Forgalomból történő végleges kivonás. De hogyan??


drbjozsef # 2019.07.25. 05:23

Mi ebben a topikban ezekről a hulladékká vált gépjárművekről cserélünk eszmét, nem azokról az autókról, amelyeket üzemben szeretnénk tartani.

Hivatalosan akkor válik hulladékká, ha kiadták erről az igazolást. Ahhoz pedig kell a beazonosíthatóság. Amint van igazolásod leflexelgetheted a számokat. Addig meg nem. Mi ebben a bonyolult?

Ajtowski # 2019.08.27. 21:44

Tisztelt Forum!

Egy eleg rossz helyzetbe kerultem, ugyanis:

Vettem bontott tegla aron egy papiros autot, gyakorlatilag roncsot, annyit is ert. Az eladas pillanataban tulajdonos keresere volt forgalombol ideiglenesen kivont allapotban, muszaki lejart (nem is lehet ra tenni mar, el van rohadva). Eredetisegvizsga meg nem volt (en baromira nem szeretnem uzemszeruen a nevemre venni), illetve en meg nem mentem be okmanyirodaba atiratni magamra. Viszont sajnos keszult adasveteli es a tulajdonos (aki a forgalmiban uzembentartokent van megnevezve) lejelentette, az adasvetelin vevokent en szereplek. A forgalmi nalam van, torzskonyv viszont nem, ugyanis az ott van meg valahol naluk. Igy gyakorlatilag magamra se tudom venni.

Az eddigi olvasgatasaimbol kiderult, azt semmikepp nem tudom meguszni igy, hogy vagyonszerzesit kelljen fizetnem, meg meg ilyen-olyan sarcokat, viszont a kerdesem az lenne, hogy mit tudok tenni, hogy ez a dolog minel elobb es lehetoleg minel kevesebbert lekeruljon a nevemrol?

Koszonom!

wers # 2019.08.28. 05:33

a tulajdonos (aki a forgalmiban uzembentartokent van megnevezve) lejelentette

Akkor kitől is "vetted" meg? Az üzembentartótól? Gratulálok. Nem ártott volna a törzskönyvet is megnézni. Tulajdonjogot csak a tulajdonos ruházhat át.

Ajtowski # 2019.08.28. 06:17

Pontositok: a forgalmiban a tulajdonos apja van uzembentartokent jelezve, a tenyleges tulajdonossal irtuk az adasvetelit. Koszonom a gratulaciot, pontosan tudom igy utolag, hogy hulye voltam, azonban valamifele megoldas jobban erdekelne

wers # 2019.08.28. 07:16

mérlegelni kell, hogy mi az olcsóbb, leadni hivatalosan bontónak, vagy vállalni kitudja mennyi bírságot, ha nem íratod át, nem fizetsz kgfg-t, adót ...

Vagy fogsz te is egy palimadarat. (ha ez a madár éppenséggel nem magyar állampolgár, és bejelented az eladást külföldi állampolgár részére... le is tudtad a történetet. Senki nem nézi, a kocsi valóban el hagyta-e az országot, forgalomba lett-e helyezve más országban. Ennél nagyobb kiskaput nem ismerek)

wers # 2019.08.28. 07:17

Még egy, ha 15 napon belül adod el másnak, az illetéket akkor is fizetned kell, de mást nem.

Ajtowski # 2019.08.28. 11:33

Es egy ilyen 15 napon beluli ismetelt eladas eseten nem problema, hogy nincs nalam a torzskonyv, nincs meg a nevemen, ergo en gyakorlatilag nem is vagyok a tulajdonosa?

Ajtowski # 2019.08.28. 11:40

Plusz van meg egy furcsasaga az ugynek: az en adasvetelimen nincs rajta a torzskonyv szama, hiszen akkor ott helyben meg "nem volt meg, nem volt keznel". Tudom, igy is eleg nagy gyokerseg adasvetelizni, de ez sikerult. Igy elvileg az adasveteli hianyos, ervenyessege kerdeses. Viszont az elado meg mar lejelentette az eladast, holott az o peldanyan sem volt a kitoltes pillanataban, ergo valami gikszer van a dologban. Sulyos esetben utolag odairtak, ami okirat hamisitas, vagy az ottani okmanyiroda hibazott hogy elfogadtak anelkul. Erre hivatkozva en elallhatok a nevemre veteltol?

wers # 2019.08.29. 06:15

Elméletileg törzskönyv hiánya nem akadálya a kocsi átíratásának. Az eladó kijelenti, hogy nem találja, vélhetően elveszett.

ergo en gyakorlatilag nem is vagyok a tulajdonosa

Na agyalj tovább, de igen, az vagy. A tulajdonjogot akár szóbeli szerződéssel is megszerezheted, a papír a közigazgatási macerához szükséges.

Országút vándora # 2020.01.31. 18:43

Tisztelt Szakértők!
Abban szeretném a véleményüket kérni, hogy legálisan ill.törvényesen jár-e el az autóbontó, ha megőrzésre átvesz gépjárműveket a tulajdonos és üzembentartó beleegyezése és agépkocsik papírjai nélkül? Kérhet-e napi 1000 ft. őrzési díjat (azaz több hónap elteltével többszázezret) a tárolásért? Agépkocsikat nem közterületről szállíttatta el magánszemély.

Előre is köszönöm a hozzászólásokat!

Országút vándora # 2020.01.31. 18:43

Tisztelt Szakértők!
Abban szeretném a véleményüket kérni, hogy legálisan ill.törvényesen jár-e el az autóbontó, ha megőrzésre átvesz gépjárműveket a tulajdonos és üzembentartó beleegyezése és agépkocsik papírjai nélkül? Kérhet-e napi 1000 ft. őrzési díjat (azaz több hónap elteltével többszázezret) a tárolásért? Agépkocsikat nem közterületről szállíttatta el magánszemély.

Előre is köszönöm a hozzászólásokat!

drbjozsef # 2020.01.31. 19:31

Országút vándora,

átvesz gépjárműveket a tulajdonos és üzembentartó beleegyezése és agépkocsik papírjai nélkül?

Ez...ööööö... most így hogy?

Ez itt most önmagában kb. nagyjából a lopás definíciója. Mi az hogy "átvesz" "beleegyezés nélkül" ?

Országút vándora # 2020.01.31. 20:09

Tisztelt dr.B. József!
Én is úgy gondolom, hogy ez lopás. Köszönöm a hozzászólását!

drbjozsef # 2020.01.31. 20:26

Ha a tulajdonos engedélye nélkül elvitte, akkor nyilván nem követelhet érte tárolási díjat. Általában. De ha nem közterületről vitte el, akkor ott azért az más is lehet. Ha valaki más magánterületén volt, és önhibáján kívül nem tudta értesíteni a jármű tulajdonosát a terület tulajdonosa, akkor bizonyos körülmények között (!) akár jogszerűen is eljárhatott, és akkor nem lopás a tényállás. És ilyen esetben akár tárolási díj is felmerülhet, aminek mértéke természetesen lehet vita tárgya. Amit végső esetben bíróság dönthet el.

Szóval a körülmények ismerete nélkül nem sok biztosat lehet állítani, csak általánosságokat.

Kullai # 2020.06.06. 08:19

Tisztelt Szakértők!

A történet valahol 2006-ban kezdődik, amikor (18 évesen) vásároltam egy Opel Astrat. Az akkori tulajdonos elmondta, hogy az autó valamikor lopott volt, de megtalálták és visszakerült az eredeti gazdájához egy AF-es alvázszámmal, amiről mindenféle hivatalos papír is meg volt. A probléma az átírásnál kezdődött, amikor azt mondták, hogy nem lehetek az autó tulajdonosa csak üzembentartóira lehet átírni, de a tulajdonos nem az előző tulaj maradt hanem, nem tudom ki (talán a kormányhivatal? - ez rémlik, de ha nagyon hülyeséget írtam, akkor elnézést kérek). Ettől függetlenül az átírás díját ki kellett ugyanúgy fizetnem mint normál esetben. A forgalmiba az van beleírva, hogy a "törzskönyv kiadása felfüggesztve", tehát nem kaphat törzskönyvet.

Az autó azóta is nálam van, és lassan az élete végéhez közeledik. Eladni igazából megsem szeretném próbálni, mert nincs kedvem mindenkinek magyarázkodni, hogy mi is van az autóval. Inkább kivonatnám a forgalomból és elvinném egy bontóba. Kérdésem az lenne, hogy milyen problémákra számíthatok a kivonatás során, vagy hogy egyáltalán számolnom kell-e problémára.

Válaszukat előre is köszönöm.

Atis77 # 2020.06.07. 07:17

Itt valami nem kérek. 2006ban meg illeték mentes volt az üzemben tartói jog bejegyzése. Csak forgalmit kellett fizetni. A forgalmi ám hogy szerepelsz? Tulajdonos vagy üzembentartó? Ha tulajdonos vagy akkor gond nélkül viheted a bontoba ahol némi költség fejében kiallitjak a bontási igazolást. Utána az okmanyirodaban kivonjak a forgalomból.