Visszatérítési kötelezettség


Majordomus # 2023.03.11. 21:18

Többe fog kerülni a leves mint a hús...

drbjozsef # 2023.03.11. 19:22

B.Trixi,

A követeléskezelő egy cég.
Nincsenek olyan határidői, amelyek jogvesztőek lennének, vagy akár csak relevánsak.
Sőt, mivel a követeléseket jellemzően 3 és 10 százalék közötti árfolyamon veszik, gyakran lehet náluk részleges elengedést is kisírni, ha egy nagyobb összeget fel tudsz dobni nekik. Akár a fele alá is.

Németországban teszek feljelentést a cég ellen.
Úgy érzed, bűncselekményt követett el a cég? Hát, sok sikert.

B.Trixi # 2023.03.11. 15:12

Tisztelt Jogászok!
Egy héttel ezelőtt kérdeztelek titeket a német utazási iroda követeléséről. A tartozás rendezésével a SIGMA Követeléskezelő Zrt.-t bízta meg . Úgy döntöttem, kifizetem az összeget. mert nem akarok további kamatokat halmozni. Németországban teszek feljelentést a cég ellen.. A követeléskezelő e-mail-ban közölte velem, hogy tartozásom van és a fizetési határidő 03.13. Én először telefonon vettem fel a kapcsolatot velük, az ügyintéző kérésére elküldtem a reagáló dokumentumaimat és azt mondta, hogy értesíteni fog. A kérdésem: azzal, hogy válaszoltam az email-jukra, az hivatalos postai levélnek minősül? Ezzel az email-os dátum jogerős? Az ellenérv a dokumentumokkal halasztó hatályú? Azért titeket kérdezlek, mert határidő van és a SIGMA nem értesített és nem tudtam telefonon utolérni. Köszönöm

Majordomus # 2023.03.06. 20:43

Ennyi pénz esetén már érdemes lenne egy utazási joggal foglalkozó ügyvédet megbízni..Olcsóbb lenne az ügy kimenetele.

B.Trixi # 2023.03.06. 19:11

Szomorú örökös
Dehogy vettem bántónak a mondatodat! Köszönök minden információt, ami hasznos lehet. Igazad van, az első hozzászólásomat még eléggé feldúlt állapotban írtam, így nem voltam alapos.

Szomorú örökös # 2023.03.06. 17:11

B.Trixi

kínosan ügyelek arra, hogy az adatok pontosak legyenek. Nem tartom valószínűnek, hogy akkor másként történt volna

Eszemben se volt, hogy bántsalak, de úgy gondolom, hogy emberek vagyunk és tévedhetünk. Látod, te sem írtad elsőre a „2023.03.04. 11:54-kor” elkövetett hozzászólásodban, csak jóval később, hogy később sztornózták neked írásban is az első foglalást. Először csak azt osztottad meg velünk, hogy bementél és készpénzes fizetéssel ugyanabban a szállodában lefoglaltál egy ugyanolyan szállást. Majd később aprajánként csorgattad az infókat és akkor már a sztornózást is megemlítetted. A németek meg alapból nagyon precízek, nyilván nem kamuból jelentkeztek a pénzért. Két cég is érintett a leírásod alapján, valamelyik ezek szerint nem vette tudomásul a sztornózást.

Szóval én is roppant precíz vagyok mindig, de néha mégis mellégépelek, ami aztán mindig plusz feladatot ró rám, hogy helyrehozzam.

B.Trixi # 2023.03.06. 16:38

Szomorú örökös
Elég sokszor vettem repülőjegyet, szállást interneten és kínosan ügyelek arra, hogy az adatok pontosak legyenek. Nem tartom valószínűnek, hogy akkor másként történt volna.

Szomorú örökös # 2023.03.06. 12:03

B.Trixi

Esetemben: a foglalás kézhezvételéről/beérkezésről nem jött visszaigazoló email és utána sem, semmi.

Ez sajnos abban az esetben is így lehet, ha az adatlap kitöltésekor nem vetted észre és elgépelted az email címedet.
De mivel feltehetően nem mentetted le magadnak a kitöltött adatlapot, ez sem fog így kiderülni, hogy miért nem érkezett visszaigazolás.

Nyilván én is csak találgatok, de pl. az én online számlázó programom is ha rosszul írom be a számlaküldés email címét, akkor is azt írja ki, hogy sikeresen elküldte az emailt, de közben mégsem, mert nem ellenőrzi az email cím valódiságát. Ha az a foglaló rendszer is hasonló lehet, akkor ott is becsúszhatott baki, de kérdés, hogy ezt miként igazolod, ha pl. valaki más emailjére érkezett meg a visszaigazolás? :-O

osztap # 2023.03.06. 10:38

B.Trixi,

A hozzászólásom arra vonatkozott, hogy a magyar vevő és a két német cég közötti jogviszonyokban nem biztos, hogy a magyar jogot kell alkalmazni. Lehet, hogy a németet. Ez a két cég ÁSZF-jében valószínűleg benne van. Ez akkor lesz érdekes, ha nem tudod békésen rendezni az ügyet, a követeléskezelő mint az (egyik) német cég jogutódja fizetési meghagyást bocsáttat ki, és annak ellentmondasz.

B.Trixi # 2023.03.06. 10:02

drbjozsef
Köszönöm, már elküldtem, sőt az ÁFSZ idevonatkozó részét is.
Az kimaradt az előző írásomból, hogy a szerződési ajánlatomat a cég maga sztornózta rövid időn belül.

B.Trixi # 2023.03.06. 09:51

osztap
Ide másolom a német 5vorflug ÁFSZ-ét:
"Az ügyfél adatainak megadásával és az online foglalási űrlap 5vorFlug részére történő elküldésével kötelező érvényű szerződési ajánlatot nyújt be az adott szolgáltatónak, és ezzel egyidejűleg megbízást ad az 5vorFlug-ra a közvetítői szolgáltatásnak. Az ügyfél ezt követően a megadott e-mail címre e-mailben visszaigazolást kap a foglalás kézhezvételéről az 5vorFlugtól, amely csupán visszaigazolja az ügyfél számára, hogy a foglalási megrendelés beérkezett A szerződés az ügyfél és a szolgáltató között csak akkor jön létre, ha a szolgáltató vagy a szolgáltató nevében az 5vorFlug az igényelt szolgáltatásokat az ügyfélnek jogerősen visszaigazolta.
Esetemben: a foglalás kézhezvételéről/beérkezésről nem jött visszaigazoló email és utána sem, semmi.

drbjozsef # 2023.03.06. 09:42

B.Trixi,

Akkor küldd el a magyar követeléskezelőnek is ezt a sztornószámlát, a létrejött (?) szerződésből eredő tartozásod nincs, ezt a cég is elismerte ezzel. Aztán meglátod, mit akarnak majd.

B.Trixi # 2023.03.06. 09:36

Van az utazásoknál egy olyan szabály, hogy minél közelebb van a lemondás az utazás megkezdéséhez, annál magasabb, ez esetben 100% megtérítés kötelező az utasra. Gondolom, ezt próbálják kihasználni.

B.Trixi # 2023.03.06. 09:31

Szomorú örökös
A cég által 2021 októberben küldött tartozást közlő levélben a megszólítás után külön keretben volt az elérhetőségeik /telefon, fax, email, kundennummer/vevőszám/ , STORNODATUM

Szomorú örökös # 2023.03.06. 05:36

B.Trixi

Bocsánat, hogy kicsit szőrszálhasogató vagyok, de eléggé félreértelmezhetően írsz. Nézzük, eddig mit osztottál meg velünk

Sem akkor, sem később, a mai napig semmilyen értesítést nem kaptam, hogy bármilyen tranzakció született volna. Igy reagálási lehetőségem sem volt.......A megadott 5vorflug email címre rögtön válaszoltam és írtam a HolidayCheknek is hogy miért kérik a pénzt, mikor a foglalást nem igazolták vissza, ezért újra megvettem az utat és elküldtem nekik a bizonylatokat is erről az utazásról. A mai napig válasz egyik féltől sem érkezett......az utazásközvetítő nem küldött visszaigazolást, hogy bármilyen foglalásom lenne náluk. Így nem tudtam reagálni, hogy utaljak vagy más módon fizessek. Amikor a fizetés nem sikerült, utána már nem tudtam mit tenni.

Tehát a fentiek szerint szó nincs arról, hogy ők sztornózták volna, mindössze azt írod, hogy te egyoldalúan közölted velük, te nem tartozol nekik, mert szerinted nem kaptál semmilyen visszaigazolást. Erre most mit írsz?

még a 2021 októberi levél tartalmazta a stornó dátumát, ami a rendelés után két nappal megtörtént.

Nos ez nem kicsit zűrzavaros, bocsi, mert a fentiek alapján nem igazán tűnt úgy, hogy sztornózták. Ugyanis korábban azt írtad, hogy októberben te személyesen bementél az irodába és kifizettél készpénzben egy másik foglalást és az erről szóló bizonylatokat küldted el, mikor követelték először a pénzt. Egy szóval nem írtad, hogy ott a sztornózás is megtörtént. Nekem valahogy az jön le, hogy te egyoldalúan úgy gondolod, hogy ezzel sztornózva lett a korábbi foglalásod.

B.Trixi # 2023.03.05. 21:39

Szomorú örökös
még a 2021 októberi levél tartalmazta a stornó dátumát, ami a rendelés után két nappal megtörtént.
gerbera317
Semmit nem teljesített, sem visszajelzést, sem vouchert nem küldött és mint az előbb említettem, még jóval az indulási idő előtt törölte a rendelést

Majordomus # 2023.03.05. 21:34

Hát itt Eun belüli behajtásra számithatsz. Szerintem fordulj ügyvédhez a további lépések előtt hogy ne kövess el hibát.
.650 euró nem kis pénz. Valószinüleg kapsz egy Gizrtési Meghagyást . Mondj ellent. A perben majd a felperesnek kell bizonyitania hogy eleget tett az előírásoknak.

B.Trixi # 2023.03.05. 21:09

drbjozsef
Ez egy üdülőszálloda és az utazásszervező voucherjével lehet bejelentkezni. Alapvető, hogy az utazásszervező a foglalás után vouchert küldjön.

osztap # 2023.03.05. 19:40

HolidayChek oldalon ,/ez egy német utatásszervezőket közvetítő, gyűjtőoldal/ a 5vorflug iroda árát kiválasztva a gyűjtőoldalon kezdtem el szállodát foglalni.

Szerintem közel sem biztos, hogy a magyar jogot kell itt alkalmazni. Mit mond a két cég ÁSZF-je?

gerbera317 # 2023.03.05. 18:48

azért követeli a pénzt, mert kitöltöttem az űrlapokat és szerintük ezzel szerződésünk lett
És ő teljesítette a szerződésben vállalt kötelezettségét?

Szomorú örökös # 2023.03.05. 18:36

B.Trixi

Az utazásközvetítő két napon belül stornózta a foglalási folyamatot.
Ö azért követeli a pénzt, mert kitöltöttem az űrlapokat és szerintük ezzel szerződésünk lett.

Lehet mégsem stornózta. Erről kaptál bármilyen igazolást, hogy megtörtént?

drbjozsef # 2023.03.05. 14:29

Az, hogy a kitöltési folyamat melyik állásánál kell megkötöttnek tekinteni a távollévők közötti szerződést, az leginkább a honlap ÁSZF-jében található meg.
De, visszaigazolást nem ártalmas küldeni, mindkét fél biztonsága szempontjából is, de nem feltétlenül kötelező.
Ha egyből fizetni is kell a végén, akkor szerintem addigra már meg kellett kötődnie a szerződésnek - különben mire fel kellene fizetned?
Ha nem kell egyből fizetni (mert mondjuk a szállás csak előfoglalódik, és ellenőrzik az elérhetőséget, és utána küldik ki a végleges foglalást), akkor még talán van mód visszamondani, bár azt sem csak úgy, hogy nem reagálunk semmire.
Neked is érdeked lett volna ezt tisztázni.

Persze, más nevében is ki lehet tölteni, ahogy telefonon is lehet más nevében foglalni, vagy akár személyesen is be lehet hazudni a haragosod adatait. Ez mind csalás, bűncselekmény.
Persze, ha gondolod, megpróbálhatsz hivatkozni akár te is erre... nekik kellene bizonyítaniuk, hogy te foglaltál...

B.Trixi # 2023.03.05. 09:52

Itt semmiféle szoba fenntartásáról nincs szó. Az utazásközvetítő két napon belül stornózta a foglalási folyamatot. Ö azért követeli a pénzt, mert kitöltöttem az űrlapokat és szerintük ezzel szerződésünk lett. Kérdezem: Ilyen alapon ha mások nevében töltögetnek utazási irodák űrlapjait, a szerencsétlen páciensnek fizetnie kell?

B.Trixi # 2023.03.05. 08:47

Nem elfelejtettem lemondani az utazást, hanem az utazásközvetítő nem küldött visszaigazolást, hogy bármilyen foglalásom lenne náluk. Így nem tudtam reagálni, hogy utaljak vagy más módon fizessek. Amikor a fizetés nem sikerült, utána már nem tudtam mit tenni. Ez itt a probléma. Ennek az utazásközvetítőnek nem kötelessége értesíteni az ügyfelet, a foglalásról, ha az érvényes? Máskülönben honnan tudja az utas, hogy a rendszer rögzítette a kitöltött űrlapokat?

Szomorú örökös # 2023.03.05. 02:02

Majordomus

Már bocsi,de elfoglaltad a szállást? Vakószinűleg nem úgye? Akkor a hotel jogosan kéri a pénzt mert fenntartotta neked a szobát.

A szobát szerintem elfoglalta, csak egy másikat, ezt meg elfelejtette lemondani.
Ha már személyesen bement az irodába, akkor ott ezt tisztázni kellett volna szerintem.