Laikus256
"de nem az lenne normális,hogy sok házat nézünk egyszerre"
Nem feltétlenül... miért is lenne az?!
Jómagam legutóbb pl. egy ADOTT ingatlant akartam megvenni CSAK, mert az kellet és más nem érdekelt ezért nem is keresgéltem máshol.
- -
Az azonban igaz, hogy
- CSAK AKKOR adunk ki pénzt (foglaló/előleg/stb. címén)
- HA a szerződés ÖSSZES feltétele TISZTÁZOTT és BIZTOS!!!-nak tűnik
A lépések szükségek szerint:
1.
Biztosan az-e a tulajdonos akiről ez az állítás.
(tulajdoni lap)
2.
Ismert az összes az ingatlant érintő teher és/vagy probléma.
A jelzálog, végrehajtás, jogfenntartás, szolgalmak, per, tilalmak, jogfenntartás, széljegy, egyéb szívások.
(FRISS tulajdoni lap)
Társasház esetén lehetőleg a közösképviselő információi!
Osztatlan közös tulajdon esetén a "Használati megosztás" kérdése.
- van írott megállapodás?!
- a "régóta kialalkult" szokásjog megismerése
(a többieket is megkérdezni lehetőleg és nem csak az eladót!!!)
3.
A valóság passzol-e a nyilvántartással?! infókkal.
A terület, felépítmény, természetbeni határok, kialakult használat!!!!
(FRISS tulajdoni lap ÉS FRISS TÉRKÉP másolat és google maps és helyszíni bejárás és a szomszédok szava)
HA bibi van, hiányos, eltérő vagy nem egyértelmű valami, akkor annak a rendezéséről egyezség születik és írásba kerül.
4.
Alaposan körbe nézni az ingatlan, szükség szerint hozzáértő szakival együtt.
Aztán egy állapot egy feljegyzésben leírni ami lényeges.
Ha születik egyezség is az ügyben azt is leírni.
Tisztázni, hogy "mi marad és mit vihet el" az eladó.
5.
Tisztázni az árat és fizetés módot ÉS!!! a feltételeket.
6.
Tisztázni a késedelmekre vonatkozó eljárási rendet és az esetleges elállások esetét és a elszámolás rendjét is.
A biztosítékokkal és a kártérítés mentes esetekkel együtt.
Fontos, hogy ha tartozások-terhek vannak vagy bentlakók, akkor a kifizetés jókora része ezek felszámolása után járjon csak.
7.
Tisztázni a birtokbavétel, idejét és módját.
Beleértve a tartozás mentes átírható közműveket is.
Ha a kifizetés előtti birtokba lépés van akkor a korlátokat és lehetőségeket is! az elszámolás rendjével együtt a szerződés megszűnése esetére.
- -
MINDEN!!!!!! ami az előzetes tárgyalások során szóban elhangzott.... adat/ígéret/vállalás.
Az ÍRÁSBA is kerül pár sorban "Feljegyzés" vagy "Megállapodás" néven és aláírásra is kerül.
- -
HA VÉGRE mindenben sikerült dűlőre jutni, megállapodni.
AKKOR elkészül a szerződés tervezet! az ügyvéd(ek) által.
Megj: a vevőnek legyen SAJÁT!!! ügyvédje.
HA az eladó visz vagy ajánl ügyvédet és azt "kell" használni, AKKOR IS!!!! is, sőt akkor pláne.
...és ha senkinek nincs már változtatási igénye,
AKKOR
- lehet foglalót, előleget, stb.-t fizetni
és
- aláírni a szerződést
- - - -
A fentiek nélkül a kockázat és a szívás esélye nagy...
Túlzásnak tűnik ennyi minden,
de HA BAJ VAN akkor jól jön
a részletes és körültekintő ügymenet :-)
Márpedig 10-ből 3-4 esetben is baj szokott lenni :-(