Webáruház - hibás termék - károkozás


PN90 # 2025.05.18. 12:33

Kedves Tagok!

Tanácsot szeretnék kérni. -sajnos nem voltam elég körültekintő előrebocsátom, ami a céget illeti-

A történet a következő: adott egy kereken 3 éves laptop (egyszerű, nem drága, nem egy extra - csak jegyzetelésre használom szinte) aminek a töltője egyszer töltötte egyszer nem, így végül vettem hozzá egy ugyanolyan (minden paraméterben azonos) eredeti gyári másik töltőt egy Magyarországra értékesítő (forgalmazó) webshopból kicsivel olcsóbban mint más webshop kínálatában szerepelt (minden magyarul van rajta, a számla is magyarul érkezett), később mint kiderült Bukarestben bejegyzett, román cégtől. Ez a töltő kb 4-5. használat után zárlatos lett, leverte a ház biztosítékát és ezáltal láthatóan megégett a dugója is. (A konnektorral igazoltan nincs gond, azóta is használatban van mindenféle probléma nélkül) Emellett, ami a nagyobbik gond, kárt is okozott, mert a laptopom akkumulátora teljesen tönkrement, csak hálózatról működik. Ez előtt teljesen hibátlanul működött akkumulátorról, nem volt vele semmi gond.
A vásárlás 2 hónapos, tehát bőven “garancia” / jótállási időn belül vagyunk. Megírtam a problémát a webshopot üzemeltető román cég ügyfélszolgálatának, természetesen számlával, fotókkal alátámasztva és vártam, hogy valamiféle megoldási javaslattal előállnak.
A megoldási javaslatuk a következő volt: vizsgáltassam be én hivatalos márkaszervizben a töltőt és a laptopot, majd miután bizonyosságot nyert, hogy igazam van, akkor majd tovább tudunk lépni az ügyben.

Én úgy gondolom, hogy ez semmiképpen sem az én feladatom, hiszen engem így is túl sok kár ért, hanem nekik kellene megoldást találni, adott esetben bevizsgálást kezdeményezni a gyártónál. Összehangoltan az EU fogyasztóvédelmi irányelveivel, az esetre mindenképpen a magyar szabályozás a mérvadó. A Ptk. alapján (hibás teljesítési vélelem, kellékszavatosság és a felelősség a teljesítés során okozott kárért), valamint a 19/2014 (IV.29.) NGM rendelet alapján:

Rosszul gondolom, hogy a minimum az lenne, hogy a töltőt azonnal cseréljék ki egy másik gyárira, és a bevizsgálás után - amint kézzelfoghatóan bebizonyosodik az igazam - a laptopommal kapcsolatban pedig valamiféle kártérítést kellene hogy eszközöljenek felém?

A másik kérdésem: mivel ők természetesen egyelőre magyarul se nagyon szeretnek kommunikálni (ami nem lenne gond, de úgy érzem, hogy direkt játszák az értetlent), ezért nem akarják vagy nem értik amit írok nekik ezzel kapcsolatban és mindig csak ugyanazt válaszolják, hogy “sajnálják, de akkor tudunk továbblépni, ha bevizsgálásra kerül a termék” (semmi több) viszont ez a végtelenségig nem mehet… A Békéltető Testületi eljárás szerintem nem járható, mert külföldi a cég és egybk is semmit sem ér (nesze semmi fogd meg jól - abból se töltőm, se pedig javítási térítés nem lesz), viszont a GVH-nál úgy tudom lehet külföldi céggel szemben “eljárást / bejelentést” indítani, ami azt illeti tisztességtelen piaci magatartás fogyasztóval szemben?! miatt? Vagy Európai Fogyasztó Központ?
Vagy ha nem, akkor mi lehet ennek a fóruma, ahol történik is valami?

Vagy teljesen védtelen vagyok… és inkább vegyek egy másik laptopot. - ami valószínű, hogy meg is fog történni, de azért ne csinálhassák már meg ezt “büntetlenül” mindenféle felelősség vállalás nélkül….

Előre is köszönöm, hogy elolvastad és az érdemi választ / segítséget is.

Szomorú örökös # 2025.05.18. 18:57

PN90

A megoldási javaslatuk a következő volt: vizsgáltassam be én hivatalos márkaszervizben a töltőt és a laptopot, majd miután bizonyosságot nyert, hogy igazam van, akkor majd tovább tudunk lépni az ügyben. Én úgy gondolom, hogy ez semmiképpen sem az én feladatom, hiszen engem így is túl sok kár ért, hanem nekik kellene megoldást találni, adott esetben bevizsgálást kezdeményezni a gyártónál.
Ha egymásra vártok, akkor sohasem lesz megoldás. Ők nem azt állították szerintem soha, hogy a bevizsgálás költségét nem fogják átvállalni, ha bebizonyosodik az igazad, csak azt, hogy te intézd el. Én azért ezt bevállalnám, hogy elmozduljon az ügy a holtpontról.
Anno én egy komplett autó hifit küldtem vissza a szervíznek, amit a cég megnevezett (saját költségen, amit természetesen nem kaptam vissza), mert a bluetooth kihangosító mikrofon része meghalt. Cserébe pár hét múlva jött egy új egység, mert nem volt javítható. Mondjuk ez egy márkás és drága cucc volt, de szerencsére azóta is kifogástalanul működik.

Rosszul gondolom, hogy a minimum az lenne, hogy a töltőt azonnal cseréljék ki egy másik gyárira, és a bevizsgálás után - amint kézzelfoghatóan bebizonyosodik az igazam - a laptopommal kapcsolatban pedig valamiféle kártérítést kellene hogy eszközöljenek felém?
Mivel 2 hónapja vetted, így az azonnali csere tuti nem játszik, azt általában 3 napon belül szokták max. bevállalni.
A bevizsgálásra pedig azért van szükség, hogy kiderüljön, nem-e a laptopod okozta a töltő meghibásodását.
Hiába állítod, hogy eddig kifogástalanul működött, valamiért az eredeti töltője is tönkre ment.

PN90 # 2025.05.19. 07:35

Kedves Szomorú örökös!

Köszönöm, értékelem, hogy próbálsz segíteni a véleményeddel, de jelen helyzetben jogilag alátámasztott segítséget szeretnék kérni.
Értem, amit írsz, de a ptk alapján a rossz termékért semmiképpen sem nekem kell vennem a fáradtságot, hogy bevizsgáltassam / utána járjak stb.
Hozzáteszem, a laptopom azóta is, a rossz töltővel (ami egyszer tolt egyszer nem) működik, csak persze ahogy az nem tölt azonnal kikapcsol…! Tehát nem a laptoppal van a baj…. Ezt is világosan leírtam a cégnek.

Amit írsz: mondjuk bebizonyosodik, hogy valóban rossz a töltő, a laptopom miatta tönkrement, mindezt a szakvéleményt méregdrágáért én fizettem ki. Van arra is ötleted, hogy ezt hogy hajtom be utólag a cégen? - mert ugye ilyenkor már mindenki szeret eltűnni…. Na ugye …..és akkor engem máris sokkal több kár ért mint az eredeti állapotban.
A fogyasztót nem lehet ilyennel pluszban terhelni….

Jogilag alátámasztott érvelést szeretnék kérni, előre is köszönöm.

Szomorú örökös # 2025.05.19. 10:01

PN90

a ptk alapján a rossz termékért semmiképpen sem nekem kell vennem a fáradtságot, hogy bevizsgáltassam / utána járjak stb.

Bocsánat, de szerintem te vagy az, aki nem figyelt oda rá, hogy a cég, akitől vásárolsz, az kifejezetten Magyarországon bejegyzett cég legyen. Mint ahogy később rájöttél, ők egy román cég. Nyilván unión belül van, tehát lehetne keresgélni. De jelenleg az egyetlen az, amit csinálhatsz, hogy elvégzed, amire az árusító cég megkért. Én ezt így gondolom. A PTK. elsősorban a helyi magyar cégekre vonatkozik, nem pedig általános érvényű az unión belül. Az pedig, hogy a cég magyarországra is értékesít, az nagyon sok cégre igaz. Én már Hollandiából is vásároltam, egy hét alatt itt volt a termék, de valljuk be, nekem sem lett volna egyszerű garanciát érvényesíteni náluk. Szerintem így sohasem lesz működőképes töltőd és laptopod, ha arra vársz, hogy ők mindent meg csinálnak helyetted.

PN90 # 2025.05.19. 10:49

Szomorú örökös,

Köszönöm, hogy próbálsz segíteni a véleményeddel, de az előző írásodból sajnos világos, hogy nem vagy se ügyvéd, se jogász. (magyar és EU-s jog kapcsolata - irányelvek, valamint a területi hatályok, stb.)

Köszönöm a véleményed
További kellemes napot kívánok.

Szomorú örökös # 2025.05.19. 11:23

PN90

nem vagy se ügyvéd, se jogász
Egyetlen percig nem állítottam, hogy az vagyok. Mi több, te sem vagy az és még sokan mások itt szintén nem azok. Próbáltam segíteni. Megpróbáltam elmagyarázni, hogy a PTK csakis teljesen magyar cégekre vonatkozik, nincs uniós hatálya, de továbbra sem hiszed el. Sajnálom. Egy biztos, egy darabig nem lesz így működőképes töltő és laptop. Hajrá! Én kiszálltam!:-)

PN90 # 2025.05.19. 11:45

Szomorú örökös,

Az hogy én mi vagyok vagy leszek ;-) azt te nem tudhatod.
Elakadtam egy dologban és jogi fórum lévén gondoltam rá, hogy esetleg valaki hozzáértőbb tud tanácsot adni.

Amit írsz, hogy erre semmilyen szinten nem vonatkozik a magyar szabályozás (amit hozzáteszek az EU-s irányelvek alapján alakítanak) az baromi nagy tévedés….. márcsak olyan egyszerű oknál fogva is teljesen logikátlan hogy a magyar áfával állítják ki számlát…..

Köszi a véleményed, de tévedésekben vagy.
További szép napot.

PN90 # 2025.05.19. 11:54

Szomorú örökös,

Kérlek figyelmesen olvasd el (végülis neked köszönhetően a kérdésemre a választ is megtaláltam ezen a honlapon):

https://www.magyarefk.hu/…s-jogok.html

"... Mit jelent a szavatosság és a jótállás?

A kötelezett (az eladó) a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik, ezt hívjuk kellékszavatosságnak vagy szavatosságnak. Tehát amennyiben a megvásárolt termék hibás vagy a hiba a használat során később jelentkezik, akkor az EU valamennyi tagállamára vonatkozó egységes szabályozás, az 1999/44/EK irányelv alapján fogyasztó a fogyasztási cikk átadásától számított két éven belül élhet szavatossági jogaival. Magyarországon a szavatossággal kapcsolatos szabályozás a Polgári Törvénykönyvben található.

A szavatosság mellett Magyarországon létezik a kötelező jótállás, vagy hétköznapi és közismert nevén a „garancia” jogintézménye. A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg, hogy mely új tartós fogyasztási cikkekre terjed ki az eladó jótállási kötelezettsége. E termékekhez köteles a forgalmazó (eladó) jótállási jegyet mellékelni. A jótállás időtartama egy év. Fontos kiemelni, hogy a kötelező jótállás kizárólag a Magyarország területén megvásárolt új tartós fogyasztási cikkekre terjed ki, azaz külföldön megvásárolt termékek meghibásodása esetén a kötelező jótállásból eredő jogokra fogyasztóként nem hivatkozhatunk.

Amennyiben egy megvásárolt termékre van kötelező jótállás, akkor a szavatossági jogok és a jótállásból eredő jogosultságok párhuzamosan érvényesíthetőek...."

Forrás: Európai Fogyasztói Központ

Szomorú örökös # 2025.05.19. 14:32

PN90

Te el is szoktad olvasni azt, amit bemásolsz ide? Szerintem nem. Mert az előbbi posztoddal pontosan lábon lőtted magad.:-D

Fontos kiemelni, hogy a kötelező jótállás kizárólag a Magyarország területén megvásárolt új tartós fogyasztási cikkekre terjed ki, azaz külföldön megvásárolt termékek meghibásodása esetén a kötelező jótállásból eredő jogokra fogyasztóként nem hivatkozhatunk.

PN90 # 2025.05.19. 16:11

Szomorú örökös,

Miért szted hol vásároltam a Marson?? :-D

Magyarország területén / területére értékesítenek….. magyar webshoponon keresztül …..
miről beszélsz???????????? Könyörgöm …..

PN90 # 2025.05.19. 16:16

Szomorú örökös,

Te tényleg miről beszélsz?!?!….. magyar ÁFA lett megfizetve utána…… akkor szted az külföldi vásárlás???? :-D :-D agyammegállll

Szomorú örökös # 2025.05.19. 16:29

PN90

Magyarország területén / területére értékesítenek….. magyar webshoponon keresztül …..miről beszélsz???????????? Könyörgöm
Tedd már meg, hogy végre konkrétan megnevezed azt a bizonyos webshopot! „Könyörgöm!
Mi azt honnan tudhatnánk, hogy te honnan rendeltél?

Eddig kb. ennyit tudunk róla:

Magyarországra értékesítő (forgalmazó) webshopból kicsivel olcsóbban mint más webshop kínálatában szerepelt (minden magyarul van rajta, a számla is magyarul érkezett), később mint kiderült Bukarestben bejegyzett, román cégtől.....

Tök mindegy, hogy milyen nyelven érkezett a számla, ez az ő vállalásuk volt, hogy magyarul kiküldik neked, de ettől még nem magyar a cég. Sőt még te magad is elismerted később:

A Békéltető Testületi eljárás szerintem nem járható, mert külföldi a cég

Tehát ebben a néhány fenti mondatban nyoma sincs annak, hogy a cég bármilyen szempontból is magyar lenne.
Ezek után hülyének nézel mindenkit és később megpróbálod elmagyarázni, hogy márpedig ez igenis magyar cég.
Nagyon vicces vagy, de szerintem nem csak én szórakozok roppant jól a beírásaidon!
Egyébként meg ahogy eddig tapasztalhattad, más ingerenciáját nem nagyon hergelte fel a kérdésed.
De ha így haladsz, hamarosan valóban megáll az agyad és akkor már nem tudsz majd senkit fárasztani itt tovább. :-)

Szomorú örökös # 2025.05.19. 16:34

PN90

Egyébként meg próbálj már ráklikkelni azt általad belinkelt oldalon a „1999/44/EK irányelv” linkre! Erre hivatkozik ugyanis az EFK
Nagyon meg fogsz lepődni a látottakon! ;-) De lásd jó szívemet, segítek, hogy ne kelljen nagyon keresgélni:
http://eur-lex.europa.eu/…exUriServ.do?…"

Szomorú örökös # 2025.05.19. 16:35

PN90

Ja, és ha már megtaláltad ezt az oldalt, miért nem ott próbálsz klikkelni a főoldalra? Találsz mindjárt három gombot, amire klikkelhetsz tovább és az ügy megoldva (legalábbis a remény megvan rá). Esetleg tőlük lehet hasznosabb segítséget is kapsz az itteni okoskodásod helyett. :-)

PN90 # 2025.05.19. 16:43

Szomorú örökös,

Nagyon komoly értelmezési problémáid vannak sajnos.

Senki nem állította hogy magyar cég, a cég, aki a Magyarországra értékesítő webshop mögött van az román.

Ezen mi a nem érthető?????

Attól még a területi hatály miatt a magyar szabályozás (az EU-sal összhangban) érvényes rá.
A békéltető testületi eljárás azért nem tud működni mert maga a cég nem magyar aki a Magyarországra értékesítő webshop mögött van. De attól hogy nem magyar azért még tartania kell abban az országban a szabályozást ahova értékesít!!!!!!…..

Attól hogy egy cég külföldi attól még értékesíthet más országba, pl a miénkbe. És ha oda értékesít akkor tartani kell az adott ország jogi szabályozását.

Huhhh nem tudom értelmesebben leírni…..

Valószínű azért “nem üti meg senkinek se az ingerenciáját” mert te a legtöbb témát lecsapod mint látom ….. ;-) gondolom úgy vannak vele, hogy te mindenhez is értesz ezekszerint :-D

Nagyon nagyon el vagy tévedve

Köszi a megnyilvánulásaid, de sztem ne porcukrozd a ….. tudod ….. -t

PN90 # 2025.05.19. 16:51

Szomorú örökös,

Mellesleg a fő kérdésem az volt, hogy ennek a vitának “mi a rendezési fóruma” - amire írtam is hogy megtaláltam…… végül….

Nem én okoskodom, hanem sajnos te ….

Tipikus…. A Facebook is tele van olyanokkal akik jogásznak vagy ügyvédnek képzelik magukat otthon a kanapéról, mert a képernyő és az internet “ápol és eltakar” :-D közben a jogi egyetem épületét se nagyon ismernék fel még fényképről sem :-)

Jól mondta egy ügyvéd ismerősöm (aki nem ezen a területen van - mert tudod “szakosodnak”- ): mindegy mint mondok az ügyfélnek ha megvan róla győződve hogy a baromság amit hajtogat az az igazság ….

Szomorú örökös # 2025.05.19. 16:55

Van annak a bizonyos webshopnak legális hívható magyar telefonos elérhetősége?
Lehet vezetékes telefonszám, de akár mobilszám is előfordulhat, csak magyar szolgáltató legyen.
Ha nincs, akkor máris buktad a történetet, mert a cég egyáltalán nem magyar.
Ez ugyanis előírás tudtommal a Magyarországon üzemelő webshopok számára.
Főleg hogy ahogyan írtad, mikor a hibával kerested őket, elfelejtettek már magyarul kommunikálni.

De megsúgom neked, többször sikeresen vásároltam a Muzikertől. Ők kőkeményen magyarul kommunikálnak velem, soha nem kell más nyelven emailt vagy bármilyen üzenetet írnom nekik, mert ők nem szoktak elfelejteni magyarul és mindig készségesen válaszolnak. Pl. nem olyan régen elállással éltem egy terméknél, mert a kiszállítás után derült ki, hogy számomra nem alkalmas. Csakis szuper latibuszokban tudok róluk írni, mert roppantul korrektek. Nem beszélve arról, hogy simán értékesítenek Magyarországra is, magyar nyelvű számlát is kapok tőlük, de a cég kőkeményen Pozsonyban székel, azaz szlovák cégről beszélünk. No erre varrjál gombot! :-)

Szomorú örökös # 2025.05.19. 17:01

PN90

Attól hogy egy cég külföldi attól még értékesíthet más országba, pl a miénkbe.
És ha oda értékesít akkor tartani kell az adott ország jogi szabályozását.

No akkor tisztázzuk! Ezek szerint ahogyan te próbálod előadni a hatalmas jogi érzékeddel, amikor én két éve egy holland cég webshopjában kártyával kifizettem egy autóalkatrészt, majd azt leszállította nekem futárral egy hét alatt - ami azóta is kifogástalanul működik - akkor az a cég is a magyar PTK szerint felelősségre vonható? Te ezt komolyan elhiszed? „Nagyon nagyon el vagy tévedve” :-D

De ahogy elnézem, nyugodtan írogass tovább, ugyanis az a kultúrszint már nem az enyém, amelyre lesüllyedtél az előbb. Ha nem vagy képes nyomdafestéket tűrő szavakat használni egy nyilvános fórumon, akkor bocsi, de mi a francot keresel itt?
Köszönöm, de nekem ennyi volt, nem kérek a továbbiakban belőled!

Amit meg írtál, az tökéletesen épp magadra a legigazabb:

mindegy mint mondok az ügyfélnek ha megvan róla győződve hogy a baromság amit hajtogat az az igazság

Quod erat demonstrandum! :-D :-D :-D

PN90 # 2025.05.19. 17:04

Szomorú örökös,

Örülök neki, de tényleg!! Hogy neked pozitív élményed van hasonló helyzetben! Tényleg kívánom hogy maradjon is így.

Ez nem ennyire egyszerű, hogy “akkor máris buktad a történetet, ha nincs magyar telefonszáma” …. Sajnos sok cég van akik szabálytalanul működnek, próbálnak működni - sejtem h itt is esetleg erről is lehet szó….

Valószínű se a laptopomon nem lesz megcsinálva az ő kontójukra, se pedig új töltöm nem lesz, ez elég sanszos. De annyit nekem megér h valamilyen úton módon jelentsem hogy probléma van velük és lehetőleg legyen valamiféle szankció.

Nyilván ebből én is tanulok, hogy legközelebb hátulról megyek előre és előbb a webshop mögötti céget nézem aztán ütök rá a rendelés gombra…..

PN90 # 2025.05.19. 17:12

Ha az a holland cég webshopja Magyarországra értékesít magyar nyelven akkor igenis tartania kell a magyar szabályokat is amik az EU-sal összhangban vannak…. (És ez esetben ahogy olvasod a magyar szabályozás e tekintetben részben a ptk-ban található - ami egybk pepitában az EU-s szabályozásban is megtalálható…)
De tudod mit, lefordítom neked az EU-s szabályozást kell tartania amely minden tagállam szabályozásával összhangban van!!!!! Többek között ez az EU egyik előnye ….

Ha nem esik magyar szabályozás alá, akkor szted miért magyar ÁFA-t kell fizetni a termékre??? Például…..

Kicsit gondold végig amiket írsz, mert attól hogy véletlenül kimásolsz a netről egy latin mondatot attól még nem vagy jogász

PN90 # 2025.05.19. 17:14
  • nem pláne ha a holland cég magyar áfát fizettet meg ……
Szomorú örökös # 2025.05.19. 17:37

PN90

Látod, tudsz te értelmesen is válaszolni, nem úgy, ahogy eddig! Most meg vagy dícsérve!

Valószínű se a laptopomon nem lesz megcsinálva az ő kontójukra, se pedig új töltöm nem lesz, ez elég sanszos.
Ők felajánlották a megoldást, csak te háborúzol ellene, hogy neked a kisujjadat se kelljen nyújtani, de ők máris azonnal adjanak egy másik tápot, mert bizony arra neked azonnal szükséged van. Mi több, a laptopodat is tönkretette a táp, azt is javíttassák vagy cseréljék ki, holott én azt is elővezettem nekik, hogy még simán lehet a te laptopod tette tönkre a tápot, mert egy töltőt már ugyebár „elfogyasztott”, ezért is akartál náluk másikat venni. Pontosan ezért kellene a márkaszervízben bevizsgáltatni. Az a baj, hogy így bemondásra bárki követelhetne tőlük úgy, hogy ők Romániában vannak, te meg itt. Próbáld azért az ő szemszögükből is nézni a sztorit, hogy csak úgy blindre nem lehet bárki követelését alaposnak tekinteni és elfogadni.

De annyit nekem megér h valamilyen úton módon jelentsem hogy probléma van velük és lehetőleg legyen valamiféle szankció.
Bemondásra nem fogják szankcionálni a céget, nagy valószínűséggel az általuk küldött levelekkel igazolni fogják, hogy márpedig ők korrektül jártak el veled szemben, csak ez nem vezetett eredményre, mert a megoldás ellen folyamatosan tiltakoztál.

Ha az a holland cég webshopja Magyarországra értékesít magyar nyelven
akkor igenis tartania kell a magyar szabályokat is amik az EU-sal összhangban vannak

A holland cég webshopja nem értékesített Magyarországra, hanem szállított, nem mindegy.
Én kifizettem internetes bankkártyás fizetéssel a szállítási költséget is, majd egy héten belül jött a cucc a futárral.
Tetszik érteni? Szállít, nem értékesít, nem ugyanaz a fogalom. És ugyanez érvényes a Muzikerre is.

attól hogy véletlenül kimásolsz a netről egy latin mondatot attól még nem vagy jogász
Ezt a latin kifejezést szerintem hamarabb ismertem már, mint ahogy te megszülettél,
ugyanis a középiskolai matek tanárom kedvenc mondása volt.
Így megnyugodhatsz, teljesen tisztában vagyok a jelentésével is, azért is írtam le. ;-)

PN90 # 2025.05.19. 17:58

Szomorú örökös,

A laptopom “elfogyasztott egy töltő” - igen joggal lehetne ezt feltételezni, de ez a laptop azóta is hibátlanul működik tápról!! Az akkuja azóta ment tönkre mióta rátettem az ő “eredeti, gyári töltőjükre”, ami utána leverte a biztosítékot az egész házban és megégett. ….

Én nem tiltakoztam, annyit mondtam h ezt a szerviz és bevizsgálást nekik kell megszervezniük itt Budapesten, ahova elviszem és kiderül az igazság. És a töltőt pedig cserélni, hiszen bármelyik szabályozást is vesszük alapul ez a jótállás keretében mozog és ott ugye cserét a fogyasztó követelhet. Tehát én nem voltam semmi “jónak az elrontója” úgymond.
Vannak kockázatok amiket nekik be kell nyelniük kereskedelmi cégként…. Sajnos ez sok szegmensben így működik. A fogyasztó az első!!

Nem bemondásra, hanem alátámasztottan, levelezéssel stb, ahol ők mindig ugyanazt válaszolják - ez a fórum el is dönti egyben hogy igazam van e vagy sem az eljárási móddal kapcsolatban.

Nah hát pont ezt mondom én is hogy nem mindegy hogy csak szállít ide vagy kifejezetten ide értékesít az ország területére.
Ha csak ide is szállít nyilván nem tartozik “semmiféle magyar szabályozás” alá, hiszen akkor te adott esetben a holland áfát is fizetted meg, csak ide kérted a szállítást. Persze, nagy különbség!! Egyetértünk. Ez nem vita tárgya hogy mekkora a különbség a 2 dolog között.
De ez ilyen szempontból eltér az én esetemtől.

Normálisabb mederbe terelve a beszélgetést, kitartó vagy ;-) - nem piszkálódásból írom - de azt viszont te értsd meg légyszi, hogy abban igazam van, hogy az EU-s szabályozás alapvető követelménye a tagállami szabályozásba való beültetése. Ez alapján és a területi hatály alapján a magyar szabályozás és emiatt a ptk (mert abban is található a jótállási szabályozás) is igenis rá is vonatkozik, mert nem csak szállítanak ide hanem kifejezetten ide értékesítenek.
(Természetesen a webshop nevét nem fogom leírni - mert azért az minimum egy rágalmazás lehetne, amíg nincs igazam “hivatalosan is”, sőt bizonyos esetekben utána is az….)

Szóval a lényeg a lényeg hogy európai fogy Kp az én fórumom úgy tűnik egyelőre :)

Szomorú örökös # 2025.05.19. 18:53

PN90

És a töltőt pedig cserélni, hiszen bármelyik szabályozást is vesszük alapul ez a jótállás keretében mozog és ott ugye cserét a fogyasztó követelhet.

A fogyasztó bármit követelhet, de ettől még kérhetik ők is a bevizsgálást a szakszervízben, mert a töltő 2 hónapig azért csak működött. Így nyilván joggal szeretnék tudni, hogy valóban az ő termékük volt hibás vagy más játszott közre....pl. az adott villanyhálózatról is kaphatott túláramot - amiről nyilván nem te tehetsz, de így az értékesítő webshop sem - mi több, nem az általuk a töltővel együtt értékesített laptop használatakor ment tönkre, stb. Nyilván ők is vissza fogják majd utána a gyártóhoz küldeni, tehát a macerán kívül, amivel ez jár, ők sem veszítenek semmit, de előtte kénytelenek bevizsgálást kérni, hogy mi okozhatta ezt a hibát, próbáld megérteni ezt te is. Ez ugyanis minden normális műszaki terméknél így működik - lásd korábban írtam, hogy az én autohifim is előbb szervízbe került, ahol persze nem tudták megjavítani, és nem pedig egyből küldtek egy másikat a pár hónapos üzem után. :-)

Az EU pedig mindig csakis ajánlásokat ad a tagállamoknak, jóformán semmi sem kötelező. Ami kötelező viszont és nem tartják be mégsem, na akkor indulnak az ún. köteleztettségszegési eljárások. Na de azok nem az ilyen külföldi székhelyű, de Magyarországra is szállító - ha úgy tetszik értékesítő - vállalkozásokra vonatkoznak. Őket többnyire csakis a saját hazájuk szabályai kötik. Pl. átküldted az EFK oldalát, ahol azt írják, hogy alapból 2 év szavatosság jár vele . Nos, azért nem akarlak elkeseríteni, de kis hazánkban már összegtől függ, hogy egyáltalán kapsz-e rá bármilyen szavatosságot. De az időtartama mindenképpen attól függ. Sok esetben az a bizonyos garancia kb. 2 méter a kasszától és ez nem vicc. Ha pl. a te laptop töltőd 10 ezer forint alatt van (szállítási költség nélkül), akkor bizony egyáltalán nem kötelező a garancia biztosítása. És még 10-100 ezer forint között is csakis 1 év rá a garancia, amibe természetesen a 2 hónapos használattal simán beleférsz, persze csak ha a termék beletartozik a jelzett összeghatárba. Ha már azt erőlteted, rájuk a magyar szabályok kell vonatkozzanak, akkor ez erre is vonatkozik. És persze csakis a jó indulatukon múlik, hogy foglalkoznak a 10 ezer alatti termékkel is, mert nyilván a jó hírüket nem szeretnék kockáztatni. De nem régen volt róla szól, hogy valaki céges számlára vásárolt nagyösszegű terméket, hogy el lehessen számolni és ott bizony alapból csakis 1 év garancia jár vele.

Az pedig, hogy nem írod le a webshop nevét nyilvánosan, nos az is bőven elég a rágalmazásra, ha ismerőseid körében néhány embernek ezt elmondod, mert ha ez véletlenül a román cég számára is kiderül, akkor akár nagy gáz is lehet belőle számodra, amennyiben komolyan veszik.

PN90 # 2025.05.19. 19:22

Szomorú örökös,

Nem minden teljesen így van ahogy írod az EU - val kapcsolatban pl. Nem csak ajánlásokat tesz, hanem határozatokat is hoz és irányleveket is meghatároz, amiket viszont át kell ültetni a tagállamok jogrendszereibe, hiszen többek között ez az egyik alapja a közösségi létnek.

A jótállással sem minden úgy van ahogy leírod, bármilyen, még 10ezer forint alatt vásárolt pl műszaki cikkre is van “garancia” - a különbség annyi, sztem azzal kevered hogy nem minden esetben kerül kiállításra a jótállási jegy. Valahol a számla maga a jótállási jegy, ha jól tudom 20 ezer alatt.

A laptop töltővel kapcsolatban: sajnos a vélelem a fogyasztó oldalán áll, és ezt a vállalkozásnak be kell nyelnie. A vélelem pedig a következő: “…vélelmezni kell, hogy a teljesítés pillanatában a hiba már megvolt…” (ptk 6:158) ugye itt egybk 6 hónapon belül felmerült hibáról van szó. - egybk az NGM rendeletben pedig (EU-s irányelvek alapján) még ennél is több, ha jól emlékszem 1 évre hozza-. Tehát ez mindenképpen az ő saruk, mert ez az ellenkező bizonyításáig így van.

Rágalmazás miatt voltál már bíróságon? - én voltam, a közelmúltban (tavaly októberben, ami 23 szeptemberében indult el). Nem én rágalmaztam, hanem engem rágalmaztak. Baromi nehéz és körülményes a bizonyítása még írásban is. A magánindítványtól (mivel magánvádas) kezdve a bizonyítékok beküldéséig stb …. Nemhogy még szóban.
Én ezekkel hidd el pontosan tisztában vagyok. ;-)

Nah zárom a beszélgetést, minden jót neked!