Szívesen, nincs mit!
A kárrendezési eljárást megindíthatod most is, bár a kárrendezési eljárás legjobb tudomásom szerint már folyamatban van, mivel az a kárbejelentéssel indult a biztosító előtt.
A biztosítónál hiába futsz köröket, a 190/2004-es ők is ismerik, nem azért nem fizetnek, mert nem tudják a jogi hátteret! Ellenkezőleg: pontosan tudják, hogy a bizonyítási teher a tiéd, neked kell bizonyítanod, hogy az ő biztosítottjuk neked milyen magatartásával (a biztosított jármű üzemeltetése körében), és milyen összegű kárt okozott.
Azt, hogy a bizonytási eljárás mikortól sikeres, sajnos a biztosító dönti el, amég az eljárás csak előtte folyik (perben szerencsére más a helyzet).
Azt, hogy milyen jogcímen igényelhetsz kárigényt, nehéz lenne taxatíve felsorolni, hiszen ezek közül csak a te körülményeidhez igazodóknak van jelentősége, abból viszont kevés adat áll a rendelkezésemre.
A bérgépkocsi vonatkozásában is kárenyhítési kötelezettség terheli a károsultat, tehát fő szabályként csak akkor vehető igénybe a károkozó (helyette helytálló felelősségbiztosító) kötségére, ha annak elmaradása nélkül a bérgékocsi költséget meghaladó kár érné a károsultat. Ilyen pl., ha a munkavégzéséhez nélkülözhetetlen, súlyosan mozgássérült személy van a családban (taxi helyett), és még van sok sok variáció.