testvérek közötti öröklés


drbjozsef # 2017.06.21. 07:48

Peti,

az édesanyád a törvényes öröklési rend helyettesítési elve szerint fog örökölni elhunyt nagybátyja után. Vagyis édesapja helyébe lép.

A nagypapád még élő testvére örökli a hagyaték egyik felét, és elhunyt nagypapád helyén annak leszármazói a másik felét. Ha édesanyád egyedüli gyerek (vagy ha voltak testvérei, akkor azok már leszármazó nélkül elhunytak), akkor egyedül ő örökli azt a másik felet.

Szomorú örökös # 2017.06.21. 04:10

Peti986

Az én anyukám pont ilyen szituban örökölt. Az édesapja már nem élt és amikor meghalt az édesapja testvére, anyukám nagynénje, akinek nem volt egyetlen leszármazottja sem, akkor anyukám örökölt az édesapja helyett. Hozzá teszem, én csak laikus vagyok, de ez amit írtam, így volt.

Peti986 # 2017.06.20. 20:51

Szép Napot!

Édesanyám Édesapjának(nagypapámnak) volt 2 testvére A nagypapám elhunyt pár éve.A 2 testvér közül nemrég elhunyt az egyik akinek nem voltak gyerekei és felesége sem volt.A kérdésem az lenne hogy ha nem írt végrendeletet akkor Édesanyám örökölhet vagy csak a másik életben maradt testvér örököl mindent?

drbjozsef # 2017.06.13. 08:58

Akkor ne stresszeld magad, vigyél neki vagy küldj tértivel levelet (csak nyoma legyen az átvételnek), adj neki 15 napot, hogy elvigye amit választ, és ha akarja, MIUTÁN elvitte felértékeltetheti, a többit ha akarja fényképezze le, aztán értékeltessen azon is amit akar, magánügye, Te eladhatod. Ilyen értékért perelni nem nagyon fog, ha mégis, még többet bukik rajta, mint a tiszta értéke annak, amit elvisz. Értelmetlen.
Ha nem viszi el, fényképezzél le Te mindent, aztán add el és fizesd ki a részét (nyoma legyen), és ha akar pereskedjen. Nem kell évekig őrizgetned semmit, ha nem hajlandó csipkednie magát.

Ancsamancsika # 2017.06.13. 07:02