Visszatérítési kötelezettség


drbjozsef # 2023.03.06. 09:42

B.Trixi,

Akkor küldd el a magyar követeléskezelőnek is ezt a sztornószámlát, a létrejött (?) szerződésből eredő tartozásod nincs, ezt a cég is elismerte ezzel. Aztán meglátod, mit akarnak majd.

B.Trixi # 2023.03.06. 09:51

osztap
Ide másolom a német 5vorflug ÁFSZ-ét:
"Az ügyfél adatainak megadásával és az online foglalási űrlap 5vorFlug részére történő elküldésével kötelező érvényű szerződési ajánlatot nyújt be az adott szolgáltatónak, és ezzel egyidejűleg megbízást ad az 5vorFlug-ra a közvetítői szolgáltatásnak. Az ügyfél ezt követően a megadott e-mail címre e-mailben visszaigazolást kap a foglalás kézhezvételéről az 5vorFlugtól, amely csupán visszaigazolja az ügyfél számára, hogy a foglalási megrendelés beérkezett A szerződés az ügyfél és a szolgáltató között csak akkor jön létre, ha a szolgáltató vagy a szolgáltató nevében az 5vorFlug az igényelt szolgáltatásokat az ügyfélnek jogerősen visszaigazolta.
Esetemben: a foglalás kézhezvételéről/beérkezésről nem jött visszaigazoló email és utána sem, semmi.

B.Trixi # 2023.03.06. 10:02

drbjozsef
Köszönöm, már elküldtem, sőt az ÁFSZ idevonatkozó részét is.
Az kimaradt az előző írásomból, hogy a szerződési ajánlatomat a cég maga sztornózta rövid időn belül.

osztap # 2023.03.06. 10:38

B.Trixi,

A hozzászólásom arra vonatkozott, hogy a magyar vevő és a két német cég közötti jogviszonyokban nem biztos, hogy a magyar jogot kell alkalmazni. Lehet, hogy a németet. Ez a két cég ÁSZF-jében valószínűleg benne van. Ez akkor lesz érdekes, ha nem tudod békésen rendezni az ügyet, a követeléskezelő mint az (egyik) német cég jogutódja fizetési meghagyást bocsáttat ki, és annak ellentmondasz.

Szomorú örökös # 2023.03.06. 12:03

B.Trixi

Esetemben: a foglalás kézhezvételéről/beérkezésről nem jött visszaigazoló email és utána sem, semmi.

Ez sajnos abban az esetben is így lehet, ha az adatlap kitöltésekor nem vetted észre és elgépelted az email címedet.
De mivel feltehetően nem mentetted le magadnak a kitöltött adatlapot, ez sem fog így kiderülni, hogy miért nem érkezett visszaigazolás.

Nyilván én is csak találgatok, de pl. az én online számlázó programom is ha rosszul írom be a számlaküldés email címét, akkor is azt írja ki, hogy sikeresen elküldte az emailt, de közben mégsem, mert nem ellenőrzi az email cím valódiságát. Ha az a foglaló rendszer is hasonló lehet, akkor ott is becsúszhatott baki, de kérdés, hogy ezt miként igazolod, ha pl. valaki más emailjére érkezett meg a visszaigazolás? :-O

B.Trixi # 2023.03.06. 16:38

Szomorú örökös
Elég sokszor vettem repülőjegyet, szállást interneten és kínosan ügyelek arra, hogy az adatok pontosak legyenek. Nem tartom valószínűnek, hogy akkor másként történt volna.

Szomorú örökös # 2023.03.06. 17:11

B.Trixi

kínosan ügyelek arra, hogy az adatok pontosak legyenek. Nem tartom valószínűnek, hogy akkor másként történt volna

Eszemben se volt, hogy bántsalak, de úgy gondolom, hogy emberek vagyunk és tévedhetünk. Látod, te sem írtad elsőre a „2023.03.04. 11:54-kor” elkövetett hozzászólásodban, csak jóval később, hogy később sztornózták neked írásban is az első foglalást. Először csak azt osztottad meg velünk, hogy bementél és készpénzes fizetéssel ugyanabban a szállodában lefoglaltál egy ugyanolyan szállást. Majd később aprajánként csorgattad az infókat és akkor már a sztornózást is megemlítetted. A németek meg alapból nagyon precízek, nyilván nem kamuból jelentkeztek a pénzért. Két cég is érintett a leírásod alapján, valamelyik ezek szerint nem vette tudomásul a sztornózást.

Szóval én is roppant precíz vagyok mindig, de néha mégis mellégépelek, ami aztán mindig plusz feladatot ró rám, hogy helyrehozzam.

B.Trixi # 2023.03.06. 19:11

Szomorú örökös
Dehogy vettem bántónak a mondatodat! Köszönök minden információt, ami hasznos lehet. Igazad van, az első hozzászólásomat még eléggé feldúlt állapotban írtam, így nem voltam alapos.

Majordomus # 2023.03.06. 20:43

Ennyi pénz esetén már érdemes lenne egy utazási joggal foglalkozó ügyvédet megbízni..Olcsóbb lenne az ügy kimenetele.

B.Trixi # 2023.03.11. 15:12

Tisztelt Jogászok!
Egy héttel ezelőtt kérdeztelek titeket a német utazási iroda követeléséről. A tartozás rendezésével a SIGMA Követeléskezelő Zrt.-t bízta meg . Úgy döntöttem, kifizetem az összeget. mert nem akarok további kamatokat halmozni. Németországban teszek feljelentést a cég ellen.. A követeléskezelő e-mail-ban közölte velem, hogy tartozásom van és a fizetési határidő 03.13. Én először telefonon vettem fel a kapcsolatot velük, az ügyintéző kérésére elküldtem a reagáló dokumentumaimat és azt mondta, hogy értesíteni fog. A kérdésem: azzal, hogy válaszoltam az email-jukra, az hivatalos postai levélnek minősül? Ezzel az email-os dátum jogerős? Az ellenérv a dokumentumokkal halasztó hatályú? Azért titeket kérdezlek, mert határidő van és a SIGMA nem értesített és nem tudtam telefonon utolérni. Köszönöm

drbjozsef # 2023.03.11. 19:22

B.Trixi,

A követeléskezelő egy cég.
Nincsenek olyan határidői, amelyek jogvesztőek lennének, vagy akár csak relevánsak.
Sőt, mivel a követeléseket jellemzően 3 és 10 százalék közötti árfolyamon veszik, gyakran lehet náluk részleges elengedést is kisírni, ha egy nagyobb összeget fel tudsz dobni nekik. Akár a fele alá is.

Németországban teszek feljelentést a cég ellen.
Úgy érzed, bűncselekményt követett el a cég? Hát, sok sikert.

Majordomus # 2023.03.11. 21:18

Többe fog kerülni a leves mint a hús...