogy megbeszéli a főnőkével. Mit tegyek ? A kocsit azóta nem használom vissza sem tudom vinni nehogy az úton ki mennyen belőle a motor.

nonolet # 2017.11.26. 16:45

Mit tegyél ?

Olvasd el FIGYELMESEN mindazt,
ami
itt van lentebb az utóbbi pár írásban...

- -

Mivel még nem írattad át
így első körben (célszerűen) próbáld meg

  • a pénzed visszakérni

és
csináljanak az autóval, amit akarnak...

Ha ez nem megy, akkor indítsd el
a szavatossági ügyet, mégpedig
a korábbi jegyzőkönyv minta alapján,
írásban!!!

- -

Mondjuk tovább menni a KATTOGÁS ellenére!!!
Nem volt túl jó ötlet... ezt ne nagyon hangsúlyozd.

Hisz egy sima olajhiány nem okozhat kattogást.
Az olajnak ugye NINCS hangja...

Avagy azért a kattogás egy olyan alapszintű tudás,
amit hallva elvárható egy jogsival bíró embertől.

Hogy,
hangokat adó motorral nem megy tovább!!!!
És nem is indítgatja...

RocketMan # 2017.11.26. 16:46

nonolet,

Abszolút igazad van, köszönöm a sok információt és a segítséget.
Már ki is töltöttem előre a nyomtatványt amiben leírtam a hibákat, az érvényesíteni kívánt jogot és hogy szeretném igényelni a kijavítást vagy az árleszállítást.
"De lehetsz egy úr...
Felajánlhatod, hogy:
kapok .... ezer Ft-t kp-ben, most rögtön
és
aláírom, hogy ezekkel a hibákkal nem jövök ide többé

  • -"

Ez például számomra megfelelő lenne. Mivel tudom a pontos árakat a váltó javítására és a katalizátor cseréjére, így előre ki tudná fizetni, én pedig elvihetném abba a szervizbe amelyikbe szeretném.

Megpróbálok holnap találkozni a kereskedővel, de nem biztos hogy mennyi fog, mivel csak 16:30-ig van nyitva, de ha más nem, akkor szombaton elmegyek.
Amint van fejlemény, le fogom írni, hogy a többiek is tanulhassanak az én esetemből.

nonolet # 2017.11.26. 16:50

"A kocsit azóta nem használom"

Még jó! nem is szabad tovább rongálni, mert bukod az ügyet.

"vissza sem tudom vinni nehogy az úton ki mennyen belőle a motor."

Tréler, vontatás ...

Jobb esetben a kereskedő jön érte, ha megtudtok ebben egyezni.

De tudd, hogy:
ALAPBAN a TE dolgod és költséged
a szervizbe/kereskedőhöz való eljuttatása.

RocketMan # 2017.11.26. 22:12

Egyébként még azon gondolkoztam, hogy az adásvételi szerződésen szerepel az alábbi mondat:
"Az eladó a vevőt a gépkocsi műszaki állapotáról, (esetleges) sérüléseiről részletesen tájékoztatta, aki ezt tudomásul vette."
A felső mondat technikailag kilőheti az egész szavatossági vitát nem?
Mármint ha van valami probléma a kocsival, az eladó csak simán mondhatja hogy ő "tájékoztatott a gépkocsi műszaki állapotáról..."
Habár az alatta lévő Megjegyzéshez semmi nem lett írva.

nonolet # 2017.11.26. 23:11

Emlékszel-e rá, hogy PONT ezekről a hibákról tájékoztatott?
Na ugye, hogy nem emlékszel rá :-)

Bizonyítható-e az eladó által?
Hogy: márpedig PONT ezekről a hibákról tájékoztatott.

Ha igen, nyert.
Ha nem, elbukta.

Avagy ez a mondat kb. szartseér!
HA nem bizonyítható, hogy PONTOSAN miről volt szó.

A szó elszáll az írás megmarad...
Mondták már 2000 éve is!

Najó, azóta a hang/videó felvétel is a képbe került.

Meg esetleg a szavahihető tanúk játszanak még.

Dr.Attika # 2017.11.27. 20:17

Mi tartja vissza attól hogy a problémájával, az adásvétel okirataival együtt felkeressen egy közelben praktizáló ügyvédet? Az ő tanácsa vagy javasolt jogi lépés nélkül semmi nem viheti előbbre , mint ezen a fórumon kér tanácsot.

Dr.Attika # 2017.11.27. 21:05

Tisztelt Kuszy001!
Megértem. Ha történetesen nálam feltör a fekália a wc-én és elárasztja a lakást, akkor én is egy internetes fórumba írok. Leírom a problémát és ha ott nem kapok érdemi tanácsot, csak akkor hívok vízvezeték szerelőt.

nonolet # 2017.11.27. 21:36

Kuszy001

Ha nem lennél buta-lusta és 5 percet szántál volna arra,
hogy
bele olvass ebbe a fórumba MÁR RÉG TUDNÁD mi a teendőd!

De te inkább szájkaratézol egy nagyarcú ostobával...

Dr.Attika # 2017.11.27. 21:42

Vegyük elő a wikiszótárt. Ki is az ostoba.

https://wikiszotar.hu/…zotar/Ostoba

nonoletre ez ráillik.

Dr.Attika # 2017.11.27. 22:00

Tisztelt Kuszy001!
Ha egy internetes fórumon jogi tanácsot kér jogi szakemberektől és netán ügyvédektől, akkor nem célszerű úgy beköszönni, hogy "sziasztok". Ilyen egyszerű a dolog.

nonolet # 2017.11.28. 08:52

Jajjj de nagy az arc....
Pont mint egy kisköcsög, tanyasi jogász, senkinek.

Aki ilyesmiért szívózik VÁLASZ helyett!!!
Az meg egy bunkó, ostoba faszfej, paraszt stb. szerintem.

Mert az egoja fontosabb neki, mint a segítség nyújtás.

Miközben itt lesi a fórumot,
hogy a pangó praxisba hátha behúz egy ügyet.

Nacsá!

Dr.Attika # 2017.11.28. 10:05

Csak mosolyogni tudok ezen a tahó nonoleten.

nonolet # 2017.11.28. 10:12

... a keserű mosoly is mosoly, de van akinek csak az jut.

A ciki az, hogy harcolsz ezzel a nonolettel.
Azaz vesztesnek érzed magad és az is vagy.

Tudod: Aquila non captat muscas.
Nem vagy sas... ez ami biztos.

petyaz # 2018.01.11. 21:28

Tisztelt Jogi Portál!

Röviden próbálok fogalmazni hogy nem legyen unalmas az esetem.
2016 szeptemberében vásároltam egy személygépkocsit magánszemélytől. Három gyermekes rendőr az illető,ezért biztam meg benne. Elmondása szerint kifogástalan volt az autó. Kötelező szervíz után, elindúltam az autóval dolgozni,150-km után az autó motorja müködésképtelen lett. Szervíz ahol felkészítették az autót a további közlekedésre, a saját felelősségbiztosítójával karöltve szészedték az autó motorját, megállapítoták hogy olyan mértékben kopott egy henger és dugattyú, hogy motorhibásnak nyílvánították az autót. Fémpor található az olajjáratokban,főtengelyt előtte köszörűlték,ez a megbontásnál derült ki, és sok minden más is. Valaki tudott a hibáról ezért sűrgősen eladta az autót. Az eladó 2016 április végén vásárolta az autót, ráköltött közel 250000 forintot a motorra,majd szeptemberben vásároltam meg tőle. Én azt utólag tudtam hogy előttem az eladó 2016 áprilisban vásárolta meg az autót.Az előtte való tulaj pedig 2016 februárjában vásárolta meg az autót. Ez több mint gyanús véleményem szerint..Rengeteg gyanús dolgok vannak még de ez most nem írom le.
A lényeg, ma volt a második tárgyalás és bebizonyosodott hogy az autó már hibás volt az eladás pillanatában is. Szakértő bevonását is kértem természetesen de a Bíró felvilágosított hogy mérlegeljek azzal hogy ha az eladó nem ismeri el hogy ő tudott a hibáról akkor elveszthetem a pert. A motor felújjítása 1 millió forintra rúgna, a vásárlástól követőn 700000 Ft-ot költöttem szervízre, perköltségre,stb.....szakértő bevonása + 200000 Ft lenne. Most kicsit elbizonytalanodtam. Eddig én azt hittem ha bebizonyosodik az hogy az autó az eladás pillanatában is már hibás volt és ez bebizonyosodik akkor nyert ügyem van. Akkor most ha hogy is van ez? Ha az eladó azt állítja a bíroságon hogy ő nem tudott a hibáról akkor ki a felelős a hibás teljesítés miatt?

Segítséget és a felvilágosításomat előre is köszönöm!

Üdv petyaz

nonolet # 2018.01.11. 22:02

Először is NEM garancia ügy ez.

Hanem SZAVATOSSÁGI!
Ami nagy különbség.

Másodszor...
A szavatosság keretében rejtett hibákért/hibaokokokért is felel az eladó.

Akkor is, ha nem tudott róla!

petyaz # 2018.01.12. 07:00

Tisztelt nonolet!

Először is gyors válaszát köszönöm.

Én is így tudtam a szavatossággal kapcsolatban, de mint ahogy írtam, a bíró úr szerint nem tudom érvényesíten ha az eladó nem ismeri el hogy tudott a hibáról.
A kérdésem, hogyan tovább? Az eladó nem tudom rávenni nyilván hogy ismerje el hogy átvert. A bíró úr is elmondta az álláspontját.
Mi lehet a megoldás az ügy további menetében, ez a kérdésem!

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv petyaz

nonolet # 2018.01.12. 10:12

A bíró úr figyelmét fel kell hívni a PTK-ra.
Az ügyvéded bizonyára meg is teszi...

Hisz a per éppen azért folyik, hogy a másik fél önkéntes igény elismerése helyébe az ítélet lépjen!

- -

Vagy fizesd le jobban te... :-)