Elállási jog használt terméknél


XY # 2022.11.29. 07:44

Köszönöm szépen! Igen, legközelebb kicsit alaposabban vásárolok. Ez a "lyuk" a képen nem látszott,a kopást észrevehettem volna, ha kicsit hozzáértőbb vagyok, de most már "megtanított" a cipész,mit nézzek. Szép napot!

Szomorú örökös # 2022.11.29. 06:24

XY

Rendeltem egy használt gyerekcipőt.....Az eladó "nem vizsgálta nagyítóval", így nem vette észre.....mert kiderült, hogy elég kopott is az orra (ez biztos látszott a képen, csak nem vettem észre, az eladó pedig nem hívta fel rá a figyelmemet)

Kicsit konkrétabban kellett volna felmérni a portékát vásárlás előtt, ha kell, akkor ezernyi kérdéssel megelőzve a rossz vásárlást.
Ha csak annyit írt az eladó, hogy „a képen látható állapotban”, akkor máris nem igaz a fenti állítás, mert ő jelezte a látható hibákat.

Inkább visszavenné, postázzam vagy vigyem el személyesen (nehézkes). A postaköltség ilyenkor kit terhel?

Amikor használt cikket postán rendelsz, akkor ez a zsákbamacska lehetősége benne van. Én használt autóalkatrészt vettem anno egy kereskedéstől, ami kiderült, hogy nem alkalmas beépítésre. Visszaküldtem saját költségen, a kereskedő meg szimplán csak azt utalta nekem vissza, amit kifizettem érte, a visszaküldés költsége engem terhelt, de ennyivel kb. meg is úsztam. Attól félek, hogy jelen esetben is szerintem neked kell fizetned. Másként eleve nem is tudod feladni, csak ha előre kifizeted a postaköltséget, de gyanús, hogy az illetőn hiába követeled, nem fogja kifizetni, max. csak akkor, ha jófej akar lenni.

XY # 2022.11.29. 06:01

Kedves Hozzáértők!

Rendeltem egy használt gyerekcipőt, aminek élőben kiderült, hogy szét van válva a talprésze a cipő orrától. Ez egy vízálló csizma lenne, így funkcióját veszti. Az eladó "nem vizsgálta nagyítóval", így nem vette észre, és amúgy se ázott be sose. Cipész 1000 Ft-ért ragasztaná, de ha utána szétjön, akkor 3000 Ft-ot még rá kéne költeni a kopások javítására, mert kiderült, hogy elég kopott is az orra (ez biztos látszott a képen, csak nem vettem észre, az eladó pedig nem hívta fel rá a figyelmemet). Én a visszaküldéses macera elkerülése érdekében megkérdeztem, hogy jó-e, ha visszautal 1000 Ft-ot. Inkább visszavenné, postázzam vagy vigyem el személyesen (nehézkes). A postaköltség ilyenkor kit terhel? Köszönöm szépen!

drbjozsef # 2022.04.26. 05:50

zoltan0110,

Sajnos a szavatossági jog szerint első körben kijavítást vagy kicserélést kérhetsz, ha erre hajlandó az eladó, akkor nem térhetsz át másikra (árleszállítás, elállás). A szavatossági joggal kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik, ez persze a postázásra vonatkozik leginkább, a kieső jövedelmedre nem.
Vagy visszaküldöd nekik javításra, vagy így használod. Aztán ha nem javítják meg megfelelő határidőn belül (ami NINCS definiálva a Ptk.-ban, a terméktől és a hiba jellegétől is függhet), akkor kérhetsz cserét. Ha azt nem hajlandóak megfelelő termékkel megtenni, akkor lehet szó elállásról, és a pénzed visszakéréséről.

Szomorú örökös # 2022.04.25. 17:40

zoltan0110

a helyszínen felhívtam a figyelmet a képernyőn látható lila foltra, amire azt a választ kaptam hogy elmúlik, megnyomásnál keletkezik, 1-2 óraig látható csak. Elhittem.

Kár volt! Én visszavinném nekik és kérném vissza a pénzem.

drbjozsef # 2022.04.25. 17:18

vagy érvényes használt garanciális termékeknél is a három napos elállási jog?

Semmilyen terméknél nincs ilyen, uszkve 30 éve.

zoltan0110 # 2022.04.25. 14:37

Üdvözletem
Vásaroltam egy használt laptopot üzletben. Személyes átvételt választottam, és a helyszínen felhívtam a figyelmet a képernyőn látható lila foltra, amire azt a választ kaptam hogy elmúlik, megnyomásnál keletkezik, 1-2 óraig látható csak. Elhittem. Itthon derült ki hogy állandó hiba. A hirdetésben nem szerepelt kijelzőhiba. Elállhatok-e a vásárlástól erre hivatkozva, hogy félrevezettek, vagy érvényes használt garanciális termékeknél is a három napos elállási jog? Javítást felajánlották, de az nekem további költséggel (posta vagy utazási) és bevételkieséssel járna, ezért nem akarok azzal élni.
Köszönöm a választ!

drbjozsef # 2021.04.13. 16:06

adidasboy86,

Alapja lehet, érvényesíteni nem nagyon tudod.

Magánszemélytől vetted? Számlán mi van?

Ha napokig gond nélkül működött, akkor kicsi az esélye, hogy már a vásárláskor is hibás volt. De ha mégis, mert olyan jellegű a hiba, akkor azt neked kell bizonyítani, vita esetén bíróság előtt.

adidasboy86 # 2021.04.13. 11:07

Üdvözletem!
Pár napja (5 munkanap) vásároltam egy alkatrészt a számítógépembe. Facebook-on egyeztettünk, majd személyesen vettem át. Pár perc kipróbálás után nem is volt probléma. Haza vittem, beszereltem. Pár napig gond nélkül működött, viszont most már egyáltalán nem. Kicseréltem a régi alkatrészre, azzal ismét működik gond nélkül. Felvettem az eladóval a kapcsolatot, viszont ő elzárkózik a dologtól. 150 ezer forint volt a vételár, maximum 30-50 ezer forintért lenne hajlandó beszámolni egy másik, hibás, vagy egy harmadik, jóval kevesebbet tudó alkatrészbe. Van valami jogalapja a felháborodásomnak, és van e lehetőségem valami, és ha igen micsoda az ügy rendezésére?
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv!

drbjozsef # 2021.01.29. 16:19

Őszikék57,

Ez így nem pontos.

Ha az alkatrész nem hibás, akkor egyáltalán nincsen elállási jogod, akkor sem ha nem illik az autódba (feltételezve persze, hogy ők azt a cikkszámot adták, amelyet kértél, ha nem, az természetesen hibás teljesítés).

Csak akkor van szavatossági jogod, ha az eladáskor is hibás már a termék - igaz, ha vállalkozástól vásárolsz (akár használt alkatrészt), akkor az első 6 hónapban neki kell bizonyítania, hogy nem volt hibás.

De ha azt mondta, hogy visszaveszi, miért izgulsz? Nem bízol benne? Nincs írásos nyoma ennek az ígéretnek? Hát legyen.

Őszikék57 # 2021.01.29. 12:39

Tisztelt Hozzáértők!

Az autómban meghibásodott egy alkatrész. Elvileg találtam egy másikat bontóban. Pontosan megadtam (cikkszámmal)mihez, mit keresek. Az eladó azt mondja, hogy vissza veszi ha nem jó.
A kérdésem az, lenne, hogy erre az esetre is vonatkozik az elállási jogom, ha a beszerelésnél kiderül, hogy mégsem működik?
Még nem rendeltem meg, csak szeretném tudni mik a jogaim.
Mindenkinek köszönöm a válaszát!

ZoleeF # 2018.03.14. 14:28
Köszönöm a segítséget, akkor tényleg korrekt volt a cég(elmúlt több, mint nyolc évben szerencsére egy ilyen esetünk sem volt a minimum 1000 internetes vásárlásból, ezért akár illett, akár nem, nem tudtuk és nagyon a magánszemélyes példákból indultunk ki) "Nyilván sunnyognátok is.... valamiért." Nyilván nem, a magyarázat bár hihetetlennek fog tűnni, de igaz, dobpergéééééééés------
  • > a használt termékeket forgalmazó cégnél nem lehet kapni a másik típust, ami nekünk kell.
nonolet # 2018.03.09. 11:53

ZoleeF

Egyébként mi indokolná a pénz visszát,
ha egyszer
csak a típus rossz, de a cucc kell?!

Nyilván sunnyognátok is.... valamiért.

pl.
jobb áron láttátok meg közben máshol
vagy csak kamu a típustévesztés duma

nonolet # 2018.03.09. 11:49

"két cég között."

Két CÉG között ELEVE NINCS elállásra törvényi lehetőség!
Ezt cégként ILLENE ám tudnotok, vazze!!!!

- -

A 14 napos indoklás nélküli elállásra
CSAK
a "Fogyasztó"-nak minősülő vevőnek van joga.

(gyakorlatilag fogyasztó: ha magánszemély vesz vállalkozástól)

- -

Szóval: ha elkúrtad és rosszat rendeltél az magánügy!
Nem követelhetsz semmit az eladótól.

Azonban az eladó ÖNKÉNT segíthet rajtad, ha akar.
Ez az ő döntése.
Ahogy az is, ha nem segít....

-

Jelen esetben éppenséggel úriember módjára járnak el egy balfácánnal szemben.

Hisz engedik levásárolni!
Azaz a hibádat korrigálhatod, gratis.

Vagy, ha (valamiért nem akarod javítani a tévedésed) akkor is csak a fele pénzed bukod...
Ami baráti ajánlat, szerintem.

drbjozsef # 2018.03.09. 11:28

Nincs. Nem köteles egyáltalán visszavenni, sőt, a levásárlást sem kell biztosítania.

Hibátlanul működő terméknél - ha ő azt szállította, amit Ti rendeltetek, tehát ő nem hibázott - semmilyen kötelezettsége nincsen a továbbiakban.

Mindkettővel gesztust gyakorol - ráadásul ha a típus rossz, a levásárlás, nyilván a jó típusra, teljesen korrekt megoldás. Persze, ha azt a típust, ami nektek kell nem árulja az pech - de ez sajnos a ti problémátok.

ZoleeF # 2018.03.09. 07:49

Jó reggelt!
Használt termék vásárlásakor van elállási jogunk, ha a termék jól működik, de rossz típust rendeltünk?
Internetes vásárlás, két cég között.
Eladó azt mondja, hogy vagy levásároljuk vagy 50% értékben veszi vissza, mi viszont szeretnénk a teljes összeget visszakapni.

Derrick # 2016.06.18. 07:54

Ja, értem. Időközben történt egy kis változás. Kiderült, hogy nem mos rendesen a gép, 3 óráig is mos, aztán nem akar leállni stb. Szóval gyakorlatilag hibás.

Beszéltem a bolttal és azt mondták, ha hétfőn visszaviszem számlával, akkor visszaveszik.
Hát, nagyon jó lenne! A történtek után szerintem ez a minimum.

Kovács_Béla_Sándor # 2016.06.17. 18:22

Csak azt kérdezted, általában bolti vásárlás esetén van-e elállási joga a fogyasztónak. (Vö.: „valamilyen szintű megtévesztés is történt, de most ezzel nem akarok foglalkozni.”)

Derrick # 2016.06.17. 17:27

Köszönöm szépen a válaszod!
Röviden kifejtenéd, hogy miért nincs?

És mi van a vásárló megtévesztésével? Egy szóval sem említették, hogy használt a mosógép, sem a hirdetésben, sem az üzletben. Úgy volt beállítva, hogy új, csak szépséghibás, szállítás közben sérült.
A számlára rá lett ugyan írva, hogy használt, de ez már csak a vásárlás UTÁN derült ki!

Szóval 2016-ban Magyarországon, az EU egyik tagállamában meg lehet azt tenni, hogy egy használt műszaki cikket újként ad el egy üzlet számlával????

Kovács_Béla_Sándor # 2016.06.17. 15:25

Nincs.

Derrick # 2016.06.17. 15:08

Sziasztok!

Két napja vásároltunk egy mosógépet egy outlet boltban 80 ezerért. Szó sem volt róla, hogy használt. Ezt sehol nem említették, csak az oldalán levő néhány karcolást említették és ezzel indokolták, hogy 120 ezerről leengedték 80-ra.
A boltban személyesen is megkérdeztük, hogy miért adják olcsóbban, szintén csak az enyhe sérülést említették. Arról egy szót sem szóltak, hogy használt.
(Ha tudtuk volna, hogy az, akkor meg se vettük volna, vagy legalábbis nem ennyiért.)
Amikor hazaértünk, akkor láttuk csak a számlán a használt szót. A mosógép belsejében pedig volt egy vizes papír.
Kétségtelen, hogy valamilyen szintű megtévesztés is történt, de most ezzel nem akarok foglalkozni.

Az érdekelne, hogy van-e elállási jogom ilyen esetben? Tehát üzletben vásárolt használt termék esetén, amihez persze kaptam számlát is. Ha van, akkor meddig tart?

Nagyon köszönöm a válaszokat előre is!