MÁV Biztosító


the big cat # 2008.08.05. 04:41

"Elvileg ugyan azt kapom 6000ft-ért az egyik biztosítónál mint 16000-ért a másiknál.Akkor mi döntsön a biztosító kiválasztásánál?"

Mint látható, és mint ahogy ezt sokan előre megmondták, nem ugyanazt kapod. Most már azért le kellene, hogy essen ez a MÁV-osoknak.

És az égvilágon senkit sem érdekel, hogy miről, hogyan kaptak értesítést, vagy hogyan nem. a MÁV biztosító egyesület tagjaiként (kvázi tulajdonosaként) tudhatták és kötelességük lett volna tudni mi folyt és folyik ott. Amikor az egyesületbe léptek ahelyett, hogy üzleti biztosítóval kötöttek szerződést ezt vállalták, és azt, hogy az egyesületük rendezi a káromat, ha nekem egy tagjuk ezt okozza.

Most meg jön a rinyálás, a segítségért kiáltozás, a felelős keresés.

Olcsó volt a biztosítás? Meg kellett volna nézni mit vesztek, nincs mentség, az sem, hogy ostobán csak az ár alapján döntöttél, mert ugye te döntöttél, és nem mi helyetted. És nem a hatóságokét kell kiabálni, amikor már megvan a baj, hanem tudni, hogy mit csinálsz. Ha elfogadnánk azt az ércelést, hogy a hatóságok a felelősék, akkor ilyen alapon az égvilágon mindenre rá lehetne fogni ugyanezt, mindenki mellé egy jogtanácsost és egy rendőrt gondolatolvasási képességekkel kellene kijelölni az országban, és senkinek semmiért nem kellene felelősséget vállalni.

remélem, hogy lesz jópár MÁV-os, akiről a gatyáját is leperli az akinek kárt okozott, és akkor legalább ők megtanulják. A többiek meg csak sírják vissza a kádás rendszert, amikor nem kellett a saját tetteidért felelősséget vállalni, mindig volt egy hatóság aki döntött és vállalta helyettük.

És igen azokat kell szapulni akik ezt engedték. És azok legelsősorban a tagok.

the big cat # 2008.08.05. 04:48

"A MÁV ügyfelek döntő többsége, becsületes honpolgár, aki teljesítette törvényi kötelezettségét akkor, amikor befizette a biztosítási díját a törvényesen működő biztosítónak."

Hát ez az ami nem igaz. Amikor egy egyesületbe léptek be egy biztosító társaság helyett, és olcsóbban kötötték a biztosítást, többletterhet vállaltak, mégpedig azt, hogy ellenőrzik az egyesület működését, kiveszik részüket a döntésekből, és az ezzel járó felelősséget is vállalták. És ugye jól látható, hogy a többi becsületes honpolgárral szemben, akik valóban letudták az összes kötelességüket azzal, hogy egy biztosító társaságnak befizették a díjukat, ők biza elmulasztották egy kötelezettségüket, ezzel összességében milliárdos kárt okoztak, és az lenne a leghelyesebb, ha annyival nem úszhatnák meg, hogy most át kell szerződniük, sokkal helyesebb lenne, ha a tagok egyetemleges felelősséggel tartoznának egyesületük tartozásaiért és akármelyikükön be lehetne hajtani a bármelyikük által okozott, az egyesület által nem térített kárt.

guba # 2008.08.05. 06:11

Amikor egy egyesületbe léptek be egy biztosító társaság helyett, és olcsóbban kötötték a biztosítást, többletterhet vállaltak, mégpedig azt, hogy ellenőrzik az egyesület működését, kiveszik részüket a döntésekből, és az ezzel járó felelősséget is vállalták.

Ezt komolyan is gondolod? Nem vállaltak ilyesmit. Az egyesületnek az egyes személyek által elkövetett bűncselekmények miatt kell eltűnnie. Az egyesületi formában mint szervezetben nem az eredendő bűnt találtad meg, ettől még kiválóan működhetne tisztességesen és olcsón.
A szomszédot se tedd felelőssé a benzinárakért, csak mert van 15 MOL részvénye.

the big cat # 2008.08.05. 07:18

"Nem vállaltak ilyesmit."

Ja, én azt hittem a MÁV biztosító tagjaira is vonatkozik az egyesülési törvény, de ha nem akkor tényleg bocsi.

the big cat # 2008.08.05. 07:20

Nem az ergysületi formával van a baj, hanem azzal, ahogy ezt piramisjátékszerűen használták fel a szervezők, és sok ostoba meg tódult hozzájuk a pénzével, mert a csodát ígérték nekik. Hát nincsennek csodák. Ami piramisjátéknak néz ki, az az is. ha valami extrém olcsó, és sok embernek kell befizetni, ott fejesek lefölözik a pénzt, és végül ott maradnak az adósságukkal az emberek.

Láma # 2008.08.05. 07:48

Jószándékkal ajánlom a MÁV volt ügyfeleinek figyelmébe:

  • Ha volt előző biztosítása (MÁV előtt),akkor már most kopogjon az előző biztosító ajtaján és kérjen onnan kártörténeti igazolást.Ha 2007 novembere előtt volt más biztosítónál és mondjuk B10-ben volt,akkor nagy eséllyel át tudja majd vinni az új biztosítóhoz.
  • Kérdéses, hogy a MÁV biztosító fog-e kiállítani az ügyfeleinek kártörténeti igazolást az idő múlásával.

Amíg lehet,addig kell eröltetni hogy adják ki.

  • Nem szabad elfelejtkezni a MÁV lakás biztosításokról sem.Az is szorno lett (sokan nem tudják).

Ha valakinek ezirányú bónusz átviteli problémája van, és jogos a bónusz fokozata,akkor írjon,megpróbálok segíteni.(kreaáltam gyorsan egy emailt erre)
bizt2008@citromail.hu


Nem végeztem még el a jogi egyetemet.

guba # 2008.08.05. 10:02

Amikor egy egyesületbe léptek be egy biztosító társaság helyett, és olcsóbban kötötték a biztosítást, többletterhet vállaltak, mégpedig azt, hogy ellenőrzik az egyesület működését, kiveszik részüket a döntésekből, és az ezzel járó felelősséget is vállalták.

A százfős taglétszámot egy naptári éven keresztül átlagosan meghaladó biztosító egyesület a következő évi rendes közgyűlésén köteles legalább öt, legfeljebb tizenegy tagú igazgatóságot és legalább három, legfeljebb tizenöt tagú felügyelő bizottságot választani.
Az igazgatóság alatt az egyesület ügyvezetését,
a felügyelő bizottság alatt az egyesület ellenőrzését ellátó testület értendő.

guba # 2008.08.05. 10:04

A piramisjáték hogyan is jön ide??

Egyjogász # 2008.08.05. 10:36

„Elvileg ugyan azt kapom 6000ft-ért az egyik biztosítónál mint 16000-ért a másiknál."

Ezt ugye Te sem gondolod komolyan?

Nem hiszem, hogy ehhez jogászi, vagy közgazdászi végzettség kell, csak egy régi közmondást kell ismerni: "Olcsó húsnak híg a leve."

De változatlanul az a kérdésem, mit csinált az Állam (a Pszáf) hónapokig? Miért csak most léptek?

Ha egy MÁV-os pl. totálkárosra töri valakinak a 15 milliós autóját, és a kárt még a legjobb szándéka esetén sem tudja kifizetni, akkor az Állam helyt fog állni a kárért?

monnyonle! # 2008.08.05. 10:39

kis big cat okostóni, mit politizálsz ilyen elktan? /Kérem az operátort, hogy az "elktan" kifejezésért először a miniszterelnököt zárja ki az országból, csak azután engem a fórumról!/

"A többiek meg csak sírják vissza a KÁDÁS rendszert, amikor nem kellett a saját tetteidért felelősséget vállalni, mindig volt egy hatóság aki döntött és vállalta helyettük."

Te nem Magyarországon éltél, ugye? Még azokért a tettekért is minket vontak felelősségre, amit mások csináltak! /ld: fegyverrejtegetés, most meg a Hír Tv drogügye/

A KÁDÁS rendszert visszasírom igenis /nyilván kádas rendszert akartál írni, csak nem tudsz/, mert amikor kádban fürösztött az Édesanyám, akkor még Ő volt a felelős minden dolgomért...

És még azt hiszed, hogy egy "vállalkozó" biztosítót nem lehet elmeszelni itt, csak egy egyesületet?

NORMÁÁLIS?

Egyszerűen az történt, hogy a vezető elvtársaknak nem tejelt eleget a Máv bizt., ezért törvényen kívül helyezték...

Láma # 2008.08.05. 11:04

Tetszik a humorod! :)

Azért jegyezzük meg, hogy saját zsebre dolgoztak a fejesek a MÁV-nál.

"Történt egy kis probléma."

(észrevették)


Nem végeztem még el a jogi egyetemet.

Láma # 2008.08.05. 11:07

Abban viszont lehet hogy igazad van:
egy egyesületet hamarabb utolérnek,mint egy sánta kutyát.

Szét lehetne nézni máshol is...


Nem végeztem még el a jogi egyetemet.

websas # 2008.08.05. 13:36

Tisztelt Big Cat!

Ha jól tudom a MÁV biztósítót nem az okozott károk, hanem a vezetői tették tönkre.
Tagok felelössége:
cca.180000 tagról van szó őket képviselnék a küldöttek, tapasztalatból tudomm,értékelhető adatokkal csak a felső vezetés rendelkezik Ők pedig nem fogják a lenyúlt pénzről a tagságot,küldötteket informálni.
Egyébként kipróbálhatja,hogy működik egy egyéni tájékozódási kisérlet,vegyen egy részvényt majd mint részvényes próbálja meg elszámoltatni a Céget.(meglepne ha a biztonsági szolgálaton keresztül jutna).
A felügyeleti szervek igenis felelősek hiszen Ők a szakemberek és a nem minimálbérrel fizetett dolgozóiktól joggal elvárható a szigoru felügyelet.

A felügyeletre jogosultak nem lettek felelősségre vonva a Postabank(Princz G), a K&H (Kulcsár A) ügyekben sem.Ez azért rossz mert azt mutatja, hogy mind a felügyeletek, mind az elkövetők részéről a dolog jól megúszható.
Borúlátásom szerint nemsokára jönnek a magánnyugdíj pénztárak is,eddíg pénzt szedtek de ha majd fizetni is kell jönnek a csődök.Itt sem lehetne a pénztár tagok felelősségét számonkérni.(a pénztár működött a Tag fizette a penzumot mindenki hepi míg ki nem derül hogy nyugdíj az nem lesz).

Ezért gondolom hogy a felügyeleteknek KŐKEMÉNYEN kellene őrködniük a reájuk bízott intézmények cégek stb. felett.

Cleef # 2008.08.05. 18:18

Esküszöm nem értem,hogy a máv biztosítottak miért szúrják a szemét egyes embereknek.
Látom,hogy problémát okozott az,hogy úgy vélem ugyan azt kapom 6000ft-ért mint 16000-ért.
Mit is kapok ezért a pénzért?
Szerintem csupán csak azt,hogy több más engedély miegymás megszerzése után kimehetek az utcára és közlekedhetek a forgalomban szabályosan. Ennyi.
Valóban van aki azt gondolja,hogy minden ember képzett jogász és pontosan tisztában van mindennel?
Úgy látom van még egy alap probléma,nem tisztán látás az ügyben.
A biztósítónál sikkasztottak!!!
Nem a tagok alacsony díjjába rokkantak bele.Jó lenne legalább ezt tisztába tenni.

szszm # 2008.08.05. 19:13

Cleef!
Nem kell jogásznak lenni, hogy valaki tisztán lásson az ügyben, illetve a "kötelező biztosítással", mint fogalommal tisztában legyen. Neked zavaros képed van erről.
Azt hiszed, hogy ha netán most összetöröd valakinek a kocsiját, akkor adsz egy semmit nem érő betétlapot és továbbálsz? Ho-hó, barátocskám! Bevenné a gyenge gyomrod!
Akár a kocsidat is elkobozhatják, hacsak nincs annyi pénzed, hogy lazán kiperkálod a javítás becsült költségét...

U.i.: Az ittas vezetőt potenciális gyilkosnak nevezni azért kicsit erős volt, de ez egy másik témába való, ott kifejtettem már a nézeteimet erről, most nem ismételném magamat.

Cleef # 2008.08.05. 20:06

szszm.
Én úgy látom kicsit ellenséges a hangulat a mávosokkal szemben.Így hát én is stílust váltok.
Légy szíves világosíts fel a kötelezővel kapcsolatban,hogy tiszta képem legyen róla.
Esetleg vázold melyik az a biztosító amelyik neked szimpatikus és vakon megbízol benne.
Ha rosszindulatú lennék azt mondanám ha tetszik ha nem a betétlapon kívül semmit sem kap az akibe én "belemegyek".De nem nagyon használom az autót max.100km/év és ez ugye kis esélyt ad arra,hogy eseményem legyen.
Mellesleg a cég autóm is mávos.Szerinted engem érdekel ha mondjuk te felháborodsz azért mert nem fizetlek ki zsebből? Perelj. Kb.3-4 év múlva majd lesz valami.És ha rosszul alakulna akkor addigra alkalmazok valami ügyes megoldást.Akkor majd te kiabálhatsz segítségért.Így is lehet ezt játszani.
Ha most váltok a Tir-re akkor jobb lesz?
Én semmit nem veszítek az egész váltáson max. ha jól látom ebben az évben +3000ft-ot. huh

Az ittas vezetés más téma.DURVA.
Szerintem abba nem kellene hosszan belemenni.

nandy # 2008.08.05. 21:18

Nem hiszem, hogy ehhez jogászi, vagy közgazdászi végzettség kell, csak egy régi közmondást kell ismerni: „Olcsó húsnak híg a leve.“

Ezzel a mondással egyetlen baj van: ma már egyáltalán nem garantált, hogy több pénzért jobb minőséget, többlet-szolgáltatást is kapsz. Lehet drágán is híg levet venni...

De javaslom az illetékeseknek, hogy azzal a lendülettel, mellyel a MÁV-ot megszűntették, szíveskedjenek haladéktalanul átvizsgálni az összes biztosító működését, gazdálkodását (lehetőleg nagyítóval).

nandy # 2008.08.05. 21:20

Jah, és kérdezzék már meg a t. szervízektől, vajon mégis mi indokolja a 10-12 ezer forintos rezsióradíjat??? Melyet természetesen a biztosító - és rajta keresztül az autós - fizet meg?

Royal # 2008.08.05. 22:49

ahelyett, hogy üzleti biztosítóval kötöttek szerződést ezt vállalták, és azt, hogy az egyesületük rendezi a káromat, ha nekem egy tagjuk ezt okozza

Nem tudom miért kell lovagolni a működési formán. Volt már a történelemben olyan, (nem is olyan rég) hogy neves állami pénzintézmény vezetői síbolták el a lét, és a cég abban a formában be is zárta a kapuit...

RT, KFT, Egyesület édesmindegy, ha a vezetés gázos. Egyébként senkinek ne legyenek illúziói, a Mávnak nem azért van 200.000 ügyfele, mert marha jó közösség, hanem mert biztosítást kínál, a konkurenciánál lényegesebben olcsóbban.

"mindenki mellé egy jogtanácsost és egy rendőrt"

Én azt mondanám legalább kettőt. Sajnos kissebbségben vannak azok, akiknek az apróbetűkhőz elég egy szeműveg is.

Royal # 2008.08.05. 22:58

Borúlátásom szerint nemsokára jönnek a magánnyugdíj pénztárak is,eddíg pénzt szedtek de ha majd fizetni is kell jönnek a csődök.

Websas ott a pont! Már egy ideje filózok én is ezen a kérdésen, megmondom őszintén én sem bízok a nyugdíjamban.

Royal # 2008.08.05. 23:03

valóban van aki azt gondolja,hogy minden ember képzett jogász és pontosan tisztában van mindennel?

Ezen a fórumon ez a trendi. Pedig a fórum maga a kézzelfogható bizonyíték, hogy jogi problémák akadnak bőven. Namost elég pl; KBS kolléga meglátásait olvasni, egyből kiderül hogy magyarországon 10 millió síkhülye prosztó van, akiket bárki megvezethet.

monnyonle! # 2008.08.06. 05:22

Így van Cleef, egy betétlap, és más semmi.

Tudtommal a felelősségbiztosításnak nincsenek komfortfokozatai. Ha belemegyek valakibe, az én biztosítóm fizet. Ez volt régebben beépítve a benzinárba.

Ha drágább felelősségbiztit veszek, az nem azt jelenti, hogy gyorsabban, ügyesebben, stb. javítják meg az általam összetört kocsit. Talán csak azt fizetem, hogy kisebb eséllyel szüntetik meg a biztosítómat...

Komolyan mondom, utálom ezt a rendszert. Itt semmiféle rendszerváltás nem volt, csak rosszabbodott minden.

bolivar (törölt felhasználó) # 2008.08.06. 07:13

Sziasztok!

Mi is a mávnál voltunk biztosítva. Kötöttünk egy másik bizt-nál új szerződést (interneten keresztül).
A kérdésem az lenne, hogy az új biztosítás a szerződéskötés napjától számít, vagy onnantól, hogy befizettük a csekket?
A csekk ugyanis csak 30 napos átfotással jön meg.
Fontos lenne, mert holnap indulunk küldfölre.
Köszi a válaszokat.

Royal # 2008.08.06. 07:15

Ha drágább felelősségbiztit veszek, az nem azt jelenti, hogy gyorsabban, ügyesebben, stb. javítják meg az általam összetört kocsit.

De még ha így is lenne, akkor sem lennél ösztönözve hogy a jobbat válaszd, merthát a biztosított nagy valószínűséggel egy idegen személy lesz. Ez KGFB rendszer achilles ina.

Dr. Tóth D. B. (törölt felhasználó) # 2008.08.06. 08:46

Kedves Kollégák!

Engem inkább egy konkrét ügyem kapcsán inkább az zavar, hogy mindenről szó van csak arról nem hogy egy "MÁV-os autós" által okozott és féléves szenvedés után a sérült halálával végződő balesetet követően, a két éve folyó per után ( ahol a jogalap tekintetében már jogerős ítélet van ) ha megszületik a végső ítélet, ki fog fizetni? A balesetet okozó személy időközben rokkant nyugdíjas lett, tehát tőle nem igen várható a helytállás. Az ilyen súlyú esetekben más biztosítónál már bevonásra került a viszontbiztosító. Arról senki nem nyilatkozik, hogy volt-e viszontbiztosítása ennek az Egyesületnek és ha igen az mire terjed ki, illetőleg ha nem volt, akkor nem miért nem? Én két és fél éve már segítséget kértem a PSzÁF-től, ismertetve, hogy egy az Egyesület tárgyalni sem hajlandó. Akkor csak annyire futotta a felügyelet erejéből, hogy a per megindításának lehetőségére hívták fel a figyelmemet.

Béci