Később vizsgálják a Budapest Tv. műsorvezetője kézigránátos kijelentést

2004.01.29. MTI

Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) még nem vizsgálja a Budapest Televízióban elhangzott azon kijelentés ügyét, miszerint "kézigránátot kell kézbe venni és bedobni a parlamentbe" - nyilatkozta a Hajdu István, a médiahatóság elnöke.

Az ORTT-hez az előző héten érkezett állampolgári bejelentést, amely a médium Pol-óra című produkciójának január 20-i adásában elhangzott mondatot kifogásolta. Balog Barna műsorvezető - a Népszava című napilap szerdai közlése szerint - a felett érzett felháborodásában ragadtatta magát erre a kijelentésre, hogy a személyi igazolványok cseréje "rendkívül sok, idő- és pénzigényes hercehurcával járt, több tízezer embernek okozott kellemetlenséget". Ezzel arra utalt, hogy a régi könyvecskéket új plasztikkártyák váltották fel, ám azokat pár hónap elteltével le kellett cserélni anyaghiba miatt. "Ennek a mondatnak semmilyen politikai felhangja nem volt" - állította a műsorvezető az újságnak előző nap nyilatkozva.

Hajdu István - mint elmondta - hétfőn adta át az állampolgári bejelentést az ORTT irodájának, amely bekéri a szóban forgó műsor felvételét, hogy a hitelesíthesse a panasz jogosságát és elemezze a kifogásolt véleménynyilvánítást. Az iroda tesz majd javaslatot arra, hogy a médiatörvény betartására felügyelő hatóság intézkedjen-e, illetve milyen szankciót hozzon - közölte az ORTT vezetője.

  • kapcsolódó anyagok
ORTT