Szia kaktusz78!
Csak most olvastam problémádat.
Véleményem szerint keress fel egy gépjármű műszaki szakértőt és adj megbízást ennek kivizsgálására.Az elkészített szakértői véleménnyel fordulj a gyártóhoz...bár valószínű, hogy nem foglalkozank ügyeddel, és lefordulnak rólad.Ekkor nincs más lehetőség: pereld be őket!
Ráadásul, ha történt személyi sérülés a balesetböl, nem vagyoni kártérítési pert is indíthatsz ellenük.
Nem működő légzsák
A jótállási idő letelte után szavatossági hiba bejelentése jogcímen lehet a kereskedővel szemben fellépni (és rajta keresztül a gyártóig), ha bizonyítható, hogy rendeltetésszerű volt a használat - ezt a vevőnek kell bizonyítania.
Javaslom kikérni a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség tanácsát is.
...hmmm.. közben kezdek rájönni, hogy szavatosság ill. jótállás is van a világon, nem csak termékfelelősség... De most már nekem se igazán világos, hogy melyik címen lehet követelni..
Leiterjakab
Egyértelmű, hogy ebben az esetben is termékfelelősségről van szó. A gyártóval vagy az importálóval szemben lehet kártérítési igényt támasztani. A kárt, a termék hibáját, valamint a kettő közötti összefüggést neked kell azonban bizonyítani.
Leiterjakab
Másfél éves autómmal ütköztem min. 50 km/h sebességgel, kb. 90-ről fékeztem, az autó elejét rendesen összetörtem, azonban a légzsák nem nyílt ki.
Szeretném kivizsgáltatni, hogy milyen okból nem nyílhatott a légzsák. De a gyártó cég nem igazán akar velem szóba állni.
O. km-esen vásároltam szalonból, eddig semmi bajom nem volt vele. De akkor miért hirdetik kategóriája legbiztonságossabb autójaként?
Mit tudok ilyenkor tenni? Kihez forduljak?
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02