Gyorshajtás


Kelvin (törölt felhasználó) # 2014.07.03. 13:55

:)

gerbera317 # 2014.07.03. 14:11

1/1975. KPM-BM együttes rendelet 10. § (10)Az utasítást adó jelzőtáblán és a járművek forgalmára vonatkozó tilalmi jelzőtáblán, a kötelező legkisebb, illetve a megengedett legnagyobb sebességre utaló felirat a sebességet km/órában határozza meg.

Gondoltad volna, hogy erre is van válasz, és még csak nem is olyan eldugott helyen?

pohicop # 2014.07.03. 17:10

Mailmedve!

Ha adott egy 80 km/h-s sebesség korlátozás akkor a gépet kezelő személy mérhet akár 10% ráhagyással (88) + 3-at tévedhet a gép ezt mindig jóváírják még ha (+-)-ról van is szó, tehát 91-től. Ez szabálysértés lesz. Megállítanak és figyelmeztetnek, megbírságolnak vagy szabálysértési feljelentéssel élhetnek ellened, szituáció függő. Közig érték ezen esetben 80+15+3 azaz 98 km/h felett kezdődik vagyis 99-nél, ez van a gépen beállítva automata indításra. Ezt túllépve indul el a felvétel és kerül rögzítésre a sebesség túllépés. Aki 40-el megy 80-as táblánál azt ugyan minek vennénk fel? Ezen automata sebesség indításon kívül, ha akarja a kezelő akkor szabálysértési értékre is elindíthatja a felvételt manuálisan egy gomb megnyomásával, ekkor jöhet létre mondjuk egy 96 km/h sebességet tartalmazó képsorozat.

Nagyjából ennyi.

pohicop # 2014.07.04. 09:45

Nem éppen kedves a kérdés hangneme, de őszintén válaszolok neked.

Hozzá teszem kényszerből trafizok, egyébként motoros rendőr vagyok. De most az útdíj ellenőrzése és az, hogy napi 14 órát menjen a gép a "fontos". Nekünk is vannak "főnökeink" sőt több mint bármely munkavállalónak szerintem.

Ülsz a gép mögött, végzed a dolgod. Sebességet kell mérned. Ezért kapod a fizetésed ilyenkor. Eredményt várnak el tőled. Szerintem ez minden munkahelyen így van. Nem csak bemegy az ember és lógatja a lábát. Mert ha ezt teszi és rajta kapják, hát jól seggbe rúgják és mehet más munkát keresni vagy az utcára munkanélkülinek.

Szerintem értelmes emberek ezt felfogják, ha belegondolnak.

Az értelmetlen emberek nem szeretnek, gyűlölnek minket.

Én nem érzek semmit a szembe jövő "autók" iránt. Ami lassan jön az lassan jön, amelyik gyorsan, azt a gép automatikusan felveszi. Beírom a naplóba és ennyi. Nem érzek "bizsergést" ahogy fogalmaztál. Bár kicsit olyan mint egy vidójáték....ezt nem tagadom.

Mi Nógrád megyében lámpás autóból mérünk, nem mérünk korlátozó táblára (kivéve egy két balesetileg frekventált helyet), tehát a kint felejtett 30-as tábla nem játszik. Általában lakott területen belül normál 50-es korlátozás esetén 69-től mérünk. Ez elég nagy ráhagyás, aki be akarja tartani az 50-est és akár csak kicsit elmélázik és 60-al megy jóformán még ő is "megússza". Van amikor van fogó ember ilyenkor 60 vagy 63-tól mérünk, de ezen esetben meg vannak állítva az autósok. Minimum bírság az általános 5000 Ft, ez korrekt szerintem.

Mit mondhatnék még? Vannak előnyei ennek a munkának is és vannak hátrányai is, de ez mindenhol megtalálható. Azért én úgy gondolom ha 70-et mutat az óra az lakott területen nem megengedett, ha tetszik ha nem. Vannak a közlekedésnek szabályai. Kéretik őket betartani. Aki nem tartja be az számoljon azzal, hogy bizony néha megbüntetik. Gondolom 1000 esetből 1x beleszalad a trafiba. Ezt illik vállalni, nyelni egy nagyot és tovább menni. Senkit nem kényszerítenek sebesség túllépésre. 96 óta vezetek, de soha nem szaladtam bele a trafiba, nem nem csoda ez, időben indulok. Lassan megyek, az autó is kevesebbet fogyaszt mint ha nyomnám neki. Mindenki maga dönti el, gyorsan hajt vagy nem.

Lehet utálni, lehet köpködni, de nem a sebességmérő a hibás, hanem a gyorsan hajtó vezető.

Sajnos ez egy olyan rendszer ami nem tesz különbséget. Ha beleszalad a mentő a rendőr a tűzoltó nekik is fizetni kell, ha nem ment a megkülönböztető fény és hangjelzésük. Szomorú, de betöréshez siető nyomozó kollégáknak is kiszabták a büntetést, akik egyébként elfogták a betörőket.

Ez most egy ilyen világ...... lassan járj tovább érsz....

Mailmedve # 2014.07.04. 12:06

Kedves gerbera317,

2014.07.03. 15:20 válaszod, érthető és logikus volt, és csak egy kicsit személyeskedő, amit külön köszönök.

Bár jelezted, hogy ebben a témában nem folytatsz további vitát, de hátha mégis vagy esetleg más tudja a konkrét jogszabályokat ami alapján a települési napló tartalma "erősebb" mint a dokumentum, illetve, hogy ha a dokumentumot (jelen esetben a fényképet) annak alaki hibája miatt figyelmen kívül kell hagyni vajon a települési napló önmagában elegendő e a szabálysértés tényének megállapításához.

Szerintem nem, mert akkor nem is kellene a fénykép!

Csak, hogy egy kicsit mentegessem magam, egy "kint felejtett" építkezés utáni tábla volt, természetesen akkor is be kelet volna tartani a szabályokat, de ha ők megszeghetik azzal, hogy az indokoltság megszűntével nem szedik vissza és ezzel a lehetőséggel élve sebességet ellenőriznek akkor én is mindent megtehetek, hogy a fizetésem harmadát ne adjam focipálya építésre, ja igen mert még a focit is utálom, hát én ilyen vagyok.

De tényleg csak a jogi része érdekel nem a nyavalygás.

A törvény nem az erkölcs, hanem a mindenkori hatalom erőszaka a társadalom felett, hogy ha ez a többség akaratával egyezik akkor azt boldog demokráciának hívjuk, ha nem ... én ezen játékszabályokon belül "játszanék".

gerbera317 # 2014.07.04. 13:30

a települési napló tartalma "erősebb" mint a dokumentum

Ez nem EKB (erősebb kutya b@rátkozik) elvén működik, hanem az egyszerű tényállás meglétén alapul Ez pedig az, hogy ott csak 80-nal szabad hajtani, te pedig 99 fölött mentél. Ez egy olyan ténypárosítás, amit nem tudsz megdönteni.

A fotó, és rajta a jármű sebessége: rögzített bizonyíték. A kitelepülésre vonatkozó adat pedig jegyzőkönyvben rögzített tényadat. A fotón látható limit is jegyzőkönyvi adat. A közigazgatási, a bírósági, de a végrehajtási eljárásban (Ket., Pp., Vht.) is megvan arra a lehetőség, hogy a jegyzőkönyvben, határozatban ejtett elírást, számítási hibát stb. kijavítsa az eljáró hatóság. A kijavításra okot adó körülményt nem kell külön bizonyítani: "kijavítom, mert utólag észleltem, hogy a jegyzőkönyvön az időpont hibás - az eljrásá nem 17 óra 08 perckor kezdődött, hanem 15 óra 08 perckor." Punktum. Aki ezzel nem ért egyet, annak kell bizonyítania, hogy az eljárás igenis 17.08-kor kezdődött. Te vajon tudod bizonyítani, hogy a tárgyalt útszakaszon más volt a sebességkorlátozás, mint amiről a marasztaló határozat szól? Nem valószínű, igaz? Arról nem is beszélve, hogy ténylegesen helyes adatot egy másik jegyzőkönyv (a települési napló) helyesen rögzítette.

Még mindig fennáll a lehetősége, hogy fellebbezel, és megpróbálsz a hatóságnál az EKB elvére hivatkozni. Te dolgod.

pohicop # 2014.07.04. 15:01

Minden tábla kihelyezéséről van úgy tudom a közútnak tudomása és jegyzőkönyvezve is van. Nem tudom ez számít e, csak gondoltam közlöm. Kátyús balesetnél volt már probléma ami miatt kellett keresni, hogy mikor került ki oda a tábla, és hát meg tudták mondani...

pohicop # 2014.07.04. 15:06

Rasmanov!

Bocsánat, ezt hittem ércelődsz az elején a mondanivalódnak. Örülök, hogy csak vicceltél :)

Amikor én felszereltem beindult egy olyan folyamat, ami során "értelmesebb" emberek kerültek bele a gépezetbe. Érettségi minimum, erős szűrés.

Ennek már jó pár éve vége. Újra hanyatlunk. Eltörölték a 25 utáni nyugdíjat, már nem is olyan vonzó a pálya. Fizetés kezdőknek 100.000, ez sem túl vonzó. Terhelés egyre nagyobb, jogbiztonság kicsi, kirúgási veszély nagy.

Egy szó mint száz egyre kevesebben vagyunk, egyre több tapasztalt kolléga szerel le és megy külföldre vagy bárhová máshová dolgozni, ahol kevesebb a felelősség és több a pénz a nyugalom.

Megszűnt az érettségi követelmény, jöhet boldog boldogtalan, a szűrés gyenge, mert hát a kevésből nem nagyon van mit szűrni.....stb. A többit képzeld el, biztos menni fog, hová lukadunk ki megint...

pohicop # 2014.07.04. 15:45

Mailmedve!

Te ha jól gondolom úgy kerültél megmérésre olvasatom szerint, hogy a gép közig értékre volt beállítva automatán és manuális indítással lettél megmérve közig érték alatt tehát szabs értékre.

Ilyenkor megállítanak és intézkednek.

Vagy

Nem állítanak meg és kiküldik az adatkérő lapot, hogy mond meg ki vezetett, hiszen szabs eljárásról beszélünk.
Erre válaszolnod kell mindenképp mint a jármű üzembentartója. Na most itt vannak törvényi lehetőségek bizonyos esetekben.... közeli hozzátartozó esetén...

gerbera317 # 2014.07.04. 16:17

Na most itt vannak törvényi lehetőségek bizonyos esetekben.... közeli hozzátartozó esetén...

Csakhogy a gyorshajtás éppen nem tartozik a "bizonyos esetek" közé. Az objektív felelősség lényege, hogy valaki mindenképpen felelősségre vonható. Vagy az üzemben tartó, vagy az, akit felnyom. Ha az üzemben tartó nem nyomja fel a hozzátartozóját, akkor továbbra is ő maga fizet.

Az objektív felelősség a Kkt. 20. § (2) k) pontja szerint a megengedett legnagyobb sebességre („gyorshajtás”), a biztonsági öv használatára, a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire, a járművezető szervezetében a szeszes ital fogyasztásából származó alkohol tilalmára („ittas vezetés”) a vasúti átjárón való áthaladásra, a behajtási tilalomra, a korlátozott övezetre (zóna), a kötelező haladási irányra, az autópálya leálló sávjának igénybevételére vonatkozó rendelkezések megszegőire terjed ki. Itt egyszerűen nincs kibúvó.

McGyweR # 2014.07.31. 19:58

Sziasztok.

Kaptam egy gyorshajtási papírt, kb egy éve. Még mindig nem fizettem be, mert nem érzem jogosnak. Az első képen 109-et mutat a traffi, mellettem egy X5-ös BMW ami elhúzott mellettem de a kép szerint rám fókuszált. a 2. képen már csak 57-et mutat alig 3 másodperc elteltével. A 3. képen pedig 45-t mutat. Ha 65-75 között küldték volna a csekket, szó nélkül befizetem, mivel annyival sajnos mentem.
A kérdés. Lehetséges, hogy a BMW sebességét vetítették ki rám? Tudom, hogy nem mentem 109-el.

Köszi a választ!
McGyweR

Véleményem # 2014.08.04. 11:26

egy évvel ezelőtt kellett volna ezen elmélkedni, most már olyan mindegy.

bocii # 2014.08.10. 13:11

Legyen kedves mondja meg valaki, hogy mi a helyzet akkor, ha tegyük fel kijön egy közigbírságos csekk és nem üzembentartó követte el, így fizetni sem akar, viszont tudja ki volt, aki vállalja is! Ez esetben mi fog történni az illetővel? Ő már kérhet közmunkát, elzárást rá? Örülnék valami paragrafus számnak is alátámasztásul. (Ne kárörvendj nem történt meg az eset, csak érdeklődöm a jövőre nézve.)

bocii # 2014.08.10. 13:15

Sőt kérhetnék még arra is paragrafus számot, ahol le vannak írva a sebességmérés módjának, követelményeinek, alkalmazásának dolgai? Magamtól nem találok semmi ilyesmit. Köszönöm!

Kelvin (törölt felhasználó) # 2014.08.10. 13:52

ha gyorshajtás miatt megy a közig. bírság, akkor abban az esetben nem lehet közmunkában ledolgozni.
ha az illető vállalja, akkor ugyanaz fog vele történni, mint ami veled történne.

bocii # 2014.08.10. 14:45

Azaz?
Nekem nincs autóm, nincs házam, nincs semmim.
Paragrafus száma?

ius latratus # 2014.08.10. 14:47

Nem mindegy?

Kelvin (törölt felhasználó) # 2014.08.10. 15:05

ha le is írnám a szakasz számokat, mit fogsz belőle érteni a fiktív problémáddal?
akkor tessék:

  • Ket. 28/A (1), 71. § (1), 72. § (1), 78. § (1), 98. § (1), 99. §, 102.§
  • 1988. évi I. tv. 21-21/A, 48. § (5)
  • 410/2007. (XII.29.) Korm. rendelet 1.§, 2. §, 10. §, I. melléklet
  • Kresz 26. § (1) bekezdés a) pont
  • Itv. 29. §
  • 410/2007. (XII.29) Korm. rendelet 9. § (2) bekezdés a) pont
  • 194/2005. (IX.22.) Korm. rendelet 5. §, 8. §

ha kiszabnák veled szemben a büntetést, akkor ezek a jogszabályhelyek lennének megjelölve :)

istvan.marton # 2014.08.13. 11:43

Üdvözlök mindenkit!

Kaptam egy csekket Szombathelyről és megnézve a fotókat a következőt tapasztaltam; 3 képet töltöttek fel a képekből az elsőn ahol 50 helyett 69 a sebesség sem a rendszámot sem a színt nem lehet felismerni (típust is alig) a második képen a rendszám abszolút olvashatatlan talán a típus és a szín felismerhető (sebesség 59 kmh) a harmadik képen ahol a rendszám olvasható 44 kmh a sebesség lakott területen. Ez elég bizonyíték a gyorshajtásra?.
befizessem/nefizessem?
köszönöm a segítséget.

Véleményem # 2014.08.13. 21:51

Olvasson vissza! szinte minden második kérdező ezzel jön ide a fórumra és a válasz ugyan az.
röviden: fizetni kell!

pohicop # 2014.08.14. 05:53

gerbera317!

Igazad van, közig esetén. De 50-es korlátozásnál csak 69-től áll meg a közig eljárás. Alatta szabálysértés valósul meg 60-68 között és ott igen is maradt a régi rendszer ;)

kutyafile # 2014.09.01. 13:12

Sziasztok!Eloztem ma , sokkal kesobb lattam meg hogy a szembe jovo auto trafi.Addigra mar persze regen visszasoroltam. Nem allitottak meg. Ilyenkor most adnak bunteto pontot ha tul sokkal mentem vagy csak a csekket kell befizetni majd? 3-4 eve jartam igy. Akkor csak a 30 000 csekket kuldtek. Ismeros koromben mostanaban nem kapott senki. Tudja valaki? Koszonom.

Véleményem # 2014.09.01. 13:22

kutyafilé

  1. Az sem biztos, hogy bemértek.
  2. Ha mégis, akkor jár büntetőpont.
  3. Nem derül ki mennyivel mentél, az sem mi volt az útszakaszon a korlátozás.
  4. Ha egyáltalán bemértek akkor mégis mennyivel... ettől függ az összeg.
  5. Amíg a határozat nem érkezik meg, addig semmi konkrétum nincs, szinte az egészről beszélni sincs értelme.

Hozzá nem értésed látszik, de ha érdekel a téma akkor olvass vissza ebben a topicban amennyit csak akarsz. Ha a pont érdekel vagy a bírság összege, akkor google-ban lehet találni kalkulátorokat.

kutyafile # 2014.09.01. 13:48

Vélemény....

Köszi.
Persze nem vagyok járatos:-).
90 helyett max 115-120 korul. De akkor meg tuti messze voltak, 700-10000 meter. De lehet tobb.Aztan visszasoroltam, egy teherauto moge. Nem tudom milyen messzirol csinal rendszamos kepet. De amikor 100-200 meterre volt mar nem mentem gyorsan. Nem is szoktam egyebkent , csak 70-el cammogtak elottem, es kieloztem most....

wers # 2014.09.01. 14:31

Véleményem, kutyafile! Ha nem állították meg, akkor nem tudják, ki vezetett, így nincs büntipont. Drága párom gyakorlott gyorshajtó (főként az én kocsimmal). Ilyenkor első kőrben küldenek egy levelet , hogy megállapítsák, ki vezetett. Mivel szelektív a memóriám, arra emlékszem, hogy nem én, de arra nem, hogy ki. Január-február körül volt utoljára ilyen esetünk, azóta változott-e azt nem tudom.