Használtautó, Garancia???


ani17 # 2019.01.15. 10:46

Kereskedotol :(

wers # 2019.01.15. 10:50

:) Magyar vagy külföldi? Melyik ország? Akkor gondolom a kereskedő intézte a kivitelhez a rendszámot, papírokat. Őket kell keresni. Meg külföldi eljáró hatóságot, hogy miért most derült ez ki számukra. Melyik ország?

ani17 # 2019.01.15. 12:05

Igen mindent a kereskedo intezett. Ausztria. Akkor az ottani hatosagot kell keresnem?

ani17 # 2019.01.15. 14:01

Nem volt kiviteli rendszámunk. Tréllerrel hoztuk haza az autót. Megvolt minden irat hozzá kis brief, nagy brief a forgalmiba semmi nem volt bejegyezve, hogy hiteles lenne az auto. Ilyenkor mi a teendom? Hova tudok fordulni? Kerlek segitsetek!

ezmostmi? # 2019.01.15. 15:49

Amennyiben tréleren jön,nem kell rendszám,,a kivont forgalmiban "Abgemeldet" bejegyzés van,,,enélkül nem veszünk kinti autót...de még igy is nehéz kiszűrni a hiteles autót,,,osztráknál 3 eredeti papir kell,,,2 sárga-1 nagy fehér,,és a "certificat" sem baj,ha megvan,,

ani17 # 2019.01.15. 15:58

Ezek mind megvannak , megis az automat lefoglaltak. Mit tegyek? Hova forduljak?

wers # 2019.01.15. 16:01

amikor a rendszámot Ausztriában leadták ott a hivatalnak látnia kellett volna. Azonnal és nem 5 hónap múlva. Ilyen akkor szokott, ha osztrák rendszámmal (nem kiviteli) hozzák, és a magyar hatóság küldi vissza, akkor el tudom képzelni. Jó lenne látni, mivel jöttek lefoglalni, mi áll benne.

Akkor az ottani hatosagot kell keresnem?

Én keresném a kereskedőt is és a hivatalt is. Nem biztatlak, lehet sokáig futhatsz a pénzed után.

Szerdzsó74 # 2019.01.18. 10:37

Kedves fórumozók! A kérdésem az lenne hogy van egy 25 éves Opel Astrám 1.4 benzines amit szeretnék eladni.Ilyen idős autóra is egy év garanciát kell vállalni? A hibáit eladáskor természetesen leírom az adásvételi szerződésbe.Mire figyeljek még eladáskor hogy ne érjen meglepetés utána.

drbjozsef # 2019.01.18. 11:07

Szerdzsó,

Magánszemély eladó esetén a Polgári Törvénykönyv megengedi az attól való eltérést, tehát Te a szavatosságot teljes körűen kizárhatod a szerződésben. Ha így is találsz vevőt, és egyértelműen és kifejezetten szerepel a szerződésben, hogy semmiféle garanciát, jótállást és szavatosságot nem vállalsz az autóért.

Ezesetben hibát sem kell beleírni, de érdemes, ha van hibajelenség, azt rögzíthetitek, az a biztos.

Persze, így talán kevesebb lesz az érdeklődő, vagy csak alacsonyabb áron - cserébe előnye is van : azokat a zsiványokat ki tudod szűrni, aki eleve úgy veszi meg, hogy egy hét múlva telefonál mindenféle hibával, és kér vissza 10-50-200ezer forintot, és bírósággal fenyeget.

Ha ezt nem egyértelműsíted a szerződésben, akkor elvileg a vásárláskor fennálló minden hibáért helyt kell állnod - azzal a könnyítéssel, hogy bizonyítani mindent a vevőnek kell, a kellő gondosság esetén felismerhető hibáért nem felelsz, és az autó életkorából és futásteljesítményéből következő állapot miatti hibákért pedig szintén nem. De ez is sok vitára és pereskedésre ad alapot.

Én egy 20+ éves autót tuti csak úgy adnák el, hogy kizárnám a szavatosságot, még ha csak olcsóbban is veszik meg.

Szerdzsó74 # 2019.01.18. 11:39

drbjozsef Nagyon szépen köszönöm a válaszodat sokat segítettél.

sandia # 2019.01.21. 13:31

Kedves Fórumozók!

Kereskedésből (joautok.hu által minősített prémium kereskedő) vásároltam egy használt 12 éves Toyota Avensis-t 127 000 km-rel, tapasztalt Toyota szerelővel átnézetve. Az autó futásteljesítménye az állapota és a bemutatott szervizkönyv alapján reálisnak tűnt. Sajnos kb. 400 km megtétele után az autón motorhiba jelentkezett, melynek javítási költsége kb. 450 ezer Ft-ra rúg (az autó vételára 2,2 millió Ft volt). Szeretném, ha az autót visszavásárolná az eladó, de ettől elzárkózik, ő a javítást preferálja és a költségek 2/3-át vállalná is. Nem zárkózom el ezelől a megoldás elől sem, mivel azonban a motor szétszedése még nem történt meg, ezért a javítási költség csak egy becslés és tartok tőle, hogy egyéb hibák és költségek esetleges felmerülése esetén az eladó többet nem fog ebből vállalni.

Eddigi telefonos egyeztetéseink során a jogi útra terelés lehetősége kapcsán csak annyi volt a válasza, hogy járjam nyugodtan azt az utat, mire végigmegy az ügy, kiüríti a céget (jelenleg 15 autót hirdető 2017-ben alapított Kft) és egy fillért sem fogok látni. Szerintetek ez mennyire reális? Ez tényleg megéri neki vagy ez csak egy üres fenyegetés?

Van-e valamilyen mód arra, hogy biztosítsam magam a később esetlegesen felmerülő költségek viselésétől, vagy esetleg arra, hogy rávegyem az eladót az autó visszavásárlására?

Előre is köszönöm a válaszokat.

bálint

Szomorú örökös # 2019.01.21. 17:14

sandia

mire végigmegy az ügy, kiüríti a céget (jelenleg 15 autót hirdető 2017-ben alapított Kft) és egy fillért sem fogok látni. Szerintetek ez mennyire reális?

Anno én elkövettem azt az öreg hibát, hogy biankó szerződéssel hagytam ott beszámításra a régi kocsimat, amikor elhoztam a kereskedőtől egy másikat. Nos, ő bő egy év múlva tudta csak tovább adni és ő is hibázott. Előbb forgalomba helyezte, majd utána íratta át az új tulajdonos nevére. Ennek akkoriban az volt a hátránya, hogy mivel év elején én voltam még épp a tulajdonos, amikor ismét forgalomba helyezte, én kaptam meg az akkori súlyadó csekket. Hiába reklamáltam, ő váltig állította, hogy küldjem el neki a csekket, be fogja fizetni. Aztán ősszel megint jött az adótartozásról a csekk, mert természetesen cseszett befizetni. No ekkor léptem és az akkori jogi biztosítóm, a D.A.S. kezébe adtam a történetet.

A lényeg, hogy mire nagy nehezen a jogi nyomásra kifizették, már nem azon cég nevében lett befizetve, aki eladta nekem az autót, hanem egy egészen másik kft. volt az, akit a jogász megtalált. Szóval van benne igazság, a kft-k jönnek-mennek, a vásárló meg futhat (a pénze után). :-O

drbjozsef # 2019.01.22. 05:38

Autókereskedéseknél teljesen jellemző, hogy pár hónapot él a cég, aztán megszűnik, és egy cégtábla csere után minden megy tovább ugyanott, ugyanúgy.

Ugyhogy igen, ez esetben ez reális lehetőség.

Csaba9018 # 2019.01.22. 05:45

Szép reggelt mindenkinek!

Egy olyan problèmám lenne, hogy magánszemélytől elhoztam egy autót 1,2 millió forintos áron péntek este,viszont - szòban - abban egyeztünk meg, hogy hétfőn számítógépre rakatom és ha bármilyen hiba van vele visszaviszem és visszaadja a vételárat. Az adásvételi szerződésbe bele írta, hogy "garanciát vállal, hogy nincs rejtett hiba".
Probakőr során észleltük, hogy az autó turbòja csak 2800-as fordulatnál kezd el tölteni, erre azt válaszolta, hogy "így lett megirva a program, hogy kímélje a turbófeltöltőt".
Nos teszterre rakva elég sok hibát kidobott, köztük a turbófeltöltőt is, de nem program írási hiba, hanem alkatrész baj. Állítása szerint a klíma működik, viszont az ékszíj sincs rajta és a helye is rozsdás.
Megírtam neki a vételárból adjon vissza 200.000 forintot - javításra - de nem ment bele. Ezután mondtam, akkor a szóbeli megállapodásra hivatkozva visszavinnèm a kocsit, de azt mondta akkor a rendőrsèggel elviteti. A hibákra azt mondta biztosan én és a tanú barátom rontottunk el valamit, benyultunk a motorhoz.
Mit tehetek ez esetben?

Köszönöm szépen előre is

drbjozsef # 2019.01.22. 08:39

Nem sokat.

Te állítasz, te bizonyítasz.

Előre bíztál benne, hiba volt. "szóbeli" megegyezés? Na, az pont olyan, amit nem tudsz bizonyítani.

Csaba9018 # 2019.01.22. 09:06

Értem!
És úgy sem, ha írásos bizonyíték (Messenger) van arról, hogy fèlrevezetett? Mivel rákérdeztem és azt írta a szoftver lett így irva. A klimára meg azt írta utoljára amikor használta működött, viszont olyan rég óta hiányzik az ékszíj, hogy a szíjtárcsa már be is rozsdázott.

drbjozsef # 2019.01.22. 10:00

Szabad bizonyítás van.

Ha perelni akarsz, hívd fel, és rögzítsd a beszélgetést, az is jó lehet akár. Vagy legalábbis utólagos nyomásgyakorlásra.

Ezzel az esélyeid nőnek egy pernyertességre, de mindez idő és pénz, messze nem 100% kimenetellel. Bár ezekre valszeg kiterjed a szavatossági felelőssége.

Írd össze a hibákat és az igényeket, küldd el neki tértivevényes levélben, adj 30 napot a kifizetésre, ha nem teszi, akkor polgári per kilátásba helyezésével.

Aztán meglátod mi lesz a válasza. Akkor eldöntheted perelsz-e.

drbjozsef # 2019.01.22. 12:19

Határeset.

Ha én nem értek az autókhoz, azt, hogy lyukasra van rozsdásodva az alja, talán észreveszem - ez még talán a kellő gondosságban benne van.

Ha az eladó azt mondja, működik a klíma, akkor nem állok neki ékszíjakat meg csonkokat keresni, hiszen nem tudom mi működteti. Mondjuk, bekapcsolni lehetett volna, és kipróbálni, tényleg működik-e...

Anti1987 # 2019.02.24. 09:16

Tisztelt Fórumozók!
Vásároltam egy új autót kereskedésben. A régi autómat ugyanott el is adtam. Az autót a kereskedő átnézte és megvette. Az autó hátulján van egy pici festék hiba. Nem vette észre én pedig nem
Is szóltam róla nem tartottam fontosnak. Kérdésem az lenne h későbbiekben a kereskedő követelheti e rajtam a javítást mikor a hibát észreveszi vagy pedig nem.
A válaszokat előre is köszönöm.

drbjozsef # 2019.02.24. 10:32

Anti,

Ha a festékhiba olyan jellegű, ami simán szemmel is látható, akkor kellő gondosság esetén észre kellett volna vennie, tehát nem követelheti a javítását - ez az ő baja.

Anti1987 # 2019.02.24. 10:36

Nagyon szépen köszönöm a gyors választ.
További szép napot

bela67 # 2019.03.10. 20:17

2018. decemberben vásároltam bejegyzett kereskedőtől egy autót,2019. januárban problémák merültek fel a motorral kapcsolatban, javítási költség 400 000Ft. Követelhetem-e? A javítási költséget az eladótól, vagy be kell nyelnem?

pg2019 # 2019.03.10. 21:39

Tisztelt Fórumtársak!
Következőkben kérném a javaslatokat:
Idén február végén használt autó kereskedésben vásárolt gépjármű használata óta eltelt időszak (2,5 hét) alatt, közel megtett 1000km után motorhibák sora lépett fel. Első körben lambda szonda csere megtörtént. Erről a hibáról a kereskedőt e-mailben kiértesítettük, a visszajelzés alapján ezt a kárunkat megtéríti (bár még az utalás nem érkezett meg). Azt gondoltuk, hogy ezzel a hiba megoldódik, de pár nap után az autóból kékes-szürkés füst távozott. Ezt követően az autószerelő javaslatára a gyertyákat kicseréltük, azonban a füstölés nem múlt el. Alaposabb vizsgálatokat követően kiderült, hogy az autó turbója azonnali javítást, cserét igényel.
Kérdésem a következő lenne: ilyen távlatban az átadás-átvétel után a kereskedő az ilyen hibákért mennyiben felel (mivel fennáll a gyanú, hogy a turbó csere nem feltétlenül oldja meg a problémát, azaz motorkopás is fennállhat)? A vásárlás napján ún. kiterjesztett garanciát vásároltam, ami elméletileg fedezné az ilyen jellegű károk megfizetését. Nyilvánvaló, hogy a megkötött biztosítás felhasználható költségkeretét nem szeretném az első hónapban felhasználni, így a várható javítási költségek összegét a kereskedő felé szeretném érvényesíteni.Mi lenne a helyes folyamat?

Kereskedőnek jelezni
a kereskedőnek és a biztosítónak is jelezni
csak a biztosítónak jelezni
(mivel a biztosítót nem ismerem, nem szeretném, hogy valamilyen kifogással elutasítsák a kárigényemet)
Az eddig ráfordított költség már elérte a 70 000Ft-ot, turbó csere kb 400 000Ft körül várható. Amennyiben fennáll a motorkopás, ez a költség drasztikus mértékű is lehet.
Köszönettel várnám az észrevételeket, javaslatokat, a helyesnek gondolt lépések tekintetében.

Ng19 # 2019.04.09. 16:33

Tiszetelt Fórumtársak! 2019.02 hóban vettem egy gépjárművet , ami magyarországi vezetett szervízkönyvvel lett a tulajdonom. A vásárlás előtt elmentünk a szervízbe, ahol a gépkocsi előéletére utaló bejegyzések voltak, valóban az autó számlákkal bizonyíthatóan ott jár,a vásárlás előtt elvégeztettem egy átvizsgálást, egy hibát írtak fel , a többi rendben. A gépjárművet megvettem. Pár apró hiba azonban előjött: nem működött a klíma, az első fényszórómosó.Ezeket megjavíttattam azonban pár napja jelezte az autó, hogy kevés az olaj. Öntöttem bele, nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, azonban másnap reggel az autó alatt hatalmas olajfolt volt, a motortér és a kocsi alja tiszta olaj. Elvittem a szervízbe , ahol megállapítptták, hogy az autó valószínű hengerfejes lett és a javítási számla igen magas lesz. A autóval kb.2-3000 km-t tettem meg a vásárlás óta. az eladó magánszemély volt, valamilyen szavatossági igénnyel fordulhatok hozzá?
A választ előre is köszönöm.

drbjozsef # 2019.04.09. 17:39

Ng19,

Bármivel fordulhatsz hozzá.
Elsősorban kérheted, hogy javítsa meg az autót, vagy megjavíttathatod, és kérheted a javítási költséget.

Ha elutasítja az igényedet, neked kell pert indítanod.

Mivel magánszemély az eladó, ezért neked kell bizonyítanod, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt. Ha megjavíttatod, akkor ez gyakorlatilag lehetetlen.

Én azt mondanám, hogy a hiba bajosan állhatott fenn a vásárláskor, mert több mint 2000 km-t tudtál vele menni, több mint 2 hónp használattal, amíg nem kért olajat. Egy hengerfejes autóval ez kizárt.

Ez tipikusan az így járt esete sajnos. A használtautó kockázat, neked most nem jött be, az eladó szerencsésen adta el a nagyhiba megjelenése előtt.

Persze egy próbát megér egy levél, hátha bármire is rá tudod dumálni, de perelni én a magam részéről nem perelnék azt hiszem.