„Abban igazad van, hogy érdekes a P rendszám kérdése, hiszen az neki nem csak a próbaúthoz kell, hanem pl. elvinni a kocsit a hatósági műszaki vizsgára. (nem ajánlott úgy megvenni kocsit, hogy nincs meg a hatósági műszaki vizsga, ez küzdje le a kereskedő, ez nem egy eredetiség vizsgálat)”
Nyilván azt akarja elkerülni a kereskedő, hogy akár egyetlen napra is a nevére kerüljön a kereskedésnek az autó, pedig ők úgy tudom, hogy átírást ilyenkor nem fizetnek, csak különbözeti ÁFÁ-t. Bár egy ilyen import autónál lehet ez is másként van náluk. Sumákolás lehet benne, hogy egyből az új tulaj nevére akarják üzembe helyezni.
„Külföldről hozott kocsiról van szó, első magyarországi forgalomba helyezésről. Kevered a belföldi tulajdonos váltással. (ne menjünk bele)”
Amit én leírtam, ott is német importból származó kocsiról volt szó, ergo első magyarországi forgalomba helyezés volt. De mint azt is leírtam, nálam lízingszerződéssel került hozzám az autó, így nyilván ez más helyzet. Egyik nap elhoztam az autót, másik nap pedig meg is lett kötve rá a biztosítás. Az elhozatal és a szerződés aláírása között pedig kb. 2 nap telt el. És ez már több mint egy éve történt tavaly februárban. :-)
„Annyit tudtam csak, hogy ilyenkor gyakorlatilag a legrövidebb úton mehetsz vele haza és utána a biztosítás megkötéséig nem lehet vele közlekedni.”
Csak okulásként, mindegy, hogy milyen, mekkora úton közlekedsz és hova, a lényeg, hogy tiéd a kockázat. Valamint a fedezetlenségi díj, ha a birtokba vétel és kötelező biztosítás érvvényessége között különbség van. A birtokba vételnek a szerződésben óra perc megjelölésévek kell szerepelnie.
„Ki mondta, hogy nem lenne akkorra forgalomba helyezve?”
Külföldről hozott kocsiról van szó, első magyarországi forgalomba helyezésről. Kevered a belföldi tulajdonos váltással. (ne menjünk bele)
De mindegy is, ha a kereskedő névre szóló forgalmival adja a vevőnek, akkor kell az átíráshoz a kötelező biztosítás.
Abban igazad van, hogy érdekes a P rendszám kérdése, hiszen az neki nem csak a próbaúthoz kell, hanem pl. elvinni a kocsit a hatósági műszaki vizsgára. (nem ajánlott úgy megvenni kocsit, hogy nincs meg a hatósági műszaki vizsga, ez küzdje le a kereskedő, ez nem egy eredetiség vizsgálat)
Annyiban lehet igazad, hogy az én autóm zárt végű pénzügyi lízinges, én csak üzembentartó vagyok, tehát hivatalosan nem az enyém az autó, hanem a lízing cégé. De hogy én Pápáról simán eljöttem vele hazáig érvényes kötelező nélkül, az egészen biztos. Itthon mentem be az akkori biztosítómhoz, hogy kössek rá és a régi autóról, amit a kereskedőnél hagytam, lemondjam a kötelező biztosítást.
„Úgy, hogy még nincs Magyarországon forgalomba helyezve, rendszám nélkül?”
Ki mondta, hogy nem lenne akkorra forgalomba helyezve? Bár itt is lehet, hogy a lízinges kocsi volt a magyarázat, amiért én már üzembehelyezve, magyar rendszámmal hozhattam el a kereskedőtől a német importból származó kocsimat. Addigra már érvényes lízingszerződéssel rendelkeztem a bank felé. A lízingszerződés aláírásának időpontjában még csak egy műszaki vizsga volt rajta érvényes műszaki adatlappal, később kapta csak meg a magyar rendszámot, mikor átírták a bank nevére és engem bejegyeztek, mint üzembentartót. Annyit tudtam csak, hogy ilyenkor gyakorlatilag a legrövidebb úton mehetsz vele haza és utána a biztosítás megkötéséig nem lehet vele közlekedni.
Jelen esetben nyilván más a helyzet, mert az illető saját tulajdonára jegyeznék be az autót. De ő is megveheti a kereskedőtől adásvételi szerződéssel úgy, hogy nem íratja át a nevére. Akkor az átírásra van 15 napja, illetve ő tudja a biztosítást is megkötni az átvétel után. De egy menetpróba mindenképp kellene, erre lenne jó ugyebár a P rendszám, amivel ezek szerint sumákol a kereskedő. Valami stikli lehet azzal a kocsival, nekem ez a gyanúm.
Igen, a P rendszámot leginkább erre találták ki. Minden valamire való kereskedőnek van. Ha nincs, ott gyanús valami. Vagy nem autókereskedő a cégjegyzék szerint, vagy nincs pénze a nem épp óccsó biztosításra, vagy bevonták a nem jogszabályoknak megfelelő használat miatt egy évre.
„Ja, és biztosítást sem kell kötni rá előre ahhoz, hogy ők a nevedre írva adják át”
Dehogynem. Kötelező feltétel.
„Hazáig pedig simán elmehetsz érvényes biztosítás nélkül is vele, én is pont így hoztam haza, majd csak utána mentem be a biztosítóhoz, hogy a régit lemondjam, az újra pedig megkössem a kötelezőt.”
Úgy, hogy még nincs Magyarországon forgalomba helyezve, rendszám nélkül? Ne viccelj már.
„Megtekintéskor kértük, hogy próbaútra mennénk a kocsival és szeretnénk elvinni saját kontóra egy márkaszervízbe, hogy átnézessük, majd közölte h ez nem megoldható, mivel se rendszám, se biztosítás semmi nincs a kocsira.”
Tisztességes kereskedőnek pont van ilyen P-s rendszáma az ilyen járművek mozgatására. Nagyon szigorú feltételekkel kapják ezeket nem kis pénzért szigorú adminisztrációval. Azzal el tudtok menni próbaútra simán. Én is így voltam az enyémmel tavaly év elején, mikor én vettem a mostanit. Igaz akkor azon már volt vizsga, csak még rendszámot nem kapott, mivel a forgalmi engedélyt később adták ki rá már az én nevemre, mint üzembentartó.
Ja, és biztosítást sem kell kötni rá előre ahhoz, hogy ők a nevedre írva adják át, ezzel szerintem megint kamukérózik a kereskedő. Elég érvényes szerződéssel elhoznod és majd te eldöntöd, mikor már otthon vagy vele, hogy kinél kötsz rá biztosítást. Hazáig pedig simán elmehetsz érvényes biztosítás nélkül is vele, én is pont így hoztam haza, majd csak utána mentem be a biztosítóhoz, hogy a régit lemondjam, az újra pedig megkössem a kötelezőt.
Tisztelt Fórumozók! Autóvásárlás előtt állok. Pontosabban a foglalózás már megtörtént a kereskedőnél. Adott egy 6 éves olaszból behozott autó, melynek 4 millió feletti a vételára, 118e km-rel, patinás külső és belső állapottal. Rendszám nélküli az autó. A kereskedő azt mondta, h mielőtt fizetnénk, kössünk rá biztosítást, ő azzal viszi eredetiség vizsgára, s ha az megvan, intézik a többi papírt is, csak odamegyünk és hozhatjuk is haza. Szép és kényelmes megoldás, De! Megtekintéskor kértük, hogy próbaútra mennénk a kocsival és szeretnénk elvinni saját kontóra egy márkaszervízbe, hogy átnézessük, majd közölte h ez nem megoldható, mivel se rendszám, se biztosítás semmi nincs a kocsira. Mi az útja és módja annak, hogy ne utólag derüljön ki bármi hiba az autóval kapcsolatban? Főleg, hogy kaptunk egy nyomtatott szervízlistát az autóról a laptopjáról, viszont a márkaszervízben abból csak az 1/3-a látszik a rendszerben. Kötelessége eleget tennie fizetés előtt a kérésünknek? Jól tudom, hogy a P-s Rendszám többek között erre is hivatott? Megjegyezném, lehet csak én aggódom túl a dolgot, mivel nem minden évben vesz az ember ennyiért autót a családnak, a kereskedés nem épp egy alsó kategória, 2-3 milliós autónál olcsóbb nem nagyon van a készleten náluk, de a legtöbbje inkább 5 és 15 milla között mozog. Értékelés terén a kereskedő nagyon jó minősítéseket kapott, a cégjegyzékben is rá néztem, h valós - e. Előre is köszönöm a választ!
Segítséget szeretnék kérni. Magyar papíros motorkerékpáromat (versenymotor, nem volt forgalomban), eladtam egy német állampolgárnak aki Németországban él. Kisbuszban lett kiszállítva, az adásvétel helye is Németország.
A NAV küldött neki egy levelet, hogy fizessen 88.000 ft vagyonosodási illetéket. Felhívtam a Nav információt, ott azt mondták valami félreértés lehet, mert ilyen nincs. Aztán felhívtam a levélen szereplő ügyintézőt és ő pedig teljes bizonyossággal állította, hogy ez márpedig így van és köteles illetéket fizetni.
Valaki hallott már ilyenről, ez tényleg így működik?
Esetleg ha nem kerül befizetésre mit tud tenni a nav, hogy behajtsa?
Köszönöm, akkor látom egyet értesz. A vevő nem egyszerüen bejelent, hanem kezdeményezi a tulajdonos változás bejegyzését.
"A nyilvántartásba bejegyzett adatok módosítására okot adó körülmény bekövetkeztétől számított 15 napon belül köteles a bejegyzésre jogosult hatóságnál a jármű új tulajdonosa a jármű tulajdonjoga megváltozásának nyilvántartásban történő átvezetését kezdeményezni."
Megtaláltam. A közúti közlekedési nyilvántartásba bejegyzett jármű tulajdonjogának, illetve üzembentartó személyének változását igazoló teljes bizonyító erejű magánokiratnak a közlekedési igazgatási eljárásban történő felhasználhatóságához szükséges kötelező tartalmi elemekről szóló 304/2009. (XII. 22.) Korm. rendelet. A 2. § (1) bekezdés alapján: "A jármű tulajdonjogában bekövetkezett változást az átruházó a változástól számított nyolc napon belül bejelenti a közlekedési igazgatási hatóságnak. A kérelmező a bejelentéskor igazolja, hogy a tulajdonjog átruházására a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény 33. § (6) bekezdésében foglaltaknak megfelelően került sor.".
A bejelentést elmulasztó eladó szintén a közúti közlekedési igazgatási szabályok megsértése szabálysértést követi el, de ez esetben nem fix bírságos, hanem 5000 - 150.000.- forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
Amire én hivatkoztam, azaz a vevő 15 napon belüli bejelentési kötelezettsége: A közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény 33. § (1) bekezdés b) pontja alapján "A nyilvántartásba bejegyzett adatok módosítására okot adó körülmény bekövetkeztétől számított 15 napon belül köteles a bejegyzésre jogosult hatóságnál a jármű új tulajdonosa a jármű tulajdonjoga megváltozásának nyilvántartásban történő átvezetését kezdeményezni." Ha ezt a vevő elmulasztja, a helyszínen 15.000.- forint, szabálysértési eljárásban 30.000.- forint bírsággal kell sújtani (fix bírságos szabálysértés).
A vevő bejelentési kötelezettségét előíró jogszabály mindig kimegy a fejemből. Ha meglesz, megírom.
Nem egészen, az igaz, hogy a szerződében annak kell szerepelnie, hogy "3§ g) a felek nyilatkozata, mely szerint mindkét fél teljesíti bejelentési kötelezettségét"
de ez nem csak bejelentést jelent, gyakorlatilag egy kérelem
"1§ c) tulajdonjog változás bejegyzése: a járműnyilvántartásba bejegyzett jármű elidegenítését követően a jármű új tulajdonosa által kezdeményezett közlekedési igazgatási eljárás, amely az új tulajdonos adatait tartalmazó törzskönyv kiadására irányul;"
A bejegyzésnek is van határideje, max. 21 nap. Többnyire azonnal.
Gépkocsi vásárláskor az új tulajdonosnak 15 napon belül bejelentési kötelezettsége van, hogy mit vett, nem pedig átíratási. Az eladónak pedig 8 napon belül be kell jelentenie, hogy eladta a járművét.
Tehát megjelentél az okmányirodában. 15 napon belül ügyfél kérelmére lehetőség van megfelelő indoklással felfüggeszteni az átírási eljárást - ahogy ezt itt a kérdező is leírta.
Okmanyirodaban. Vettem motorhibas műszaki nélküli autót saját részre. Le mentem mondtam mivan. Azt mondták semmi gond hozz(ass) ám rende raer akkor átirat i. 2 hónap múlva kész is lett. Sikeres vizsga után át írták. Biztosító próbálkozott fedezetlensegivel a 2 hónapra de tudtukra adtam nekik is hogy a kocsi nem volt forgalomban és elfogadtak az érveket.
„késedelem miatt kiszabásra kerülő bírságot és a szgjármű forgalomból történő kivonását elkerülendő a kérelmünket melyik hivatalnak/'kinek' címezve tudjuk benyújtani?”
Ahova megküldik, és a további eljárást folytatják.
A nav nincs éppen topon az ügyintézésben. Nem elég, hogy rossz felvilágosítást adott, de még azt sem tudja, mit kellett volna tenniük.
Most már folytassátok e szerint, de okulásul:
Saccolom 99%-ra, hogy a nav kérte a forgalomból ideiglenes kivonást. A kocsi átadása előtt miért nem kérte a forgalomba visszahelyezést????
Másik jó tanács, hogy mindig attól a hivataltól kell előzetesen tájékoztatást kérni, amelyik majd az eljárást lefolytatja.
NAV elektronikus ingó árverésen részünkre eredményesen zárult egy személygépkocsi 'licit-versenye'.
Az árverezett személygépjárművet ideiglenesen a forgalomból kivonták, a rendszámot az illetékes járási hivatalban leadták. A személygépjármű érvényes műszakival rendelkezik.
A NAV részéről kapcsolattartónak megadott végrehajtó nagyon kedves és segítőkész volt. Mivel a 'megnyert' szgjármű földrajzilag igen messze található, így szerettünk volna biztosra menni az elhozatalát illetően, ezért részletes tájékoztatást kértünk a teendőinkkel - az ügymenettel kapcsolatban.
A nyertes licitünk összegét kiegyenlítettük; a szgjárművet a lehető leghamarabb szerettük volna átvenni és használni a munkába járás megoldására (a hirtelen kieső régi pótlására) és az átírás 15 napos határidejére is tekintettel.
A végrehajtóval egyeztettünk időpontot az átvételre, és a Tőle kapott részletes tájékoztatás szerint az ügymenetnek a következőképpen kellett volna lezajlania:
szgjárműre vonatkozó árverési dokumentumok/igazolások átvétele; ami végeredményében szgépjármű adás-vételinek számít
ezzel az igazolással az illetékes járási hivatalban kiadják a leadott forgalmi rendszámot
a rendszámmal a NAV telephelyen át lehet venni a szgjárművet és el lehet vinni
15 nap határidő áll rendelkezésre a szgjármű átírására
Ezzel szemben a következő történt:
a szgjármű átvételéhez személyesen leutazott férjem busszal, abban a biztos tudatban (a végrehajtótól kapott tájékoztatás alapján), hogy még aznap a szgjárművel érkezik vissza és másnap már tud menni vele a munkahelyére
az illetékes járási hivatalban a NAV-tól kapott papírokkal a forgalmi rendszámot nem adták ki a törvényre hivatkozással, tehát azt csak akkor adhatják ki, ha a szgjármű átírása is megtörténik
ehhez ugye szükséges az eredetvizsga, amihez viszont a szgjárművet mozgatni szükséges a NAV telephelyről, ami pedig rendszám vagy útvonalengedély nélkül nem lehetséges
a hivatal útvonalengedélyt nem tud kiállítani, mert a szgjármű érvényes műszaki vizsgával rendelkezik
igazolást viszont tud adni 8 nap ügyintézési határidővel, amit kérelmezni kell, és amivel már el lehetne vinni a szgjárművet eredetvizsgára és utána tudnánk átiratni
viszont mindeközben a szgjárműre vonatkozó 15 nap átiratási határidő az ügyintézés megkezdésének napjától számítódik
Tehát férjem 'tartozott a hivatalnak egy úttal' és egy olyan ügyintézési procedúra szakadt a nyakunkba, amiről ha előre tudunk, akkor nagy valószínűséggel már a licitálás előtt leteszünk arról, hogy a régi autónk hiánya okozta 'nehézségeket' ilyen formán oldjuk meg...
A csavar a történetben még annyi, hogy a szgjármű forgalmi rendszámát és a teljes dokumentációt a lakcímünk szerinti illetékes hivatalba továbbítják - állítólag 1 hét alatt már meg is érkezik majd. Ezt követően ez az új hivatal lesz az illetékes hivatal, így ők tudnak kiállítani kérelemre 8 napon belül egy olyan igazolást, amivel a NAV telephelyen maradt szgjárművet már el lehet vinni eredetvizsgára és úgy át lehet iratni náluk, ekkor végre megkapjuk a rendszámot - ezzel pedig végre el tudjuk hozni a szgjárművet...
A kérdéseim a következőek:
az illetékes járási hivatal jogosan járt el? a NAV-tól kapott papírokkal műszaki vizsgával rendelkező árverezett szgjárműre valóban nem adható ki törvényesen a leadott forgalmi rendszám?
- a 15 napos átírási határidőt a fentiek értelmében biztosan nem fogjuk tudni tartani; ebben az esetben a késedelem miatt kiszabásra kerülő bírságot és a szgjármű forgalomból történő kivonását elkerülendő a kérelmünket melyik hivatalnak/'kinek' címezve tudjuk benyújtani?
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.