AEG mosogep,fogyasztovedelem


Kovács_Béla_Sándor # 2016.08.09. 07:30

Még mindig az a válasz, ami tavalya volt.

fabeme # 2016.08.09. 07:21

Tisztelt Fórum!
Nekem is AEG mosógéppel van gondom. Több mint 1 éve vettem. Fél év múlva vettem észre, hogy a fehér ruháim nagyon szürkékké váltak. Olyanok amik nem is lennének kimosva. Ahonnan vettem oda jeleztem a problémámat, azok tovább küldtek az szervízhez. 2-szer kijött a szerelő, harmadjára elvitték. Az eredmény az lett hogy nem találnak hibáját neki. Mondták -szóban-, hogy mossam ki a mosógépet, váltsak mosóport. Ezeket megcsináltam eredménytelenül.
Megkérdeztem, hogy ezek után hova fordulhatok. A gyártóhoz fordultam, hasonló eredménnyel. A gyártóval már leveleztem.
A szerviz rendszerében benne van az ügyem, de sajnos nekem erről semmilyen kézzelfogható bizonyítékom nincs.

Azóta durvább mosási problémák is előjöttek. Konkrétan nem mosta ki a ruhát, csak bevizezte. Ezt lefényképezve küldtem el a gyártónak.

A mosóporcserétől a gyerekeim kiütésesek lettek.

Ettől a mosógéptől teljes mértékben meg szeretnék szabadulni.

Szeretném megkérdezni, hogy mit tehetek ezek után?

Válaszukat előre is köszönöm!

limma # 2015.10.14. 13:21

No :-) :-)

Rexor # 2015.10.14. 12:56

"Elarulok meg valamit.Nekem ez a masodik AEG L98699 FL2.
Az is koptatta,bolyhozta ruhakat,azert ket het utan visszavittem.Es megvettem ugyanazt egy masik boltban,mert azt hittem,egyedi hibaja volt a gepnek."

No komment :)

ancora # 2015.10.14. 12:51

Termeszetem sajnos,hogy szerelok felhivasaval a vegsokig varok,halogatom.Ezert nem hivtam elobb szervizt.
Illetve megvan a tavaly oktoberi e-mail,hogy mar akkor is erdeklodtem az AEG vevoszolgalattol,hogy mi okozhatja ezt a problemat.De akkor visszariadtam a javitastol,mert megtudtam,hogy elszallitanak a gepet muhelybe,latatlanban ezt mondtak.
Szakszeru kezeles hianya nme johet szoba,mert a legelso mosastol kezdve iylen.De ezt csak en tudom,ugye.
Amugy meg nme ez az elso mosogepem,a korabbi /Daewoo/ keszulekkel az tobb eves ruha is olyan volt,mintha uj lett volna,tudom,hogyan kell egy mosogepet szakszeruen kezelni.

Elarulok meg valamit.Nekem ez a masodik AEG L98699 FL2.
Az is koptatta,bolyhozta ruhakat,azert ket het utan visszavittem.Es megvettem ugyanazt egy masik boltban,mert azt hittem,egyedi hibaja volt a gepnek.

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2015.10.14. 12:26

Az, hogy telefonba ki mit mond, az édeskevés. Mindenről írásos formában kell értekezni velük, hogy legyen panaszunknak alapja. Először adni kell nekik egy esélyt a javításra, utána lehet tovább lépni. Első évben minden alkatrészre vonatkozik a teljes körű garancia, második évtől már csak a főbb darabokra szól a szavatosság. Főbb darabok, a motor, dob, elektronika. Mérlegelni kell, hogy szakszerűen használták e a mosóberendezést, mert lehet, hogy nem? Ha kezdettől fogva tépte a ruhát, azzal miért várt egy évet???
Lehetséges, hogy valamilyen tárgy mosás közben felsértette a dobot, ami nem garanciális hiba.

ancora # 2015.10.14. 11:54

Ertem.

A szerviz az en esetemben mar az elejen nem jart el korrektul,hogy aszongya a diszpecser:
"nincs mar olyan,hogy szavatossag"
Mar ez kicsapta nalam biztositekot.
Es csak az en fogyasztovedelmileg magabiztos fellepesemnek koszonheto,hogy azutan elismertek,hogy jo,van szavatossag,de akkor elotte fuggetlen szakertoi velemenyt kernek.
Masodszor az csapta ki a biztositekot,hogy nekem akkor most 100 000 forintot kell kockara tennem,hogy utan esetleg akkor majd szavatossagi idon belul megjavitjak a gepem.

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2015.10.14. 11:46

Ne haragudj de Te totális vakvágányon vagy!!! Garancia feltétele, rendszere nem így működik ahogyan elképzeled.
Ezek a kifogások, amikről itt írsz édes kevesek! Szerviznek megvannak a feltételei ahhoz, hogy mindenkori szabály, törvények szerint járjon el. Lehet fordulni békéltető testülethez, onnan tovább, de előtte ki kell meríteni a javíthatóság feltételeit, mert a rendelkezés így szól! Olyan nincs, hogy Neked nem jó ha megjavítják, mert mégiscsak 240.000.- volt a mosógép. Lehet az 20.000.- forintos is, akkor is rendelkezés szerint kell eljárniuk nekik és a fogyasztónak, esetedben vásárlónak is.

Egyik ismerősöm járt úgy egy 500.000.- forintos porszívóval, hogy harmadjára tudták úgy megjavítani, hogy már évek óta szépen teszi a dolgát. Sajnos volt vele probléma sokszor, de a szerviz korrektül állt hozzá és segített a probléma megoldásán. Amikor megtörténtek a javítások, mindig újból kezdődött a garancia, ezt pecsétes számlával igazolták és vállalták.

ancora # 2015.10.14. 10:51

A legegyszerubb cipot is koteles az uzlet 24 honapig teritesmentesen javittatni,illetve tobbszori sikertelen javitas utan az arat visszafizetni,akar a szavatossag legutolso napjan is. Nem kedvessegbol javitjak.

ancora # 2015.10.14. 10:34

Nem voltak azert a cipok sem olyan sima ugyek!
Nem kedvessegbol adtak vissza az arat hanem mert vittem fuggetlen szakvelemenyt,ami 6660 ft-ba kerult!

Hogy miert nem jo nekem a javitas?
Elsosorban azert,mert mar alairt papirom van arrol,hogy visszadjak a mosogep es a szakvelemeny arat,ha a kifogasom megalapozott.Masodsorban azert is,mert felhaborito,hogy a 240 ezres mosogep nem jo a kezdetektol,ugy irjak a reklamban,hogy legfeltettebb ruhait is kimoshatja benne a Protext dob,satobbi miatt,kozben meg minden ruhat kibolyhoz,meg a durva torulkozoket is eszi! 240 ezres mosogep mellett nekem hetente tobb orat lavoros mosassal kell tolteni,mert amit meg nme tett tonkre az elejen,mert nem mostam meg a gepben,vagy amit azota vettem ruhat,azt nem merem beletenni. Csak azert nem vittem vissza azonnal,mert elegem volt a sok hercehurcabol,orultem,hogy van vegre mosogep otthon! Es azert odzkodom meg az AEG kijoveteletol,mert nem lesz elfogulatlan az a szakvelemeny.

Miert nem hivtam szervizt rogton,az elejen?
Termeszetembol adodoan a vegtelensegig huzom,ha szervizt kell kihivni barmihez a lakasban.Nem szeretem,ha idegen emberek bejonnek.Meg a 24 honap szavatossag miatt sem siettem annyira,elvegre van ido,gondoltam.

Milyen kibuvot talalhatnak?

Rexor # 2015.10.14. 09:37

"Ez nem ugyanolyan ugy most itt? Miert kene annyira orulnom annak,ami jar? " A cipőid esetében sem járt, de üzletpolitikai szempontból dönthet így egy áruház.

Rexor # 2015.10.14. 09:35

"Ideadtak a minosegi kifogas nyomtatvanyt,hogy toltsem ki,ahogy gondolom.Beleirtam,amit akartam a kulonbozo rubrikakba,ok pedig azzal,hogy alairtak,lepecseteltek,ezt tudomasul vettek es elfogadtak,a szakvelemenynek alavetettek magukat."

Igen, szerintem ez lehet a félreértés. Te leírtad a jegyzőkönyvbe a problémádat, de azzal hogy ők aláírták nem a felelősségüket ismerték el, csak azt, hogy tudomásul vették amit leírtál. Ha azt írtad volna, hogy fessék kék szinűre a mosógépedet azt is alá kellett volna írniuk.

"Az uzlet azt reagalta negyszer,kulonbozokepp megfogalmazva,hogy hivjam fel oket, mert jonnenek vizsgalni,ok,az AEG szerviz.": ha ingyen van, akkor tulajdonképpen miért nem akarod, hogy megnézzék a gépedet?

"Ha megis a 100 000 forintos vizsgalatot megcsinaltatom,es nekem lesz igazam,talalhatnak-e kibuvot,hogy ne kelljen megfizetniuk a 340 000 forintot?": szerintem igen.

ancora # 2015.10.14. 09:26

Ideadtak a minosegi kifogas nyomtatvanyt,hogy toltsem ki,ahogy gondolom.Beleirtam,amit akartam a kulonbozo rubrikakba,ok pedig azzal,hogy alairtak,lepecseteltek,ezt tudomasul vettek es elfogadtak,a szakvelemenynek alavetettek magukat.

http://www.ofe.hu/…yzokonyv.pdf

Ha megis a 100 000 forintos vizsgalatot megcsinaltatom,es nekem lesz igazam,talalhatnak-e kibuvot,hogy ne kelljen megfizetniuk a 340 000 forintot?

Az uzlet azt reagalta negyszer,kulonbozokepp megfogalmazva,hogy hivjam fel oket, mert jonnenek vizsgalni,ok,az AEG szerviz.

'márpedig sok választás nincsen, ha ingyen megjavítják a jótállási idő után szerintem már nagyon örülhetsz neki."
Cipoimet mar tobb alkalommmal vittem vissza 1 ev utan es megjavitottak ingyen vagy visszaadtak az arat.
Ez nem ugyanolyan ugy most itt? Miert kene annyira orulnom annak,ami jar? Pedig az csak egy tizezres cipo volt.

Rexor # 2015.10.14. 09:05

Jótállási idő letelte után szerintem nem sokat tudsz tenni. Te mondtad, hogy kezdettől fogva láttad, hogy nem jó a gép, mégis több mint 1 évig mostál vele és nem kérted, hogy javítsák meg.

"Jol latom,hogy kezemben van egy aduasz a jegyzokonyvvel,amiben bennefoglaltatik,hogy a mosogep arat visszakapom es meg a szakvelemeny dijat is kifizetik?"

Tényleg ezt írták, vagy te mondtad jegyzőkönyvben, hogy ez a követelésed? A kettő között azért van különbség.

"Masreszt mi nem nagyon vagyunk hive a javitasnak": márpedig sok választás nincsen, ha ingyen megjavítják a jótállási idő után szerintem már nagyon örülhetsz neki.

"Arra az e-mailemre,amiben a 100 000 forintot kerdeztem,mar negyszer is valaszolt az uzlet,de meg nem irtam nekik. Mit reagaljak?" Mit reagált az üzlet négyszer?

ancora # 2015.10.14. 08:47

Tisztelt Forum!

Vasaroltam egy AEG 240 ezres mosogepet 2014 juniusaban,ami az elso perctol fogva bolyhozza, koptatja ruhakat.Mas,egyeb problemak is vannak vele,de csak azok miatt nem szoltam volna szerviznek.

Most,2015 oktobereben reklamaltam,mert idaig nem akartam elhinni,hogy rossz. Illetve mar 2014 oktobereben is irtam az AEG-nek a problemarol,de akkor annyiban is maradtunk.

Mivel mar elmult egy eves,letelt a jotallas,a szavatossagi jogaimmal elhetek.
A szervizhez fordultam,aki fuggetlen szakvelemenyt kert,ha ingyen javitast akarok. Illetve eloszor szemtelenul azt allitottak,hogy" nincs mar olyan,hogy szavatossag",egy ev utan nincs mar ingyen javitas!
Ekkor az uzletbe bementem es irattam papirt a minosegi kifogasomrol a mosogeppel kapcsolatban,illetve ideadtak nekem a jegyzokonyvet,hogy toltsem ki,ahogy akarom /!/
Beleirtam,hogy a szakvelemeny dijat kifizetik nekem,ha megalapozott a velemenyem,illetve itt mar a kifogas rendezes modjanak a mosogep vetelar visszateriteset koveteltem.Ezt alairtak es lepecseteltek szo nelkul azonnal.
Utana megtudtam az Internetrol,hogy egy ilyen vizsgalat 100 000 forint,muszaki igazsagugyi szakertot kell hivni.Az uzletet errol e-mailben tajekoztattam,es erdeklodtem,hogy rendben volna-e a 100 ezer,valoban kifizetnek-e.
Erre az uzlet igazgatoja azt irta,hogy megis inkabb kijonne az AEG szerviz es majd ok megvizsgaljak ingyen,es eldontik,hogy mi a problema a geppel.

Nem tudom,mit lepjek erre. Jol latom,hogy kezemben van egy aduasz a jegyzokonyvvel,amiben bennefoglaltatik,hogy a mosogep arat visszakapom es meg a szakvelemeny dijat is kifizetik?
Az AEG szerviz valoszinuleg elfogult lesz,plane,ezek utan. Masreszt mi nem nagyon vagyunk hive a javitasnak,mert ki tudja milyen lesz,ha a muhelybol visszahozzak,lehet,hogy meg rosszabb,es fel vagyunk haborodva,hogy 240 ezres mosogep eszi a ruhakat: mar a legelso mosasnal,ami finommosas volt, kilyukadt egy ruha,a tobbi "csak" megkopott,kidorzsolodott. Azonkivul a sok hercehurca,hogy elviszik-meghozzak a mosogepet,utalom az ilyen felfordulast, meg akkor gep nelkul ket-harom hetekig mosni a torulkozoket,agynemuket,kabatot satobbit
/amiket kibolyhozott, azt mar mosom benne,annak ugyis mindegy/.
Masreszt viszont kozel sem biztos,hogy a szakveleny nekem ad majd igazat,es akkor bukom a 100 000 forintot!
Azonkivul a fogyasztovedelmi jogszabalyok kimondjak,hogy elso korben koteles vagyok elfogadni a javitast vagy cseret.De mi van akkor,ha nekem mar alairtak,hogy visszadjak az arat?
Arra az e-mailemre,amiben a 100 000 forintot kerdeztem,mar negyszer is valaszolt az uzlet,de meg nem irtam nekik. Mit reagaljak?

Elore is kosz szepen a segitseget.

a.