Kedves Daja!
Sajnos nem nagyon tudom bíztatni semmi jóval! Főleg azért sajnálom, mert aki ilyen autót vesz, az nyilván környezettudatos gondolkodású ember, ráadásul Ön egy nyugdíjas.
Szavatossági alapon felléphetne az eladóval szemben, ha tudná bizonyítani, hogy a hiba oka már a vásárlás előtt megvolt az autóban. Nem írta ugyan, hogy kitől vete, de feltételezem, hogy nem fogyasztói szerződés keretében történt. Ebben az esetben az igény érvényesítésére nyitva álló határidő - nagy valószínűséggel - lejárt.
Viszont szavatossági alapon felléphet azokkal szemben is a kifizetett felesleges munkadíjak és egyéb kárainak erejéig, akik javították a kocsit. A vállalkozási szerződés ugyanis eredménykötelem, tehát csak akkor jár a díj, ha szerződésszerű a teljesítés.
Valamint, ha még a gyártó által vállalt, vagy jogszabály szerinti jótállási idő nem járt le, akkor garanciális alapon fordulhat a gyártó képviselete felé. Ebben az esetben nem kell bizonyítania semmit, csak azt, hogy a kocsi nem működik rendesen.