PN90
„Nem én mondom és nem az a lényeg h szerintem mi volt meg meg mi nem, hanem a ptk”
Te idézted, én csak ismételni tudom:
„mindegy mint mondok az ügyfélnek ha megvan róla győződve hogy a baromság amit hajtogat az az igazság” :-)
PN90
„Nem én mondom és nem az a lényeg h szerintem mi volt meg meg mi nem, hanem a ptk”
Te idézted, én csak ismételni tudom:
„mindegy mint mondok az ügyfélnek ha megvan róla győződve hogy a baromság amit hajtogat az az igazság” :-)
Nem én mondom és nem az a lényeg h szerintem mi volt meg meg mi nem, hanem a ptk:
“6:158. § [Hibás teljesítési vélelem]
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.”
Hiába használsz valamit 2 hónapig ha utána jön ki a hibája, a vélelem az h az már a teljesítés idején is megvolt. Ez jog és nem “igazság” úgymond …. Itt az számít h valakinek van valamihez joga vagy nincs.
Amit te írsz, 2024-ben változott a tartós fogy cikkekre a kötelező jótállási idő minimum 2 év lett és ez sávonként emelkedik. De ez nem jelenti h 10 ezer alatt nincs jótállás, mert azt viszont a ptk szabályozza (ahogy az előbb is írtam, - azon belül is a kellékszavatosság), ami azt is jelenti hogy a 10 ezer alatti termékekre más szabályok vonatkoznak mint a 10eft felettiekre.
Ez nem jóindulat függő, hanem ez is szabályozva van.
Szavatosság / jótállás: A különbség annyi hogy mások a kimentési okok, valamint az ideje eltérő. A jótállási időt maga az eladó is meghatározhatja.
PN90
Egyébként meg ne keverjük össze a szavatosságot és a jótállást.
https://kocsisszabougyved.hu/…ssag-kozott/
A te eseted inkább szerintem a jótállás kategóriába esik szerintem.
PN90
„vélelmezni kell, hogy a teljesítés pillanatában a hiba már megvolt”
Ugye most viccelsz? Bakker, 2 hónapig használtad és működött. Milyen hiba lehetett szerinted eladáskor már, ami megvolt???
„még 10ezer forint alatt vásárolt pl műszaki cikkre is van “garancia” - a különbség annyi, sztem azzal kevered hogy nem minden esetben kerül kiállításra a jótállási jegy. Valahol a számla maga a jótállási jegy, ha jól tudom 20 ezer alatt.”
Akkor még egyszer:
„Sávos jótállási idő
Az eddigi egy éves kötelező jótállás időtartama 2021-től a következők szerint változik:
10-100 ezer forint értékű termékek esetén a jótállás időtartama 1 év,
100-250 ezer forint értékű termékek esetén a jótállás időtartama 2 év,
250 ezer forint feletti termékek esetén a jótállás időtartama 3 év.”
Talán annyi változás van már 2024 óta, hogy 10-250 ezerig már 2 év jótállás lett, így feltehetően az első és második sáv összevonódott.
De szerintem 10 ezer alatt továbbra is az eladó cég, bolt jóindulatán múlik, hogy foglalkozik-e vele - főleg miután 2 hónapig működött is.
PN90
„Rágalmazás miatt voltál már bíróságon?”
Hogyne! Kétszer is! Először jogos volt és el is ítéltek. Másodjára már én tudtam, hogy igazam van, de nem vállalta senki, hogy az állításomat alátámasztja, én meg nem akartam senkit belerángatni egy gazember további disznóságába. Aztán az első békéltető meghallgatáson inkább bocsánatot kértem - ügyvédem szerint nagyon bölcsen tettem - az ürge meg megijedt, mert kiderült, hogy nem minden úgy volt, ahogy ő azt gondolta, és félt, hogy nem fog nyerni, így nem folytatódott.
„Baromi nehéz és körülményes a bizonyítása még írásban is. A magánindítványtól (mivel magánvádas) kezdve a bizonyítékok beküldéséig stb …. Nemhogy még szóban.”
Nem nehéz az, csak a bíróság próbálja megnehezíteni a magánindítványt benyújtó dolgát, hogy esetleg hátha elmegy tőle a kedve. Valahol meg is értem őket, mert nincs kedvük ilyen kispolgári baromságokkal foglalkozni, pedig néha nem ártana. Nekem ebben talán 3 évvel ezelőtt volt részem. Én nem is folytattam, bőven elég volt az is, ami történt, hiszen talán az illető számára is elég lecke lehetett. :-)
Szomorú örökös,
Nem minden teljesen így van ahogy írod az EU - val kapcsolatban pl. Nem csak ajánlásokat tesz, hanem határozatokat is hoz és irányleveket is meghatároz, amiket viszont át kell ültetni a tagállamok jogrendszereibe, hiszen többek között ez az egyik alapja a közösségi létnek.
A jótállással sem minden úgy van ahogy leírod, bármilyen, még 10ezer forint alatt vásárolt pl műszaki cikkre is van “garancia” - a különbség annyi, sztem azzal kevered hogy nem minden esetben kerül kiállításra a jótállási jegy. Valahol a számla maga a jótállási jegy, ha jól tudom 20 ezer alatt.
A laptop töltővel kapcsolatban: sajnos a vélelem a fogyasztó oldalán áll, és ezt a vállalkozásnak be kell nyelnie. A vélelem pedig a következő: “…vélelmezni kell, hogy a teljesítés pillanatában a hiba már megvolt…” (ptk 6:158) ugye itt egybk 6 hónapon belül felmerült hibáról van szó. - egybk az NGM rendeletben pedig (EU-s irányelvek alapján) még ennél is több, ha jól emlékszem 1 évre hozza-. Tehát ez mindenképpen az ő saruk, mert ez az ellenkező bizonyításáig így van.
Rágalmazás miatt voltál már bíróságon? - én voltam, a közelmúltban (tavaly októberben, ami 23 szeptemberében indult el). Nem én rágalmaztam, hanem engem rágalmaztak. Baromi nehéz és körülményes a bizonyítása még írásban is. A magánindítványtól (mivel magánvádas) kezdve a bizonyítékok beküldéséig stb …. Nemhogy még szóban.
Én ezekkel hidd el pontosan tisztában vagyok. ;-)
Nah zárom a beszélgetést, minden jót neked!
PN90
„És a töltőt pedig cserélni, hiszen bármelyik szabályozást is vesszük alapul ez a jótállás keretében mozog és ott ugye cserét a fogyasztó követelhet.”
A fogyasztó bármit követelhet, de ettől még kérhetik ők is a bevizsgálást a szakszervízben, mert a töltő 2 hónapig azért csak működött. Így nyilván joggal szeretnék tudni, hogy valóban az ő termékük volt hibás vagy más játszott közre....pl. az adott villanyhálózatról is kaphatott túláramot - amiről nyilván nem te tehetsz, de így az értékesítő webshop sem - mi több, nem az általuk a töltővel együtt értékesített laptop használatakor ment tönkre, stb. Nyilván ők is vissza fogják majd utána a gyártóhoz küldeni, tehát a macerán kívül, amivel ez jár, ők sem veszítenek semmit, de előtte kénytelenek bevizsgálást kérni, hogy mi okozhatta ezt a hibát, próbáld megérteni ezt te is. Ez ugyanis minden normális műszaki terméknél így működik - lásd korábban írtam, hogy az én autohifim is előbb szervízbe került, ahol persze nem tudták megjavítani, és nem pedig egyből küldtek egy másikat a pár hónapos üzem után. :-)
Az EU pedig mindig csakis ajánlásokat ad a tagállamoknak, jóformán semmi sem kötelező. Ami kötelező viszont és nem tartják be mégsem, na akkor indulnak az ún. köteleztettségszegési eljárások. Na de azok nem az ilyen külföldi székhelyű, de Magyarországra is szállító - ha úgy tetszik értékesítő - vállalkozásokra vonatkoznak. Őket többnyire csakis a saját hazájuk szabályai kötik. Pl. átküldted az EFK oldalát, ahol azt írják, hogy alapból 2 év szavatosság jár vele . Nos, azért nem akarlak elkeseríteni, de kis hazánkban már összegtől függ, hogy egyáltalán kapsz-e rá bármilyen szavatosságot. De az időtartama mindenképpen attól függ. Sok esetben az a bizonyos garancia kb. 2 méter a kasszától és ez nem vicc. Ha pl. a te laptop töltőd 10 ezer forint alatt van (szállítási költség nélkül), akkor bizony egyáltalán nem kötelező a garancia biztosítása. És még 10-100 ezer forint között is csakis 1 év rá a garancia, amibe természetesen a 2 hónapos használattal simán beleférsz, persze csak ha a termék beletartozik a jelzett összeghatárba. Ha már azt erőlteted, rájuk a magyar szabályok kell vonatkozzanak, akkor ez erre is vonatkozik. És persze csakis a jó indulatukon múlik, hogy foglalkoznak a 10 ezer alatti termékkel is, mert nyilván a jó hírüket nem szeretnék kockáztatni. De nem régen volt róla szól, hogy valaki céges számlára vásárolt nagyösszegű terméket, hogy el lehessen számolni és ott bizony alapból csakis 1 év garancia jár vele.
Az pedig, hogy nem írod le a webshop nevét nyilvánosan, nos az is bőven elég a rágalmazásra, ha ismerőseid körében néhány embernek ezt elmondod, mert ha ez véletlenül a román cég számára is kiderül, akkor akár nagy gáz is lehet belőle számodra, amennyiben komolyan veszik.
Szomorú örökös,
A laptopom “elfogyasztott egy töltő” - igen joggal lehetne ezt feltételezni, de ez a laptop azóta is hibátlanul működik tápról!! Az akkuja azóta ment tönkre mióta rátettem az ő “eredeti, gyári töltőjükre”, ami utána leverte a biztosítékot az egész házban és megégett. ….
Én nem tiltakoztam, annyit mondtam h ezt a szerviz és bevizsgálást nekik kell megszervezniük itt Budapesten, ahova elviszem és kiderül az igazság. És a töltőt pedig cserélni, hiszen bármelyik szabályozást is vesszük alapul ez a jótállás keretében mozog és ott ugye cserét a fogyasztó követelhet. Tehát én nem voltam semmi “jónak az elrontója” úgymond.
Vannak kockázatok amiket nekik be kell nyelniük kereskedelmi cégként…. Sajnos ez sok szegmensben így működik. A fogyasztó az első!!
Nem bemondásra, hanem alátámasztottan, levelezéssel stb, ahol ők mindig ugyanazt válaszolják - ez a fórum el is dönti egyben hogy igazam van e vagy sem az eljárási móddal kapcsolatban.
Nah hát pont ezt mondom én is hogy nem mindegy hogy csak szállít ide vagy kifejezetten ide értékesít az ország területére.
Ha csak ide is szállít nyilván nem tartozik “semmiféle magyar szabályozás” alá, hiszen akkor te adott esetben a holland áfát is fizetted meg, csak ide kérted a szállítást. Persze, nagy különbség!! Egyetértünk. Ez nem vita tárgya hogy mekkora a különbség a 2 dolog között.
De ez ilyen szempontból eltér az én esetemtől.
Normálisabb mederbe terelve a beszélgetést, kitartó vagy ;-) - nem piszkálódásból írom - de azt viszont te értsd meg légyszi, hogy abban igazam van, hogy az EU-s szabályozás alapvető követelménye a tagállami szabályozásba való beültetése. Ez alapján és a területi hatály alapján a magyar szabályozás és emiatt a ptk (mert abban is található a jótállási szabályozás) is igenis rá is vonatkozik, mert nem csak szállítanak ide hanem kifejezetten ide értékesítenek.
(Természetesen a webshop nevét nem fogom leírni - mert azért az minimum egy rágalmazás lehetne, amíg nincs igazam “hivatalosan is”, sőt bizonyos esetekben utána is az….)
Szóval a lényeg a lényeg hogy európai fogy Kp az én fórumom úgy tűnik egyelőre :)
PN90
Látod, tudsz te értelmesen is válaszolni, nem úgy, ahogy eddig! Most meg vagy dícsérve!
„Valószínű se a laptopomon nem lesz megcsinálva az ő kontójukra, se pedig új töltöm nem lesz, ez elég sanszos.”
Ők felajánlották a megoldást, csak te háborúzol ellene, hogy neked a kisujjadat se kelljen nyújtani, de ők máris azonnal adjanak egy másik tápot, mert bizony arra neked azonnal szükséged van. Mi több, a laptopodat is tönkretette a táp, azt is javíttassák vagy cseréljék ki, holott én azt is elővezettem nekik, hogy még simán lehet a te laptopod tette tönkre a tápot, mert egy töltőt már ugyebár „elfogyasztott”, ezért is akartál náluk másikat venni. Pontosan ezért kellene a márkaszervízben bevizsgáltatni. Az a baj, hogy így bemondásra bárki követelhetne tőlük úgy, hogy ők Romániában vannak, te meg itt. Próbáld azért az ő szemszögükből is nézni a sztorit, hogy csak úgy blindre nem lehet bárki követelését alaposnak tekinteni és elfogadni.
„De annyit nekem megér h valamilyen úton módon jelentsem hogy probléma van velük és lehetőleg legyen valamiféle szankció.”
Bemondásra nem fogják szankcionálni a céget, nagy valószínűséggel az általuk küldött levelekkel igazolni fogják, hogy márpedig ők korrektül jártak el veled szemben, csak ez nem vezetett eredményre, mert a megoldás ellen folyamatosan tiltakoztál.
„Ha az a holland cég webshopja Magyarországra értékesít magyar nyelven
akkor igenis tartania kell a magyar szabályokat is amik az EU-sal összhangban vannak”
A holland cég webshopja nem értékesített Magyarországra, hanem szállított, nem mindegy.
Én kifizettem internetes bankkártyás fizetéssel a szállítási költséget is, majd egy héten belül jött a cucc a futárral.
Tetszik érteni? Szállít, nem értékesít, nem ugyanaz a fogalom. És ugyanez érvényes a Muzikerre is.
„attól hogy véletlenül kimásolsz a netről egy latin mondatot attól még nem vagy jogász”
Ezt a latin kifejezést szerintem hamarabb ismertem már, mint ahogy te megszülettél,
ugyanis a középiskolai matek tanárom kedvenc mondása volt.
Így megnyugodhatsz, teljesen tisztában vagyok a jelentésével is, azért is írtam le. ;-)
Ha az a holland cég webshopja Magyarországra értékesít magyar nyelven akkor igenis tartania kell a magyar szabályokat is amik az EU-sal összhangban vannak…. (És ez esetben ahogy olvasod a magyar szabályozás e tekintetben részben a ptk-ban található - ami egybk pepitában az EU-s szabályozásban is megtalálható…)
De tudod mit, lefordítom neked az EU-s szabályozást kell tartania amely minden tagállam szabályozásával összhangban van!!!!! Többek között ez az EU egyik előnye ….
Ha nem esik magyar szabályozás alá, akkor szted miért magyar ÁFA-t kell fizetni a termékre??? Például…..
Kicsit gondold végig amiket írsz, mert attól hogy véletlenül kimásolsz a netről egy latin mondatot attól még nem vagy jogász
Szomorú örökös,
Örülök neki, de tényleg!! Hogy neked pozitív élményed van hasonló helyzetben! Tényleg kívánom hogy maradjon is így.
Ez nem ennyire egyszerű, hogy “akkor máris buktad a történetet, ha nincs magyar telefonszáma” …. Sajnos sok cég van akik szabálytalanul működnek, próbálnak működni - sejtem h itt is esetleg erről is lehet szó….
Valószínű se a laptopomon nem lesz megcsinálva az ő kontójukra, se pedig új töltöm nem lesz, ez elég sanszos. De annyit nekem megér h valamilyen úton módon jelentsem hogy probléma van velük és lehetőleg legyen valamiféle szankció.
Nyilván ebből én is tanulok, hogy legközelebb hátulról megyek előre és előbb a webshop mögötti céget nézem aztán ütök rá a rendelés gombra…..
PN90
„Attól hogy egy cég külföldi attól még értékesíthet más országba, pl a miénkbe.
És ha oda értékesít akkor tartani kell az adott ország jogi szabályozását.”
No akkor tisztázzuk! Ezek szerint ahogyan te próbálod előadni a hatalmas jogi érzékeddel, amikor én két éve egy holland cég webshopjában kártyával kifizettem egy autóalkatrészt, majd azt leszállította nekem futárral egy hét alatt - ami azóta is kifogástalanul működik - akkor az a cég is a magyar PTK szerint felelősségre vonható? Te ezt komolyan elhiszed? „Nagyon nagyon el vagy tévedve” :-D
De ahogy elnézem, nyugodtan írogass tovább, ugyanis az a kultúrszint már nem az enyém, amelyre lesüllyedtél az előbb. Ha nem vagy képes nyomdafestéket tűrő szavakat használni egy nyilvános fórumon, akkor bocsi, de mi a francot keresel itt?
Köszönöm, de nekem ennyi volt, nem kérek a továbbiakban belőled!
Amit meg írtál, az tökéletesen épp magadra a legigazabb:
„mindegy mint mondok az ügyfélnek ha megvan róla győződve hogy a baromság amit hajtogat az az igazság”
Quod erat demonstrandum! :-D :-D :-D
Van annak a bizonyos webshopnak legális hívható magyar telefonos elérhetősége?
Lehet vezetékes telefonszám, de akár mobilszám is előfordulhat, csak magyar szolgáltató legyen.
Ha nincs, akkor máris buktad a történetet, mert a cég egyáltalán nem magyar.
Ez ugyanis előírás tudtommal a Magyarországon üzemelő webshopok számára.
Főleg hogy ahogyan írtad, mikor a hibával kerested őket, elfelejtettek már magyarul kommunikálni.
De megsúgom neked, többször sikeresen vásároltam a Muzikertől. Ők kőkeményen magyarul kommunikálnak velem, soha nem kell más nyelven emailt vagy bármilyen üzenetet írnom nekik, mert ők nem szoktak elfelejteni magyarul és mindig készségesen válaszolnak. Pl. nem olyan régen elállással éltem egy terméknél, mert a kiszállítás után derült ki, hogy számomra nem alkalmas. Csakis szuper latibuszokban tudok róluk írni, mert roppantul korrektek. Nem beszélve arról, hogy simán értékesítenek Magyarországra is, magyar nyelvű számlát is kapok tőlük, de a cég kőkeményen Pozsonyban székel, azaz szlovák cégről beszélünk. No erre varrjál gombot! :-)
Szomorú örökös,
Mellesleg a fő kérdésem az volt, hogy ennek a vitának “mi a rendezési fóruma” - amire írtam is hogy megtaláltam…… végül….
Nem én okoskodom, hanem sajnos te ….
Tipikus…. A Facebook is tele van olyanokkal akik jogásznak vagy ügyvédnek képzelik magukat otthon a kanapéról, mert a képernyő és az internet “ápol és eltakar” :-D közben a jogi egyetem épületét se nagyon ismernék fel még fényképről sem :-)
Jól mondta egy ügyvéd ismerősöm (aki nem ezen a területen van - mert tudod “szakosodnak”- ): mindegy mint mondok az ügyfélnek ha megvan róla győződve hogy a baromság amit hajtogat az az igazság ….
Szomorú örökös,
Nagyon komoly értelmezési problémáid vannak sajnos.
Senki nem állította hogy magyar cég, a cég, aki a Magyarországra értékesítő webshop mögött van az román.
Ezen mi a nem érthető?????
Attól még a területi hatály miatt a magyar szabályozás (az EU-sal összhangban) érvényes rá.
A békéltető testületi eljárás azért nem tud működni mert maga a cég nem magyar aki a Magyarországra értékesítő webshop mögött van. De attól hogy nem magyar azért még tartania kell abban az országban a szabályozást ahova értékesít!!!!!!…..
Attól hogy egy cég külföldi attól még értékesíthet más országba, pl a miénkbe. És ha oda értékesít akkor tartani kell az adott ország jogi szabályozását.
Huhhh nem tudom értelmesebben leírni…..
Valószínű azért “nem üti meg senkinek se az ingerenciáját” mert te a legtöbb témát lecsapod mint látom ….. ;-) gondolom úgy vannak vele, hogy te mindenhez is értesz ezekszerint :-D
Nagyon nagyon el vagy tévedve
Köszi a megnyilvánulásaid, de sztem ne porcukrozd a ….. tudod ….. -t
PN90
Ja, és ha már megtaláltad ezt az oldalt, miért nem ott próbálsz klikkelni a főoldalra? Találsz mindjárt három gombot, amire klikkelhetsz tovább és az ügy megoldva (legalábbis a remény megvan rá). Esetleg tőlük lehet hasznosabb segítséget is kapsz az itteni okoskodásod helyett. :-)
PN90
Egyébként meg próbálj már ráklikkelni azt általad belinkelt oldalon a „1999/44/EK irányelv” linkre! Erre hivatkozik ugyanis az EFK
Nagyon meg fogsz lepődni a látottakon! ;-) De lásd jó szívemet, segítek, hogy ne kelljen nagyon keresgélni:
http://eur-lex.europa.eu/…exUriServ.do?…"
PN90
„Magyarország területén / területére értékesítenek….. magyar webshoponon keresztül …..miről beszélsz???????????? Könyörgöm”
Tedd már meg, hogy végre konkrétan megnevezed azt a bizonyos webshopot! „Könyörgöm!”
Mi azt honnan tudhatnánk, hogy te honnan rendeltél?
Eddig kb. ennyit tudunk róla:
„Magyarországra értékesítő (forgalmazó) webshopból kicsivel olcsóbban mint más webshop kínálatában szerepelt (minden magyarul van rajta, a számla is magyarul érkezett), később mint kiderült Bukarestben bejegyzett, román cégtől.....”
Tök mindegy, hogy milyen nyelven érkezett a számla, ez az ő vállalásuk volt, hogy magyarul kiküldik neked, de ettől még nem magyar a cég. Sőt még te magad is elismerted később:
„A Békéltető Testületi eljárás szerintem nem járható, mert külföldi a cég”
Tehát ebben a néhány fenti mondatban nyoma sincs annak, hogy a cég bármilyen szempontból is magyar lenne.
Ezek után hülyének nézel mindenkit és később megpróbálod elmagyarázni, hogy márpedig ez igenis magyar cég.
Nagyon vicces vagy, de szerintem nem csak én szórakozok roppant jól a beírásaidon!
Egyébként meg ahogy eddig tapasztalhattad, más ingerenciáját nem nagyon hergelte fel a kérdésed.
De ha így haladsz, hamarosan valóban megáll az agyad és akkor már nem tudsz majd senkit fárasztani itt tovább. :-)
Szomorú örökös,
Te tényleg miről beszélsz?!?!….. magyar ÁFA lett megfizetve utána…… akkor szted az külföldi vásárlás???? :-D :-D agyammegállll
Szomorú örökös,
Miért szted hol vásároltam a Marson?? :-D
Magyarország területén / területére értékesítenek….. magyar webshoponon keresztül …..
miről beszélsz???????????? Könyörgöm …..
PN90
Te el is szoktad olvasni azt, amit bemásolsz ide? Szerintem nem. Mert az előbbi posztoddal pontosan lábon lőtted magad.:-D
„Fontos kiemelni, hogy a kötelező jótállás kizárólag a Magyarország területén megvásárolt új tartós fogyasztási cikkekre terjed ki, azaz külföldön megvásárolt termékek meghibásodása esetén a kötelező jótállásból eredő jogokra fogyasztóként nem hivatkozhatunk.”
Szomorú örökös,
Kérlek figyelmesen olvasd el (végülis neked köszönhetően a kérdésemre a választ is megtaláltam ezen a honlapon):
https://www.magyarefk.hu/…s-jogok.html
"... Mit jelent a szavatosság és a jótállás?
A kötelezett (az eladó) a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik, ezt hívjuk kellékszavatosságnak vagy szavatosságnak. Tehát amennyiben a megvásárolt termék hibás vagy a hiba a használat során később jelentkezik, akkor az EU valamennyi tagállamára vonatkozó egységes szabályozás, az 1999/44/EK irányelv alapján fogyasztó a fogyasztási cikk átadásától számított két éven belül élhet szavatossági jogaival. Magyarországon a szavatossággal kapcsolatos szabályozás a Polgári Törvénykönyvben található.
A szavatosság mellett Magyarországon létezik a kötelező jótállás, vagy hétköznapi és közismert nevén a „garancia” jogintézménye. A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg, hogy mely új tartós fogyasztási cikkekre terjed ki az eladó jótállási kötelezettsége. E termékekhez köteles a forgalmazó (eladó) jótállási jegyet mellékelni. A jótállás időtartama egy év. Fontos kiemelni, hogy a kötelező jótállás kizárólag a Magyarország területén megvásárolt új tartós fogyasztási cikkekre terjed ki, azaz külföldön megvásárolt termékek meghibásodása esetén a kötelező jótállásból eredő jogokra fogyasztóként nem hivatkozhatunk.
Amennyiben egy megvásárolt termékre van kötelező jótállás, akkor a szavatossági jogok és a jótállásból eredő jogosultságok párhuzamosan érvényesíthetőek...."
Forrás: Európai Fogyasztói Központ
Szomorú örökös,
Az hogy én mi vagyok vagy leszek ;-) azt te nem tudhatod.
Elakadtam egy dologban és jogi fórum lévén gondoltam rá, hogy esetleg valaki hozzáértőbb tud tanácsot adni.
Amit írsz, hogy erre semmilyen szinten nem vonatkozik a magyar szabályozás (amit hozzáteszek az EU-s irányelvek alapján alakítanak) az baromi nagy tévedés….. márcsak olyan egyszerű oknál fogva is teljesen logikátlan hogy a magyar áfával állítják ki számlát…..
Köszi a véleményed, de tévedésekben vagy.
További szép napot.
PN90
„nem vagy se ügyvéd, se jogász”
Egyetlen percig nem állítottam, hogy az vagyok. Mi több, te sem vagy az és még sokan mások itt szintén nem azok. Próbáltam segíteni. Megpróbáltam elmagyarázni, hogy a PTK csakis teljesen magyar cégekre vonatkozik, nincs uniós hatálya, de továbbra sem hiszed el. Sajnálom. Egy biztos, egy darabig nem lesz így működőképes töltő és laptop. Hajrá! Én kiszálltam!:-)
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
COOKIE_SUPPORT | 1 year | Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket. |
JSESSIONID | JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak. | |
PHPSESSID | Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik. | |
SERVERID | Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is. | |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
Gdyn | 1 year 1 month | Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják. |
GUEST_LANGUAGE_ID | 1 year | Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához. |
_gat_UA-112481-1 | 1 minute | Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken. |
_gid | 1 day | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában. |
UID | 2 years | No description available. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3session | 2 days | Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják. |
fr | 3 months | A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek. |
Gtest | 1 year 1 month | Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában. |
i | 1 year | Nincs információ. |
IDE | 1 year 24 days | A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. |
mc | 1 year 1 month | Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal. |
test_cookie | 15 minutes | Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál. |
YSC | session | Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3test | 2 years | No description available. |
_ia_uid | 5 months 27 days | No description |
_ia_version | 5 months 27 days | No description |
CONSENT | 16 years 6 months | No description |
INX_CHECKER2 | 16 years 6 months | No description available. |
legacy-psid | No description available. | |
nxdigitolvasosession | No description | |
psid | session | Nincs elérhető információ. |
yt-remote-connected-devices | never | No description available. |
yt-remote-device-id | never | No description available. |