Visszatérítési kötelezettség


Miri87 # 2023.02.22. 08:56

Tisztelt Fórum!

Van egy online játék szerverünk, a játékosok tudnak maguknak játékbeli pénzt, autót, ruhákat stb. vásárolni. 02.14-én vásárolt egy játékos 2 db ruhaszettet (magának és egy barátjának), ők maguk választották, megkapták, azóta is használják. Azonban a tegnapi napon jelezte a játékos, hogy kéri vissza a pénzt, mert a többi játékos beszólogat nekik a ruha miatt. Ugyan 14 napon belül van még a vásárlástól számítva, de ilyen indokkal is követelheti vissza a pénzt? Esetleg van olyan opció, hogy megtagadom a pénzvisszatérítést és helyette azt ajánlom fel, hogy válasszon másik ruhát és cseréljük?
KATA vállalkozásról van szó.

Előre is köszönöm!

drbjozsef # 2023.02.22. 09:43

Miri87,

Ugyan 14 napon belül van még a vásárlástól számítva, de ilyen indokkal is követelheti vissza a pénzt?

Egyvalamit gyorsan tisztázhatunk : HA vonatkozik rátok a távollévők közötti rendelet, akkor a 14 napon belüli elálláshoz nem kell semmiféle indoklás. Ez biztos.

Vonatkozik-e?
Tekintve, hogy a rendelet "digitális szolgáltatás" pontja alá sokminden belefér, és nincs közelebbről definiálva a 4.§-ban szereplőknél jobban, ezért én azt gondolnám, hogy igen, vonatkozik rátok, és 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. Ez esetben nem lehet "utalványra", vagy levásárlási lehetőségre kötelezni, felajánlhatod neki, elfogadhatja, de kérheti vissza a vételárat.

Miri87 # 2023.02.22. 14:41

És amennyiben visszautaljuk a pénzt, akkor egy mínuszos számlát kell kiállítani vagy az eredetit stornozni?

Szomorú örökös # 2023.02.22. 16:36

Miri87

amennyiben visszautaljuk a pénzt, akkor egy mínuszos számlát kell kiállítani vagy az eredetit stornozni?

A kettő ugyanaz. A storno számla mínuszos összeget fog tartalmazni az eredeti számlához képest.

osztap # 2023.02.22. 18:16

Miri87,

A jövőre nézve érdemes a fogyasztókat lenyilatkoztatni a 29. § (1) a)-nak megfelelően, amikor megveszik a digitális szolgáltatást. Akkor nincs elállás.
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?…

Majordomus # 2023.02.22. 20:38

Miri
A 14 napos elállás mindenkire vonatkozik,de semmi nem tiktja hogy felajánld a ruha cseréjét de már az Osztap által emlitett nyilatkozattal, nehogy ezt is visszakérje 10 nap múlva.

Miri87 # 2023.02.23. 11:32

Köszönöm mindenkinek a segítséget, mostantól már biztosan lesz ilyen nyilatkozat!

Majordomus # 2023.02.23. 21:07

Ezzel az ügyféllel meg egyezzél ki.

B.Trixi # 2023.03.04. 11:54

Tisztelt Jogászok!
Először is nagyon köszönöm a segítségeteket, nektek hála, pozitívan zárult a korábbi végrehajtásos ügyem.
Most viszont teljesen más, sürgős segítségre van szükségem a rövid határidő miatt. 2021 szeptemberében a HolidayChek oldalon ,/ez egy német utatásszervezőket közvetítő, gyűjtőoldal/ a 5vorflug iroda árát kiválasztva a gyűjtőoldalon kezdtem el szállodát foglalni. Eljutottam a fizetésig, de a bankkártyás fizetés nem sikerült. megnyitottam az e-mail fiókot hogy lássam, mi történt a foglalással. Sem akkor, sem később, a mai napig semmilyen értesítést nem kaptam, hogy bármilyen tranzakció született volna. Igy reagálási lehetőségem sem volt. Miután interneten nem sikerült, elmentem a Ruefa budapesti irodájába és ott készpénzért megvettem ugyanazt a szállodát, ugyan arra az időre, ugyanazokkal a nevekkel, ugyanúgy a 5vorflug iroda termékét. Október közepén a 5vorflug irodától kaptam sima levélben egy felhívást és egy német banki számlaszámot, hogy tartozok nekik 570 Euroval és fizessek. A megadott 5vorflug email címre rögtön válaszoltam és írtam a HolidayCheknek is hogy miért kérik a pénzt, mikor a foglalást nem igazolták vissza, ezért újra megvettem az utat és elküldtem nekik a bizonylatokat is erről az utazásról.
A mai napig válasz egyik féltől sem érkezett. Az elmúlt héten, hangsúlyozom, hogy nem én, hanem az utastársam kapott egy emailt egy magyar követeléskezelő cégtől, amelynek a tartalma már nekem szólt, hogy fizessek 03.10-ig kamattal együtt 650 Eurót.
Kérlek segítsetek, hogy mi tévő legyek. Köszönöm!

B.Trixi # 2023.03.04. 12:00

Utóirat: A levelezés még 2021 októberében történt.

drbjozsef # 2023.03.04. 20:03

B.Trixi,

Ezt mi ebből meg nem fogjuk tudni mondani neked.

Ha lefoglaltál egy szállást, csak a végén a fizetésbe csúszott hiba, akkor az, önmagában még nem teszi a foglalást semmissé feltétlenül. Ez nyilván az oldaltól is függ, és annak felépítésétől. A te dolgod lett volna máshogy elintézni a fizetést, mondjuk átutalással, VAGY egyértelműen elintézni a lemondást.

Követeléskezelő, és sima levél? Jó eséllyel megvették a követelést, és a sima levéllel még nem sokra mennek, de nem tudok róla, hogy szállásfoglalásnál eltérőek az elévülési szabályok. Vagyis 5 év, ez pedig ugye még bőven nem telt el.

Nincs ötletem, mire hivatkozhatnál.

Majordomus # 2023.03.04. 21:25

Már bocsi,de elfoglaltad a szállást?
Vakószinűleg nem úgye?
Akkor a hotel jogosan kéri a pénzt mert fenntartotta neked a szobát.

Szomorú örökös # 2023.03.05. 02:02

Majordomus

Már bocsi,de elfoglaltad a szállást? Vakószinűleg nem úgye? Akkor a hotel jogosan kéri a pénzt mert fenntartotta neked a szobát.

A szobát szerintem elfoglalta, csak egy másikat, ezt meg elfelejtette lemondani.
Ha már személyesen bement az irodába, akkor ott ezt tisztázni kellett volna szerintem.

B.Trixi # 2023.03.05. 08:47

Nem elfelejtettem lemondani az utazást, hanem az utazásközvetítő nem küldött visszaigazolást, hogy bármilyen foglalásom lenne náluk. Így nem tudtam reagálni, hogy utaljak vagy más módon fizessek. Amikor a fizetés nem sikerült, utána már nem tudtam mit tenni. Ez itt a probléma. Ennek az utazásközvetítőnek nem kötelessége értesíteni az ügyfelet, a foglalásról, ha az érvényes? Máskülönben honnan tudja az utas, hogy a rendszer rögzítette a kitöltött űrlapokat?

B.Trixi # 2023.03.05. 09:52

Itt semmiféle szoba fenntartásáról nincs szó. Az utazásközvetítő két napon belül stornózta a foglalási folyamatot. Ö azért követeli a pénzt, mert kitöltöttem az űrlapokat és szerintük ezzel szerződésünk lett. Kérdezem: Ilyen alapon ha mások nevében töltögetnek utazási irodák űrlapjait, a szerencsétlen páciensnek fizetnie kell?

drbjozsef # 2023.03.05. 14:29

Az, hogy a kitöltési folyamat melyik állásánál kell megkötöttnek tekinteni a távollévők közötti szerződést, az leginkább a honlap ÁSZF-jében található meg.
De, visszaigazolást nem ártalmas küldeni, mindkét fél biztonsága szempontjából is, de nem feltétlenül kötelező.
Ha egyből fizetni is kell a végén, akkor szerintem addigra már meg kellett kötődnie a szerződésnek - különben mire fel kellene fizetned?
Ha nem kell egyből fizetni (mert mondjuk a szállás csak előfoglalódik, és ellenőrzik az elérhetőséget, és utána küldik ki a végleges foglalást), akkor még talán van mód visszamondani, bár azt sem csak úgy, hogy nem reagálunk semmire.
Neked is érdeked lett volna ezt tisztázni.

Persze, más nevében is ki lehet tölteni, ahogy telefonon is lehet más nevében foglalni, vagy akár személyesen is be lehet hazudni a haragosod adatait. Ez mind csalás, bűncselekmény.
Persze, ha gondolod, megpróbálhatsz hivatkozni akár te is erre... nekik kellene bizonyítaniuk, hogy te foglaltál...

Szomorú örökös # 2023.03.05. 18:36

B.Trixi

Az utazásközvetítő két napon belül stornózta a foglalási folyamatot.
Ö azért követeli a pénzt, mert kitöltöttem az űrlapokat és szerintük ezzel szerződésünk lett.

Lehet mégsem stornózta. Erről kaptál bármilyen igazolást, hogy megtörtént?

gerbera317 # 2023.03.05. 18:48

azért követeli a pénzt, mert kitöltöttem az űrlapokat és szerintük ezzel szerződésünk lett
És ő teljesítette a szerződésben vállalt kötelezettségét?

osztap # 2023.03.05. 19:40

HolidayChek oldalon ,/ez egy német utatásszervezőket közvetítő, gyűjtőoldal/ a 5vorflug iroda árát kiválasztva a gyűjtőoldalon kezdtem el szállodát foglalni.

Szerintem közel sem biztos, hogy a magyar jogot kell itt alkalmazni. Mit mond a két cég ÁSZF-je?

B.Trixi # 2023.03.05. 21:09

drbjozsef
Ez egy üdülőszálloda és az utazásszervező voucherjével lehet bejelentkezni. Alapvető, hogy az utazásszervező a foglalás után vouchert küldjön.

Majordomus # 2023.03.05. 21:34

Hát itt Eun belüli behajtásra számithatsz. Szerintem fordulj ügyvédhez a további lépések előtt hogy ne kövess el hibát.
.650 euró nem kis pénz. Valószinüleg kapsz egy Gizrtési Meghagyást . Mondj ellent. A perben majd a felperesnek kell bizonyitania hogy eleget tett az előírásoknak.

B.Trixi # 2023.03.05. 21:39

Szomorú örökös
még a 2021 októberi levél tartalmazta a stornó dátumát, ami a rendelés után két nappal megtörtént.
gerbera317
Semmit nem teljesített, sem visszajelzést, sem vouchert nem küldött és mint az előbb említettem, még jóval az indulási idő előtt törölte a rendelést

Szomorú örökös # 2023.03.06. 05:36

B.Trixi

Bocsánat, hogy kicsit szőrszálhasogató vagyok, de eléggé félreértelmezhetően írsz. Nézzük, eddig mit osztottál meg velünk

Sem akkor, sem később, a mai napig semmilyen értesítést nem kaptam, hogy bármilyen tranzakció született volna. Igy reagálási lehetőségem sem volt.......A megadott 5vorflug email címre rögtön válaszoltam és írtam a HolidayCheknek is hogy miért kérik a pénzt, mikor a foglalást nem igazolták vissza, ezért újra megvettem az utat és elküldtem nekik a bizonylatokat is erről az utazásról. A mai napig válasz egyik féltől sem érkezett......az utazásközvetítő nem küldött visszaigazolást, hogy bármilyen foglalásom lenne náluk. Így nem tudtam reagálni, hogy utaljak vagy más módon fizessek. Amikor a fizetés nem sikerült, utána már nem tudtam mit tenni.

Tehát a fentiek szerint szó nincs arról, hogy ők sztornózták volna, mindössze azt írod, hogy te egyoldalúan közölted velük, te nem tartozol nekik, mert szerinted nem kaptál semmilyen visszaigazolást. Erre most mit írsz?

még a 2021 októberi levél tartalmazta a stornó dátumát, ami a rendelés után két nappal megtörtént.

Nos ez nem kicsit zűrzavaros, bocsi, mert a fentiek alapján nem igazán tűnt úgy, hogy sztornózták. Ugyanis korábban azt írtad, hogy októberben te személyesen bementél az irodába és kifizettél készpénzben egy másik foglalást és az erről szóló bizonylatokat küldted el, mikor követelték először a pénzt. Egy szóval nem írtad, hogy ott a sztornózás is megtörtént. Nekem valahogy az jön le, hogy te egyoldalúan úgy gondolod, hogy ezzel sztornózva lett a korábbi foglalásod.

B.Trixi # 2023.03.06. 09:31

Szomorú örökös
A cég által 2021 októberben küldött tartozást közlő levélben a megszólítás után külön keretben volt az elérhetőségeik /telefon, fax, email, kundennummer/vevőszám/ , STORNODATUM

B.Trixi # 2023.03.06. 09:36

Van az utazásoknál egy olyan szabály, hogy minél közelebb van a lemondás az utazás megkezdéséhez, annál magasabb, ez esetben 100% megtérítés kötelező az utasra. Gondolom, ezt próbálják kihasználni.