Webáruház - hibás termék - károkozás


Szomorú örökös # 2025.05.19. 19:55

PN90

Rágalmazás miatt voltál már bíróságon?
Hogyne! Kétszer is! Először jogos volt és el is ítéltek. Másodjára már én tudtam, hogy igazam van, de nem vállalta senki, hogy az állításomat alátámasztja, én meg nem akartam senkit belerángatni egy gazember további disznóságába. Aztán az első békéltető meghallgatáson inkább bocsánatot kértem - ügyvédem szerint nagyon bölcsen tettem - az ürge meg megijedt, mert kiderült, hogy nem minden úgy volt, ahogy ő azt gondolta, és félt, hogy nem fog nyerni, így nem folytatódott.

Baromi nehéz és körülményes a bizonyítása még írásban is. A magánindítványtól (mivel magánvádas) kezdve a bizonyítékok beküldéséig stb …. Nemhogy még szóban.
Nem nehéz az, csak a bíróság próbálja megnehezíteni a magánindítványt benyújtó dolgát, hogy esetleg hátha elmegy tőle a kedve. Valahol meg is értem őket, mert nincs kedvük ilyen kispolgári baromságokkal foglalkozni, pedig néha nem ártana. Nekem ebben talán 3 évvel ezelőtt volt részem. Én nem is folytattam, bőven elég volt az is, ami történt, hiszen talán az illető számára is elég lecke lehetett. :-)

Szomorú örökös # 2025.05.19. 20:09

PN90

vélelmezni kell, hogy a teljesítés pillanatában a hiba már megvolt
Ugye most viccelsz? Bakker, 2 hónapig használtad és működött. Milyen hiba lehetett szerinted eladáskor már, ami megvolt???

még 10ezer forint alatt vásárolt pl műszaki cikkre is van “garancia” - a különbség annyi, sztem azzal kevered hogy nem minden esetben kerül kiállításra a jótállási jegy. Valahol a számla maga a jótállási jegy, ha jól tudom 20 ezer alatt.
Akkor még egyszer:

Sávos jótállási idő
Az eddigi egy éves kötelező jótállás időtartama 2021-től a következők szerint változik:
10-100 ezer forint értékű termékek esetén a jótállás időtartama 1 év,
100-250 ezer forint értékű termékek esetén a jótállás időtartama 2 év,
250 ezer forint feletti termékek esetén a jótállás időtartama 3 év.

Talán annyi változás van már 2024 óta, hogy 10-250 ezerig már 2 év jótállás lett, így feltehetően az első és második sáv összevonódott.
De szerintem 10 ezer alatt továbbra is az eladó cég, bolt jóindulatán múlik, hogy foglalkozik-e vele - főleg miután 2 hónapig működött is.

Szomorú örökös # 2025.05.19. 20:50

PN90

Egyébként meg ne keverjük össze a szavatosságot és a jótállást.

https://kocsisszabougyved.hu/…ssag-kozott/

A te eseted inkább szerintem a jótállás kategóriába esik szerintem.

PN90 # 2025.05.19. 21:46

Nem én mondom és nem az a lényeg h szerintem mi volt meg meg mi nem, hanem a ptk:

“6:158. § [Hibás teljesítési vélelem]
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.”

Hiába használsz valamit 2 hónapig ha utána jön ki a hibája, a vélelem az h az már a teljesítés idején is megvolt. Ez jog és nem “igazság” úgymond …. Itt az számít h valakinek van valamihez joga vagy nincs.

Amit te írsz, 2024-ben változott a tartós fogy cikkekre a kötelező jótállási idő minimum 2 év lett és ez sávonként emelkedik. De ez nem jelenti h 10 ezer alatt nincs jótállás, mert azt viszont a ptk szabályozza (ahogy az előbb is írtam, - azon belül is a kellékszavatosság), ami azt is jelenti hogy a 10 ezer alatti termékekre más szabályok vonatkoznak mint a 10eft felettiekre.
Ez nem jóindulat függő, hanem ez is szabályozva van.

Szavatosság / jótállás: A különbség annyi hogy mások a kimentési okok, valamint az ideje eltérő. A jótállási időt maga az eladó is meghatározhatja.

Szomorú örökös # 2025.05.20. 17:14

PN90

Nem én mondom és nem az a lényeg h szerintem mi volt meg meg mi nem, hanem a ptk

Te idézted, én csak ismételni tudom:

mindegy mint mondok az ügyfélnek ha megvan róla győződve hogy a baromság amit hajtogat az az igazság” :-)