Gépjárművel okozott baleset, kártérítés


Kovács_Béla_Sándor # 2024.01.26. 06:55

ha már a bizositó regress igényét is megkaptad

Nem azt kapta. Tájékoztatást kapott, hogy ennyit fizettek helyette a felelősségbiztosítása alapján. Úgy, hogy ő nem ismerte el a kár összegét - de erről meg se kérdezték. (Ilyen akkor szokott történni, ha a "károsultnak" van jó ismerőse a biztosítónál.)

Szomorú örökös # 2024.01.26. 05:53

drbjozsef

ugyan kívül a lemezen nincs nyom mert az rugalmas volt,
de belül a merevítés vagy mi a tököm megsérült.
Hiszi a piszi, de ez van, benyeltem, nem tehettem mást.

A lökhárító pont úgy van kialakítva, hogy az ilyen ütközéseket elnyelje.
Attól, hogy te kívülről nem látsz semmit, attól még alatta a tartó szerkezet simán megnyomódhatott.
Pontosan tudom, én is voltam már ilyen helyzetben és fizettem.

drbjozsef # 2024.01.26. 05:37

Clawdeen,

Nemrégiben ráfutottam gyökettő sebességgel az előttem befékezőre egy piros lámpánál (őelőtte egy tanulóvezető bénázott), mindegy, én voltam a hunyó mint hátsó autó, külsérelmi nyom alig volt, én a hátsó rendszámtábláját érintettem, sajnos egy közepesen idős merci volt a másik. Emiatt végül a kötelezőm 260ezer forintot fizetett ki neki, merthogy ugyan kívül a lemezen nincs nyom mert az rugalmas volt, de belül a merevítés vagy mi a tököm megsérült. Hiszi a piszi, de ez van, benyeltem, nem tehettem mást.
Szóval lehet ott elvileg olyan baj is, ami kívülről alig, vagy nem is látszik.

Majordomus # 2024.01.25. 21:58

A károsultat célszerű megkeresni.

Bár,.... ha már a bizositó regress igényét is megkaptad akkor már nem úszod meg a fizetést.

Kovács_Béla_Sándor # 2024.01.25. 19:20

A rendőrség ebben nem tud segíteni. Lehet, hogy más se; de a rendőrség biztosan nem.

Clawdeen # 2024.01.25. 19:08

Segitségeteket szeretném kérni. A lányom a kocsimmal állitólag kárt okozott egy régebbi Opelban, mert kicsit tolatnia kellett, hogy a busz ne okozzon kárt a kocsimban. A mögötte levö kocsinak csak a rendszámtáblán okozott egy kis deformációt. A lányom képet és videót is készitett, amin nem látható általa okozott más kár, csak olyan kisebb kár, ami korábban történhetett, és az a felület sehogysem érintkezhetett a kocsim hátuljával. A károsult felvételt nem készitett. Mivel nem volt egyiköjünél sem toll, igy a rendörséget kellett hivni evégett. A rendörök kijöttek, adtak tollat, nem mondták, hogy láttak volna karcolást a karosszérián valahol, mosolyogva kérdezték, hogy csak a toll végett hivta ki a károsult öket, aztán elmentek. Azt hittük, hogy nem lesz belöle semmi.
Kaptunk a biztositótól papirt majdnem 85 ezer forintos karcolásos kárról, és javittatásáról, fényezéséröl. Felhivtam a biztositót, hogy mondják meg nekem, milyen volt az a kár, melyik részén a kocsinak. Bövebb információt nem tudtak vagy akartak adni, csak azt, hogy karcolás volt és fényezés, és mondták, hogy ez az összeg nem is olyan sok ahhoz képest, amit karcolásos balesetekre megállapitanak. A lányom a barátnöjével volt, ö sem látott a rendszámtáblán okozott sérülésen kivül mást.
Érdemes a rendörség segitségét kérni? Mert a biztositóhoz ilyen esettel személyesen nem fogadnak. Ezt kérdeztem. Köszönöm segitségeteket.

Majordomus # 2023.12.10. 21:01

Van több llyen sorompóm az (társasházak)udvarokon. A fotocella(k) 2 irányu érzékelésre van beállitva.
.
A korrigálásod miatt zárt le.

Szerintem is jobban jársz anyagilag ha fizetsz mintha javittatod az autódat.

drbjozsef # 2023.12.10. 14:30

avaskema567,

A sorompónak az a feladata, hogy az illetéktelen behajtást (esetleg kihajtást) megakadályozza.

Szerintem van ott érzékelő, amelyik ellenőrzi, hogy ne csukódjon le a sorompó, amíg van alatta autó. De értelemszerűen ez CSAK az első autóra vonatkozik. Ha az érzékelő azt érzékeli, hogy ez az autó áthaladt, akkor lecsukódik, hogy megakadályozza a következő áthaladását. Szerintem akkor is, ha közben az a következő autó alámenne. Mert az az ő hibája. Ahogy az is, ha valaki visszatolat a sorompó alá.

Nem lenne értelme a sorompónak és az érzékelőnek, ha nem így működne. (ami persze konkrét fizikailag így sem akadályozza meg a behajtást, aki akarja átrongyolhat rajta, ez nem az NDK-NSZK határ négytonnás sorompóval. De akkor is.)

Én kifizetném a helyedben, és rohadtul örülnék neki, hogy legalább olyanra csinálták, hogy az autódban nem tett kárt - valszeg az kerülne sokkal többe...

avaskema567 # 2023.12.10. 13:43

Tanácsotokat szeretném kérni. Behajtottam egy pláza garázsába, a sorompó elött a jegykiadó automatából kaptam egy jegyet, a sorompó karja felemelkedett, én átmentem alatta, de a garázs kiépítése elég szűkös így kicsit vissza kellett tolatnom mert észrevettem hogy nem fogom tudni bevenni a kanyart. Miután visszatolattam a sorompó karja rácsukódott a kocsim hátuljára. A kocsinak nem lett semmi baja, de a sorompó alumínium karja elgörbült. A garázs tőlem követeli a sorompó javítási költségét. Ez kinek a hibája ? Az enyém hogy aláálltam a sorompónak, vagy a garázs hibája hogy nincs érzékelő beépítve a sorompóba hogy ne csukódjon le ha alatta van egy autó ?

Majordomus # 2023.10.06. 19:46

Valószinűleg a vétkes biztositása nem nyújt fedezetet a teljes kárra.

rainbow # 2023.10.06. 12:03

A segítségeteket kérem, hogy egy 6 éves VW Jetta esetében amennyiben a károkozó elismerte felelősségét, miért riogatnak azzal, hogy a felhasznált alkatrész 50%-át nekem kell megtéríteni.

Majordomus # 2023.06.17. 19:31

Ez van bár meg tudom érteni. A családból is jártak old timer találkozókra.....

Nagy szenvedély....

Szomorú örökös # 2023.06.17. 19:05

Villam

Én ezt az autót másfél évig kerestem, mert olyan a felszereltsége. Mivel egy gyári Gt tdi, benne van a Recaro belső, bőr szervo kormány, 4 elektromos ablak, digit klíma, tempomat, a műszerfal nagy computeres (írja az alagút fogyasztást, altag sebességet, olaj hőfokot,..), 4 elektromos ablak, tarcsafékes a hátsó híd, és még sok külső apróság, ami csak a gt re jellemző.

Nos, a szakértő nem fogja ilyen sokáig keresni az Eurotax rendszerben, jóval hamarabb megtalálja.
Amit az mutat, az lesz a hivatalos ára az autónak, tök mindegy, hogy te mennyit gondolsz róla.
28 éves és baromi sok kilométer van benne. Őket kb. ez fogja érdekelni, a személyes kötődés már nem.

drbjozsef # 2023.06.17. 17:36

Hát ez sajnos ilyen.
Hiába volt fullextra 28 évvel ezelőtt, a legújabb tekknikával,, ez most már csak egy 28 éves autó, akármennyit is ér neked személyesen. Ami pénzt az ember egy ilyennek a pimpelésére költi, az egy feneketlen kútba megy, nem az értékét fogja emelni. Mert az akkor is csak egy 28 éves autó.

A szakrétő is az Eurotaxból fog kiindulni, az biztos. Ha ez nem egy minden ízében eredeti alkatrészekből épített veterán jellegű autó, úgy a piaci értéke nem lesz túl magas. Még ha nem is találsz már másik ilyet ennyiért.

Villam # 2023.06.17. 10:59

Passat b4 1.9 GT TDI, 1995 10.havi

Majordomus # 2023.06.16. 19:47

Igy van s azt veszi figyelembe a te általad becsatolt véleményt "a bíróság a felek előadásaként értékeli"

Milyen tipus a kocsi és hány éves?

drbjozsef # 2023.06.16. 09:28

Villam,

Érdeklődni szeretnék, hogy hol tudok kérni szakértői felértékelést?
Bárhol. De azzal a perben nem mész semmire, a biztosító úgysem fogja elfogadni tőled. A perben a bíró rendel ki igazságügyi szakértőt.

drbjozsef # 2023.06.16. 09:25

Villam,

A perben az igazságügyi szakértő díja több lesz, mint az autód értéke. Biztos akarsz pereskedni a biztosítóval?
Ha csak a felét neked kell fizetned (mert mondjuk nem nyersz 100%-ban, mert a bíró azt mondja, hogy igazad van, többet ér 150ezerrel az autód, de nem 300-zal), akkor már el is ment a nyereséged, és pont ugyanott vagy.

Szomorú örökös # 2023.06.16. 06:32

Villam

A gazdasági totálkár azt jelenti, hogy nem lehet gazdaságos áron már megjavítani.
Ha te mégis szeretnéd megjavíttatni, akkor zsebbe kell nyúlnod, ne a biztosítón követeld.
De ha jól látom, egy igen-igen öreg autóról van szó, amiért kevesled a felajánlott pénzt.

Villam # 2023.06.16. 06:28

Megértem, hogy mindenki annyi pénzt kér az autójáért, amennyit akar, és a sajátját emeli piedesztára, mert az a legjobb...
Én ezt az autót másfél évig kerestem, mert olyan a felszereltsége.
Mivel egy gyári Gt tdi, benne van a Recaro belső, bőr szervo kormány, 4 elektromos ablak, digit klíma, tempomat, a műszerfal nagy computeres (írja az alagút fogyasztást, altag sebességet, olaj hőfokot,..), 4 elektromos ablak, tarcsafékes a hátsó híd, és még sok külső apróság, ami csak a gt re jellemző.
A legegyszerűbb rozsdakupac jelenleg 350 000 Ft, ezért nem értem hogy lehet ekkora különbség az eurotaxal ellentétben.
Vagyis értem, mert a használt autó piac kicsit felértékelte a kocsikat, de ezt a rendszernek is követnie kellene...
Mivel nekem hiába fizeti ki a biztosító az autóm ő szerintük 231 000 Ft os értékét.
Nem tudok másikat vásárolni, főleg ilyet nem.
Arról ne is beszéljünk, hogy fel van újjítva a futómű, az összes fék, új, vezérlés, januárban új kuplungot kapott, ezek csak a nagyobb dolgok.
A biztosító ajánlata 115 000 Ft volt, amit egy válasz e-mailben visszautasítottam, mert szerintem ez nagyon kevés, erre 2 napra kiutalták..
Mivel autó gazdasági totálkáros lett, ezért feltették roncsplázára, ahol kaptam egy 78 000 Ft is ajánlatot érte.
A 231 000 Ft ból lévő tál ezt a 78 000 et, és utaltak még 36 000 et, szóval kaptam összesen 151 000 Ft ot.
Ami a két lökhárító fényezését, és szerelési költségét sem fedezi...
Érdeklődni szeretnék, hogy hol tudok kérni szakértői felértékelést?

Szomorú örökös # 2023.06.16. 05:43

Villam

a gazdasági totálkárosra törött autómért.........a javítási költség harmadát sem fedezi az ajánlott összeg

A biztosító nyilván nem fogja azt támogatni, hogy a gazdasági totálkáros autódat megjavíttasd és újra használd.
Az általában mindig jóval több költség, mint kivonatni a forgalomból.

Gyorskárként kaptam bizonyos összeget ( bár nem fogadtam el)

Most akkor meg is kaptad az összeget vagy ha valóban nem fogadtad el, akkor gyakorlatilag visszautasítottad?

Tényleg óriási az autó értéke és a kapott összeg közötti differencia

Amikor hatósági felértékelés van, soha nem a hasznaltauto.hu oldalt nézik, hanem köti őket a jogszabály, miszerint az Eurotax besorolás dönti el a gépjármű „hivatalos” árát. Nyilván a szabadpiacon egy autó annyit ér, amennyit kifizetnek érte. Viszont a hatósági értékmegállapítás kicsit másként működik. Kérhetsz szakértői felértékelést, de azt már nem fogod tudni megtámadni, ha ugyanezt hozza ki.

Majordomus # 2023.06.15. 20:04

Bírósághoz fordulhatsz, a tényleges kárt a bíróság által kirendelt szakértő fogja megállapítani.

Villam # 2023.06.15. 19:12

Kedves Fórumozók!

Közlekedési balesetben megsérült az autóm, a biztosító a piaci értékének a felére sem értékelte az autómat, a javítási költség harmadát sem fedezi az ajánlott összeg. Gyorskárként kaptam bizonyos összeget ( bár nem fogadtam el), a maradékot pedig akkor kapnám meg a gazdasági totálkárosra törött autómért, ha a bontóban leadnám és az okmányirodában kivonatnám.

A használtautó piacon hasonló paraméterekkel rendelkező autók közül a legrosszabb állapotban lévő autók eladási ára is jóval magasabb, mint amit nekem ajánlottak, az én autóm pedig egy bőven középkategóriás felszereltséggel rendelkező gépjármű. A felajánlott összeg után ezt jeleztem is nekik írásban, amire azt a választ kaptam hogy az összeg az Eurotax számítógépes program segítségével lett megállapítva.
Van-e még bármilyen jogorvoslati lehetőségem az üggyel kapcsolatban? Tényleg óriási az autó értéke és a kapott összeg közötti differencia...
Köszönöm szépen előre is a választ!

Majordomus # 2023.06.12. 19:42

Ha volt személyi sérűlés akkor nem ússza meg a vétkes.

Nekem mediátorral jött ki 300 ezerből egy "koccanás" bokatöréssel.

Wazuka # 2023.06.12. 11:21

drbjozsef,

nem hajlunk az ő szavára. köszönöm a megerősítést.