Jogosult vagyok a GYED - re?


gabili # 2010.11.14. 14:37

Kedves nandy!

Szeretném a segítségedet kérni, mert értelmezési problémáim vannak.
2011. február 1-én kislányom kétéves lesz. Most azon törjük a fejünket, hogy mikor menjek vissza dolgozni a leendő második gyermek születésében reménykedve.
Ha február 2-tól visszamegyek dolgozni és kiveszem a szabadságaimat, akkor a munkáltató és én is gondban leszünk, mert nyelvtanár vagyok közalkalmazottként és évközben visszahelyezni, mondjuk április végén, mire lejár a szabim, nem egyszerű. Ezért az javasolták menjek vissza teljes állásba, aztán majd úgyis kell a gyerek betegségeire szabadság (köszi..), kiveszegetem majd lassanként. Férjem ezt nem szeretné, szerinte februárban, márciusban legyek még Gyesen, majd vegyem ki a szabikat, majd szeptembertől menjek vissza dolgozni.
Közben tervezzük a második babát, de most teljesen elbizonytalanodtunk, hogy hogyan számoljunk biztosított napokkal, kereső napokkal, stb. a következő TGYÁS és GYED miatt, ha jól értettem a következő TGYÁSba belezámít az előző GYED ideje is, de a GYEDbe nem, tehát akkor hány napot is kéne 2011. február 2-tól dolgoznom a következő GYED jogosultságáért?
Tudom, hogy ezek jövőre vonatkozó kérdések, de, ha szeretnénk mihamarabb testvért, érdemesebb visszamennem már a GYED lejáratát követő napon, hogy gyűljenek a biztosított és bérezett napok?
Másik kérdés, 2010. augusztusában beltag lettem egy Bt-ben, de nem végzek kereső munkát. Számlákat sem írhatok alá GYED alatt, tehát majd csak a 2011. február 1. után végezhetek kereső munkát+ számlázás, ügyintézés? Ez a beltagság mennyire kavarhat be a (leendő) második gyermekünk születése utá, ha szeretnék TGYSt és GYEDet igényelni.
köszönöm válaszodat:
gabili

Adrienn800129 # 2010.11.14. 15:01

Sziasztok! Nandy, Naina!

Nagyon szépen köszi a segitségeteket!!!

napsugar79 # 2010.11.15. 09:17

Tisztelt Szakértő!