A párom Árvasági segélyre jogosult amit December hónapban nem kapott meg nem értettük miért de mostanra ki derült a faluban a keresztanya vette fel aki nem is ott lakik ahol a párom és nem szolt róla. A kérdésem az lenne, hogy felelőségre vonható e a posta amiért ki adta "illetéktelen személynek" Vagy a keresztanyát lehet felelőségre vonni? Hozzá teszem nincs semmilyen meghatalmazás.
Talán először a keresztanyut kellene felkérni, hogy adja át a pénzt, amit jogosulatlanul vett fel, de, ha ez így nem elégséges, akkor szerintem célszerűbb a postával szemben igényt támasztani. A posta hibázott, és valószínűleg nem fogja vitatni.
Azt már én is megtapasztaltam, hogy a kis falvakban a "postásbácsi", a "Marika a tanácsról" (sok helyen ma is így hívják, már nem a Marikát, hanem az önkormányzatot), meg a "Jolika a rendelőből" érdekesen tud viszonyulni a hivatali kötelességéhez.
Egy örökösödési ügyünkben a "tanácsi Marika" gond nélkül elpletyózott olyan dolgokat mindenkinek, amihez semmi közük nem volt, és amikor a jegyzőnél rákérdeztünk, hogy ismerik-e a hivatali titok fogalmát, csak meregette ránk a szemét, és az volt a szakszerű válasz, hogy "dehát a Marika itt dolgozik 30 éve és mindenki szereti", mit fáj nekünk annyira az ügy. Úgy hogy gondolom az történhetett, hogy a keresztanyus szólt a "Postásjózsinak", hogy "Jouzsikám, add má ide a keresztlányom pízét, úgy is megyek hozzá délután a komatállal, majd odaadom neki." A Józsi postás meg odaadta (szegény, lehet, hogy nem is hallott még "meghatalmazásról".)
Úgy hogy ha majd bementek a helyi "postahivatalba" reklamálni, lehet, hogy erősen fog csodálkozni a hivatalvezető Manyika, hogy mit akartok ti rosszat a szegény Jouzsinak (van 6 gyereke, meg ő is 140 kiló, úgy hogy kell neki a píz kajára, nehommá vele kelljen kifizettetni a ti pízeteket), meg egyébként is így csinálja már 40 éve...:)))
(10.31-én már beírtam ide az alábbiakat, de a bejegyzésem azóta is megjelenésre váró státuszban van. Gondolom, hogy elkallódott, azért írom be újra, mert fontos lenne számomra a megjelenése)
T.fórumozók!
Véleményeiteket kérném az alábbiakban: Ha a Magyar Postánál egy értékbiztosított, törékeny csomagot adnátok fel,de a postás csak úgy veszi fel a küldeményt, ha azt odaadjátok neki, kifizetitek a feladás díját, viszont ő sem a csomag, sem a pénz átvételéről nem hajlandó semmilyen igazoló bizonylatot adni, csak hétfőn, akkor így odaadnátok neki?
A csomaggal semmilyen formai, vagy más gond nincs, a címirat kinyomtatva, a feladás pontos összege átadva, s amikor kéritek a feladásról a bármilyen igazolást, akkor visszaad mindent és közli, hogy úgy nem veszi föl, csak ha beleegyeztek, hogy a feladási szelvényt jövő héten tudja adni.
Mert hogy ennyi bizalom jár egy postásnak...
Az oké, hogy a postai szolgáltatás díját előre kell megfizetni, de a Magyar Postának nem kellene ezt a megfizetéskor, a felvételkor igazolni a feladó felé? S ha nem tetszik, akkor visszadobja, hogy akkor ne is induljon el a szolgáltatás, vagyis nem jött létre a feladó és a MPosta között szerződés sem.
Ez a trend, ha tetszik, fölveszi a csomagot, de egy szignót se ad, egy bélyegzőt se nyom sehova és semmire, ha meg nem tetszik, ne tartsd fel tovább.
A csomagot a címzett fél várja, számítana annak tartalmára, mert kifizette nektek.
A postás meg se nem jóismerősötök, se nem barát.
Ti odaadnátok így a csomagjaitokat a feladás igazolása nélkül?
Mi volt az oka, hogy a posta csak néhány nappal később tudott feladási nyomtatványt adni ill. kiállítani. (Kicsi a valószínűsége, hogy pont elfogyott az űrlap.)
Tisztelt gerbera317! és monalisa1! Nagyon szépen köszönjük a linket. Ez a Korm. rendelet felülírja a Magyar Posta ÁSZF-ét és a belső szabályzatát? Az a gond ugyanis, hogy a postások át sem veszik a feladóktól a küldeményeket, s ezért nem jön létre szerződés, aminek a megszegésére, stb. lehetne hivatkozni panasz esetén. A Posta ÁSZF ugyanis csak arra vonatkozik, amikor a küldemény átvétele, útjára indítása, szállítása, kézbesítése, stb. elkezdődött, vagyis a "szerződés" megköttetett. Ezért a posta egyszerűen a panaszt sem veszi föl, mert nem vett át semmit, amire a szolgáltatás vonatkozna. Az általad linkelt rendeletbe foglaltak szerinti, szabályos a csomagolás, a címzés, sőt a feladó a saját nyomtatójával nyomtatja ki a címiratot is, szabvány és előírás szerint kitöltve, amit már eleve a MP-nak kellene kinyomtatnia. Feladó teszi a MP helyett. Hivatalos, Magyar Posta MPL csomagszolgáltatás, a feladó megy rá interneten a csomag elindításához előírt szabvány nyomtatvány kitöltésre. A rendszer akkor enged nyomtatni, ha mindent rendben talál. Mindez a MP dolga lenne. Feladó ezt a Magyar Posta MPL által engedélyezett címiratot mellékeli a csomaghoz, amiben a csomag és a feladás paraméterei is pontosan le vannak írva, vagyis a postásnak már csak át kellene vennie a pénzzel együtt, mérlegelni és a feladást visszaigazoló részt (szignó, bélyegző) visszaadni. A csomag útját igény szerint az interneten is követni lehetne az azonosító alapján... ha átvenné. De nem veszi át. Sem most, sem tegnap, sem tegnapelőtt, sem azelőtt, vagyis megtagadja az átvételt azzal az indokkal, hogy ő erről nem ad ott helyben semmilyen visszaigazolást, hanem majd csak akkor, ha a központi postához kerül a csomag, s az nekik visszaküldi, adja, juttatja. Feladó ebbe párszor belement, de mivel több küldeménnyel is adódtak gondok, már nem akarja visszaigazolás nélkül átadni. Feladó ezért már dupla példányban nyomtatja ki a címiratokat, hogy legalább az egyikre írja rá a postás, hogy ezt a számú küldeményt fizetetten átvette, hogy a feladó a vevő felé bizonyítani tudja a feladást, de a postások nem hajlandók így sem igazolni. Feladó próbálta azt is, hogy adjon számlát a szolgáltatásról, s azzal is tudná igazolni, de arra sem hajlandó, azt is csak később hajlandó róla adni. Ezért inkább át sem veszi. A postások főnöke azt mondta telefonon, hogy ez a belső szabály, ha ez másoknak megfelelő, a feladó miért különcködik? A feladó másik falukba kell, hogy elautózzon, ha fontos küldeményeket akar feladni, s volt, hogy egyik postán senki sem tudta, hogy mi az az MPL küldemény, kb. fél óráig szórakoztak, nem volt jó a nyomtató, nem volt kapcsolat, nem tudtak számlát nyomtatni, stb. Ott is a feladó volt a "különleges", mert megpróbált igénybevenni egy postai szolgáltatást, ami miatt a fél falu elátkozta őt, mert miatta állt addig a sor, mert "különlegeskedett". Ott legalább átvették tőle, de a lakóhelyén nem. Létezhet az szerinted, hogy a MP részéről mindez szabályos lenne a belső szabályzataik szerint, amit viszont feladó nem láthat, s nem ismerhet meg, mert nem a hivatal dolgozója? Hiába hivatkozott feladó számlaadási kötelezettségre, számviteli törvényre, a postásokat ez hidegen hagyta. A helyzet sokkal több, mint kellemetlen, mert a feladó vaterázik, vagyis csak vaterázna... (bár csak közvetve tartozik ide, de többször előfordult, hogy a vevő kérésére simán kért, s ezért a feladó által úgy feladott küldemény nem érkezett meg a címzetthez, pedig ő feladta. Simán már nem mer semmit a lakhelyéről küldeni, a "lepapírozottakat" meg egyszerűen megtagadja a posta visszaigazoltan átvenni. Ez az egész már sokkal több, mint kellemetlen. Ti mit tennétek? Tisztelettel köszönöm előre is.
T.Kovács-Béla-Sándor! Én nem állítottam semmit, hogy az Ön környezetében mi a trend. Arról írtam, hogy a feladó lakóhelye környezetében mi a trend. Ne sugallja, ne írjon olyant, mintha a feladó, vagy én valótlant állítanánk.
Első levelem nem kisregény. Ezt maga is tudja, mégis azt állította. Egy rövid mondata nem más, mint két rosszindulatú állítás.
„Ez a Korm. rendelet felülírja a Magyar Posta ÁSZF-ét és a belső szabályzatát?” - Fogalmazzunk úgy, hogy azok a Kr. kivonata (a Kr. 2. §-a írja elő, mit kell tartalmaznia az ászf-nek), és nem tartalmazhatnak a jogszabálynak ellentmondó szabályozást.
„Az a gond ugyanis, hogy a postások át sem veszik a feladóktól a küldeményeket”
A postatörvény 3. §-a leírja, mit kell postai szolgáltatáson érteni, így többek között a postai küldemény felvétele is az. Az 5. § a) pontja szerint a postai szolgáltatás az egyetemes postai szolgáltatónak is feladata, ez pedig a 18. § (1) szerint a Magyar Posta Zrt. Tehát a Magyar Posta mint egyetemes postai szolgáltató semmilyen jogcímen nem tagadhatja meg egy postai küldemény felvételét, ha az a feltételeknek egyébként megfelel. Ezt a törvény 35. §-a külön is deklarálja. Ezzel a szabályozással a posta egyetlen alkalmazottja - ide értve a vezérigazgatót is - nem mehet szembe, csakis hivatalvesztés terhe mellett.
Javaslom, tegyél panaszt, és kérd az eseted kivizsgálását, akár fejeket is követelhetsz. A panaszkezelést a törvény 57. §-a szabályozza.
Tisztelt gerbera317! Köszönjük a linkeket és a tanácsodat is. A panasz nem lesz egyszerű, mivel szóban már a postás is és telefonban a főnöke is elutasította azt, az írt indokra hivatkozva. Egy mód marad, a legvégső, az, hogy térti/ajánlottan kell másik faluban feladni, amit az ottani posta kapásból sejteni fog, hogy mi van benne, s mindenki erről fog "köpködni" kb. 3 faluban. A panasz kivizsgálását pedig az fogja végezni, aki már telefonban elmondta, hogy nincs helye panasznak. Sok értelme nem lesz, s utána mindenkinek körbe lesz kürtölve, milyen szemetek vagyunk. Valószínű, hogy mégis meglépi a feladó, mert valamit most már tenni kell, mivel szinte semmit nem tud a postán küldeni. Nem grafománia ez, hanem most már nagy mérvű felháborodás a részemről. Évek óta ez megy, évek óta pattanásig feszülten várja a feladó minden egyes küldeményénél, hogy most vajon mi lesz a gond, megkapják, vagy "elkallódik", lekési a címzettjét. Számtalan sima küldemény soha nem érkezett meg hozzá, amiknek ő volt a címzettje, ezért ő egy gombostűt is csak drága feladással kérhet (és fizethet) magának. Nem akadtam ki ennyire azon a nem kevés eseten sem, amikor határidős/hivatalos küldemények elszállításáért engem hívott, hogy segítsek, mert megint nem vették fel tőle. Én pedig másik megyéből kellett, hogy visszamenjek, s hogy azokkal még el tudjak autózni a megyeszékhely 19h-ig nyitva tartó központi postájára,s zárás előtt még fölvegyék aznapi dátummal. A megyeszékhely oda-vissza 80 km. De volt olyan is, hogy nem tudtam időben odaérni a hivatalosan feladandó levélért, s a megyeszékhely postájára érni esély sem lett volna. A levelet ezért Budapestig kellett vinnem, mert csak ott tudtam elérni a Fogarasi úti postát még aznap, éjfél előtt. Budapest oda-vissza 400 km és ezen esetekben soha nem a feladó sara volt, hogy az utolsó napra maradt a levél feladhatósága. Ezeket is lenyeltük. Nem tett panaszt. A legutolsó eseteknél viszont durván a becsületébe gázoltak, név szerint lejáratták, kigúnyolták, hiteltelenné tették és ellehetetlenítették. Most elszakadt a cérna és valamit lépni kell, mert így egyszerűen nem mehet tovább, mert még őt állították pellengérre, hogy olyant akar követelni a postástól, amit az nem tehet meg, stb. A postás pedig hivatalos ember, s innentől már nagyon nem babra megy. Az mindennapos eset, hogy ezek a postások nem adnak pl. illetékbélyeget, mert nem tartanak, mert másnak nem kell, vagy csak egyféle van, de az is előzetes rendelés alapján... Miközben kaparós sorsjegy 150 féle van náluk. Ti vélem, el sem tudjátok képzelni, hogy ha pl. egy hivatalos levelet küldenétek, először elő kell rendelni hozzá az ill.bélyeget, majd tuti, hogy nem olyan értékű lesz, amit kértél, s megint vársz, és kérsz és pitizel érte. Majd imádkozol a feladásnál, hogy sikerüljön is visszakapnod az igazoló szelvényt. Számlát pedig úgy kapnál, hogy felírnák az adataidat, s majd holnap, vagy holnapután megkapnád. Ezért azt nem is kérsz inkább. Ha pedig mindezt 5 tőmondatban leírom, van, aki azt írja, hogy ilyen nincs. Mégegyszer köszönjük a segítségedet. Majd messzebbről feladjuk a panaszt levélben. Megvallom, most én azon a határon voltam, hogy ezt nem lehet tovább tűrni, és tudja meg mindenki, hogy mik történhetnek meg falusi hivatalos helyeken, ahol olyan közemberek, akik jóformán írni is alig tudnak, játszák a fejüket, hatalmaskodnak és elveszik a másik ember drága idejét,türelmét és durván belegázolnak az életébe, mert megtehetik, mert ők a fontos emberek. De nem tehetem, mert utána csontig vájnák és meghurcolnák főleg az illetékest, ezt pedig nem akarom. De valamit tenni kell.
a miénk nem ilyen, főleg, hogy bevezették a számítógépes rendszert, autómatikusan dobja a számlát a vonalkódos kártyára, és megírja feladóvevényt azonnal.
Köszönjük a hozzászólásokat. Már a várakozási időszak telik.
"Miért nem a futárszolgálatot veszed igénybe?!" A vatera legideálisabb futárszolgálata egyenlő a Magyar Posta MPL "futár"-csomagszolgáltatásával, amit országosan a posta végez, szállít, vagyis valójában a posta a "futár".
kis postákon ez megy nálunk a hivatalvezető az egyéni vállalkozóval postai meghatalmazást íratott (az egyéni vállalkozó részére), különben nem adta át a nevére érkező leveleket.
Sziasztok! Történetem a következő! 1 pár studio hangfalat vásárolt tőlem egy Győrben lakó ember. Mivel kb 300 km van közöttünk igy a postára bíztuk a szállítást! Becsomagoltam ahogyan tudtam,szivacsokkal kibéleltem,értéknyilvánítva TÖRÉKENYKÉNT feladva! Hivott a vevő,hogy átvette,de otthon amikor kibontotta akkor elvolt törve a sarka az egyik hangfalnak. Visszavitte a postára ahol felvették a jegyzőkönyvet( bár én úgy tudom,hogy csak átvételkor lehet jegyzőkönyvet felvenni) Megjött a posta részéről a vizsgálati eredmény amiben azt irják,hogy szerintük nem megfelelően volt becsomagolva (légüres tér!!!!van benne) igy az én hibám!!!! (gondolom minden ilyen esetre ezt irja a posta,hogy ne kelljen fizetni) Most a vevő perrel fenyeget engem! 75.000 ft értékű volt a hangfalpár! Kérte,hogy 35.000 ft-t fizessek ki........mondtam,hogy mivel nem én törtem össze hanem a kedves postások egyike igy nem fogok fizetni! Nagyon erős és massziv hangfal volt és csak jó erős földhözvágással lehet kárt tenni benne. Pl amikor a kárfelvétel volt honnan tudjam,hogy esetleg mit vettek ki a dobozból? Szerintetek? Van olyan ügyvéd aki 35.000 ft-ért pereskedni fog? Többe kerül egy ügyvéd....Vagy most mászkálhatok 300 km-ket???Ha igen és bebizonyosodik,hogy nem az én hibám akkor a költségeimet visszaperelem a vevőn az már biztos!
Ezt a légüres teret meg lehetne lovagolni, tekintettel arra, hogy az fizikai képtelenség. De ha nem szeretnél ennyire kukacos lenni, akár érdemben is bebizonyíthatod, hogy a posta a hunyó.
Azt elfelejtettem irni,hogy ez mind 1 hónapja történt és tegnap irta a jogi útra való terelést...Közben átolvastam tüzetesen a postai vizsgálatot ahol már az van irvan,hogy az egyik hangfal sérült a másik működése hibás....1. nem volt hibás egyik se 2. Egy szóval nem mondta,hogy nem működik hisz ki se próbálhatta,hogy működik-e mivel vissza vitte a postára....össze-vissza hazudozik,de nem csak ő hanem a posta is mivel szó nem volt hibás működésről. A Posta honnan tudja,hogy hogyan működik??? Ha tényleg jogi útra megy akkor viszont én jelentem fel a postafőnököt és a kárszakértőt vagy vizsgálót!
(Valójában igazoltatnia kellene a kézbesítőnek; és ennek megtörténtét dokumentálja az okmány számának rögzítésével. Jobb szeretnéd, ha bemondásra bárkinek odaadná a leveleidet?)
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.