Köszöntöm a forum olvasóit, és a következő támában kérek segitséget.
A kérdésem az lenne, hogy milyen feltételeknek kell(ene) megfeleni egy elektronikus (számitógépes) munkaidő nyilvántartásnak.
Nemrég szereltek fel a munkahelyen 1 ilyet, és többek között nekem is az a problám vele, hogy szerintem nem korrekt a müködése.
Nem regisztrálja rendesen a be és kilépéseket és néha nem jól tartja nyilván a munkaórákat.
Ezért előfordult már hogy uggyan dolgoztam, de utólag mégis fizetet szabadságot irtak ki arra a napra, mert pl. a belépés nem lett regisztrálva, és igy 0 óra volt az aznap bentöltött időm.
Vagy regisztrálta a be és kilépést, de a bentöltött 12 órábol csak pár órát számolt munkaidőnek.
Jogi szempontból érdekelne, hogy kellene ennek lenni valami mérésügyi bizonyitványának?
Ha elmegyek a benzinkutra ott van a kutfejen az OMH pecsétje, hogy jól mér.
Lehet egy ilyen munkaügyi elszámolást ( ami az érkezési és távozási, valamint a bentöltött időt regisztrálja) ilyen hitelesitetlen szerintem néha tévesen müködő rendszerre alapozni?
Ennek esetleg pénzügyi és egyébb jogi ( pl. izgazolatlan hiányzás ) következménye is lehetnek.
Elnézést ha kicsit bő lére eresztettem a mondókámat.
Köszönettel
B