Szavatosság, jótállás, garancia, fogyasztóvédelem


Kovács_Béla_Sándor # 2018.05.31. 13:51

Milyen indokkal kérnél árleszállítást?

nonolet # 2018.05.31. 14:41

rqbrqb

Az eset inkább kártérítésre ad alapot.
HA van perképesen BIZONYÍTHATÓ valós károd.

Alkudozni persze lehet... hátha bejön alapon.

rqbrqb # 2018.05.31. 15:35

Köszönöm a válaszokat. Nem szeretnék perre menni ezért, annyit nem ér. Alkudozás céljából bújtam a fogyvéd. tv-t, meg rendeleteket, de nem találtam olyat, ami megfelelő alkudozási alapot adhatna.

andras1111 # 2018.06.08. 22:17

Tisztelt Fórumozók,

Vettem 2018 április elején egy 300.000 Ft értékű Lenovo Y700-15ISK laptopot, amiért nagyon sokat dolgoztam. Sajnos a display-e háttérvilágítás problémás volt (az egyik oldal sötétebb volt), és mivel utolsó darab volt a boltban, ezért nem cseréltettem ki, hanem beküldtem a TMX szervizbe, kérve hogy javítsák meg, külön kérve hogy vigyázzanak rá és ne karcolják össze főleg mivel vadonat új laptop. (A TMX a Lenovo hivatalos márkaszervize ilyen típusú laptop esetén.)
Ehhez képest 3 hét múlva visszakaptam a laptopot amibe egy más típusú fényes nehezen olvasható (az eredeti mattal ellentétes), sokkal rosszabb minőségű display-t raktak bele, amin több pixelhiba is van, és vibrál is ráadásul. Ezen kívül a laptopot jól össze is karcolták. A laptop használhatatlanná vált.
Sajnos csak utólag elolvasva a TMX-es történeteket én még örülhetek hogy pár karccal megúsztam és nem törték össze a laptopot mint azt másoknak tették.

Fényes (matt fólia nélküli cseredisplay):
http://i63.tinypic.com/2u7yn7o.jpg
http://i65.tinypic.com/2i9phxw.jpg
http://i68.tinypic.com/30k3vq9.jpg

Pixelhibák (összesen 5 db van legalább):
http://i67.tinypic.com/2ilhlxf.jpg
http://i65.tinypic.com/2ldunv9.jpg

Vibrálás, töltsék le a videokat innen:
https://drive.google.com/…sRCjTOt/view?…
https://drive.google.com/…cXcZ_B_/view?…

Karcok amiket a TMX okozott:
http://i64.tinypic.com/4ttv6s.jpg
http://i67.tinypic.com/64jn0k.jpg

Két hétig leveleztem velük, hogy küldjenek postán azonos típusú display-t a laptophoz ami hibátlan vagy adják vissza az eredeti display-t ami a laptopban volt az eredeti állapot helyreállításához, és adjanak csere hátlapot amit összekarcoltak vagy fizessék ki az árát amiből vehetek egyet. (Ezeket saját magam beszerelve újra használhatóvá tudnám tenni a laptopot.) Nem voltak hajlandóak.
Azt mondták nem adnak ki alkatrészt és hogy a gyártói előírásoknak megfelelő alkatrészeket raknak bele, mindenféle konkrét ígéret nélkül azt mondták küldjem be ismételten a szervizbe a laptopot ahol "bevizsgálják".

Mivel

  • használhatatlan selejtesként küldték vissza a laptopot és össze is karcolták - tehát nincs megfelelő minőségellenőrzés náluk (és ez tömegesen előforduló és nem egyedi eset),
  • nem követik a gyártói utasításokat - ami szerint csak azonos típusú cserealkatrészt lehet beszerelni vagy jobb minőségűt, mely deklarálva van a Lenovo jogi nyilatkozatában és melyről a laptop beadása előtt a TMX emailben is tájékoztatott (hiszen az általuk beszerelt cseredisplay más típusú, fényes - ellentétben az eredeti mattal - gyenge háttérvilágítású és ezért nehezen olvasható, rossz minőségű rossz árnyalat kezeléssel és vastagabb plexivel, pixelhibás, és vibrál is),
  • azt sem tudják megmondani, hogy be tudnak-e egyáltalán szerezni megfelelő típusú cseredisplay-t,
  • semmiféle konkrét ígéret nem hangzott el részükről, hogy a laptopomat megfelelő cserealkatrészekkel megjavítják illetve kártérítést fizetnek, csak annyit mondtak hogy "bevizsgálják", illetve "egyeztetnek a kollégákkal"
  • a kérésemre hogy küldjék el a Lenovo laptop javításra vonatkozó gyártói előírásaikat és a belső folyamataik dokumentációit (melyekre folyton hivatkoztak és) melyek valamiféle garanciát nyújtanának számomra, hogy egy második javítási kísérlet sikerrel járna (megfelelő cseredisplay és hátlap kerülne bele és nem tennének további károkat a laptopban), annyit mondtak hogy nem küldik el ezeket mert ez "bizalmas" információ,

ezért nem várható el tőlem, hogy mégegyszer beküldjem a laptopot hozzájuk mindenféle konkrét garancia nélkül hogy megfelelő alkatrészeket raknak bele és nem tesznek további kárt a laptopban.
Ellenben elvárható a TMX-től illetve a Lenovo-tól, hogy megfelelő cserealkatrészeket küldjenek számomra amiket én magam beépítek (illetve pénzbeni kártérítést kapjak tőlük, hogy abból meg tudjam vásárolni én a hátlap cserealkatrészt), ezzel a laptopot újból használhatóvá téve.

A Lenovo nem rendelkezik magyarországi ügyfélszolgálattal, ezért csak a nyilvános fórumukra tudtam írni panaszt ezügyben. Ott egy adminisztrátorral tudtam kommunikálni, akinek leírtam mindezeket és aki visszautasított és azt mondta, hogy csak a szervizbe való újbóli beküldés útján tudom a problémámat elintézni (és nem küldenek postán cserealkatrészeket):
https://forums.lenovo.com/…/m-p/4095231
Tehát a Lenovo ragaszkodik a TMX-hez, mindezek és a tömeges panaszok ellenére, és nem segíti a vásárlóit.

Az ügyet beadtam békéltető testülethez pár napja, akiktől azt várom, hogy érjék el, hogy a TMX kiküldje számomra a megfelelő cseredisplay-t (vagy adják vissza az eredeti display-t ha nem beszerezhető megfelelő cseredisplay) és az összekarcolt hátlap helyett cserehátlapot postán, vagy fizessenek kártérítést amiből megvehetem a hátlapot online.

2018 június van, áprilisban vettem a laptopot és nem tudom használni. Várom a megváltást.

Tanulság számomra az eddigiek alapján:

  • a jövőben soha nem fogom önszántamból igénybe venni a TMX szolgáltatásait
  • a jövőben soha nem fogok olyan márkájú terméket vásárolni aminek a hivatalos garanciális márkaszervize a TMX (pl. Lenovo).

Ha valakivel történt már hasonló eset, örülnék ha megosztaná velem a tapasztalatait.

Üdvözlettel és köszönettel,
András

Kovács_Béla_Sándor # 2018.06.09. 07:41

Én hülye, végigolvastam, mert csak ott derült ki, hogy nincs is kérdésed, mert mindent tudsz. Sőt, mindent jobban tudsz.

nonolet # 2018.06.09. 07:58

andras1111

Minek bonyolítod így túl ezt az ügyet?!!!

Az eladónál elállás, kérd vissza a pénzed!
HA kell perben...

Ennyi.

- -

Az első lépés a "hivatalos útra" terelés.

Amihez tölts ki egy ilyet és írásban vetesd át az eladóval.
http://fogyasztovedelem.kormany.hu/…l_140521.pdf

Bambusz83 # 2018.06.25. 13:15

Tisztelt Jogászok!

Vevő vásárolt egy Phillips kávéfőzőt az Emagon közel 100 000 Ft-ért. A 2 év szavatosság mellé vett 2 év garit. A gépet vízkőtelenítette a gyártó által előírt rendszerességgel, a gyártó által előírt vízkőoldóval és csak saját célra használta azt. Februárban, a vásárlástól számított 2 éven belül a gép elromlott és a Phillips szervizbe került. Ott javították, azt állították, hogy azért romlott el, mert nem vízkőtelenítették rendszeresen és a vevőnek mellékelt levélben lecseszték őt, hogy legyen kedves rendszeresen vízkőteleníteni és ne főzzön napi 20-30 kávét, mert ez a gép nem arra való. Májusban - kevesebb, mint 3 hónap múlva - előjött ugyanaz a hiba, de a vásárlástól számított 2 évből kicsúsztak, ezért az Emag szerződött szervizéhez került a gép. Vevő kapott egy levelet az Emagtól, hogy a kávéfőző belsejében külső mechanikus behatás következtében törés van. Vevő a gépet sosem ejtette le, nem csapta hozzá semmihez. Kérdéseim: 1) Adott alkatrészre vagy hibára vonatkozóan nem kezdődik újra a szavatosság annak javításától? Tehát nem a Phillips szervizbe kellett volna visszaküldenie az Emagnak a terméket? 2) Mit tehet most a vevő? A gépe szar, ráadásul valahol vagy a szervizben vagy a szállításkor megsérült. A vevőnél nem szenvedett balesetet a gép és ő nem tört el benne semmit.

Előre is köszönöm a választ!

nonolet # 2018.06.25. 14:33

3 módon zárható le avita, uygebár!

1.

Beletörődéssel.

2.
Közös megegyzéssel

3.
Perben ítélettel.

HA a vevő pere megy a GARANCIA időn belüli hiba okán
Akkor az eladónak kell bizonyítania PERKÉPESEN!!!,
hogy a vevő szakszerűtlensége/rongálása okozta a hibát.
Ezt nem könnyű perképesen bizonyítani!

Ugyanez a helyzet a szavatossággal is
az első 6 hónapban, ha a vevő "Fogyasztó"-nak minősül!

Fogyasztó = aki magánszemélyként vette meg egy vállalkozástól.

Szóval:

1.
Él még a garancia?!

2.
Az előző javítástól 6 hónapon belül van még?
ÉS a hiba ugyanaz?!!

Ha valamelyik igaz, akkor van esélye pert nyerni.

Egyébként pedig így járt.

Máskor majd ne vegyen PHILIPS vackot.
JÓ kávégépet mások gyártók tudnak gyártani...

- -

Ja és az EMAG egy román cég.
Amit magyar ember nem hizlal!!!

nonolet # 2018.06.25. 14:39

"Adott alkatrészre vagy hibára vonatkozóan nem kezdődik újra a szavatosság annak javításától"

NEM!

1.
A javítás idejével meghosszabbodik a gép garanciája.

Magára a kicserélt alkatrésze

  • él a garancia, ha van rá

ÉS

  • van rá szavatosság is

2.
A javításra magára is van 6 hónap szavatosság.
ÉS
Ha esetleg ADNAK rá garanciát, akkor az is.

- -

Megjegyzés...

A (kellék)szavatosság.
és
A garancia/jótállás.

Az két külön dolog, nem összekeverendők!

Bibi0403 # 2018.06.25. 16:50

Tisztelt Jogászok!

Következő témában kérném segítségüket/tanácsukat: 2hete kaptuk meg párommal egy általunk vásárolt családi ház kulcsait. A ház "tartozéka" volt a konyhabútor beépített gépekkel, amit úgy gondoltunk eladunk és újat csináltatunk. A jófogáson két napon belül lett is egy komoly érdeklődő, aki eljött, megnézte és megvette. A vásárlás után 1 hétre jelentkezett, hogy nem lehet bekötni a sütőt, mert az életveszélyes. Elmondása alapján 80ezer Ft-t kért aki kiment, hogy bekösse a gépeket, aki megállapította a hibát, de már nem szerelte meg. A hiba: egy szigetelés hiánya vagy annak rossz állapota, sajnos nem kaptunk pontos választ. Kérdés: mivel mi használtan hirdettük, a hirdetésben nem szerepelt sem az hogy működő gépek vagy hogy hibátlan vagy bármi ehhez hasonló, kötelességem nekem tudni az ilyen hibáról? Nem vagyok villanyszerelő, a sütőt mikor megkaptuk a ház kulcsát bekapcsoltuk, akkor semmi hibát nem észleltünk. Hibáztunk mi bármibe is? Kérhet vissza pénzt? Mellesleg egy ügyvéd a vevő, aki azonnal pereskedéssel fenyegetőzött... van félni valónk ezzel kapcsolatban?
Segítségüket előre is köszönöm.

Bambusz83 # 2018.06.25. 17:25

Nonolet, köszönöm a választ! Továbbítottam a vevőnek. Mi a szakterületed? Minden kérdésemre tőled jön a válasz :)

nonolet # 2018.06.25. 17:57

Bibi0403

Hajtsd el a francba!

Mondd neki, hogy: "Perelj be, ha akarsz valamit!"

Van ugyan szavatossági kötelezettséged, de!!!

Ahhoz NEKI KELL bizonyítania,
hogy
"nem azt kapta, amiről a szerződés szól"

Ami aligha fog menni neki...ugyebár.

nonolet # 2018.06.25. 18:01

Bambusz83

Csak egy (tájékozott) mérnök vagyok... nem jogász.

Kibi78 # 2018.07.12. 07:19

Tisztelt Fórumozók.
Abban kérnék segitsèget,hogy vásároltunk egy kombinált tűzhelyet és áruházban vettük át,közölték velünk,hogy csak a vásárolt tűzhely márkájával szerződött szakember szerelheti be,helyezheti üzembe a tűzhelyet,mert ha más gázszerelő végzi akkor még a 3 napos cseregaranciát is elveszítjük. Kérdésem,hogy ez így lehetséges? Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv. Ibolya

Rexor # 2018.07.12. 08:00

Igen, ez lehetséges.

drbjozsef # 2018.07.12. 10:01

Rexor,

a tűzhely háztartási nagygép, a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletének 1. pontja szerint. Ehhez jár az üzembehelyezéstől 3 nap csere (7.§). Az üzembehelyezés nyilván megfelelő szakember által kell megtörténjen, de nincs a rendeletben, hogy csak a saját kijelölt márkaszervize lehet. Nem?

drbjozsef # 2018.07.12. 10:03

(pontosabban, a vásárlástól 3 nap mindenképpen jár, és üzembehelyezéstől csak akkor, ha az eladó által kijelölt megbízott végzi.)

Eni8 # 2018.08.23. 08:18

Jó napot!

2017 decemberében vettünk egy telefont, ami el is romlott. Az üzletbe vissza lett víve, de a szerviz nem javítja meg, mivel más Imei szám szerepel a blokkon és a telefonon. Ígértek, írnak új garancia papírt a jó számmal és visszaküldik. Ismét nem egyezésre hivatkozva visszadobta a szerviz. A hivatalos panaszt is elutasította a bolt.
Érdeklődnèk,hogyan tudnám bizonyítani, hogy nem mi hibáztunk? Korábban nem vasaroltunk telefont az uzletben, illetve az adott márkájú telefont sem vásároltuk.
Szerintem nem szokták a vevők vàsàrlàsnàl a telefon imei számát ellenőrizni a garancia papírral...
Nem szeretnénk tanuló pénznek leírni, mivel nem volt olcsó...
Köszönöm a segítséget!
Tisztelettel!

nonolet # 2018.08.23. 10:06

A garanciára jogosultságot a "Jótállási jegy" igazolja.

Ha telefonhoz az IMEI számmal azonosítottan kaptál garanciát kaptál.

Akkor NYILVÁN!!! megnézted a vételkor, hogy jó-e a szám a papíron.
Hisz ez a törvény szerint ELVÁRÁS tőled a kellő gondosság okán.

HA nem tetted, akkor ÖNHIBA esete van....
Ami szívás, ha az eladó nem kíván együttműködni.

Mert akkor neked kell perképesen bizonyítani,
hogy: "DE ez az a telefon"

Mert csakúgy bemondásara miért is kéne elhinnie az eladónak, hogy tényleg az?!

Gondolkodj!
Mivel tudod BIZONYÍTANI, hogy: tényleg az a telefon, csak elírták az IMEI számot.

Wentz # 2018.08.26. 22:49

Sziasztok!

Azt szeretnem kerdezni, hogyha volt egy hibas cipom, amit a kereskedes bevizsgaltatott es azt az eredmenyt kaptam, hogy valoban hibas a cipo, akkor kotelezhetnek a levasarlasra vagy visszakerhetem a termek arat?

Koszonom elore is!

drbjozsef # 2018.08.27. 06:47

Nem kötelezhetnek levásárlásra.

Vagy megjavítják, vagy kicserélik másikra, vagy ha egyiket sem tudják/akarják, vissza kell adniuk a pénzt. Ha másodszor is rossz lenne a cipő, akkor elállhatsz a szerződéstől, és akkor kérheted vissza a pénzedet.

De se utalvány, se levásárlás, se ilyesmi nem kötelezhető.

Wentz # 2018.08.27. 07:18

Az a cipo, amit vettem tipushibas, ez esetben valasztanom kell masikat vagy mondhatom, hogy nem szeretnek mast vasarolni helyette?

drbjozsef # 2018.08.27. 07:46

Első alkalommal - ha az eladó nem ismeri el a "tipishibát" -, cserét vagy javítást köteles felajánlani, de vissza is adhatja a pénzedet. Második alkalommal már Te is követelheted a pénzedet.

zsuov # 2018.09.12. 06:43

Sziasztok

Rendeltem egy tűzépen műanyag ablakokat amit ki is fizettem, a gyártási idő 6-8 hét. Most járunk a 11 hétben és még nem kaptam meg a kifizetett terméket. Tudok ezzel kezdeni valamit?

Kovács_Béla_Sándor # 2018.09.12. 06:47

??
Ezek az egzakt, lényegbevágó kérdések...