Felelősségre vonható - e egy internet - szolgáltató?


Whalaky # 2016.02.15. 12:54

Tisztelt Jogi Fórum!

Az alább olvasható problémát először a PCForum.Hu-n vetettem fel, ahol azt a tanácsot (is) kaptam, hogy inkább itt próbálkozzak, tekintve hogy ez sokkal inkább jogi-, mintsem IT technikai probléma. Alább bemásoltam ide ugyan azt, amit a PCForum-on adtam meg, ezért elnézést kérek előre is, ha itt-ott technikai "halandzsa" is szerepel a posztban. Az eredeti (jelenlegivel megegyező) topik itt olvasható:
http://pcforum.hu/…-szolgaltato

A kérdésem egyszerű: Felelősségre lehet-e vonni egy szolgáltatót (bármilyen módon és formában), konkrétan a Magyar Telekom-ot, mert saját szolgáltatási területén belül nem tudja biztosítani az internet elérést?

A válasz nyilván kapásból az lenne, hogy NEM, de azért az alább olvasható információk árnyaltabbá teszik ezt az egyébként egyszerűnek tűnő kérdést.

Szóval még 2013 őszén felmerült az igény, hogy családunk előfizessen internet szolgáltatásra. Tiszakécske városról van szó, annak is az egyik legsűrűbben lakott területéről. Tiszakécske a Magyar Telekom szolgáltatási területébe tartozik, ami ugye annyit jelent, hogy vezetékes internet szolgáltatáshoz a Magyar Telekom biztosítja a helyi infrastruktúrát. Mivel a városban a kábel hálózat csak egyirányú átvitelt tesz lehetővé-, és mert itt nincs optika, így az egyetlen vezetékes internetet biztosító technológia az a "rézkábeles"-ként csúfolt DSL szolgáltatás telefonvonalon keresztül.

2013 őszét megelőző években a környéken nagyon sok végpontra kötött be a Magyar Telekom új telefon-előfizetésket, olyan sokat, hogy a kevés (azaz elenyésző mennyiségű) internet előfizetések miatt a DSL-képes hálózatba úgynevezett vonaltöbbszörözőket kényszerült a Magyar Telekom beszerelni. Így el tudta érni, hogy sok telefon be legyen kötve, de ezzel gyakorlatilag kiiktatta az DSL jelet a vonalból. Ezt maga a szolgáltató nyilatkozta nekem egy hosszas telefonbeszélgetés alkalmával. Az volt a magyarázat, hogy a vonaltöbbszöröző szükséges volt ahhoz, hogy a telefon szolgáltatást minden igénylőnél be tudják kötni, de mivel a vonaltöbbszöröző a DSL sávszélességét használja ki, így a vonaltöbbszöröző UTÁN, ahol a telefon-végpontok vannak, ott már nem érhető el a vonalon a DSL jel.

2014 januárjában, ezen hosszas utána járást követően végül a Magyar Telekom helyi kirendeltségében azt tanácsolták, hogy az elvi technikai nehézségek ellenére mégis próbáljunk meg előfizetést megrendelni, hiszen a megrendelés után fog kiderülni, hogy az adott helyszínen ténylegesen rendelkezésre áll-e a DSL jel a már évekkel korábban bekötött telefon vonalon. Megrendeltük a szolgáltatást, hiszen a Magyar Telekom oldalán a pontos postacím megadása esetén a rendszer minimális sávszélességű, de beszerelhető DSL-t ígért, és mert azért is, mert ezt mondták a T-Pont-ban. Adtak egy modemet és egy DSL splitter-t, melyet az "Építsd magad!" konstrukció keretében futárral küldtek ki. Beszereltem, és "természetesen" a modem semmilyen DSL jelet nem észlelt a vonalon. Emiatt az előfizetési szerződés nem jött létre, internetet a Magyar Telekom nem tudott biztosítani.

Az elmúlt 2 évben a Vodafone-nál fizettünk elő egy havi 12GB-os csomagra. Adtak hozzá modemet, egyszerű volt beüzemelni, és meglepően jól teljesített. Ám a 12GB havi adatforgalmi korlát gyakorlatilag semmire sem elég 5 (néha 7) eszköz havi szintű kiszolgálására. Még úgy sem elég, hogy helyi proxy szervert használtunk (a webforgalom cache-elésére), illetve úgy sem, hogy SEMMIT nem töltünk le direkt módon az internetről (torrent például szóba sem jöhet), és SEMMILYEN online videotartalmat nem nézünk meg. Sőt! A LAN felőli eszközök egyike sem tartalmaz Windows rendszert, így nem kellett WSUS sem, hanem kizárólag Ubuntu-k vannak (azonos kiadások, azonos architektúrára, AMD64-re), és így az Ubuntu-k frissítéseit PenDrive-on hordtam haza a munkahelyemről rendszeresen. Vannak még Androidos mobilok, de ezeket frissíteni szintén a melóhelyemen szoktam, az email kliens meg úgy van beállítva mindegyiken, hogy soha ne töltse le automatikusan a csatolmányokat. Ezen mobilokon csak webezés (proxy-n keresztül), Facebook + Messenger és email-ezés zajlik. Vagyis látható, hogy igyekeztem mindent megtenni, hogy be tudjuk osztani a havi 12GB adatforgalmi korlátot, de sajnos ez még így sem elég; általában 1-1,5 héttel korábban elfogy a 12GB, mint ahogy a számlázási ciklus fordulónapja elérne. Összefoglalva tehát a Vodafone szolgáltatása kiváló (tényleg!), de a megfizethető árú 12GB/hó egyszerűen nem elég 5 (néha 7) eszköz kiszolgálására.

2016 januárjában lejárt a Vodafone-os 2 év hűségidő. Ismét sok-sok telefon a Magyar Telekom-mal, ismét próbálkozás az új előfizetés beköttetésére. Erre az is felbátorított minket, hogy a szolgáltatóval való telefonok egyikében azt mondták, hogy kizártnak tartják, hogy 2 év elteltével se lenne már megoldott a DSL hiánya. Megint megrendeltük, megint jött egy futár, megint beszereltem, és "persze" megint semmi DSL jel; vissza az egész...

A Magyar Telekom weboldalán a "fejlesztés"-nél Tiszakécske város nincs benne a felsorolásban, azaz ide még 2016-ban sem hozzák el a hőn áhított optikai hálózatot. Persze erre is azt mondták a telefonban, hogy gyakran kérdezősködni kell, mert nem biztos, hogy a weboldalon megjelenő információk kellően frissek. Ebben csak az a fura, hogy Tiszakécske környéki kistelepülések némelyikén már ki van építve az optika; Tószeg például csak 30km, Tiszakürt meg csak 10km távolságra van, de ott már van optika (vagy legalábbis ígéret az idei bevezetésre). A környező nagyvárosokban (Kecskeméten, Szolnokon, Cegléden) meg már lassan az optika is elavult lesz, olyan rég rendelkezésre áll.

Ennek ellenére a 12.000 lakosú Tiszakécskén 2 és negyed év alatt a Magyar Telekom még mindig a vonaltöbbszöröző miatti kiépíthetetlenségre panaszkodik. Pedig felajánlottam nekik, hogy saját költségre megvásárlom a vonaltöbbszöröző kikerüléséhez szükséges légkábelt az oszlopokra, de ez mint opció, számukra szóba sem jöhet. Most ott tartunk, hogy 2 és negyed év elteltével még mindig van (nem is kevés!) olyan végponti hely, ahol a Magyar Telekom nemhogy optikát, de még DSL-t sem tud biztosítani.

A többi rengeteg vezetékes szolgáltatóval meg az a baj, hogy mivel Tiszakécske a Magyar Telekom szolgáltatási területébe tartozik, így ők is a Telekom kábelezésének minőségére vannak utalva, azaz más vezetékes szolgáltató sem tud szolgáltatni, amíg a Telekom sem tud. Ugye pont ezt jelenti a szolgáltatási terület.

A helyzet az, hogy elegünk van. Egyszerűen hihetetlen, hogy korlátlan (ami ugye nem korlátlan sosem, hanem havi 350GB forgalmat jelent) internet-szolgáltatást nem lehet kiépíteni. És mindez azért, mert Tiszakécske a Magyar Telekom szolgáltatási területébe tartozik. Már komolyan azon agyalok, hogy a szolgáltató hibája miatt elgondolkodtam rajta, hogy jogi úton felelősségre lehet-e őt vonni. Tudom, hogy "papírforma" szerint nem, hiszen mindenhol nyilatkozzák, hogy egy szolgáltatás ténylegesen csak akkor kiépíthető egy végpontra, ha a helyszíni technikai felmérés is pozitívan ezt igazolja. De egyrészt itt egyszer sem volt helyszíni felmérés, minden esetben távolról "oldották meg" a problémát azzal, hogy "bocs, vonaltöbbszörözőn ülsz", másrészt meg azzal, hogy Tiszakécske a Magyar Telekom szolgáltatási területébe tartozik, ami miatt ezzel kizárja más szolgáltatók általi vezetékes internet szolgáltatás nyújtását a saját használhatatlan hálózata miatt.

Alternatívák nem játszanak. A mobilnettel az a baj, hogy az adatforgalmi keret hamar elfogy (és az is, hogy technikailag a szolgáltató nem tud fix IP-t adni, bár ez nem lenne fontos). A kábelnet nem áll rendelkezésre Tiszakécskén. A mikrós nethez a tetőre 6m magas fémből készült oszlopot szerelnének, ami mágnesként vonzaná a nyári villámlásokat, és a szolgáltatók vastagon szedett betűkkel írják, hogy az ebből adódó károkért nem vállalnak felelősséget. A műholdas nettel meg az a baj, hogy egyrészt az is adatforgalmi keretes (nem magas limittel), másrészt meg iszonyú drága. Optika meg szintén nem áll rendelkezésre Tiszakécskén. Vagyis az egyetlen elvben működő képes megoldás a DSL lenne, csak hát a szolgáltató magasról és vastagon "tesz" az előfizetőre.

Mindezek fényében biztos, hogy nem lehet a Magyar Telekom-ot valahogy jogi úton kötelezni (azaz felelősségre vonni), hogy oldja már meg a DSL-t?

Elnézést a hosszú posztért, de jól esett kiadni magamból mérgem. Már nagyon tele van a t......

Minden ötletet, segítséget előre is köszönök szépen.

Üdvözlettel:
Zoboki András (Whalaky, Banderasz)

Rexor # 2016.02.15. 13:10

"Mindezek fényében biztos, hogy nem lehet a Magyar Telekom-ot valahogy jogi úton kötelezni (azaz felelősségre vonni), hogy oldja már meg a DSL-t?"

Nem lehet, de elég lett volna 2 mondatban leírnod a problémát.

Whalaky # 2016.02.15. 13:18

2 mondatban csak leírni tudom, de bizonyítani nem, hogy rendszergazdaként tényleg mindent megtettem, hogy a mobilnet elég legyen, illetve hogy sem időt, sem pénzt nem sajnáltam arra, hogy a Telekom-mal zöld ágra vergődjek. Meg így látszik igazán, hogy a Tiszakécskén monopól helyzetben lévő Telekom-nak ki van szolgáltatva mindenki (velem együtt).

Igazából csak az bosszant, hogy városban, belterületen, sűrűn lakott környéken, kiépített infrastruktúra mellett a Telekom 2 és negyed év alatt sem tett semmit azért, hogy kijavítsa a saját maga által okozott hibát.

Hidd el, ha lenne használható alternatíva, én sem foglalkoznék a Telekom-mal (ahogy ő sem foglalkozik velem)...

Rexor # 2016.02.15. 13:46

Számtalan oka lehet, hogy egy internetszolgáltató nem akar beruházni, de ők sem ellenségei saját maguknak, ha megérné nekik kiépítenék. Valószinűleg nem jó biznisz ez nekik.

holicse # 2019.06.06. 20:36

Sziasztok!

Volt a telekomnál egy telefon előfizetésem és mellé egy internet előfizetésem. Kértem egy másik szolgáltatótól TV, internet és telefon előfizetést, ahol a telefonszám áthordozását kértem. Erre minden jogviszonyomat megszüntette a telekom, kikapcsolta az internetet is. Ezzel 18 év mentett levelezésem, fontos elektronikus kapcsolatok ismerete veszett el.
Erre megreklamáltam (írásban) az internet szolgáltatás megszüntetését, követelve vissza a szolgáltatást, benne az adataimmal (mailboxokkal). Illetve jeleztem, én nem tudok róla, hogy a távbeszélő szolgáltatáshoz kapcsolódó „kapcsolási szám elhordozását” tartalmazó adatlapon töltöttem volna ki az internet előfizetésre vonatkozóan bármit is. (ezt az új szolgáltatónál kell kitölteni, aki aztán kommunikál a másikkal)
Kaptam rá egy (írásos) választ tökéletesen irreleváns tatalommal, amiben egyetlen kiolvasható tétel, hogy lényegét tekintve elzárkóznak mindenféle visszaállítástól.

kérdésem: van –e esélyem jogi útra terelve a dolgot, sikerre vinni a panaszomat? Ha igen, mi a következő lépésem, mit tegyek?

kieg: Az új szolgáltatónak is írtam az eset tekintetében, ahol kértem azt az információs anyagot, amely a két szolgáltató közt tartalmazhatott információt a számhordozást illetően. Még nem kaptam választ, várom azt.

Köszönöm: holicse

Szomorú örökös # 2019.06.07. 04:04

holicse

Volt a telekomnál egy telefon előfizetésem és mellé egy internet előfizetésem. Kértem egy másik szolgáltatótól TV, internet és telefon előfizetést, ahol a telefonszám áthordozását kértem. Erre minden jogviszonyomat megszüntette a telekom, kikapcsolta az internetet is.

Laikusként azt gondolom, nincs kizárva, hogy a két szolgáltatás függő viszonyban volt egymástól. Leginkább úgy, hogy csak akkor járt az internetszolgáltatás kedvezménye, hogy telefonszolgáltatást is kértél mellé. Ezt mint jelenleg is telekomos előfizető mondom neked. Az meg nonszensz, hogy azt gondolod, két szolgáltatóhoz is tartozhat ugyanaz a telefonszám. Áthordozást kértél, itt jöhetett a baki. Mivel egy „csomagot” vásároltál anno a telekomtól, így ők ezzel a teljes csomagot megszüntették.

Ezzel 18 év mentett levelezésem, fontos elektronikus kapcsolatok ismerete veszett el.

Eléggé buta dolog egy helyen tárolni mindent. Én is telekomos voltam régebben telekomos postafiókkal, de minden egyes alkalommal letöltöttem a számítógépemre a leveleket a postafiókból. Nyilván ez hátrány, hogy nem akárhol férek hozzá, viszont nálam ilyen sosem fordulhat elő. Most megint telekomos vagyok, de a levelezésem gmail postafiókra helyeztem át, ott ilyen veszély nem fenyeget.

Kovács_Béla_Sándor # 2019.06.07. 05:41

Erre minden jogviszonyomat megszüntette a telekom

Te szüntetted meg, amikor felmondtad a szerződést. (Nem volt három külön szerződésed tévére, mobiltelefonra, internetre, hanem csak egy az összesre együtt.)

gerbera317 # 2019.06.07. 07:33

Ezeket a „hozd át a számodat hozzánk, okostelefont is kapsz nulla forintért” reklámokat nem agyhalottaknak címezik a szolgáltatók, de szinte csak azok élnek vele.

holicse # 2019.06.07. 16:52

Kovács_Béla_Sándor:

"Nem volt három külön szerződésed"
Kettő volt, Internet és Telefon! (a TV-t harmadiknak csak az új szolgáltatótól kértem számomra teljesen új szolgáltatásként...) A telefon szerződésem 1996-os születésű, azóta folytonos. Az internet a 2000-es évek elejére datálódik, mikor az első ADSL áramkörök elindultak. Az lehet, hogy csomagba vonás történt időközben, de nekem akkor se állna meg az állításod. Van Vezetékes Távbeszélő szolgáltatás (telefonszámmal, stb), és van Szélessávú Internet előfizetés. Ha a kettő díjjának bármelyikben is van a másiktól függő kedvezmény, akkor érzésem szerint az egyik díjkedvezményének megvonását vonna maga után a másik felmondása.

Bedobok még egy követ a vízbe!
Ettől egy hónappal korábban volt egy mobil előfizetés az én nevemen. Ezt február 26-án átirattam a feleségemére. Az első számla a feleségem nevére érkezett ahol az elszámolt időszak február 1-től február 26-ig terjedt. Befizettem és egyuttal megreklamáltam. Jött is mailon egy zagyva, nehezen értelmezhető válasz, pont abba a mailboxba, ami megszünt. Ezt is nehezen nyelem, hogyan lehet valakinek kiszámlázni bármit is, mikor a bármi teljesülése idején nem álltak jogviszonyban. Ezt is kezdhetem előlről...

Szomorú örökös # 2019.06.07. 18:46

holicse

A telefon szerződésem 1996-os születésű, azóta folytonos. Az internet a 2000-es évek elejére datálódik, mikor az első ADSL áramkörök elindultak.

Ahogy az internetet megrendelted a telefonszolgáltatás mellé, onnan kezdve ez a két szolgáltatás egy szerződésként kezelendő.

Az lehet, hogy csomagba vonás történt időközben, de nekem akkor se állna meg az állításod. Van Vezetékes Távbeszélő szolgáltatás (telefonszámmal, stb), és van Szélessávú Internet előfizetés.

Csomagban van a szolgáltatás, elhiheted nekem. Mint írtam, nekem is Telekomos szerződésem van és együtt kezelendő a három szolgáltatás, ami ezzel jár. Még ha te ezt nem is akarod elfogadni.

Az pedig, hogy a te slendrián hanyag hozzáállásod miatt nem mentettél 18 év alatt semmilyen kapcsolatot, levelezést, azt ugye nem gondolod komolyan, hogy majd számonkérheted a volt szolgáltatódon?

Mellesleg mit szólnál hozzá, ha azt élnéd rendre át, mint én Vodafone-os előfizetőként? Ahogy kétévente újrakötöm a szerződést az aktuális, számomra legkedvezőbb csomagra, gyakorlatilag minden egyes alkalommal jön az, hogy az előre beállított hangpostaszövegem újra kell mondanom, mindent végig újra kell állítani, stb. Vajon ott is a szolgáltatót hibáznád? Hidd el, mindenben partnerek, de egy ilyen kérdésben magasról tesznek rád!

holicse # 2019.06.16. 07:09

Szomorú Örökös

Mivel minden válaszodban kiemeled slendriánságomat, hibás hozzáállásomat, megkérlek, a további válaszaidban is rendre tedd meg. Hozzászoktam!
Köszönöm, megadtad az ötletet. MLevelezek még egy kicsit a szolgáltatóval, ahol konkrétan rákérdezek, külön-külön, vagy egybevont szerződése(i)m. voltak. Válasz szerint megyek tovább....

Szomorú örökös # 2019.06.16. 09:22

holicse

Mivel minden válaszodban kiemeled slendriánságomat, hibás hozzáállásomat

Jóhogy, amikor felelősségre akarod vonni a szolgáltatót, aki az ÁSZF szerint megszünteti az internet fiókodat, hogy nem ajánlották fel neked előtte a mentését a dolgaidnak. Nem az ő feladatuk, hogy ezt x ideig megőrizzék, hanem a tiéd, hogy biztonságban legyenek egészen addig, amíg szerződéses viszonyban állsz velük. Mivel ez a szerződésed megszűnt - a szerződésben tuti nincs semmi kikötés, hogy rendelkezésedre kell bocsássák a fiókod tartalmát még utána is - így semmilyen felelősség nem terheli szerintem a szolgáltatót.

És most borítékolom, hogy egyetlen szerződésed volt a szolgáltatásaidra. Mint írtam, én is Telekomos vagyok, tudom, hogy nem külön-külön kezelik - épp a kedvezmények miatt - hanem egyben. Te a számhordozás bejelentésével felmondtad a szerződésedet náluk automatikusan - gondolom már nem hűségidős volt.

Azt írtad, hogy a telekom válaszolt is neked egy „irreleváns” tartalommal. Ha ezt esetleg bemásolnád ide, akkor lehet más is el tudná dönteni, mennyire „irreleváns” volt az a tartalom.

prezso # 2019.06.17. 00:17

holicse: szerintem az egész ügyet a levelezéssel együtt küldd el első körben a békéltető testületnek.
A Telekomnál ugyanis nincsenek klasszikus értelemben vett csomagok. Olyan van csak, hogy több, önálló szerződés esetén kedvezményeket ad. Pl. ha rendelsz tőle 2 vezetékes szolgáltatást, akkor 20% kedvezményt ad mindegyik havidíjából. 3 vezetékes szolgáltatásnál ez 25%, a Magenta 1-nél pedig (ami legalább 2 vezetékes és legalább egy mobil előfizetés), 30%-ot.

Így ha a meglévő szolgáltatások közül lemondasz egyet, akkor az csak a kapott kedvezmény mértékét, meg esetleg a kötbért érinti, ahogy írtad is.

Szóval írj a békéltető testületnek, azzal mindenképp előrébb vagy. A telekommal felesleges levelezgetni.
Viszont gondold meg, hogy akarsz-e ezek után ügyfele lenni...

Szomorú örökös # 2019.06.17. 03:36

prezso

A telekommal felesleges levelezgetni. Viszont gondold meg, hogy akarsz-e ezek után ügyfele lenni

Szerintem esze ágában nincs ügyfelük lenni. Szimplán a szolgáltatót akarja felelősségre vonni, hogy megszüntette azt a postafiókot, aminek a rendszeres mentése nem a szolgáltató feladata, hanem kizárólag a felhasználóé.

efi99 # 2019.06.17. 16:20

szomorú örökös
Az, hogy 2 szolgáltatás együtt olcsóbb, egyáltalán nem jelenti azt, hogy össze vannak ragadva, és ne lehetne felmondani csak az egyiket, attól még a másik maradhat (miért ne maradhatna, pláne, ha nem is együtt rendelték?), csak a kedvezmény ugrik legfeljebb.
Itt inkább arról lehet szó, hogy az internetet eleve a saját vonalán biztosította a T, kvázi a telefon lemondásával ki lett az internet alól húzva a szőnyeg. De még ez sem törvényszerű, létezik csupasz internet is (csak drót telefon nélkül, de a net azon jön), de még ha ez sem, akkor sem lehetett volna a netet is egyből stornózni. Úgyhogy a reklamáció jogos.
Letölteni, menteni ettől függetlenül persze melegen ajánlott. (pl úgy, hogy a szerveren is fennmaradjon, meg a saját kliensen is). Ja és senki ne felejtse: mikor azt mondjuk felhőben az adat az valójában szintén csak egy winchester, mint a mi gépünkben...

prezso # 2019.06.17. 17:31

Szomorú örökös: szerintem az, hogy lemondod a telefont, és ezzel együtt a szolgáltató önkényesen, értesítés nélkül megszünteti a le nem mondott internetet is, az mindenképp problémás.
Ráadásul ilyen esetben elvárható, hogy a szolgáltató közölje a megszüntetést és annak idejét, hogy az ügyfélnek legyen lehetősége a mentésekre.
Ennyi.

Szomorú örökös # 2019.06.17. 18:25

prezso

Mint írtam, én korábban is telekomos előfizető voltam. 2018 januárjában új helyre költöztem és ott nem tudott tovább szolgáltatni, mert akkor még nem volt jelen a településen. Így kötbér nélkül, a hűségidő lejárta előtt büntetlenül megszüntették az internetszolgáltatásomat. Egy szóval sem közölték, hogy mentsem mindenem az internet fiókomból, mert különben elveszik. A szolgáltatás megszűnését történő ügyintézésemet követően másnap reggel már nem tudtam a fiókra belépni. Igaz nem is akartam, de akkor még a levelező programomban be volt állítva. Megjegyzem, én minden egyes levelemet itt tárolom a számítógépen egy mappában, így soha nem ér veszteség. A kérdezőnek is inkább így kellett volna és nem hőbörögni, hogy megszűnt a szolgáltatása.

Azóta áthelyeztem a súlypontot a gmail fiókomra és bár ott is minden levelet letöltök, az mégis megmarad a fiókomban is, így bárhol meg tudok keresni egy-egy adott levelezést, de ez itt most irreleváns a téma szempontjából.

Tavaly november óta viszont elindult itt is a Telekom optikai szolgáltatása és engem az elsők között kötöttek rá. A lényeg, hogy nincs külön-külön szerződés, ahogy a kérdező írja, nekem is egyetlen szolgáltatási szerződésem van és annak melléklete, amelyben egyenként fel van sorolva az összes szolgáltatás, amit megrendeltem.

Az igazság valahol ott lehet, ahogy efi99 is írta, csak egy valami mindenki figyelmét elkerülte. A kérdező egyáltalán nem írta, hogy vezetékes telefonszolgáltatása volt. Így szerintem gondolkozzunk egy kicsit tágabb léptékben: Mobiltelefonos szolgáltatás is lehetett, amely jelentős mennyiségű mobilinternetet is tartalmazhatott, ezt használhatta a kérdező. Így ha a szolgáltatóváltásnál számhordozást kért, akkor az adott telefonszámhoz mobiltelefonszolgáltatással együtt az ahhoz tartozó mobilinternet is teljességgel megszűnhetett.

De mivel én kértem, hogy ossza meg velünk a telekomtól kapott - szerinte irreleváns tartalmú - levelet, így úgy gondolom, hogy a helyesebb tényfeltárás érdekében várjuk meg, hogy ez megtörténik.

efi99 # 2019.06.17. 19:30

De írta, hogy vonalas, csak nem figyelsz.

Szomorú örökös # 2019.06.17. 19:51

efi99

Igazad van, csak később írta. Viszont abban a hozzászólásban jelezte, hogy ADSL internetről volt szó. Igaz, ha jól tudom, ma már nem létezik náluk ADSL internet, de nincs kizárva, hogy 18 évvel ezelőtt még volt. A lényeg, hogy az ADSL internet telefonvonal függő, ami a számhordozás bejelentésével automatikusan megszűnt. Nem tudni, hogy ki hibázott nagyobbat - szerintem mindketten megtették ezt - de a jogi megoldás lehetőségét kétlem. Kizárt, hogy bármit is visszaállítsanak, ugyanis egy megszűnt internet fiók további adatmegőrzésére végképp nincs felelősségük, ezt most borítékolom. Hogy a kérdező milyen kártérítésre gondolt, azt meg csakis ő tudja egyedül. Attól félek, hogy ebben a történetben ő nem fog nyerni.

Anno én egy darabig próbálkoztam az egykori Invitelnél is úgy, hogy az akkor legjobban használható ISDN összeköttetést rendeltem meg ADSL internettel. Mikor folyamatosan hitegettek közel három hónapja, hogy hamarosan bekötik a netet is, de „sajnos hibás modemszálllítmányra sikerült az akciót meghirdetniük, de egy hajón úton van a következő adag”, akkor három hónap után a netet lemondtam róla - kötöttem egy akkor jó árúnak mondott netet egy másik szolgáltatónál - viszont egyből listaárasra átállították az ISDN kapcsolatom árát. Roppant gyorsan kerestem egy akciós csomagot rá és arra váltottam.

Az egészben a ciki az volt, hogy pár évvel előtte ugyanezzel a kamu dumával ráztak le, mikor akkor is ADSL internetet szerettem volna otthonra, de akkor sikerült időben lemondani még az egészet, így nem tudtam meg, hogy mennyi idő után kaptam volna meg.

efi99 # 2019.06.17. 20:28

Annyira nem létezik ADSL internet, hogy még több százezer előfizetés van, többek között nekem is.

Szomorú örökös # 2019.06.18. 03:14

efi99

Oké, rosszul fogalmaztam! Próbálj meg náluk új ADSL előfizetést kötni...nem fog menni, mivel már nem szerepel az otthoni internet szolgáltatások között. A régi előfizetői csomagok nagy valószínűséggel még működnek - ki tudja meddig, mert szerintem előbb-utóbb teljesen megszüntetik - de jelenleg új előfizetést csakis koax vagy optikai kábeles szolgáltatással kötnek. Nekem utóbbi van 2 Gbites sebességgel. Érdekes, én nem panaszkodom. Sőt tavaly sem panaszkodtam, mert jóformán pár óra alatt megszüntették az email fiókom. :-)

holicse # 2019.06.19. 21:07

Technikailag hogy kell a papíron kapott (úgy kértem...) válaszukat ide közzé tennem?

Szomorú örökös # 2019.06.20. 04:09

holicse

Pl. úgy, hogy bemásolod ide. :-)

prezso # 2019.06.20. 17:39

Még ha ADSL is, ott sem feltétel a telefon előfizetés.
Jó ideje létezik a "csupasz" ADSL, amikor csak internet előfizetés van, telefon előfizetés nincs. (Más kérdés, hogy ezek ára gyakorlatilag ugyanannyi, mint a "normál" ADSL-é).
Szóval még ADSL esetében sem szükségszerű az internet előfizetés megszüntetése, technikailag is és jogilag is átváltható "csupasz" ADSL-re.

Szomorú örökös # 2019.06.20. 18:00

prezso

Még ha ADSL is, ott sem feltétel a telefon előfizetés.

Ma lehet, hogy így van, viszont ezt az előfizetést 18 évvel ezelőtt kötötték, akkor még nem tudtál csak ADSL internetet rendelni szerintem telefonvonal nélkül. Sőt mi még elég sokat vártunk anno a telefonvonal bekötésre is az 1990-es évek végén.