Tartozás jogossága


monalisa1 # 2008.08.15. 18:12

Tehát a szolgáltató nem tudja megmondani, hogy melyik probramcsomagra követeli a díjkülönbözet megfizetését - ez jó...

Mindenképpen új szerződést kell kötni, és lehetőleg már hétfőn v. kedden, mert addig nincs tv antennajel szolgáltatás. (Egyébiránt a megrendelő szerződéspéldánya is el van veszve...)

Akár még úgy is kijöhet a nyugdíjas házaspár a dologból, hogy nincs is díjkülönbözet elmaradásuk...

A cégen belül majd jól lecseszik a trehány ügyintézőt.

Playmobile # 2008.08.15. 09:34

Szia Katica, nem, ez egy másik szolgáltató, de a sztorit hallva először nekem is egyből ez az F-betűs cég ugrott be, hallottam felőlük nagyon sokat.

Mai, új fejlemény egyébként, hogy a cég telefonon az illetőtől kérte a nála lévő szerződés elfaxolását. Tanácsomra rákérdeztek, hogy milyen okból, végülis kiderült, hogy a szolgáltató példánya elveszett! Mondtam, hogy ne küldje el, a szolgáltatónak van követelésre, nekik kell bizonyítaniuk, hogy milyen alapon, nehogy már saját költségen az ügyfél járjon utána annak, hogy helyrehozza a szolgáltató trehányságát. Innentől szerintem egészen nyugodtan az ügyfél szerződése is elveszettnek tekinthető. Legfeljebb kötnek egy új szerződést, tiszta körülmények között. Szerződés hiányában pedig nem tudom, milyen alapjuk lehet a követelés teljesítésére. A kiküldött és befizetett csekkek megvannak. Kíváncsi vagyok az ügy folytatására. Csak az a baj, hogy tévé egyelőre nincs, nyugdíjasok, ez volt az egyetlen szórakozásuk.

Katica2001 # 2008.08.15. 07:57

Szia Playmobile!

Csak úgy megkérdezem, nem véletlenül a F.....et nevű kábelszolgáltatóról van szó?
(nem tudom, hogy ezen a fórumon ki lehet-e írni a tisztelt szolgáltatók, bankok neveit, mert félek a következményektől, ha kiírom.:DDDD)

Playmobile # 2008.08.15. 00:14

Köszönöm szépen a tanácsot.

monalisa1 # 2008.08.15. 00:09

Vélelmezem, hogy a cégen belül kell hogy legyen valami ellenőrzésnek az egyes szolgálatások és a megfelelő díjfizetés dolgáról, mert az, hogy XY majd' egy éven keresztül élvez(het) egy drágább díjcsomagot, és erre csak jóval később (= most) derült fény - hibás az a számlázási ügyintéző aki hónapról hónapra alacsonyabb összegű csekk kinyomtatására állította be a sz.gépet.

Ismerősöd írjon egy udvarias levelet, melyben elismerve a díjkülönbözet valódiságát, de hangoztarva a dologban a maga vétlenségét, a díjkülönbözet utólagos megfizetésénél kérje a méltányosságot: némi kedvezményt. (A levelet ajánlott-tétivevényként adja postára, és a másolatát otthon tegye el.)

Playmobile # 2008.08.14. 23:47

Nekem is ez volt rögtön az első kérdésem hozzá, de az a gond, hogy a szerződésben bővített csomag szerepel. Ő pedig azt hitte jóhiszeműen, hogy amit fizet, az a bővített csomag csökkentett ára. Az a kérdés, hogy a szolgáltató folyamatos adminisztrációs hibázása miatt van-e valamilyen lehetőség a tartozás (egy részének) elengedésére. A szerződést nézve jogosan követelik a tartozást, valóban, hiszen nem azt a díjat fizette a szolgáltatásért, ami egyébként elvileg ki lett volna szabva. De a közel 10 hónap alatt számára nem volt erre utaló jel.

monalisa1 # 2008.08.14. 23:37

Az ismerősöd nézze meg a szerződést, hogy annak visszaigazolt példányán (!) a szolgáltató végül is melyik díjcsomagra kötött szerződést - lehet hogy adminisztrációs tévedés történt részükről, és ezért az egyre csak alacsonyabb összegről szóló csekkek küldése.

Tehát ha az ismerősöd bizonyítani tudja, hogy vétlen a dologban, akkor a kikapcsolás nem jogos., minimum 2 havi díjhátralék engedmény megjár neki...

És kérjen részletfizetésre lehetőséget.

Playmobile # 2008.08.14. 22:59

Most, utólag láttam csak, hogy rossz kategóriában tettem fel a kérdést, ugyanis a keresőben találtam rá a kulcsszóra. Elnézést, remélem, azért valaki tud segíteni.

Playmobile # 2008.08.14. 22:56

Üdv! Az alábbi sztorival kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni.

Ismerősöm 1 éve kötött egy kábeltévés szerződést, bővített csomagra, aminek meg volt akkoriban szabva az ára kb. 4000 Ft-ra. 2 hónappal később küldték is az első csekket, viszont már egy alacsonyabb összegről, kb. 2500 Ft-ról. Jóhiszeműen azt hitte, hogy olcsóbb lett a csomag, ezt fizette becsületesen, minden hónapban, hiszen folyamatosan erről az összegről érkezett elszámolás. Olyan hónap is volt, hogy nem kapott számlát, csekket, ebben az esetben szorgalmasan kért telefonon az ügyfélszolgálaton, hogy tartozását kiegyeníthesse. A minap azonban kikapcsolták a kábeltévéjét minden felszólítás nélkül, és a telefonos ügyfélszolgálaton tudhatta csak meg, hogy azért, mert az alapcsomagot fizette, nem a bővítettet, a különbözet miatt 1 éves elmaradása van. Van-e esélye az illetőnek a tartozás elengedésére? Köszönöm előre is a segítséget!

ObudaFan # 2008.03.12. 17:43

Ki kell fizetni, amennyiben a tartozás nem megy túl a hagyaték értékén.

monalisa1 # 2008.03.12. 11:47

A "hagytéki tárgyalás" topicban feltett ugyanezen kérdésedre ObudaFan 03.11. 18.36-kor már megválaszolt.

akela76 # 2008.03.12. 05:59

akela76 # e-mail 2008.03.11. 08:03 Nem tudom honnan kell tudnia de az összes többi bankal kapcsolaltban tudott mindent mert a többi bank felé intézte a a felénk járó kifizetést vagy az adóságot de közben meg kiderült hogy a bank aki most követeli a pénzt annak tudnia kellet arrol hogy az adósuk már 15nap hijján 5 éve elhunyt mert találtunk egy a hitelhez tartozó életbiztosíttást amivel kapcsolatban a biztosíttó írt nekünk hogy nem járöngyilkosság után kifizetés és erről ŐK ÉRTESÍTETTÉK a bankot .

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2008.03.10. 13:40 Már elnézést, honnan kellett volna tudnia a hagyatéki leltárt készítő köztisztviselőnek, hogy az örökhagyó melyik banknak mennyivel tartozik?

A követeléssel - ha egyéb baja nincs - az örökösök az örökrészük erejéig tartoznak.

kbs

akela76 # e-mail 2008.03.10. 13:35 Tisztelt hozzáértők!
A kérdésem a következő lenne ha meghal egy hozzátartozóm ésa hagyatéki tárgyalás vagy végzés során az önkormányzat nem tájékozatatott minket arrol hogy az elhunytnak volt egy tartozása és 4 év mulva most kaptunk az egyik bank által képviselt ügyvédtöl egy levelet amiben 160000ft hitel tartozásrol van fizetési felszóllítás akkor ez megtámadható-e vagy kikell fizetni? Az ügyvédet aki küldte felhívtuk és azt mondta hogy annak idején az önkormányzat aki intézte a hagyatéki ügyeket ők hibáztak mert nem értesítették a bankot a halálozásrol át lehet-e terhelni ezt a tartozást az önkormányzatra? kérem szíves segítségüket.