A levél teljesen elavult információkat tartalmaz, ugyanis amióta azt a bizonyos pert az Autóklub megnyerte, azóta a Gazdasági Versenyhivatal már lefolytatta a bíróság által előírt újabb vizsgálatot a MOL árképzésével kapcsolatban és nem talált benne semmi törvénybe ütközőt. Ez ellen az Autóklub megint fellebbezett és májusban megint bíróság elé mennek. Mondjuk szerintem ennek sok értelme nincsen. Tisztában kell lenni azzal, hogy a MOL egy részvénytársaság és olyan árakat szab, amilyeneket csak akar és amit nem szégyell. És ez kapitalizmusban így van rendjén. Az adekvát megoldás erre nem az, hogy tüntetünk meg akciózunk, hanem az, hogy a versenytársaktól vesszük a benzint. A közhiedelemmel ellentétben nem minden magyarországi benzinkút a MOL-tól kapja a benzint, bár csak a Tesco és az Auchan kútjainál lehet olcsóbb benzint kapni.
Egyébként meg tudvalévő, hogy a benzin ára a következő egy-két évtizedben egyre csak nőni és nőni fog és ez ellen semmit sem lehet tenni, ugyanis India és Kína rohamosan növekvő igénye hajtja fel az árakat. Ha Magyarországon alacsonyabb árakat akarunk, akkor elsősorban a benzin adótartalmának a csökkentését kell szorgalmaznunk. Úgy hallom, tervezik is a jövedéki adó csökkentését 10 forinttal.
A benzin kiváltása egyébként már megoldott kérdés: üzemanyagcellás autónak hívják, és már prototípusok vannak belőle, de ezt nem lehet egyik napról a másikra bevezetni, mivel az ellátóhálózatot is meg kell szervezni. Az üzemanyagcellás autók tömeggyártása kb. 5 év múlva kezdődhet el és várhatóan lecserélődik majd a világ autóparkja néhány évtizeden belül ilyenekre, már csak azért is, mert ezeknek az autóknak a szennyezőanyag-kibocsátása nulla, tehát nagy politikai nyomás lesz majd az elterjesztésükre.