amikor kiderül az szgk-ról, hogy teherautó


hercseg # 2005.05.30. 14:53

Kedves fórumozók!

tavaly júniusban érdekes eset történt velem. érdemes elolvasnia mindenkinek, mert mindenki vehet autót=belefuthat ilyen problémába.
tehát az eset:
vettem 1 használt autót az első tulajdonosától. a kocsi szgk volt, népköztársaságos 2 lapos forgalmival rendelkezett.lejárt műszakival vettem.típusára nézve ARO 10.4 terepjáró.
átíratás után az okmányiroda által kibocsátott forgalmiban ARO 10.3 teherautó szerepelt. jeleztem ezt az okmányiroda illetékes munkatársának.fapofával jött a válasz: ő erről nem tehet, néztem volna meg mit veszek. egyébként vigyem a KPM-hez /közlekedési felügyelet / és vizsgáztassam le. ott, a vizsga közben (!) eldöntik, hogy mi is ez az autó.
kezdetét vette az odüsszeia: beszéltem az eredeti tulajdonosal, minden papírt a rendelkezésemre bocsátott. az okmányirodának ez kevés volt. a megyei KPM nem tudott lépni az ügyben, mivel a megyében még nem vizsgázott az autó. az előző tulajdonos lakhelye szerint illetékes KPM-nél kértem műszaki vizsgabizonylatot. díja 1.000 FT. ezen rajta volt az előző forgalmi összes helyes adata valamint az autó műszaki leírása.
ezt már kegyeskedett elfogadni az okmányiroda.
a forgalmi hivatalos feljegyzések rovatába került a helyes típus és fajta (aláírva, bélyegezve). így ismét szgk-m van.
csupán 3 hónapra volt szükségem minderre és kb 80.000 ft-ra, mert annyiba került az utánajárás és minden papír beszerzése.
de a történet még nem ért véget:
a polgármesteri hivatal 39.000 ft évi súlyadót vetett ki rám, mint az ARO 10.3 tgk tulajdonosára. bevittem az illetékes osztályra a forgalmit s onnan az okmányirodára irányítottak. bevittem a forgalmit, ott kegyeskedtek átírni a helyes adatokat a számítógépes nyilvántartásban is.

elkapott a harci ideg:írásban megkértem az okmányirodát, hogy fizessék ki azt a kárt, amelyet ez utóbbi mulasztásukkal okoztak. válasz: ők nem hibáztak semmiben,néztem volna meg mit veszek.
erre a válaszra nem reagáltam. ugyanis a BM járműnyilvántartásának adataiba nem tekinthet be csak az okmányiroda és a KPM.
lényeg: kártérítési pert indítottam az okmányiroda ellen.
majd meglátom, mire jutok velük.

tehát egy jó tanács: ha szgk-ból tgk-t / repülőgépet, talicskát, tengeralattjárót, atomreaktort / csinál az okmányiroda nem KPM-vizsgára kell vinni. Az előző műszaki vizsga műszaki adatlapjának másolatát el kell, hogy fogadja az okmányiroda.
remélem, hogy senkinek nem lesz szüksége e topic információinak alkalmazására!

tisztelettel: hercseg

Banyamancs # 2005.05.30. 18:46

Tájékoztass légyszíves a továbbiakról!

Köszi!

hercseg # 2005.06.02. 06:41

Kedves Banyamancs!

ha lesz valami érdemleges információm a kártérítési perrel kapcsolatban, megosztom veled!
ez sajnos nem várható a közeljövőben...

tisztelettel: hercseg

vlenke # 2005.06.02. 18:33

Ha viszont teherautónak minősítik, akkor kötelező útnyilvántartást/menetlevelet vezetni!!!
(Engem a kis kétszemélyes, saját autóm miatt büntettek meg, mert "elugrottam" bevásárolni és nem tüntettem fel a menetlevélben!)
Én pl. azt nem értem, hogy a saját tulajdonomban lévő, fehér rendszámos, igaz tgk-nak minősülő, de kizárólag saját célra (bevásárlás, jövés-menés) használatos autómra miért kell (kötelező) menetlevelet vezetnem? Kinek mi köze hozzá, hogy mikor megyek bevásárolni és ott mennyit időzök???!!!???

derill # 2005.06.04. 20:16

herceg: légyszi mindenkit tájékoztass itt, mert ez engem is nagyon érdekelne (a kártéritési ügyek az egyik kedvenc ügycsoportom).


dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu

hercseg # 2005.06.06. 14:25

sziatok!

amint lesz valami eredmény, azonnal megírom!
Kedves Derill: nekem is kedvenc ügycsoportom a kártérítés, mivel ez az egy peres ügyem van. :-).

Kedves Vlenke! megértem, hogy bosszant a dolog.viszont a hatóság szemponthából a kocsi fajtájának van jelentősége: ha tgk az autó, akkor lehet 88 tonnás nyergesvontató és lehet 900 ccm-is Fiat Uno tgk is ( tényleg van ilyen). szerintem elég nehéz lenne meghatározni, hogy mely tgk-ra kell menetlevelet vezetni és melyre nem.
egyébként örüljünk neki, hogy tachográf felszerelését csak 3,5 t összsúly felett teszik kötelezővé.

tisztelettel: hercseg