Magyar Posta


szabi85 # 2012.01.28. 07:37

Tisztelt fórumozók

A párom Árvasági segélyre jogosult amit December hónapban nem kapott meg nem értettük miért de mostanra ki derült a faluban a keresztanya vette fel aki nem is ott lakik ahol a párom és nem szolt róla.
A kérdésem az lenne, hogy felelőségre vonható e a posta amiért ki adta "illetéktelen személynek"
Vagy a keresztanyát lehet felelőségre vonni?
Hozzá teszem nincs semmilyen meghatalmazás.

guba" # 2012.01.28. 08:06

Talán először a keresztanyut kellene felkérni, hogy adja át a pénzt, amit jogosulatlanul vett fel, de, ha ez így nem elégséges, akkor szerintem célszerűbb a postával szemben igényt támasztani. A posta hibázott, és valószínűleg nem fogja vitatni.

Egyjogász # 2012.01.29. 16:22

Azt már én is megtapasztaltam, hogy a kis falvakban a "postásbácsi", a "Marika a tanácsról" (sok helyen ma is így hívják, már nem a Marikát, hanem az önkormányzatot), meg a "Jolika a rendelőből" érdekesen tud viszonyulni a hivatali kötelességéhez.

Egy örökösödési ügyünkben a "tanácsi Marika" gond nélkül elpletyózott olyan dolgokat mindenkinek, amihez semmi közük nem volt, és amikor a jegyzőnél rákérdeztünk, hogy ismerik-e a hivatali titok fogalmát, csak meregette ránk a szemét, és az volt a szakszerű válasz, hogy "dehát a Marika itt dolgozik 30 éve és mindenki szereti", mit fáj nekünk annyira az ügy. Úgy hogy gondolom az történhetett, hogy a keresztanyus szólt a "Postásjózsinak", hogy "Jouzsikám, add má ide a keresztlányom pízét, úgy is megyek hozzá délután a komatállal, majd odaadom neki." A Józsi postás meg odaadta (szegény, lehet, hogy nem is hallott még "meghatalmazásról".)

Úgy hogy ha majd bementek a helyi "postahivatalba" reklamálni, lehet, hogy erősen fog csodálkozni a hivatalvezető Manyika, hogy mit akartok ti rosszat a szegény Jouzsinak (van 6 gyereke, meg ő is 140 kiló, úgy hogy kell neki a píz kajára, nehommá vele kelljen kifizettetni a ti pízeteket), meg egyébként is így csinálja már 40 éve...:)))

tollasposta # 2013.11.03. 03:09

(10.31-én már beírtam ide az alábbiakat, de a bejegyzésem azóta is megjelenésre váró státuszban van. Gondolom, hogy elkallódott, azért írom be újra, mert fontos lenne számomra a megjelenése)

T.fórumozók!

Véleményeiteket kérném az alábbiakban: Ha a Magyar Postánál egy értékbiztosított, törékeny csomagot adnátok fel,de a postás csak úgy veszi fel a küldeményt, ha azt odaadjátok neki, kifizetitek a feladás díját, viszont ő sem a csomag, sem a pénz átvételéről nem hajlandó semmilyen igazoló bizonylatot adni, csak hétfőn, akkor így odaadnátok neki?

A csomaggal semmilyen formai, vagy más gond nincs, a címirat kinyomtatva, a feladás pontos összege átadva, s amikor kéritek a feladásról a bármilyen igazolást, akkor visszaad mindent és közli, hogy úgy nem veszi föl, csak ha beleegyeztek, hogy a feladási szelvényt jövő héten tudja adni.

Mert hogy ennyi bizalom jár egy postásnak...

Az oké, hogy a postai szolgáltatás díját előre kell megfizetni, de a Magyar Postának nem kellene ezt a megfizetéskor, a felvételkor igazolni a feladó felé? S ha nem tetszik, akkor visszadobja, hogy akkor ne is induljon el a szolgáltatás, vagyis nem jött létre a feladó és a MPosta között szerződés sem.

Ez a trend, ha tetszik, fölveszi a csomagot, de egy szignót se ad, egy bélyegzőt se nyom sehova és semmire, ha meg nem tetszik, ne tartsd fel tovább.

A csomagot a címzett fél várja, számítana annak tartalmára, mert kifizette nektek.

A postás meg se nem jóismerősötök, se nem barát.

Ti odaadnátok így a csomagjaitokat a feladás igazolása nélkül?

tollasposta # 2013.11.03. 03:14

Köszönöm, hogy már meg is jelent.

Kovács_Béla_Sándor # 2013.11.03. 08:36

Ez a trend,
Te is tudod, hogy nincs ilyen trend. Minek erről kisregényt írni?

monalisa1 # 2013.11.03. 10:11

tollasposta

Mi volt az oka, hogy a posta csak néhány nappal később tudott feladási nyomtatványt adni ill. kiállítani. (Kicsi a valószínűsége, hogy pont elfogyott az űrlap.)

gerbera317 # 2013.11.03. 11:06
tollasposta # 2013.11.03. 13:17

Tisztelt gerbera317! és monalisa1!
Nagyon szépen köszönjük a linket.
Ez a Korm. rendelet felülírja a Magyar Posta ÁSZF-ét és a belső szabályzatát?
Az a gond ugyanis, hogy a postások át sem veszik a feladóktól a küldeményeket, s ezért nem jön létre szerződés, aminek a megszegésére, stb. lehetne hivatkozni panasz esetén. A Posta ÁSZF ugyanis csak arra vonatkozik, amikor a küldemény átvétele, útjára indítása, szállítása, kézbesítése, stb. elkezdődött, vagyis a "szerződés" megköttetett. Ezért a posta egyszerűen a panaszt sem veszi föl, mert nem vett át semmit, amire a szolgáltatás vonatkozna.
Az általad linkelt rendeletbe foglaltak szerinti, szabályos a csomagolás, a címzés, sőt a feladó a saját nyomtatójával nyomtatja ki a címiratot is, szabvány és előírás szerint kitöltve, amit már eleve a MP-nak kellene kinyomtatnia. Feladó teszi a MP helyett.
Hivatalos, Magyar Posta MPL csomagszolgáltatás, a feladó megy rá interneten a csomag elindításához
előírt szabvány nyomtatvány kitöltésre. A rendszer akkor enged nyomtatni, ha mindent rendben talál.
Mindez a MP dolga lenne. Feladó ezt a Magyar Posta MPL által engedélyezett címiratot mellékeli a csomaghoz, amiben a csomag és a feladás paraméterei is pontosan le vannak írva, vagyis a postásnak már csak át kellene vennie a pénzzel együtt, mérlegelni és a feladást visszaigazoló részt (szignó, bélyegző) visszaadni. A csomag útját igény szerint az interneten is követni lehetne az azonosító alapján...
ha átvenné. De nem veszi át. Sem most, sem tegnap, sem tegnapelőtt, sem azelőtt, vagyis megtagadja az átvételt azzal az indokkal, hogy ő erről nem ad ott helyben semmilyen visszaigazolást, hanem majd csak akkor, ha a központi postához kerül a csomag, s az nekik visszaküldi, adja, juttatja.
Feladó ebbe párszor belement, de mivel több küldeménnyel is adódtak gondok, már nem akarja visszaigazolás nélkül átadni.
Feladó ezért már dupla példányban nyomtatja ki a címiratokat, hogy legalább az egyikre írja rá a postás, hogy ezt a számú küldeményt fizetetten átvette, hogy a feladó a vevő felé bizonyítani tudja a feladást, de a postások nem hajlandók így sem igazolni. Feladó próbálta azt is, hogy adjon számlát a szolgáltatásról, s azzal is tudná igazolni, de arra sem hajlandó, azt is csak később hajlandó róla adni.
Ezért inkább át sem veszi.
A postások főnöke azt mondta telefonon, hogy ez a belső szabály, ha ez másoknak megfelelő, a feladó miért különcködik?
A feladó másik falukba kell, hogy elautózzon, ha fontos küldeményeket akar feladni, s volt, hogy egyik postán senki sem tudta, hogy mi az az MPL küldemény, kb. fél óráig szórakoztak, nem volt jó a nyomtató, nem volt kapcsolat, nem tudtak számlát nyomtatni, stb.
Ott is a feladó volt a "különleges", mert megpróbált igénybevenni egy postai szolgáltatást, ami miatt a fél falu elátkozta őt, mert miatta állt addig a sor, mert "különlegeskedett". Ott legalább átvették tőle, de a lakóhelyén nem.
Létezhet az szerinted, hogy a MP részéről mindez szabályos lenne a belső szabályzataik szerint, amit viszont feladó nem láthat, s nem ismerhet meg, mert nem a hivatal dolgozója?
Hiába hivatkozott feladó számlaadási kötelezettségre, számviteli törvényre, a postásokat ez hidegen hagyta.
A helyzet sokkal több, mint kellemetlen, mert a feladó vaterázik, vagyis csak vaterázna...
(bár csak közvetve tartozik ide, de többször előfordult, hogy a vevő kérésére simán kért, s ezért a feladó által úgy feladott küldemény nem érkezett meg a címzetthez, pedig ő feladta.
Simán már nem mer semmit a lakhelyéről küldeni, a "lepapírozottakat" meg egyszerűen megtagadja a posta visszaigazoltan átvenni.
Ez az egész már sokkal több, mint kellemetlen.
Ti mit tennétek?
Tisztelettel köszönöm előre is.

T.Kovács-Béla-Sándor!
Én nem állítottam semmit, hogy az Ön környezetében mi a trend. Arról írtam, hogy a feladó lakóhelye környezetében mi a trend.
Ne sugallja, ne írjon olyant, mintha a feladó, vagy én valótlant állítanánk.

Első levelem nem kisregény. Ezt maga is tudja, mégis azt állította.
Egy rövid mondata nem más, mint két rosszindulatú állítás.

Kovács_Béla_Sándor # 2013.11.03. 15:21

Grafománia befigyel...

gerbera317 # 2013.11.03. 18:31

Ez a Korm. rendelet felülírja a Magyar Posta ÁSZF-ét és a belső szabályzatát?” - Fogalmazzunk úgy, hogy azok a Kr. kivonata (a Kr. 2. §-a írja elő, mit kell tartalmaznia az ászf-nek), és nem tartalmazhatnak a jogszabálynak ellentmondó szabályozást.

Az a gond ugyanis, hogy a postások át sem veszik a feladóktól a küldeményeket

A postatörvény 3. §-a leírja, mit kell postai szolgáltatáson érteni, így többek között a postai küldemény felvétele is az. Az 5. § a) pontja szerint a postai szolgáltatás az egyetemes postai szolgáltatónak is feladata, ez pedig a 18. § (1) szerint a Magyar Posta Zrt. Tehát a Magyar Posta mint egyetemes postai szolgáltató semmilyen jogcímen nem tagadhatja meg egy postai küldemény felvételét, ha az a feltételeknek egyébként megfelel. Ezt a törvény 35. §-a külön is deklarálja. Ezzel a szabályozással a posta egyetlen alkalmazottja - ide értve a vezérigazgatót is - nem mehet szembe, csakis hivatalvesztés terhe mellett.

Javaslom, tegyél panaszt, és kérd az eseted kivizsgálását, akár fejeket is követelhetsz. A panaszkezelést a törvény 57. §-a szabályozza.

A törvény:
http://net.jogtar.hu/…jegy_doc.cgi?…

A Kr.:
http://net.jogtar.hu/…jegy_doc.cgi?…

OFF
Tényleg grafománnak tűnsz...
ON

monalisa1 # 2013.11.03. 19:58

A falusi postáskiasasszonyra valószínűleg ráférne némi utóképzés.

tollasposta # 2013.11.03. 21:11

Tisztelt gerbera317!
Köszönjük a linkeket és a tanácsodat is.
A panasz nem lesz egyszerű, mivel szóban már a postás is és telefonban a főnöke is elutasította azt, az írt indokra hivatkozva. Egy mód marad, a legvégső, az, hogy térti/ajánlottan kell másik faluban feladni, amit az ottani posta kapásból sejteni fog, hogy mi van benne, s mindenki erről fog "köpködni" kb. 3 faluban. A panasz kivizsgálását pedig az fogja végezni, aki már telefonban elmondta, hogy nincs helye panasznak. Sok értelme nem lesz, s utána mindenkinek körbe lesz kürtölve, milyen szemetek vagyunk.
Valószínű, hogy mégis meglépi a feladó, mert valamit most már tenni kell, mivel szinte semmit nem tud a postán küldeni.
Nem grafománia ez, hanem most már nagy mérvű felháborodás a részemről.
Évek óta ez megy, évek óta pattanásig feszülten várja a feladó minden egyes küldeményénél, hogy most vajon mi lesz a gond, megkapják, vagy "elkallódik", lekési a címzettjét.
Számtalan sima küldemény soha nem érkezett meg hozzá, amiknek ő volt a címzettje, ezért ő egy gombostűt is csak drága feladással kérhet (és fizethet) magának.
Nem akadtam ki ennyire azon a nem kevés eseten sem, amikor határidős/hivatalos küldemények elszállításáért engem hívott, hogy segítsek, mert megint nem vették fel tőle. Én pedig másik megyéből kellett, hogy visszamenjek, s hogy azokkal még el tudjak autózni a megyeszékhely 19h-ig nyitva tartó központi postájára,s zárás előtt még fölvegyék aznapi dátummal. A megyeszékhely oda-vissza 80 km.
De volt olyan is, hogy nem tudtam időben odaérni a hivatalosan feladandó levélért, s a megyeszékhely postájára érni esély sem lett volna. A levelet ezért Budapestig kellett vinnem, mert csak ott tudtam elérni a Fogarasi úti postát még aznap, éjfél előtt.
Budapest oda-vissza 400 km és ezen esetekben soha nem a feladó sara volt, hogy az utolsó napra maradt a levél feladhatósága.
Ezeket is lenyeltük. Nem tett panaszt.
A legutolsó eseteknél viszont durván a becsületébe gázoltak, név szerint lejáratták, kigúnyolták, hiteltelenné tették és ellehetetlenítették.
Most elszakadt a cérna és valamit lépni kell, mert így egyszerűen nem mehet tovább, mert még őt állították pellengérre, hogy olyant akar követelni a postástól, amit az nem tehet meg, stb.
A postás pedig hivatalos ember, s innentől már nagyon nem babra megy.
Az mindennapos eset, hogy ezek a postások nem adnak pl. illetékbélyeget, mert nem tartanak, mert másnak nem kell, vagy csak egyféle van, de az is előzetes rendelés alapján...
Miközben kaparós sorsjegy 150 féle van náluk.
Ti vélem, el sem tudjátok képzelni, hogy ha pl. egy hivatalos levelet küldenétek, először elő kell rendelni hozzá az ill.bélyeget, majd tuti, hogy nem olyan értékű lesz, amit kértél, s megint vársz, és kérsz és pitizel érte. Majd imádkozol a feladásnál, hogy sikerüljön is visszakapnod az igazoló szelvényt.
Számlát pedig úgy kapnál, hogy felírnák az adataidat, s majd holnap, vagy holnapután megkapnád.
Ezért azt nem is kérsz inkább.
Ha pedig mindezt 5 tőmondatban leírom, van, aki azt írja, hogy ilyen nincs.
Mégegyszer köszönjük a segítségedet.
Majd messzebbről feladjuk a panaszt levélben.
Megvallom, most én azon a határon voltam, hogy ezt nem lehet tovább tűrni, és tudja meg mindenki, hogy mik történhetnek meg falusi hivatalos helyeken, ahol olyan közemberek, akik jóformán írni is alig tudnak, játszák a fejüket, hatalmaskodnak és elveszik a másik ember drága idejét,türelmét és durván belegázolnak az életébe, mert megtehetik, mert ők a fontos emberek.
De nem tehetem, mert utána csontig vájnák és meghurcolnák főleg az illetékest, ezt pedig nem akarom. De valamit tenni kell.

monalisa1 # 2013.11.03. 22:01

Miért nem a futárszolgálatot veszed igénybe?!

wers # 2013.11.04. 11:33

csak annyit ír, hogy kis falu

a miénk nem ilyen, főleg, hogy bevezették a számítógépes rendszert, autómatikusan dobja a számlát a vonalkódos kártyára, és megírja feladóvevényt azonnal.

tollasposta # 2013.11.14. 16:52

Köszönjük a hozzászólásokat.
Már a várakozási időszak telik.

"Miért nem a futárszolgálatot veszed igénybe?!"
A vatera legideálisabb futárszolgálata egyenlő a Magyar Posta MPL "futár"-csomagszolgáltatásával, amit országosan a posta végez, szállít, vagyis valójában a posta a "futár".

ncsillag # 2013.11.14. 19:04

kis postákon ez megy
nálunk a hivatalvezető az egyéni vállalkozóval postai meghatalmazást íratott (az egyéni vállalkozó részére), különben nem adta át a nevére érkező leveleket.

pbpg # 2014.06.04. 06:33

Sziasztok! Történetem a következő! 1 pár studio hangfalat vásárolt tőlem egy Győrben lakó ember. Mivel kb 300 km van közöttünk igy a postára bíztuk a szállítást! Becsomagoltam ahogyan tudtam,szivacsokkal kibéleltem,értéknyilvánítva TÖRÉKENYKÉNT feladva! Hivott a vevő,hogy átvette,de otthon amikor kibontotta akkor elvolt törve a sarka az egyik hangfalnak. Visszavitte a postára ahol felvették a jegyzőkönyvet( bár én úgy tudom,hogy csak átvételkor lehet jegyzőkönyvet felvenni) Megjött a posta részéről a vizsgálati eredmény amiben azt irják,hogy szerintük nem megfelelően volt becsomagolva (légüres tér!!!!van benne) igy az én hibám!!!! (gondolom minden ilyen esetre ezt irja a posta,hogy ne kelljen fizetni) Most a vevő perrel fenyeget engem! 75.000 ft értékű volt a hangfalpár! Kérte,hogy 35.000 ft-t fizessek ki........mondtam,hogy mivel nem én törtem össze hanem a kedves postások egyike igy nem fogok fizetni! Nagyon erős és massziv hangfal volt és csak jó erős földhözvágással lehet kárt tenni benne. Pl amikor a kárfelvétel volt honnan tudjam,hogy esetleg mit vettek ki a dobozból? Szerintetek? Van olyan ügyvéd aki 35.000 ft-ért pereskedni fog? Többe kerül egy ügyvéd....Vagy most mászkálhatok 300 km-ket???Ha igen és bebizonyosodik,hogy nem az én hibám akkor a költségeimet visszaperelem a vevőn az már biztos!

gerbera317 # 2014.06.04. 07:53

Ezt a légüres teret meg lehetne lovagolni, tekintettel arra, hogy az fizikai képtelenség. De ha nem szeretnél ennyire kukacos lenni, akár érdemben is bebizonyíthatod, hogy a posta a hunyó.

pbpg # 2014.06.04. 08:13

Mármint mire célzol,hogy érdenben?

pbpg # 2014.06.04. 08:37

Azt elfelejtettem irni,hogy ez mind 1 hónapja történt és tegnap irta a jogi útra való terelést...Közben átolvastam tüzetesen a postai vizsgálatot ahol már az van irvan,hogy az egyik hangfal sérült a másik működése hibás....1. nem volt hibás egyik se 2. Egy szóval nem mondta,hogy nem működik hisz ki se próbálhatta,hogy működik-e mivel vissza vitte a postára....össze-vissza hazudozik,de nem csak ő hanem a posta is mivel szó nem volt hibás működésről. A Posta honnan tudja,hogy hogyan működik??? Ha tényleg jogi útra megy akkor viszont én jelentem fel a postafőnököt és a kárszakértőt vagy vizsgálót!

Kovács_Béla_Sándor # 2014.06.04. 10:09

Szakértői kérdés lesz ez, amit én nem szeretek, pont mert jogászként kiszámíthatatlan.

Csuklósbusz # 2015.04.28. 20:03

Üdv!

Az mennyire jogszerű hogy a kézbesítők illetve a postahivatalban átvett levelekhez is személyigazolványszámot kérnek és fel is írják a számot?

Kelvin (törölt felhasználó) # 2015.04.28. 20:16

Mi ezzel a bajod? Ráírod az okmányszámod és kész.... Törvény rendelkezik róla.

Kovács_Béla_Sándor # 2015.04.29. 06:23

(Valójában igazoltatnia kellene a kézbesítőnek; és ennek megtörténtét dokumentálja az okmány számának rögzítésével. Jobb szeretnéd, ha bemondásra bárkinek odaadná a leveleidet?)