Nézegettem sokat, de sehol nem akadt meg a szemem. Esetleg tudnál nekem annyival segíteni, hogy a Kjt azon részét megjelölöd, amely véleményed szerint a kérdéskörünket érinti? Nagyon hálás lennék érte, köszi előre is! A vezérfonal tehát az lenne, hogy ha emiatt felmondanának egy tanárnak, akkor vajon ha bíróságon megtámadja, mennyire eredményesen és mire lehet alapozni egyáltalán (akár egyik, akár másik fél részéről). Azon azért már túljutottunk, hogy büntetőeljárásról legyen szó :-)
Kedves Llenarth,
Nem, dehogy. De nem vagyok ám képben abszolút, csak azt olvastam 1 vagy max 2 írásodban, hogy a magad védője leszel, és csak tippelem a többit. Nézd, én javasolnám, hogy mégis legyen ügyvéded (csak persze járd körbe alaposan, ki az): 1, Az illető hazai pályán nagy előnyben van veled szemben kapásból (ha jól értettem, így van)! Neked is mindenképpen helyi ügyvédet kellene keresned, ami persze majdnem lehetetlen, tudom. 2, Én elhiszem, hogy tudsz reagálni a vádra, de hidd el, ez nagyon kevés. Egy joghoz értő, gyakorlottabb ügyvéd, lehet, hogy mindjárt magát a tényállást ki tudja kezdeni, amire esetleg Te így laikusként nem is gondolsz. Ismétlem, nem ismerem az ügyedet, ez csak az általános véleményem. 3, Mindennek ellenére is kicsi az esély, gondolom, ismered az ügyészségi statisztikákat. 4, Nem, nem lehet átkérni az ügyet a lakóhelyedre. Az elkövetés helye számít, még ha az az ország másik vége, akkor is. Sokkal de sokkal komolyabb esetekben és indokokkal se lehet átkérni (itt max. az elfogultságra lehetne hivatkozni, de ezt 99%-ban el is utasítják, még ha teljesen egyértelmű, akkor is! volt olyan ügy, hogy az illetőnek egészen közeli rokona volt bíró azon a bíróságon, és még ezt se látták megalapozott indoknak, na gondolhatod, ...... xxxxxxxxxxx).
Ez persze csak az én magánvéleményem, szóval így kezeld! Az említett magánéleti dolgokat pedig nehogy felhozd (szerintem)!
Á, az nem én lennék, kedves Llenarth! Dehogy haragszom. Viszont tényleg vigyázz azzal nagyon, mert úgyis elég nagy divat manapság a zaklatásos ügyekre rászállni, és tényleg nagyon könnyen visszanyomozható (és igen, igen, pontosan olyan esetről is tudok, amikor csupán szerelmes emailekkel bombázott egy srác valakit, és abból is feljelentés lett). Én a "rázósabb" emaileket úgy szoktam, hogy megállok az M1 pálya mellett a benzinkútnál, és ott szépen a kocsiból elintézem a dolgokat az OMV-re akaszkodva :D És azt is idegen laptoppal lehetőleg. Ha már mindenképp szükséges, akkor tudom ajánlani a plázákat, nagyobb egyetemi folyosókat, stb, egyéb helyeket, ahol kódolatlan, és rá tudsz "cuppanni". De ha csak a körúton vagy az Alkotáson végigmész, ott is számtalan lehetőség kínálkozik erre :) Na azt pedig csak nyomozgassák egész nyugodtan ...
Rendben van, köszönöm. Bár nem teljesen fedi akkor a mi témánkat, de azért szívesen megnézném.
A korábban hivatkozott Kjt-szabály viszont számomra minimum furcsa, és be kell vallanom, itt se látom, hogy ennek bármi köze lenne e témánkhoz. Ennek ellenére ízekre fogom szedni, megígérem. Hátha mégis ...
Ha viszont feltesszük, elfogadjuk, hogy mégis van, akkor se jutunk messzire, ez pedig végképp a legnagyobb probléma. Pontosabban sehova nem jutunk. Nem?
Tamás: pedagógusvonalon nincsenek ismereteim, a köztisztviselők számára szinte minden EU tagállamban van. Ha lesz időm, küldök majd egy linkgyüjteményt, vagy egy angol tanulmányomat.
„Akkor hívd magatartási/viselkedési kódexnek (code of conduct). Lehet, mert jobb helyeken a törvény melléklete.”
Esetleg tudsz példát erre? Csak kíváncsiságból, mert én nem, pedig azért két E és egy A ország oktatáshoz kapcsolódó „jogi hátterét” viszonylag jól ismerem. Nem tudok ilyen mellékletről. De én se tudhatok mindent, nagyon szívesen és köszönettel venném az információkat, újra és újra!
„Az a pure sex, az egy külön téma. Sex érzelmek nélkül:-). Az érzelemdús és sexmentes tanár-diák viszonyt is kielemezzük, de kérdezőnk, Dáci, éppen egy nem sexmentes tanár-diák meleg kapcsolatra utalt, de a felvetésed jó. Lassan "gyakori kérdések"-szinten mozgunk majd (ezt nem lekezelően mondom, csak más műfaj).”
Nem hiszem, hogy gond lenne. A felvetésem szerintem is jó, de nem is annyira külön téma, hiszen, mint említettem, ez a döntően jellemző. „Komolyabb párkapcsolatok” szinte elenyésző számban alakulnak ki. Hát hogy Dáci kérdezőnk éppen egy meleg kapcsolatra utalt, ezzel így önmagában sokat nem tudunk kezdeni (sztem). Azért részemről csak annyit: Dáci, nyugodj meg, persze tartsátok titokban, de jogilag túl sokat nem lehet vele kezdeni.
„Kedves TamásHungarian! Ezen a jogszabályi kérdésen, létező, és nem létező etikai kódexen miért lovagolsz ennyire? Jobb lenne, ha világosan megírnád, mi is igazán a problémád!”
Ez milyen kérdés? Miért is lovagolok? Pl azért, mert többen is a legkisebb jogi alap nélkül dobálóznak állítólagos „szabályokkal”.
Egyébként meg nekem nincs semmi problémám ilyen téren, csupán a tevékenységem miatt érdekel nagyon, mert abban viszont igen gyakran találkozok hasonló esetekkel. Ismétlem, a konkrét jogszabályi háttér érdekelne, amit eddig SENKI nem tudott megfogalmazni, megadni, csak az erkölcsi vélemények jöttek. Ami viszont valóban más kérdés már.
„1.dolgozatot akarsz készíteni a témából?”
Már készítettem, de nem ez a lényeg. Ha ennyire tudni szeretnéd, arra lennék kíváncsi igazából, hogy a jogi szabályozás mennyire is van kapcsolatban a gyakorlattal. Így már oké?
„2.Te, vagy egy ismerősöd, viszonyt kezdett a saját diákjával , és most retorziótól tart?Ezt akarja jogszabállyal kivédeni?”
Tehát NEM. És egyszerre igen. NA DE Llenarth, egyelőre pont azt nem tudjuk, hogy mit is kellene kivédeni? Mint említettem, nem egy tanár-diák viszonyról tudok (és érdekes módon ezek zöme olyan felállású, hogy diák srác + tanárnő, nem pedig fordítva). Botrány nincs belőle sehol, még ott se, ahol pedig tisztában vannak vele, csak a fejek homokba dugós elve alapján viselkednek. Láthatóan ez kiválóan működik.
„Akár van erre jogszabály, akár nincs, ”
Itt álljunk meg! Ezt is sokadszorra írtam, kértem és egyben fel is háborodtam, hogy még jogász is képes volt kb így fogalmazni. Ne haragudjon a világ, de mintha jogszabályok szabályoznák az életünk nagy részét. Vagy Te pl hogy teszel feljelentést a rendőrségen? Vagy netán mi alapján közlik a gyanúsítást? Elmondod, hogy hát jogszabály ugyan nincs erre, de Te úgy gondolod? Erre konkrétan mely törvény mely §-a ad lehetőséget? Még Magyarországon se hallottam ilyesmiről (pedig itt el tudnám képzelni :D).
„az Iskola, a Diákok, a Szülők jogszabályok, és ügyvédek NÉLKÜL IS elintézik a helyzetet. ”
Gondolod Te. Más meg gondolja, hogy mit is kellene elintézni? Ezt a jogszabályosdit meg ne is említsd többet, mert a falnak megyek. Olyan szomorú, hogy többedszerre írok le sok mindent, de sokak olvasása igen szelectív. Ellenpéldaként hoztam már sokszor, hogy még a családnak is bemutatja a tanárnő a diáksrácot egy vasárnapi ebéden, és fordítva. Csak hát mindenki azt vesz észre persze, amit ő szeretne.
„Nos, igen, mint írtam, pereskedni, azt lehet, évtizedekig is, ha lesz addig miből az illetőnek megélni, és ügyvédekre milliókat kifizetni,-mint munkanélküli tanár.”
Igen, itt már jönnek a jogszabályok keményen! Adott esetben a perek is. Hááát ezek kimenetelére is kíváncsi volnék, de még nem tudok egyről se. Azt viszont tudom, hogy egy „pereskedés” még magyarországon is jogszabályok alapján zajlik. De még akkor is, ha Te ezt nem így gondolod.
„Milyen ízléstelen iskola az, ahol a diákok, utazás közben, a buszon, egymás szeme láttára "nyalják-falják" egymást? Nagyon romantikátlan, egyrészt. Másrészt gusztustalan. ”
Oké, ám legyen. Jogi vonatkozása persze ismét nem tudom, hol is rejtőzik. De előlem jól eldugták, ez biztos. „Romantikátlan, gusztustalan” ….. ezek nem hiszem, hogy esetleg Btk-s §-ok lennének, de utána fogok nézni még jobban.
„Láttam már eleget olyat pl. hogy a "szerelmesek" a buszon, "lógnak" egymás szájában...Hááát, ne tudd meg, mit mondanak, gondolnak erről az emberek.”
El nem tudom képzelni, de megítélésem szerint egy átlag „normál” ember kb észre se veszi. De akkor mondd, mit gondolnak az emberek? Felcsigáztál! Aztán csak egy tanács: nehogy kimenj Barcelonába vagy Madridba, mert ott a metron még olyat is fogsz látni, hogy két srác lóg egymás szájában (vagy Párizsban is láttam ilyet). Tudod mi az érdekes? Erre se kapja fel senki a fejét. Biztos van oka. De mondok valamit: Még ifjú koromban voltam Barcelonában, jórészt középiskolás korú srácokkal, aztán az első nap nagy hévvel újságolták, hogy jézusúristen mit láttak a metron. Oké, de második nap már ők se figyeltek fel rá. Ez ennyi csupán …. ugye az a bizonyos mondás, hogy minden csoda …. Jelen esetben 1 napig se tart.
Úgyhogy végkövetkeztetésképpen, hogy mit is gondolnak erről az emberek, hát úgy látom, semmi különöset (na persze nem mintha az a bizonyos gondolat bármi jogi támpontot adna).
„Ha a buszon, iskolai kirándulás közben nyalják egymást, hol van a kísérő tanár, aki szól nekik??Ha nem szól,miért nem szól???Milyen gyenge iskola az ilyen???”
Látod, nem érezte szükségét, hogy szóljon nekik, pedig nem is egy tanár volt velük. Ne haragudj, megkérdezhetem, milyen összefüggést vélsz felfedezni az adott iskola gyengesége, és az említett esemény között? Erről a (nem létező) összefüggésről csak annyit, hogy az egyik bp-i gimnáziumban pont az egyik legjobban tanuló, országos matek- és sportversenyeket nyerő diáknak volt hasonló ügye az egyik tanárával. Na de ebben mely tényező csökkentette a diák értelmi képességeit? Mitől lett gyenge? Na csak mert nem lett utána se, azóta építészmérnöknek tanul, továbbra is kimagasló eredményekkel, azaz nem értem. De kíváncsi lennék a Te elgondolásodra! Az ember mindig tanul …
„Nyugaton is vannak azért olyan elitiskolák, ahol igyekeznek jó nevelést adni (svájci magániskolák, Eaton stb.). Én ilyen általános-meg középiskolai dolgokkal nem foglalkozom, de egy többdiplomás középiskolai tanárnő ismerősöm fél évet volt Lyonban, és mondta, hogy ott a gimnazisták iszonyat fegyelmezettek voltak. De biztos van ellenpélda.pl. olyan, ahol meg beléd rakják a kést, ha beszólsz (ti. a diákok).”
Vannak, persze. Ellenben ugyanaz a problémám, nevezetesen nem találom az összefüggéseket :( Ahogyan a lyoni fegyelmezett gimnazisták kapcsán se. A többiben igazad van, kedves Legislator, középiskolai környezetet csak ideig-óráig lehet bírni, a felsőoktatás más kategória. Bár ott is csak a rangosabb egyetemek, és sajnos a jelenlegi rendszerben, azokon is csak a mester-képzésben, mert aztán ez alatt egyszerűen katasztrófális az egész helyzet. Középiskolai korosztálynál viszont még nem annyira a tanulás van előtérben, náluk ezerszer fontosabb szerepe van a személyiségfejlődésnek, szocializációs folyamatnak, elvégre egy ember életében az egyik legmeghatározóbb szakaszról beszélünk.
„Valóban, a szigorú elitiskolák a "nyerők" Nagyjaink is mind ilyen iskolából kerültek ki...Igaz,-hallottam a tv-ében, hogy olyan iskolák is vannak, MA Magyarországon, hogy kezelhetetlenek a gyerekek!Ott pl. fizikaórát tartani lehetetlen.Így a tanár bevisz valami disco-zenét, és így elvannak.Talán akkor nem verik meg.A tanárt! Nyilván ott aztán vannak órán nyalifalizások is, és egyebek...Amiről TamásHUngarian írt...Tudjuk, hogy van/volt /lesz minden társadalomnak alja-rétege.Sajnos...”
Aha, tehát ők lennének az „alja réteg”. Csak kíváncsiságból, kedves Llenarth, mondanál nekem pár olyan iskolát, amelyet Te elitnek tartasz? De ennél sokkal fontosabb ismét, hogy milyen összefüggést vélsz felfedezni a tanár-diák viszony és a tanárveréses esetek között? Hogy témánál maradjunk …. Igen, én is voltam olyan gimnáziumban, ahol abszolút simán megfenyegették a tanárt, és az meg be se mert menni órára, mert olyan izmosabb fiúk voltak, és eléggé félt tőlük, sőt nem egyszer sírt a tanáriban. Igen, van ilyen. Na meg ennek oka is van ám, azt ne hagyjuk le! Aztán, egy dolog az összefüggés hiánya, de ismét egy másik dolog, hogy én régóta mondom, rengeteg alkalmatlan ember van a tanári pályán. Ne haragudj, de ha ez úgy működik, hogy egyes tanárokkal teljesen tisztelettudóak, sőt mi több, kedvesek, aranyosak, figyelmesek, és egy másikkal meg olyan a viszony, hogy meg is fenyegetik, akkor ki kell jelentenem, hogy nem igazán a diákokkal van a baj. Csak ezt nagyon nehéz beismerni. Ne érts félre! Nem értek egyet azzal, hogy meg kell verni az antipaticus tanárt, na csak itt nem erről van szó. Ha ennyire elmérgesedett egy viszony, hogy már a kés is előkerül (vagy legyen az csak egy fenyegetés, verés), akkor annak BIZONY OKA VAN! Csak ezt is nehéz elfogadni, tudom. A jelenség mögé már igen kevesen néznek, holott érdemes lenne!!
Utolsó téma itt: „Elit iskola”. Legszívesebben idéznék egy diák leveléből, aki egy igen szélsőségesen xxxx Katolikus Gimnáziumba jár, és ne legyenek tévképzeteid, hogy ott aztán a Te elgondolásod szerint „minden rendben van”. Csak jóval erősebb a szőnyeg alá söprési jelenség, ennyiről van szó. Tanár-diák viszonylatban is kb ugyan olyan %-ban megvannak a kapcsolatok. Mégis idézek, mert ennél rövidebben nem tudom jól megfogalmazni: „„xxxxx ugyan xxx Úr, nehogy azt higgye h itt nincs ilyen csak álszentebb az egész bagázs. Most érti, itt az megy h képesek egy pólót rá adni valakire, ha kilátszik a válla, aztán meg bulikban megy minden ahogy kell. Érti na. Az igazgatóval is csak addig van gond amíg nem részeg, utána már az is jó fej. Hát amikor mi támogattuk haza a Petivel hajnalban, ott beszélt nekünk minden xart, h melyik csávó tetszik neki az osztályunkból. Aztán meg érti, vittük haza a feleségéhez. Meg a taxissal is nekünk kellett veszekedni h vigye el mert azt mondta összehányja a kocsit, és nem akarta. Hétfőn meg alig mert ránk nézni a suliban. .stb stb stb ……”” Nos, kérem, ez egy nagyon elitnek tartott katolikus gimnázium tehát, ahol jórészt papok, szerzetesek tanítanak (jó hát az igazgató ezek szerint nem az volt). Szigorúság alatt pedig ha egy fejlődő személyiség megnyomorítását érted, akkor én kifejezetten örülök, hogy ritka az olyan „szigorú” iskola. Nem győzöm elégszer mondani, hogy hatalmas különbség van a „nevelés” és az „idomítás” között, de a magyarban már a „nevelés” szónak is van egyfajta negatív csengése. Az ún. „szigorú” iskolák pedig sokkal inkább az „idomítást” alkalmazzák (persze aztán az eredményen ők maguk csodálkoznak a legjobban egyes esetekben).
Tehát, kedves Llenarth, a láncolat: tanár-diák viszony, „alja nép”, tanárverés, elit iskolák, szigorúság. Ez így mind egyben. Hát igen érdekes a gondolatmeneted, de remélem nem haragszol meg, ha nem tudom követni.
„Az emberek 80-90%-a érzelmek alapján hoz dötéseket... (Ebbe az arányban benne van az a sokaság is, akik azt gondolják magukról hogy nem így tesznek...)”
Igen, sőt …. Ez teljesen igaz, de azért ne akarjunk mindenkit teljesen hülyére venni. Tudatalatti mechanizmusok persze vannak, sőt dominálnak, na csak ezeket is racionális jelenségek irányítják ám!
Ide írtam még sok mindent, de aztán töröltem, nem akarom, hogy rólam szóljon ez a topic, inkább összefoglalom, mire is jutottunk 2 hónap alatt TANÁR-DIÁK viszony kérdésében:
1, jogszabály, az bizony nincs 2, etikai codex, az bizony szintén nincs 3, hangzottak el vélemények, hogy márpedig van, de eddig nem láttuk a legkisebb jogi szabályozottságra utaló jelet sem 4, lehet, hogy bennem van a hiba, de a közalkalmazotti jogviszonyban elvárható magatartási normákat alapul véve, a részegen való utcai randalírozás és a tanár-diák kapcsolat között megint nem találom az összefüggést 4, szocializációból, egyéni szubjektív erkölcsi nézetekből eredő vélemények vannak, de azonnal szeretnék is visszakanyarodni a JOGI szabályozás kérdéséhez 5, nagy nehezen sikerült eldöntenünk, mi is a 14 és a 18 év közti különbség, de még ez se ment túl könnyen, ismerjük el (bevallom, ettől egy kicsit agyvérzést kaptam egy elvileg jogi fórumon, az pedig kifejezetten aranyos volt, hogy Sherlock képes volt felsorolni, mit is értünk a jogszabály szó alatt …. tényleg kikerekedtek a szemeim) 6, úgy látom, én 30-adszorra is kérhetek bármilyen jogszabályi hivatkozást, amely a tanár-diák viszonyt szabályozza, de nem hiszem, hogy bármikor is kapok (azt hiszem, hogy amíg a „kiskorú” és „fiatalkorú” szavakon kell lovagolni 2-3 napon át, mire úgy ahogy világossá válik, addig igazából reményem sincs, hogy ennél a szintnél azért magasabbra jussunk, és komolyabb jogszabályi háttért hozzon valaki)
Mit hagytam ki? Mit látok rosszul?
Üdv (Szabó Antal, Te pedig csak menj ki nyugodtan cigizni, de tudod, ez itt egy jogi fórum, azaz ténylegesen komolyabb jogi kérdésekre nem szokás jogi válaszokat adni. Viszont kaphatsz erkölcsi kioktatást tömegével, lásd: Minek is jársz iskolába? És minek is cigizel?)
"...18-ik életévét akkor úgy nevezett személyi szabadság illeti meg és ez mindenhol vonatkozik az ország bármely részén Nekem igen is van jogom ki menni az intézmény területén kivül dohányozni (ha még lehet) de viszont az a baj h a szünetbe nem engednek ki ami magyarul aszt jelenti h a személyi szabadságomat megsérti idézem:"
Ez jót nevettem :))). Kedves Szabo Antal, nem kötelező szakiskolába járni, ennyi... Vagy netalántán fogva tartják ott Önt? :)
üdvözletem minden fórum látogatónak lenne egy igen fontos kérdésem. Gondolom ti is informálódtok magyarország helyzetéről hogy milyen Új törvényeket hoztak létre stb.. Egy törvényben egy kicsit megakadtam amit később el is fogom magyarázni h miért elsősorban inkább leírom az elejétől h mi is bánt engem igazán.
Nem tudom hallottátok a 2012.januári törvényt hogy a cigerátázás vagy is törvényszerűen úgynevezett dohányzást a vasútállomáson és a bkv helységeken nem lehet dohányozni ez igy jó is nem zavar de viszont kijött egy ujabb akadály bejött ez a törvény az intézményekben is pl iskolákban tudom h idáig sem lehetett mi előtt megírná valaki de nálunk lehetett mert alapítvány iskola ez így szép és jó de ne felejtsük le h nekünk is van 1-2 törvény amivel mi is védekezhetünk ez ellen. mivel hogy a szakiskolákban a többsége betöltötte a 18-ik életévét akkor úgy nevezett személyi szabadság illeti meg és ez mindenhol vonatkozik az ország bármely részén Nekem igen is van jogom ki menni az intézmény területén kivül dohányozni (ha még lehet) de viszont az a baj h a szünetbe nem engednek ki ami magyarul aszt jelenti h a személyi szabadságomat megsérti idézem:
Btk.175. § (1) Aki mást személyi szabadságától megfoszt, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) Aki emberkereskedelemmel összefüggésben megszerzett és a személyi szabadságától megfosztott sértett személyi szabadságának megfosztását fenntartja, és a sértettet munkavégzésre kényszeríti, bűntettet követ el, és két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(3) A büntetés az (1) bekezdés esetén öt évig, a (2) bekezdés esetén öt évtől tíz évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekményt
aljas indokból vagy célból,
hivatalos eljárás színlelésével,
a sértett sanyargatásával,
jelentős érdeksérelmet okozva,
a tizennyolcadik életévét be nem töltött személy sérelmére
tisztelt forum olvasok nagy bizalommal fordulok magukhoz h mi a tehendö ez ellen nagy bizalommal várom válaszukat.
"Tehát nincs a szimpátiával semmi probléma, az más kérdés, hogy attól még lehet ám objektíven nézegetni a dolgokat, és a nem szimpatikus diáknak adni a legjobb jegyet adott esetben. Nem ??"
Az emberek 80-90%-a érzelmek alapján hoz dötéseket... (Ebbe az arányban benne van az a sokaság is, akik azt gondolják magukról hogy nem így tesznek...)
Nyugaton is vannak azért olyan elitiskolák, ahol igyekeznek jó nevelést adni (svájci magániskolák, Eaton stb.). Én ilyen általános-meg középiskolai dolgokkal nem foglalkozom, de egy többdiplomás középiskolai tanárnő ismerősöm fél évet volt Lyonban, és mondta, hogy ott a gimnazisták iszonyat fegyelmezettek voltak. De biztos van ellenpélda.pl. olyan, ahol meg beléd rakják a kést, ha beszólsz (ti. a diákok).
Akkor hívd magatartási/viselkedési kódexnek (code of conduct). Lehet, mert jobb helyeken a törvény melléklete.
Az a pure sex, az egy külön téma. Sex érzelmek nélkül:-). Az érzelemdús és sexmentes tanár-diák viszonyt is kielemezzük, de kérdezőnk, Dáci, éppen egy nem sexmentes tanár-diák meleg kapcsolatra utalt, de a felvetésed jó. Lassan "gyakori kérdések"-szinten mozgunk majd (ezt nem lekezelően mondom, csak más műfaj).
Rendben van kedves Leg, na de aztán az is hatalmas kérdés lenne, hogy ha valamikor is létezne egy etikai codex, akkor az vajon mennyire is lehet alapja egy JOGI eljárásnak ... Viszont! Látod, érdekes jelenség ez! Máshol se nagyon létezik ám ilyesmi pedagógus-etikai codex, és tudod miért nem? Mert nem érzik szükségét. Tehát itt felvetődik bennem egy olyan érzés, hogy megint van pár tabuterület, amelyet ugyan jogilag képtelenség támadni, és nagyon muszáj erőlködni, hogy valami alapot mégiscsak teremtsünk az esetleges "tabutiprásra". Ez a kényszer sokkal inkább másról szól. Na de ez megint olyan összetett kérdés, hogy oké, előbb várom a többire :DDDD
Amiatt meg ismét szomorú vagyok, hogy megint a sexre egyszerűsítesz le mindent, és pl. egy sex nélküli, ámde igen érzelemdús tanár-diák viszony már eszedbe se jut. Csak mert ilyenről is hallottam, és hát tényleg nem értelek, miért csakis azt tudod látni benne és érteni a jelenség alatt. Valóban sokkal gyakoribb a pure sex kapcsolat, de azért nem törvényszerű.
Aztán meg ettől az egésztől függetlenül, teljesen kár lenne tagadni, hogy TERMÉSZETESEN a tanár is emberből van, és neki is vannak szimpatikusabb és kevésbé szimpatikusabb diákok. Ezt tagadni lenne hatalmas hiba, mert egy tanár legelsődleges mércéje a congruencia, na ezzel viszont ezt kapásból elveszti a diákok szemében. Tehát nincs a szimpátiával semmi probléma, az más kérdés, hogy attól még lehet ám objektíven nézegetni a dolgokat, és a nem szimpatikus diáknak adni a legjobb jegyet adott esetben. Nem ??
A statisztikai véleményedet meg nem is értem egyáltalán.
"Ezért nagyon hálás lennék! + Az a bizonyos jogszabályi háttér, eleve a jogi szabályozás a felvetődött kérdésben. Mert véleményem szerint az nem a tanár-diák viszony jogi szabályozása, hogy "nem tanúsít elvárható magatartást". Ez max egy bizonyos erkölcsi megközelítés lehet, de jogilag semmiképpen se látom igazolva az állításokat. Én azóta is nézegetek sok 137-eshez kapcsolódó BH-t, ill. próbálom nagyon, de nagyon exactul értelmezni magát a §-t is, de nem sikerül felfedeznem benne a kapcsolatot ezzel a területtel."
Megint félreértesz. A pontosításom pusztán az értelmezés mikéntjére vonatkozott, de ennek a Kjt. szabályához semmi köze. Csak a metodológiai téveszmét kívántam ezzel ameliorizálni. A Btk.-nak nincs köze a Kjt. fegyelmi felelősség szabályához, de ezt tudom háttérnek elképzelni azon "pedagógus" eltávolításához, aki a diákjaival szexel. De mondom, kérdezek erről gyakorlatban dolgozókat. Ha volna rendes etikai kódex abba bele lehetne írni a kellő szabályt, a jogviszony etikai normasértés esetében is megszüntethető. A többire később...
1, már megint honnan veszed, hogy emiatt jobb jegyet adna, valamint hogy egyáltalán a jobb jegy érdekében szövődik a viszony? számomra ez ismét hihetetlen.
én ha tanár lennék és viszonyom volna egy diákkal biztos hogy nem azért adnék neki jobb jegyet, mert lefekszik velem, hanem mert csak szimplán szimpatikus, vagy mivel úgyis statisztikát kell gyártsak éppen rá esne a jobb jegy.
szóval ez azért szeritnem nem ilyen egyértelmű megrontás. szerintem.
én ha tanár lennék és viszonyom volna egy diákkal biztos hogy nem azért adnék neki jobb jegyet, mert lefekszik velem, hanem mert csak szimplán szimpatikus, vagy mivel úgyis statisztikát kell gyártsak éppen rá esne a jobb jegy.
szóval ez azért szeritnem nem ilyen egyértelmű megrontás. szerintem.
A "civilizált" dolgot pedig sztem tudod, hogyan értettem. Na meg nem igazán tőlem származik ez, hanem ami sokkal szomorúbb, E más részein beszélnek így Maoról ... Rengeteget tudnék erről mesélni (személyes tapasztalatokat is), de tudod, a nagy Ny számára az osztrák határnál bizony lezárul a civilizáció, ami onnan Keletre van, az igazából nekik tök mindegy, hogy mi, mert nem tudnak különbséget tenni pl Oroszország és Magyarország között se (na nem is akarnak!!!), de volt akivel már azért is veszekedtem, hogy higgye már el, hogy bizony létezik magyar nyelv és külön ilyen ország, és hogy mi nem Szibéria része vagyunk (többdiplomás emberrel). Ez teljesen komoly! És nem azért, mert ennyire sötétek, hanem számukra ami "Kelet", az egyszerűen egy kaptafára megy, meg nem igazán foglalkoznak az osztrák határon túli dolgokkal (azon kívül, hogy azért "gyönyörű" cikkek jelennek meg manapság is rólunk, bár elértük azt a szintet, hogy kezdjük nem érdekelni őket ...). Na de miért is furcsa ez, amikor még teljesen hivatalos helyeken is bizonygatnom kell, hogy Mao az Unió tagja, mert nagyon nehezen hiszik el? Mondjak erre egy kis példát? Madridi reptéren most karácsony előtt voltam, és ugye külön sáv van az uniós és az unión kívüli "kiszállóknak". Oké, én mentem automatikusan az uniós sávban, és fel voltak háborodva, hogy ezt mégis hogyan, de még azután is, hogy tudták, melyik országból érkeztem. Ez csak egy apró, mindennapi dolog, de magasabb szinteken is ez megy.
A probléma pedig az, hogy erre a meglátásra a magyarok bőven adnak is alapot, tehát ez sem annyira ok nélküli jelenség. De nem hiszem, hogy bizonygatni kellene ezt, bőven elég, ha csak a jelenlegi nyugati sajtót követi az ember.
„Egyébként a 'civilizált' kifejezés gyarmati fejlemény, 'civilized nation(s)' szókapcsolatot nem illik használni mert az államok a nemzetközi jog szerint egyenlőek”
Elviekben igen, na aztán a gyakorlatban meg próbáld ezt megérttetni velük, és elég nehéz dolgod lesz (és ismét ezer példa, de nem húzom ...). Azért egy brittel vagy franciával próbáld elhitetni, hogy márpedig "egyenlőek" vagyunk. Uhhhaaaa, nem lesz könnyű dolgod. Nekem is tök vacak érzés ám, hogy csak addig vesznek komolyan, amíg nem tudják, hogy magyar vagyok (félig), aztán amint erre fény derül, akkor jön egy legyintés, és onnantól kezdve csak lesajnáló pillantásokat kapok. Akár hivatalos helyeken, akár privátban ... bizony szomorú!!
„Nem tudom azt sem elképzelni még a legliberálisabb nyugati országok esetében sem, hogy valaki is pártolná ezt, még középiskolában sem”
Kedves Leg, nos igen, számomra itt már az is érdekes, hogy a liberális szót így értelmezed, na de ellent kell mondanom, egy nagyon egyszerű hétköznapi tapasztalat: elmentek madridi középiskolások kirándulásra, engem is meghívtak, aztán a 16 éves, amúgy se piskóta srác rögtön lecsapott az osztályfőnök húgára. Osztfő reakciója erre meg annyi volt, hogy "na jó, Marco, én nem látok és nem hallok semmit, tudni se akarok arról, hogy mit műveltek". Mert hát műveltek ... már a buszon is falták egymást, hát a szálláshelyen meg nem kell részleteznem sztem(ja ez a bizonyos húg is az ottani suli tanára volt, csak őket nem tanította).
Én most megint nem akarok kiállni egyik mellett vagy ellen se, csak érdekességképpen írom le, hogy mennyire nagyon más a mentalitás. A franciákat meg szorozd meg még párral :) És persze ezek általánosítások, én magam se szeretem a sztereotipizálást, na csak hoppá, azért valamiből azok is merítkeznek.
„Ha gondolod, majd én is időt szánok rá, és a nem megfelelő állításaidat cáfolom.”
Ezért nagyon hálás lennék! + Az a bizonyos jogszabályi háttér, eleve a jogi szabályozás a felvetődött kérdésben. Mert véleményem szerint az nem a tanár-diák viszony jogi szabályozása, hogy "nem tanúsít elvárható magatartást". Ez max egy bizonyos erkölcsi megközelítés lehet, de jogilag semmiképpen se látom igazolva az állításokat. Én azóta is nézegetek sok 137-eshez kapcsolódó BH-t, ill. próbálom nagyon, de nagyon exactul értelmezni magát a §-t is, de nem sikerül felfedeznem benne a kapcsolatot ezzel a területtel.
„De egyetérteni soha nem fogunk. Ettől viszont még jó arcnak tartalak, és nincs veled bajom.”
Ezzel meg nincs is semmi baj! Amúgy köszi :) Racionális észérvek így is vannak, már jó ideje ezekre vagyok kíváncsi, de nem jött össze eddig ...
„pl. még azt a nagyon egyszerű jelenséget se sikerült tisztáznunk, ki is a "pedagógus", pedig nem ártana!!! ””
Limma! Én ezt abszolút nem poénnak szántam! Hát nem így van, azok alapján, amiket leírtam? Hasonlóképpen, a diák meghatározása is érdekes lehet. Nem?
„Nálunk sem derül ki egy csomó minden.”
Na igen-igen. Erről már sokkal inkább szó lehet szerintem. De ettől még létezik persze az a sok minden.
Végül pedig mi a véleményed arról, hogy amint magyar könyvekről, netán elméletekről van szó, akkor azokat úgy csuklóból elutasítják? Azaz, amit valamikor az elején írtam, hogy "nanana, álljunk meg, tedd hozzá, hogy az magyarország! stb stb" Na de látod, Te magad is élesen különbséget teszel, hiszen azt írod, hogy "még a legliberálisabb nyugati ország" .... stb.
Tudod mennyire durva ezt hallani sokszor?
És tudod mennyire nem értem én, hogy a nemzetközileg elismert, értékes irodalmakat a magyar felsőoktatásban egyszerűen csak kizárják, nem fogadják el, sőt, hallani se akarnak róla. (Lehet, hogy ez már a Victor-mentalitás előszele volt, hogy "na majd mi példát mutatunk, azok hülyék" :DDD Jó, ez vicc akart lenni na, bár a mentalitást illetően lehet, hogy annyira mégse.)
Oké, Leg, én elmennék szívesen (főleg az élményért, hogy hallom, KBS állítólag személyesen abszolút nem olyan kekeckedős, mint ahogyan itt mutatja magát, és ez már önmagában nekem pl hihetetlen is XD), na de tudod, hogy "sajnos" nem fog összejönni, mert a karácsonyi időszakban kint vagyok a gyerekekkel, és csak január elején jövök vissza. De ha netán lesz évközbeni tali, akkor szívesen ...
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.