Betegszabadság, munkaszerződés GYES uán


hani # 2005.06.11. 14:55

Tisztelt the big cat, köszi! Hani

the big cat # 2005.06.11. 14:28

Aki táppénzt kap, az táppénzt kap. Vsitont a szabdságod nem veszik el, legkésőbb a GYES-GYED letelete után kiveheted. Akkora amúgy is öszsegyűlik egy jó csomó.

hani # 2005.06.11. 10:27

Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni. Középiskolai főállásu tanár vagyok három éve. Két hónapja táppénzen vagyok, veszélyeztetett terhesség miatt. Így a szabadságom (ami most nyáron kezdődne), nem tudom kivenni, mert a táppénzre vétel folyamatos a szülésig. Így csak 70 %-át kapom a fizetésemnek. Meg fogom-e kapni automatikusan ennek ellenére nyárra, illetve a szabadnapokra járó pénzt, vagy búcsúzzam el tőle? (A körzetorvos szerint a veszélyeztetett terhességi táppénz nem megszakítható a nyár erejéig. És ezt amúgy is pofátlan dolognak érezném). Előre is köszönöm a válaszodat! Hani

kispapa # 2005.06.10. 20:44

Teljes munkaidőben dolgozott. A cég a vámügynöki tevékenységet megszüntette, így nincs összehasonlítási alap. Ha a céget semmi sem kötelezi erre, akkor semmi érdeke sem fűződik ahhoz, hogy a minimálbérnél magasabb összegre módosítsa a mszt.
A TGYÁS és a GYED alapja az 1-179 napi átlag. Mi van ha az én vállalkozásomban bejelentem 1 hétre, vagy vmi egyéb jövedelme van. Ha a szülés előtt felmond, mi alapján számolják a kiadandó szabadságot? Lehet, hogy így magasabb lenne az átlag? Van-e vmi ötletetek, hogyan lehet ebből a legjobban kijönni?
Köszönöm a segítséget!!!

the big cat # 2005.06.10. 18:09

Talán annyit, hogy az alapbérnek nem kell a minimálbérnek lennie, de ha a teljesítményíbérrel (a jutalékkal) együtt nem éri el a minimálbért, akkor legalább arra ki kell egészíteni.

A bérét pedig akkro kell újra megállapítani, ha a fizetésnélküli szabadsága lejár, és azt úgy kell megállapítani, hogy ez megegyezen a hasonló munakkörben dolgozók átlagos emelkedésével.

Szakbarbár # 2005.06.10. 17:24