Magyar Posta


Tamás006 # 2020.01.08. 16:39

Tisztelt Tanácsadó!

2019. december hatodikán visszaküldtem egy csomagot 75 ezer forint értékben az előre megbeszéltek alapján a címzett részére. Mai napig nem ért célba a küldemény, csak ide-oda küldözgetik. A nyomon követés alapján látom ezt. Beszéltem rengeteg ügyintézővel,fogalmuk nem volt, hogy mit mondjanak. Ígérték, hogy utána néznek, vissza hívnak, ez sem történt meg.Teljesen elkeseredett és tanácstalan vagyok
hova forduljak,ki fog rajtam segíteni?
Se csomag, se pénz.
Kérem, mondjanak valamit, ami előbbre visz ebben az ügyben!

Köszönöm!
Tisztelettel
Tamás

alfateam # 2020.01.08. 17:07
Szomorú örökös # 2020.01.09. 05:22

Nekem a december 23-án feladott elsőbbségi levelem épp hogy odaért január 4-ig. A barátom utazott vissza külföldre, egy számára fontos dolog volt a levélben, épp hogy csak megkapta. Igaz december végén írtam egy felháborodó levelet a Magyar Postának, amelyben írták, hogy a problémát jelezni fogják a kézbesítő postának, de mivel nem könyvelt a küldemény, nem tudnak érdemben tenni semmit. Ehhez képest lehet éppen ezért ért oda még az utolsó pillanatban. No comment!

qwerty1987 # 2020.01.27. 20:53

Tisztelt Fórumozók!

Az alábbi tényállással kapcsolatban lennék kíváncsi a véleményükre.

2020.01.23-án délelőtt adtam fel levelet egy budapesti hivatal részére ajánlottan, elsőbbségivel, amelyet még ezen a napon elszállítottak a fővárosba. Miután rettentően fontos lett volna, hogy megérkezzen a levél a mai napig, azaz 27-ig, ezért másnap megnéztem, hogy hogyan áll a kézbesítése a posta weboldalán. A kereső azt jelezte, hogy a küldeményt még ezen a napon felszállították egy budapesti postára, ahol a jelzés szerint postafiókban
volt átvehető. Külön érdekessége a történetnek, hogy a kollégám is ugyanezen napon, ugyanazon időben és helyen, ugyanazon címzett részére adott fel velem levelet a postán.

A mai napon telefonáltam a címzettnek hogy a küldemény megérkezett-e, de nagy meglepetésemre azt a választ kaptam, hogy sajnos nem, viszont a kollégámé igen. Megkérdeztem a postát, hogy ez hogyan lehet, majd a keresőn megnézték és megállapították, hogy a kollégám levelét jó postafiókba kézbesítették, amelyet a címzett átvett, de az enyémet valamiért rossz postafiókba postázták, de azt is átvették.

Kérdésemre természetesen kaptam egy nagy virtuális 'hátnemtommiért oda lett küldve' választ kaptam, majd közölték, hogy majd előkerül.

Sajnos azt tudom, hogy az általános kárfelelősségi szabályok itt nem, csak a postatörvény rendkívül méltányos kárszabályai játszanak, de érdekelne ha már emiatt lecsúsztam egy fontos eseményről, amelyet úgy néz ki pótolni sem lehet, hogy érdemes-e valahova fordulni, van-e valakinek ehhez hasonló tapasztalata. Tényleg ennyi lenne a postai szolgáltató felelőssége?

A dolog pikantériája még annyi, hogy mivel a tényleges átvevőt nem sikerült egyelőre beazonosítani - a tértivevényt sem kaptam még meg - így valaki mégis átvehette azt a küldeményt, amely egyébként számos különleges személyes adat fogalma alá eső adatot, információt is tartalmazott.

Megtisztelő válaszukat, ötleteiket előre is köszönöm!
Üdv

gerbera317 # 2020.01.28. 10:13

Ha hivatal a címzett, akkor miért nem e-papíron adod be hivatali kapun keresztül? Vagy csak packázni akarsz a hivatallal, hogy magánszemélyként erre nem vagy kötelezhető?