Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


Rexor # 2017.09.22. 07:24

Ha erre nincs külön rendelkezés, akkor elvileg azonnal. Jelezd nekik, ha nem fizetnek fizetési meghagyás útján érvényesíted a követelésed.

sogi # 2017.09.22. 07:22

"4.5.1. Házhoz szállítás
A megrendelt áru(k) házhoz szállítására a Felek által előre egyeztetett határidőn belül (3-5 munkanap), a megrendelésben rögzített szállítási címen kerül sor. "

De sztem ennek nincs lényege, mivel elálltam a vásárlástól azonnal, ahogy rájöttem, hogy átbasztak és hazudtak.
A kérdés, hogy a pénzt mennyi idő alatt kötelesek visszafizetni?

Rexor # 2017.09.22. 07:15

Szerződésben/ÁSZF-ben mi van, mennyi idő alatt kötelesek szállítani a terméket?

sogi # 2017.09.22. 07:12

Üdv.

A következő eset történt meg velem, tud valaki segíteni, hogy mennyi idő alatt kellene visszakapnom a pénzem (sztem azonnal):
Rendelni szerettem volna egy drágább telefont webshopból, ahol raktáron volt a készletinformációnál + felhívtam őket, hogy tényleg van-e, erre igen választ kaptam.
Megrendeltem, előre kifizettem bankkártyávál. Szállítási információ 2-5 munkanap volt.
Aztán eltelt 1 hét és semmi jelzés, megkerestem őket, hogy hol van a termék, erre azt válaszolták, hogy sajnos nincs készleten és még 2-3 hete kellene várnom.
Azonnal jeleztem nekik, hogy ellálok a vásárlástól és azonnal kérem vissza a pénzem.
Ugye megtévesztettek, fizettem a semmire, eltelt egy hét és nincs pénzem sem.
Ilyenkor mi a helyzet?

Heni1989 # 2017.09.21. 20:06

Tegyük hozza az eladonak fingja nem volt a termek epsegerol,mert egybol a beszallitora terhelte a dolgot....fogalmuk nem volt arrol h mit kuldtek...mikor megkerdeztem ellenorizte e valaki a csomagot hebegtek habogtak.

Rexor # 2017.09.21. 20:03

Már megtetted azzal, hogy leírtad, hogy elállsz a szerződéstől és visszaküldted a terméket. Ennyi.

Heni1989 # 2017.09.21. 19:59

Hivatalos elàllàs? Nem reagalnak semmire..Akkor hogyan tegyem ezt?

Rexor # 2017.09.21. 18:20

Nonolet: sületlenség... Nem tudom hogy láttál e csomagolt elektronikai terméket, amit futárcég hozott ki. Nincs az a futár, aki kivárná (és nem is kötelessége ez), amíg a megrendelő a csomagolásból kibontja és megvizsgálja a terméket, ami kb. 3 különböző formájú és fajta csomagolásba van beragasztva. Itt nem a csomagolás sérült hanem maga a termék. Többek között pont erre szolgál a 14 nap elállás, hogy mivel a boltban nem látod a terméket, nem tudod megnézni, ezért van időd rá, hogy szemrevételezd.

nonolet # 2017.09.21. 18:13

Nekik kellene bizonyítani, hogy miattad történt a sérülés.

???!

Nyilvánvaló sérülés esetén...
Miért is az eladónak kéne bizonyítania?

Miközben a futártól KIFOGÁS nélkül átvetet a csomagot.

Ami kívülről sértetlennek látszott!
Különben szólt volna a futárnak, ugyebár.

Tehát az eladó joggal mondhatja, hogy

  • ő ép árut küldött
  • az sértetlen csomagban érkezett
  • tehát ép is maradt útközben
  • ezért a rongálás a vevő bűne...

A vevő persze ellenbizonyíthatna, de hogyan?!
HA baszta megnézni az árút az átvételkor...

-

Ha megnézet volna, akkor a dolog
a futár és a feladó közti meccs lenne.

Így azonban

  • a futárra már biztosan nem tudja ráverni, senki
  • az eladóra is aligha

Tehát: alighanem a vevő nyeli
a felelőtlensége miatt a kárt.

nonolet # 2017.09.21. 18:05

Heni1989

Elálltál már a "hivatalosan" ?

Ha még nem, akkor tedd meg "hivatalosan" !
Az általuk erre kitalált módon.
Az nem árt... bár nem is sokat számít.

-

Mert azt, hogy

  • nem te okoztad a kárt
  • neked KELL bizonyítani.

Ami aligha fog menni...

Szóval: nincs nyert ügyed, szerintem :-(

Heni1989 # 2017.09.21. 16:39

Annyit írtak,hogy hetfon megy vissza a termek hozzajuk...írtam,hogy elallasi jogom van stb és fogy.vedelemhez fordulok,ha nem jutunk kozos nevezore...Nem reagaltak le..szóval,ha nem fizetnek és feljelentem őket mkép nyertügyem van?

Rexor # 2017.09.21. 16:36

Kibonthatod nyugodtan az árut, ki is próbálhatod. A lényeg a határidő betartása, ami megtörtént, tehát jár neked a pénz.

Heni1989 # 2017.09.21. 14:14

A 15napos elàllàsi jog nem csak a sértetlen csomagra érvényes? Vagy az nem szàmít? Valahol ilyent is olvastam, hogy töröttre nem vonatkozik..

Heni1989 # 2017.09.21. 13:27

Az mit takar ,hogy elàlltam a szerzőséstől? Hiaba írtam nekik egy hete is ,hogy elàllok nem érdekli őket...15napom van rà nem?

Rexor # 2017.09.21. 13:06

Kötelesek visszaadni a pénzt, ha elálltál a szerződéstől. Nekik kellene bizonyítani, hogy miattad történt a sérülés. Ha nem akarják visszaadni fordulj a fogyasztóvédelemhez (többe fog nekik kerülni a bírság, mintha visszaadnák a pénzed).

Heni1989 # 2017.09.21. 12:21

Sziaaztok! Olyan problemam lenne,hogy rendeltem egy tv.t ujat szepet stb...kihozta a futar,amit en nem bontottam fel azonnal,mert sohanem szoktam! Kibontas utan lattam h a termek torott..azonnal jeleztem ezt a webaruhaznak kepeket kuldtem miegymas..ket nap mulva vissza szallitottak a termeket,de egybol a beszallitora fogtak hol ott nekik megkellett volna nezni a termeket elkuldes elott..szerintem...tovabb kuldtek a samsungnak..a samsung megallapitotta hogy akar en is ledobhattam egybol csomagolasnal! Se fizetni nem akarnak se pedig masik terméket..jovo hetfon jar le a 14 nap.Kezbe veteltol...van valami eselyem vagy semmi?

nonolet # 2017.09.21. 11:18

A sérülés rontja az újra eladhatóságot ...

A levonási igény jogos.
Az összege alku tárgya.

HA TÉNYLEG nem kell, akkor törődj bele egy kis levonásba!
(tanulópénz)

Legközelebb pedig ne karcold össze a cuccot a 14 nap alatt.

Ádám2295 # 2017.09.21. 10:11

10% ot akarnak levonni

Ádám2295 # 2017.09.21. 10:01

Azt kifelejtettem a történetből hogy vásárláskor mondták hogy 14napig visszavihetem és visszakap a pénzem, de amikor erre hivatkoztak akkor azt mondták hogy levonnak 0%ot mert van rajta egy apró karc ami szonte nem is látható, de ilyen feltételekről vásárláskor nem tájékoztattak.

nonolet # 2017.09.21. 08:46

"kénytelen vagy... akijelölt szervizzel javíttatni."

Nem, erre nem kénytelen!!!

Intézheti az eladóval is.
Sőt azzal célszerű intézni.

Majd az eladó bajlódik szervizzel...

-

De persze önként viheti direktben a szervizbe is.
Ha neki az a kényelmesebb pl.

-
Garanciát(jótállást) és szavatosságot
ELSŐDLEGESEN az eladóval kell/célszerű intézni.

Hisz vele szerződtünk és ő nem teljesített jól.

nonolet # 2017.09.21. 08:42

Ádám2295

Az ELSŐ meghibásodás esetén
AKKOR kérheted vissza a pénzed
HA NEM vállalják a javítást.

A javítás során törekedni kell a mielőbbi javításra.
A bírói gyakorlatban elfogadott időtartam: ~15 nap

HA!!! 30 nap alatt sem javítják meg
AKKOR a bírói gyakorlat szerint
már jogosan elállhatsz, azaz
nem kell tovább várnod a javításra.
(vissza kérheted a pénzed)

Elállhatsz a TÖBBEDIK meghibásodáskor is.
(bizalom elvesztése címszóval)

-

Az első hiba esetén azonban
a törvény ereje még nem ad módot
a kikényszeríthető elállásra.
(pénz visszakérésre)

Kérni kérheted vissza a pénzed az első hibánál is,
de akkor még az eladó döntése, hogy

  • belemegy-e az elállásba

vagy

  • javít

vagy

  • cserél

Jobb helyeken belemennek azért gyakran.
(és leverik a beszállítón a balhét)

-

Szóval

  • kérheted vissza a pénzed,
  • de az első alkalommal
  • még nem kötelező

ezt a kérésed teljesíteni.

Ádám2295 # 2017.09.21. 06:05

Üdvözletem.

Vettem az autóba egy új fejegységet 100.000 forintért. Egy hét után meghibásodott, nem szeretnék se javíttatást, se cserét, mert ezek után nem bíznék megy egy "prémiumkategóriás" termékben. Van bármi módja, hogy rögtön visszakapjam a pénzemet? A válaszokat előre is köszönöm.

nonolet # 2017.09.20. 13:07

A 3 munkanapos szabály

  • a reklamációkor
  • egyértelműen
  • ott és akkor
  • azonnal felismerhetően

hibás esetekre vonatkozik...

drbjozsef # 2017.09.20. 13:01

Jó ebben a konkrét esetben, mondjuk.

De általában. Kell bizonyítania valakinek a hibát, vagy a szolgáltató köteles bemondásra elfogadni, és cserélni?
Nem hangzik logikusan számomra.

nonolet # 2017.09.20. 12:11

Az írásból NEM derül, ki hogy

  • meg se nézték

vagy

  • megnézték, de akkor épp nem volt hibás