B E N Z I N > ARANY (közérdekü infó!!!!)


szalami # 2005.04.27. 18:32

A levél teljesen elavult információkat tartalmaz, ugyanis amióta azt a bizonyos pert az Autóklub megnyerte, azóta a Gazdasági Versenyhivatal már lefolytatta a bíróság által előírt újabb vizsgálatot a MOL árképzésével kapcsolatban és nem talált benne semmi törvénybe ütközőt. Ez ellen az Autóklub megint fellebbezett és májusban megint bíróság elé mennek. Mondjuk szerintem ennek sok értelme nincsen. Tisztában kell lenni azzal, hogy a MOL egy részvénytársaság és olyan árakat szab, amilyeneket csak akar és amit nem szégyell. És ez kapitalizmusban így van rendjén. Az adekvát megoldás erre nem az, hogy tüntetünk meg akciózunk, hanem az, hogy a versenytársaktól vesszük a benzint. A közhiedelemmel ellentétben nem minden magyarországi benzinkút a MOL-tól kapja a benzint, bár csak a Tesco és az Auchan kútjainál lehet olcsóbb benzint kapni.

Egyébként meg tudvalévő, hogy a benzin ára a következő egy-két évtizedben egyre csak nőni és nőni fog és ez ellen semmit sem lehet tenni, ugyanis India és Kína rohamosan növekvő igénye hajtja fel az árakat. Ha Magyarországon alacsonyabb árakat akarunk, akkor elsősorban a benzin adótartalmának a csökkentését kell szorgalmaznunk. Úgy hallom, tervezik is a jövedéki adó csökkentését 10 forinttal.

A benzin kiváltása egyébként már megoldott kérdés: üzemanyagcellás autónak hívják, és már prototípusok vannak belőle, de ezt nem lehet egyik napról a másikra bevezetni, mivel az ellátóhálózatot is meg kell szervezni. Az üzemanyagcellás autók tömeggyártása kb. 5 év múlva kezdődhet el és várhatóan lecserélődik majd a világ autóparkja néhány évtizeden belül ilyenekre, már csak azért is, mert ezeknek az autóknak a szennyezőanyag-kibocsátása nulla, tehát nagy politikai nyomás lesz majd az elterjesztésükre.

kőkorszaki # 2005.04.27. 16:30

A benzin kiváltására van már több kidolgozott alternativa amik a vízbontáson alapulnak. Nem rég egy magyar szabadalomról olvstam. Ez jenleg nem érdeke az üzleti világnak. Itt a pénz az üzlet dominál. Szerintem ilyen kisérletek folynak is hétpecsétes titok alatt. De ott van a villamos energia is. Tehát műszaki lehetűségek vannak bőve csak élni kellene vele.
Egyébként az engedetlenségi mozgalomnak vannak előnyei. Hiszen a fuvarozók ugyan ezt szervezik csak nagyban. Ha létre jön annak már érezheztő hatása is lesz.

Rexor # 2005.04.27. 11:54

Azt hiszem egymás mellett beszélünk el. Kétfajta energiaforrás létezik, amelyik megújitható, és amelyik megújithatatlan. Nyilvánvaló, hogy a benzing, gáz, dízel megújithatatlan, korlátozott energiaforrásoknak tekinthetők, hiszen nyersanyagokból készülnek. A napfény, a viz , a szélenergia emberi léptékkel mértékkel nézve kimerithetetlen erőforrásoknak tekinthetők. Nyilvánvaló, hogy az nagyon nagyon a jövő zenéje még hogy élünk e ezekkel az energiaforrásokkal, de mivel ez korlátlanul mindnki részére elérhető, igy csak a megfeleleő hordozóeszközt kellene kitalálni,a mivel raktározni és hasznosítani lehetne ezt. De a jelenlegi "talajon" maradva továbbra is azt mondom hogy az autó igenis luxus, hiszen csak plusz kényelmi szempontot szolgál azoknál, akiknek nem létfontoságú a használatuk. A számitógép is luxus, amig mondjuk játékra használja az ember, és hasznos segédeszköz, ha munkához. Tehát aki igényli ezt a plusz kényelmet az fizessen érte, aki meg nem az használja a tömegközlekedést.

Royal # 2005.04.27. 10:01

Az autó nem luxus, hozzá tartozik a civilizált társadalmak mindennapi életéhez-működéséhez. Ahogyan a számítógép, a lift, az internet is meg a többi technikai vívmány. Csak magyarországon olyan speciális helyzet van hogy ha pénz kell valamire, akkor automatice azonnal az autótulajdonosokat fejik meg, (miért nem az ebtartókat??) igy csinálnak egy amugy más országokban teljesen általánosnak, hétköznapinak számító dologból luxuscikket.

Az alternatív energiákra való áttérésről már sok ismeretterjesztő müsor foglalkozott. Ezeknek -sajnos- csak egyetlen nagy előnye lenne, mégpedig a környezet megóvása. Ebből a szempontból mindenképp időszerü lenne már a belsőégésü motorok C vágányra helyezése. Anyagi szempontból nem hinném hogy jól járnánk. Ha napfénnyel üzemelne egy autó, nyilván onnantól kezdve a napfényt is pénzért mérnék, ez ziher. Nagyszerü példa erre hogy régebben megérte diesel autót vásárolni, mert gazdaságos volt üzemeltetni, olcsóbb volt a gázolaj. Hatalmas piaca lett a dizel járműveknek. Mameg lassan megfordul a tendencia, mivel a gázolaj ára lassan beéri a benzinét, mostmár alig van differencia. Olcsóbb lesz a benzines kocsit fentartani, mert bár fogyasztásban hellyelközzel fej-fej, de olcsóbb vétel/alkatrészára. Szal mindig az kerül sokba amit a legtöbben használnak. Ez persze csak fejtegetés.

Megoldás terv nincs. Viszont ücsörgéssel meg aztán tuti nem fog megoldódni semmi. Érdekek egyeztetése, és az ÖSSZEFOGÁS az egyetlen ami sikerre visz. Az pedig mindig ilyen demagóg elégedetlenkedő szövegekkel kezdődik. Mint anno Petőfi, jól feltüzelt pár embert, oszt lett belőle egy "kis" nemulass.

Rexor # 2005.04.27. 09:13

Még mindig nem vázolta senki, hogy mi a megoldás. A megoldási terv nélküli kijelentéseket én demagóg károgásnak tartom. A benzinárak kérdése nemcsak nálunk probléma, hanem szerintem a világ összes országában. Az egésznek a megoldása az lenne, ha végre megszűnne a nem megújitható erőforrások mint pl. a kőolaj, földgáz pazarlása, és áttérnénk olyan energiákra, amelyek kimerithetetlenk (nap, szélenergia). Addig meg mindenki vegye tudomásul, hogy a gépjárműhasználat (ha nem munkavégzéshez szükséges elengedhetetlenül) luxus, és ha nem muszáj nem kell használni.

Royal # 2005.04.27. 08:55

Rexor: A levélíró indulatos volt. De véleménye tükrözi a lakosság kb 70% ának a véleményét, beleértve az enyémet is. Nincs egy dolog sem, ami normálisan müködne ebben az országban. És nem ez a legnagyobb baj. Hanem hogy minden nappal csak távolodunk a megoldástól.

Royal # 2005.04.27. 08:49

Szia Sasfióka!

Ez a levél biztosan nem azért íródott, hogy a levelezőszervereket lassítsa, és őszintén szólva kicsit idegbeteg leszek már ettől a mentalitástól... mégha egy halvaszületett kezdeményezés is, de mégis több mint amit a legtöbb ember tesz. Túl kéne jutni a sültgalamb várásán, meg a passziv óbégatáson, és tettek mezejére lépni. És igenis "kisemberi" szinten kell megoldani a dolgokat, mert a "nagyemberi" szintnek sose lesz érdeke, ergo marad minden a régiben, ill tovább romlik.

Virusírtó szervezetek pedig technikai szempontból & tartalom alapján ítéljenek egy levelet veszélyesnek/veszélytelennek, ne azért mert lánclevél.

Rexor # 2005.04.27. 08:37

"Mekkora szégyen már tényleg ez az ország?! Sose lesz itt rend, mert ebben a kis szaros kupiban mindenki megvehető és megkapható... " - szép demagóg mondat, de hogy függ ez össze a benzinárakkal? Szerintem a forumról jó lenne száműzni az ilyen stilusú értelmetlen üzeneteket. Szervezzünk új mozgalmat, az autósok ne vegyenek többet benzint, és mindnki járjon biciklivel, kisebb lesz a levegőszennyzeés, mindnki egézséges lesz, és s kizsákmányoló olajcégek tönkremennek :))

Rexor # 2005.04.27. 08:31

Az egésszel csak az a probléma, hogy nem(csak) a MOL az ami miatt az üzemanygárak magasak, hanem a brutális mértékű jövedéki adó és ÁFA. A MOL pedig azért engedjeti meg ezt az árképzést mert nem igazán van versenytársa a magyar piacon. Érdekes, hogy az ÖMV kutak nem MOL érdekeltségűek, mégis ugyanolyan árat használnak mint a MOL kutak. Vajon miért. Valszeg azért mert ők is a MOL-tól szerzik be ezt. A megoldás az lenne, hogy a Versenyhivatal intézkedjen az ügyben, de talán nem úgy hogy kiszab kétmillió forintos bírságot.

Sasfioka # 2005.04.26. 22:41

Tekintve, hogy a nyitó hozzászólásban szereplő levél lánclevél, melynek értelme nincs, csak a levelezőszerverek forgalmát erősen megnöveli, illetve több vírusirtó szervezet HOAX-ként tartja nyilván, nem igazán látom értelmét, hogy egy ilyen fórumon helyet kapjon.

Mindannyian tudjuk, hogy míg a kőolaj a világ egyik vezető hatalma, addig ezzel a hatalommal vissza is fognak élni. Ezt nem kisemberi szinten kell megoldani... Pontosabban nem is lehet kisemberi szinte megoldani.

SF

Royal # 2005.04.23. 23:17

Az ÖMV kutak jó alternatíva, azt csiripelik a verebek, hogy nem MOL érdekeltségü.

A MOL nyilván nem fog belerokkanni egy ilyen kezdeményezésbe, de mostmár az autós társadalmat, (bár igaz az egész nemzetet) olyan brutális, arcpiritó, bicskanyitogató, vérlázító szinten zsákmányolják ki, hogy mostmár a birkatürelem, meg a "majd valamikor jobb lesz valahogy" biztosan nem hoz eredményt. Igenis bármilyen úton, de mostmár hangot kell hangot kell adni az elégedetlenségnek. A térség legdrágább országa lettünk, és mindennap drágább az élet... gyakorlatilag bármerre lépjük át a határt, mindenhol olcsóbban tudunk, benzint, élelmiszert, vagy ha úgy tetszik bármit vásárolni.

A mi autós fórumunkon is fent van már a kezdeményezés, ahová tudom továbbítom. Ha nem is éri el a kivánt hatást, de figyelemfelkeltésnek, és talán némi "összefogás-gyakorlás"-nak megteszi.

the big cat # 2005.04.22. 05:02

Egyetértek azzal, hogy komoly probléma van az üzemanyagok adózattásával és árképzésvel, de az eszköz tökéletesen alkalmatlan arra, amire a tervezői szánták.

Először is azt hsizem, hogy a MOL versenyügyéről szóló beszámoló is pontatlan, és nem is értem miért pont most került elő, mikor már vagy egy éve megszületett a döntés.

A másik, az, hogy 1 napig nem tankolunk sehol senkinek, semekkora veszteséget nem fog okozni. Ehhez az is kellene, hogy 1 napig ne is menjünk sehová, csakhogy ez nem fog bekövetkezni. Mindenki előtte vagy utána fog tankolni, nem lesz árbevételkiesésé, a MOlt egyáltalán nem is fogja érinteni.

Ha a MOL üzeleti érdekeit akarjuk sérteni, akkro azon a napon is tankolni kellene, csak épp nem MOL kúton. Ez azért már hatásosabb lenne, bár azt is tudjuk, hogy atöbbi kútra is a MOL szállít, de legalábba kiskereskedelmi árrését elveszíténe.

A probléma a monopolium, és azt alapvető termék nem vásárlásval nem tudod felszámolni, hiszen keresleti piaca van.

Ritschie # 2005.04.22. 04:46

Az időpontot már terjesztettem több másik fórumba is, aki tudja tegye ugyan ezt!
Ha a magyar fizetés a fele lenne, egy német átlagfizetésnek, akkor nem érdekelne, de ilyen csóringer pénzek melett ekkora lehúzást...

FOGJUNK ÖSSZE! KÕKORSZAKI MÁR CSATLAKOZOTT!Sok más fórumból is kaptam már visszajelzést!

Álljunk ki magunkért!

Bár attól tartok, hogy a magyarok összetartását nézve, nem Máj 2-án fog csődbe menni a Mol...

kőkorszaki # 2005.04.21. 14:08

T. Ritschie!
Egyetértek!
Az engedetlenségi mozgalmat szivesen támogatom.
Az eredmény érdekében az időpontot széles körüen terjeszteni kell.
Írd le, hogyan gondolod? / az időpont talán túl közeli/

Kiegészitve a mozgalmat a fölgázfogyasztásra, a villany fogyasztásra / Közvetett MOL érdekek miatt/.
A fizető parkolásra.
Be kellene vonni a fuvarozókat is.

A topikodat kiegészitem azzal, hogy a fölgáz szolgáltató haszna Kb.40 %. /Erről már irtam az origó fórumán/ Az energia hordozók
egyrésze hazai kitermelés is, nyugati áron eladva./ Nem kizárt, hogy román is/ És minden haszon idegen érdekeket szolgál!!!!

Ritschie # 2005.04.21. 13:33

Tudom hosszú, de érdemes végigolvasni, mert sok mocskos dologra derül fény!

Ritschie # 2005.04.21. 10:19

Közérdekű infó!

Mekkora szégyen már tényleg ez az ország?! Sose lesz itt rend, mert ebben a kis szaros kupiban mindenki megvehető és megkapható...

A MOL bejelentése szerint a világpiaci árak a benzin esetében literenként mintegy 20 forintos, a gázolaj esetében pedig 12 forintos emelést indokolnának. Mivel azonban egy ekkora emelés kedvezotlenül befolyásolná a fogyasztást, a MOL csak fokozatosan emeli az üzemanyagok árát.

A nagykereskedelmi árak változása következtében a 2005. április 9-én 0 órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak: ESZ 95 ólmozatlan benzin 258.50 Ft/l ESZ 95 keverék benzin 261.50 Ft/l ESZ 98 ólmozatlan benzin 267.50 Ft/l Diesel gázolaj 252.00 Ft/l

Továbbá:
A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a MOL árképzése miatt.
A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését boncolgatták.
A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben egyaránt, melyeknek valódi ráfordításaihoz bevallottan semmi köze.

Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (koolajért!), amit nem a nyugati tozsdén vásárolt, de annak árával számolt.

Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai koolajból - a nyugati munkabérköltség 1/5-é-ért itthon eloállított termékeket forgalmaz. Ezt úgy számítja, mintha a nyugati tozsdén kész benzint venne és vasúton szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos koolaj lepárlási lehetoséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki árait saját hasznára és a fogyasztók kárára.

A pert az Autóklub megnyerte!

Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentosége. A Legfelsobb Bíróság ítéletében kihangsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítéle, melyrol az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004. január számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg kéne rengetnie gazdasági életünket!). Ezzel szemben - egyetlen tv-adó aznap esti híradóján kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy szónyi, vonásnyi figyelemre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a média hallgatásával maga is hozzájárul ahhoz, hogy az ügy elkendozodjön, az eljárás elhúzódjon. Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát nem csak a benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban. Kinek az érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon megéri-e az ország (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a legcsekélyebb mértékben is rontani (hagyni) kevesek tisztességtelen hasznáért? 2003-ban a MOL története legnagyobb nyereségét érte el.

Meg kellene mozdulnia az autós társadalomnak!!!
EGYETLENEGY NAP!!!!! EZEN AZ EGYETLENEGY NAPON NE TANKOLJON SEHOL SENKI. ENNYIT MINDENKI KIBÍRNA!!!!! SÚLYOS ÁRBERVÉTELKIESÉST OKOZNA A KERESKEDÕKNEK, AKIK MAGUK IS TALÁN SAJÁTJUKNAK ÉREZNÉK EZT A RENDKÍVÜL FONTOS ÜGYET!

LEGYEN EZ A NAP MÁJUS 2.