Igen, a P rendszámot leginkább erre találták ki. Minden valamire való kereskedőnek van. Ha nincs, ott gyanús valami. Vagy nem autókereskedő a cégjegyzék szerint, vagy nincs pénze a nem épp óccsó biztosításra, vagy bevonták a nem jogszabályoknak megfelelő használat miatt egy évre.
Annyiban lehet igazad, hogy az én autóm zárt végű pénzügyi lízinges, én csak üzembentartó vagyok, tehát hivatalosan nem az enyém az autó, hanem a lízing cégé. De hogy én Pápáról simán eljöttem vele hazáig érvényes kötelező nélkül, az egészen biztos. Itthon mentem be az akkori biztosítómhoz, hogy kössek rá és a régi autóról, amit a kereskedőnél hagytam, lemondjam a kötelező biztosítást.
„Úgy, hogy még nincs Magyarországon forgalomba helyezve, rendszám nélkül?”
Ki mondta, hogy nem lenne akkorra forgalomba helyezve? Bár itt is lehet, hogy a lízinges kocsi volt a magyarázat, amiért én már üzembehelyezve, magyar rendszámmal hozhattam el a kereskedőtől a német importból származó kocsimat. Addigra már érvényes lízingszerződéssel rendelkeztem a bank felé. A lízingszerződés aláírásának időpontjában még csak egy műszaki vizsga volt rajta érvényes műszaki adatlappal, később kapta csak meg a magyar rendszámot, mikor átírták a bank nevére és engem bejegyeztek, mint üzembentartót. Annyit tudtam csak, hogy ilyenkor gyakorlatilag a legrövidebb úton mehetsz vele haza és utána a biztosítás megkötéséig nem lehet vele közlekedni.
Jelen esetben nyilván más a helyzet, mert az illető saját tulajdonára jegyeznék be az autót. De ő is megveheti a kereskedőtől adásvételi szerződéssel úgy, hogy nem íratja át a nevére. Akkor az átírásra van 15 napja, illetve ő tudja a biztosítást is megkötni az átvétel után. De egy menetpróba mindenképp kellene, erre lenne jó ugyebár a P rendszám, amivel ezek szerint sumákol a kereskedő. Valami stikli lehet azzal a kocsival, nekem ez a gyanúm.
„Ki mondta, hogy nem lenne akkorra forgalomba helyezve?”
Külföldről hozott kocsiról van szó, első magyarországi forgalomba helyezésről. Kevered a belföldi tulajdonos váltással. (ne menjünk bele)
De mindegy is, ha a kereskedő névre szóló forgalmival adja a vevőnek, akkor kell az átíráshoz a kötelező biztosítás.
Abban igazad van, hogy érdekes a P rendszám kérdése, hiszen az neki nem csak a próbaúthoz kell, hanem pl. elvinni a kocsit a hatósági műszaki vizsgára. (nem ajánlott úgy megvenni kocsit, hogy nincs meg a hatósági műszaki vizsga, ez küzdje le a kereskedő, ez nem egy eredetiség vizsgálat)
„Annyit tudtam csak, hogy ilyenkor gyakorlatilag a legrövidebb úton mehetsz vele haza és utána a biztosítás megkötéséig nem lehet vele közlekedni.”
Csak okulásként, mindegy, hogy milyen, mekkora úton közlekedsz és hova, a lényeg, hogy tiéd a kockázat. Valamint a fedezetlenségi díj, ha a birtokba vétel és kötelező biztosítás érvvényessége között különbség van. A birtokba vételnek a szerződésben óra perc megjelölésévek kell szerepelnie.
„Külföldről hozott kocsiról van szó, első magyarországi forgalomba helyezésről. Kevered a belföldi tulajdonos váltással. (ne menjünk bele)”
Amit én leírtam, ott is német importból származó kocsiról volt szó, ergo első magyarországi forgalomba helyezés volt. De mint azt is leírtam, nálam lízingszerződéssel került hozzám az autó, így nyilván ez más helyzet. Egyik nap elhoztam az autót, másik nap pedig meg is lett kötve rá a biztosítás. Az elhozatal és a szerződés aláírása között pedig kb. 2 nap telt el. És ez már több mint egy éve történt tavaly februárban. :-)
„Abban igazad van, hogy érdekes a P rendszám kérdése, hiszen az neki nem csak a próbaúthoz kell, hanem pl. elvinni a kocsit a hatósági műszaki vizsgára. (nem ajánlott úgy megvenni kocsit, hogy nincs meg a hatósági műszaki vizsga, ez küzdje le a kereskedő, ez nem egy eredetiség vizsgálat)”
Nyilván azt akarja elkerülni a kereskedő, hogy akár egyetlen napra is a nevére kerüljön a kereskedésnek az autó, pedig ők úgy tudom, hogy átírást ilyenkor nem fizetnek, csak különbözeti ÁFÁ-t. Bár egy ilyen import autónál lehet ez is másként van náluk. Sumákolás lehet benne, hogy egyből az új tulaj nevére akarják üzembe helyezni.
Akkor még egyszer! Ha a kereskedő magyarországi üzembehelyezést elvégezve árulja az autót, akkor az a cég nevére kerül, és érvényes magyar rendszám - nem a P-s - lesz rajta. Ezt akarja szerintem sumákolással elkerülni és egyből a vevő nevére átírva kiadni a kereskedésből. Az pedig hogy nem engedi átnézteni egy szakszerelővel, az külön gyanús.
Nem így van, ez első forgalomba helyezés, és annak a nevére fog kerülni, aki majd megveszi. Magát a hatósági műszaki vizsgáztatást megcsináltathatják, de az még nem forgalomba helyezés, egy műszaki adatlapot kap a kocsi. Után lehet forgalomba helyeztetni akkor kap rendszámot és forgalmi engedélyt, de ahhoz kell a biztosítás. Rendszám nélkül viszont nem közlekedhet vele senki.
„egy műszaki adatlapot kap a kocsi. Után lehet forgalomba helyeztetni akkor kap rendszámot és forgalmi engedélyt, de ahhoz kell a biztosítás.”
Látod, én akkor sem értem, hogy miért köthettem én itthon a biztosítást rá és jöhettem előtte végig fél Magyarországon haza vele úgy, hogy akkor már forgalomba volt helyezve és érvényes rendszáma is volt. Igaz mondom, ez lízinges autó, a bank nevére került átíráskor ugyebár, ott esetleg más lenne a szabály?
„Igaz mondom, ez lízinges autó, a bank nevére került átíráskor ugyebár, ott esetleg más lenne a szabály?”
Elvileg nem más a szabály, nem helyeznek forgalomba gépjárművet kötelező nélkül. Lízingnél a "vevő" üzembentartónak kell kötnie a kötelezőt, és az ő nevére állítják ki a forgalmit, mint üzembentartó.
Nagyon érdekes, valahogy úgy hoztad el a kocsit, mintha valaki más nevére már forgalomba helyezték volna (pl. a kereskedő) és lett volna rá kötelező.
„én itthon a biztosítást rá és jöhettem előtte végig fél Magyarországon haza vele úgy, hogy akkor már forgalomba volt helyezve és érvényes rendszáma is volt”
Igen, mint írtam, én üzembentartó vagyok csak. kb. 6 év múlva, mikor lejár a lízing, akkor kapok egy tulajdonjogi átruházó lapot. Az átírási költség viszont az enyém volt, így a lejártakor csak egy okmánycsere van. Az előző kocsinál is bevált, ezért döntöttem mellette. A legjobb, hogy ha véletlen valami anyagi nehézséged van, akkor a NAV vagy a végrehajtó nem viheti, mert nem az én tulajdonom.
Ha kereskedőtől vettem a kocsit és csak köztes adásvételi van (nem iratta be, élő cég nincs felszámolás alatt) így is át lehet iratni. Magánszemélyeknél tudom hogy igen, de ebben az esetben is?
Külföldről származó gépjármű(motorkerékpár) forgalombahelyezésében jártas itt valaki? Ez az eredetvizsgás kérdés számomra sem tiszta. Mindenki azt mondja, hogy kell, mert kérik az okmány kiadásához. Ez rendben, de milyen alapon kérik? A kormanyablak.hu-n jelen pillanatban is élő tájékoztatóban, nem kell EGT országból származó gépjárműre eredetvizsgálat, ha rendelkezik harmonizált vagy nem harmonizált forgalmi engedéllyel.
Ilyen alapon kötelező lenne a származás ellenőrzés is pedig azt nem kérik, holott a fogalmazás teljesen megegyezik!
Ez van a kormanyablak.hu-n:
"Az előzetes eredetiségvizsgálatot el kell végezni: a használt jármű, továbbá a gyártótól származó járműkísérő lappal nem rendelkező új jármű, valamint a járműnyilvántartásba korábban még nem vett lassú jármű, vagy egyéb jármű első forgalomba helyezésekor; Kivétel: más EGT-államból belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű belföldi forgalomba helyezését megelőzően a jármű jogi helyzetének tisztázása megtörtént, valamint az ügyfél a kérelméhez csatolta a származási tagállam hatósága által kiadott
nem harmonizált adattartalmú forgalmi engedélyt vagy annak a kiállító hatóság által hitelesített másolatát, vagy
harmonizált adattartalmú forgalmi engedély I. részét, valamint a II. részét, feltéve, hogy a jármű származási tagállamában ez utóbbi kiállításra került"
Ez pedig a származás ellenőrzés:
"A külföldről belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű forgalomba helyezésének kezdeményezése előtt származás-ellenőrzését el kell végezni. A származás-ellenőrzés kezdeményezése a közlekedési igazgatási hatóságnál származás-ellenőrzési nyilvántartásba vétellel valósul meg. Kivétel: más EGT-államból belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű belföldi forgalomba helyezését megelőzően a jármű jogi helyzetének tisztázása megtörtént, valamint az ügyfél a kérelméhez csatolta a származási tagállam hatósága által kiadott
nem harmonizált adattartalmú forgalmi engedélyt vagy annak a kiállító hatóság által hitelesített másolatát, vagy
harmonizált adattartalmú forgalmi engedély I. részét, valamint a II. részét, feltéve, hogy a jármű származási tagállamában ez utóbbi kiállításra került;
négykerekű segédmotoros kerékpár"
Amennyiben bárhol fizetni kell azt kötelesek megmondani, hogy mi alapján kérik a pénzt! Akár illetéket fizetünk, büntetést, vagy bármit, van rá törvény.
Nem eredetiség vizsgálat kell az első magyarországi forgalomba hozatalhoz, hanem hatósági műszaki vizsga. Ami nem egyenlő a "normál" műszaki vizsgáztatással.
Első a műszaki vizsgálat. Ok. Utána NAV, regadó befizetés. Ezek után okmányiroda, pontosabban Kormányablak, ahol érvényes eredetvizsga nélkül nem adnak ki forgalmi engedélyt, rendszámot, semmit, pedig ott van az oldalukon, hogy EGT ország KIVÉTEL, tehát nem kell! Mit tudok ilyenkor csinálni? Kérdezzem meg a kormányablakban ülő személyt, hogy mondja el milyen törvény/jogszabály szerint jár el mikor ezt a feltételt kéri tőlem?
„Nálam van X.Y. és Z.Zs közötti adásvételi is és a Z.Zs és köztem íródott adásvételi is.”
Ha X.Y. 15 napon belül adta volna el neked akkor ő nem kellene az átíráshoz azzal, hogy majd te megfizeted helyette is a vagyonszerzési illetéket. Ekkor csak köztes vevőként jegyzik be a nyilvántartásba.
Mivel túl vagytok a 15 napon így elvileg az ő nevére is át kell íratni. Nem 100%, hogy a két adásvételit meghatalmazás helyett elfogadják tőled. Biztos ami biztos X.Y. meghatalmazását is kérjed. Jobb lenne előzetesen megkérdezned, hogy eltekintenek-e X.Y. biztosításától, elég-e a tiéd. Eredetiségvizsgálat elég lesz egy is szerintem.
Nem lesz egyszerű a biztosítás sem a fedezetlenség miatt.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.