Passat77,
„A kérdésem: Valóban nem terjed ki a garancia a fent említett hibákra (vezérműlánc, turbó feltöltő, befecskendező szelep)?”
Ez esetedben nem egyértelmű, vita esetén szakkérdés.
A flottakezelő, akitől vásároltál, feltételezem nem üzletszerűen autókereskedő, vagyis nem fogyasztói szerződést kötöttél. Vagy igen?
(Önmagában az, hogy cégtől vásároltál, még kevés)
Ha nem, akkor neked kell bizonyítani, hogy az eladó hibásan teljesített, vagyis hogy a hiba már fennállt a vásárláskor is, és hogy az a szavatosság körébe tartozik.
Az előbbi sem egyszerű, de az utóbbival is lehetnek gondjaid.
Nem számítanak a szavatosság körébe a kopó alkatrészek, amelyeket ismertél vagy felismerned kellett volna, illetve azok sem, amelyek az autó korából, általános állapotából következhet, arra számítani kell.
Látatlanban egy 5 éves autóra azt mondanám, hogy amiket írtál, még a szavatosság körébe tartozik, bár ez függ az állapottól és a futott km teljesítménytől is. A vezérlés bizonyos időnként cserélendő, ha a periódus környékén voltál, akkor az inkább nem szavatossági kérdés, mint igen.
Természetesen a szavatosság kötelezettjének joga van visszautasítani az igényedet. Hogy megalapozottan, vagy sem, csak akkor derül ki, ha pert indítasz - vita esetén csak a bíróság dönthet.
József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.