Székhelycím vs levelezési cím


Majordomus # 2022.07.09. 19:26

Sok problémát megelőznél vele...

Kovács_Béla_Sándor # 2022.07.09. 08:31

Ott a pont. :)

Majordomus # 2022.07.08. 20:59

Nem lenne egyszerübb olyan szíkhelyet megjelölni ahol van élő ember aki átveszi a küldeményeket?

Boldogsag # 2022.07.08. 07:34

Csak, mint javaslat és esetetekben megoldható, ha postán online kérsz egy "utánküldés szolgáltatást" a levelezés címetekre. Fél évre azt hiszem 13 ezer körül van. Bárhol is van a székhely belföldön, automatikusan a kijelölt utánküldési címre fog érkezni a leveletek! Én is használom, profi!

Tadegi # 2022.07.08. 06:14

Hogyne lenne!
Ctv. 7. § (1) A cég székhelye a cég bejegyzett irodája. A bejegyzett iroda a cég levelezési címe, az a hely, ahol a cég üzleti és hivatalos iratainak átvétele, érkeztetése, őrzése, rendelkezésre tartása, valamint ahol a külön jogszabályban meghatározott, a székhellyel összefüggő kötelezettségek teljesítése történik.
Pont azért használja minden egyes hatóság is CSAK a székhelyet levelezésre, mert a cég csak itt köteles átvenni a küldeményeit. Ha bárhová máshova küldené a hatóság, akkor a cég hivatkozhatna arra, hogy nem kapta meg a levelet, miért oda küldték. De ha a székhelyen nem veszik át a levelet, az már a cég mulasztása.

Úgyhogy igen durva mulasztás a cégetek részéről, hogy a székhelyen nem gondoskodtok az iratok átvételéről. Ha ez így van, én gyorsan el is kezdenék utánajárni, nincs-e pl. törlés alatt az adószám, mert a NAV erre nagyon szeret ráugrani.

Más kérdés, hogy a szerződés nem közigazgatási jogviszony, úgyhogy lehet reklamálni, hogy ha már egyszer a szerződéskötéskor elkértek egy levelezési címet, akkor miért nem oda küldik.

Garott # 2022.07.07. 22:36

Üdv Mindenkinek!
Az alábbiakban kérném.a segítséget:
A cég ahol dolgozom egy olyan problémába futott bele, hogy egy szolgáltató módostott a szerződésünkön. A szerződés módosításról előzetesen tértivevényel levélben tájékoztattak minket, azonban az a székhelycímre ment, nem pedig a levelezési címre, ami korábban be lett állítva náluk. Ők arra hivatkoznak, hogy a székhelycímre küldenek minden hibatalos tértivevényes dokumentumot, mert hogy a székhelynél kötelező bizosítani ezeknek az átvételét. Valaki tudja hogy ténylegesen van ilyen jogszabály?
Előre is köszönöm a választ!