Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


Atis77 # 2012.05.30. 12:20

Ha a te adás-vételidben nincs km óra állás akkor okirat hamisítás is történhetett, mivel benne kell lennie az óra állásnak, másképp nem fogadják már el az adásvételit az okmányirodában.

sampler # 2012.05.30. 05:40

Köszönöm szépen a válaszod!
A hűtővíz lámpa másnap reggel jelzett be.
Arról, hogy tudtak a kilóméter óra állásáról, tanuk vannak, mert az autót hitelre vették, és a hitelt intéző kereskedőnek egyből elmondták. Sajnos az adásvételibe nem az került.
Követelheti rajtam, hogy a szakszervizben javíttassam meg? Persze ott a legdrágább minden.
És mi van a többi hibával?
Vissza kell-e vennem az autót, ha ő azt akarja, és nem akar hibajavíttatást?
Válaszod előre is köszönöm!

guba" # 2012.05.30. 05:12

Nem ártott volna az adásvételi szerződésen a valós km állást rögzíteni. Első körben a vevő kijavítást kérhet, ha a hengerfejtömítés problémát olyan hibának tekintjük, amely már az adásvételkor megvolt. Ha a hűtővíz kontrollámpája már hazafele bejelzett, akkor vélhetően már akkor is megvolt. E körben a bizonyítás a vevőt terheli.

sampler # 2012.05.29. 20:33

Tisztelt Fórumozók!
Kicsit hosszú leszek, aki tud, legyen szíves, segítsen.
2,5 héttel ezelőtt eladtam az autómat. A vásárló, mikor felhívott telefonon, közölte, hogy nem akar a vásárlás előtt eljönni megnézni az autót 100 km-ről, mindent telefonon beszéltünk meg. Az autót 1 980 ezer Ft-ért árultam, a telefonban mindjárt lealkudott közel 200ezer Ft-ot, plusz az átíratás felét. Elkérte az autó rendszámát, alvázszámát. Foglalót is akart utalni, de mondtam neki, hogy addig nem fogadok el pénzt, míg az autót nem látja, és ki nem próbálja. Abban maradtunk, hogy másnap jön a kocsiért. Kb. egy óra múlva hívott, hogy baj van, leinformálta az autót szakszervizben, és azt mondta, hogy lényegesen több kilométer van benne, mert az utolsó bejegyzés 268ezer km-nél volt, még azelőtt, pár héttel, mint mikor megvettük az autót. Ezen meg is lepődtünk, nem tudtunk róla, és nem is látszik rajta, hogy ennyi van benne. Mikor megvettük, 108ezer kmrel árulták, kb. 16 ezret hajtottunk bele azóta. Amikor kinéztük ezt az autót, le szerettük volna informálni, de a szakszerviz, ahol érdeklődtünk, elutasította kérelmünket, azzal az indokkal, hogy ez törvénybe ütközik.
A vásárló annak ellenére, hogy megtudta, mennyi kilométer van benne, mégis meg kívánta venni, azonban az árából további 100ezer Ft-ot lealkudott, mondván, hogy ha valami gond lesz az autóval, mert ugye sok benne a kilométer, neki belefér a javítás. Kb. 330 ezer km futásra 1,7 millió jött ki taxértékre, így annyira alkudta le az árát. Másnap eljöttek, mire ideért, a hitelelbírálás is megvolt. Pár perc alatt megnézték az autót, elmentek egy gyors próbakörre, nekik ennyi elég volt, nagyon tetszett az autó. Azon a napon nem volt okmányiroda, a forgalmi másolatával mentek haza. Másnap külföldre készültek, és úgy beszéltük meg, hogy reggel az autó átírása után a férjem elviszi félútig az új forgalmi engedélyt. A férjem hívta a vásárlót reggel, hogy menne az új forgalmival, de a vevő mondta, hogy reggel a hűtővíz visszajelző bejelzett a műszerfalon, a férjem javasolta, hogy nézze meg a hűtőfolyadék szintjét, vagy ha eljönnek félútig, megnézik együtt. Ekkor a vásárló mondta, hogy már nem akar eljönni félútig sem, küldjük el postán, mégsem mennek külföldre, mert ez miatt nem mernek elindulni az autóval. De azt is közölte, hogy „nem akarom ám visszavinni az autót, olyan jól megy, hogy az Audikat úgy lenyomkodtam vele, mint a sz..t.” Most szombatig nem jelentkeztek. Akkor hívott telefonon, hogy nagy baj van, elvitte az autót szakszervizbe, azt mondták neki, hogy a hűtőfolyadékba olaj van, büdös a hűtőfolyadék, kuplungos, lendkerekes az autó, turbó problémája is van, sokszor be sem indul, és hogy dől belőle az olaj minden honnét, pedig mikor megvette állítása szerint por száraz volt a motorja. Kb. 500 km-t ment az autóval. A javítására 1 millió Ft-ot mondtak. Közben megvizsgáltatta egy független szakértővel, aki közúti forgalomban közlekedésre alkalmatlannak tartotta az autót. Ez minket nagyon kellemetlenül érintett, 3 éven keresztül volt nálunk az autó, második autóként használtuk és semmi problémánk nem volt vele. A férjem elment hozzájuk 100 km-re megnézni az autót, valóban a hűtőfolyadék tartályban volt olaj, ez valószínű hengerfej problémára utal, de azon kívül az autó tökéletesen működött és nem dőlt belőle az olaj. A szívócsonknál volt kevés olajsár. Burkoltan közölte, hogy az adásvételt csináljuk vissza, mert ez csak egy kicsit fog nekünk fájni, de ha perre vinnék a dolgot, biztos hogy ők fogják megnyerni, és a gatyánkat is rá fogjuk fizetni. Mielőtt a férjem elindult a vevőhöz, megkérdezett egy autószerelőt, aki mondta, hogy a hűtővízben az olajjal tünettel valószínű hengerfejes az autó. De azt is mondta, hogy a 2,0 PDTDI 16V motorral csínján kell bánni, mert 3-4 hidegen való erőteljes gyorsítással hengerfejessé lehet tenni. Annak ellenére, hogy nem hisszük, hogy mi tehetünk róla, hogy az autó így járt, felajánlottuk, hogy segítünk a hengerfej javításban, de a többi általuk vélt hibát nem vagyunk hajlandóak megjavítani. Ezeket a hibákat, mikor a férjem kipróbálta az autót náluk, nem lehetett érezni akkor sem, az autó ugyanúgy viselkedik, mint a férjem 59ezer km-es ugyanilyen autója. A vevők a javíttatásról hallani sem akarnak, az autót vissza akarják vetetni. Pedig a valós kilómétert előbb tudta meg (jogtalanul), mint mi, és ezért is alkudott még az árából, mert egy ennyit futott autónál több a hibalehetőség.
Ha valaki tud, segítsen, hogy mit tehetünk ebben a helyzetben, milyen jogaink vannak? Köszönöm!

guba" # 2012.05.29. 18:27

Van. Írjátok bele a szerződésbe, hogy azért ilyen alacsony az ár, mert a vevő szavatossági igényeket nem támaszthat. Bár 150 ezer forintos kocsinál e nélkül sem nagyon támaszthatna.

hobbit # 2012.05.27. 17:25

Tisztelt Fórumozók!

Szeretném eladni kocsim, amiről mindent általam ismert hibáját elmondom a vevőnek. Láthatót, rejtettet egyaránt. Viszont szeretném, ha lenne a szerződésben egy olyan rész, ami a további szavatosságot úgymond kizárná. Ára alatt adnám el a kocsit, most olyan 150 körül mennek ezek a kocsik, én maximum a felét kérném el. Van erre valami jogszerű lehetőségem?

Tisztelettel NagyZ

guba" # 2012.05.17. 04:31

A gyártó meg tudja mondani esetleg az alvázszám alapján, hogy ezzel a motorral készült-e a kocsi.
Ha nem, önmagában a motorcsere ténye azért még nem feltétlenül ad alapot egy szavatossági igényhez.
Tudni kellene, hogy mitől ment tönkre teljesen az a motor, ez műszaki szakértői kérdés.

Apos # 2012.05.16. 19:45

Tisztelt Uram/Hölgyem!

A következő problémámmal fordulok önhöz. Vásároltam egy autót kereskedőtől, melynek a motorja teljesen tönkrement. Kicsit nyomoztam az autóval kapcsolatban, mivel számomra elképzelhetetlen, hogy egy 2008-as gépkocsi motorja teljesen tönkremegy. Birtokomba jutott egy német adásvételi, melyen látható, hogy 111.000 km-el adta el egy német kereskedés egy magyar magánszemélynek. Az autót én 48000km-el vettem, ekkor azt hittem "visszapörgették" a km órát. Ám most jön a csavar, mivel birtokomba jutott egy német bizonylat is melyen az autó motorkódja ki van *-va. Szeretném kideríteni az autó és a benne lévő motor pontos múltját, szeretném megkérdezni, hogy mi ennek a módja? Élhetek-e kártérítési igénnyel az eladó felé?

Kérésre el tudok juttatni minden meglévő dokumentumot az autóról.

Üdvözlettel

Apos # 2012.05.16. 19:45

Tisztelt Uram/Hölgyem!

A következő problémámmal fordulok önhöz. Vásároltam egy autót kereskedőtől, melynek a motorja teljesen tönkrement. Kicsit nyomoztam az autóval kapcsolatban, mivel számomra elképzelhetetlen, hogy egy 2008-as gépkocsi motorja teljesen tönkremegy. Birtokomba jutott egy német adásvételi, melyen látható, hogy 111.000 km-el adta el egy német kereskedés egy magyar magánszemélynek. Az autót én 48000km-el vettem, ekkor azt hittem "visszapörgették" a km órát. Ám most jön a csavar, mivel birtokomba jutott egy német bizonylat is melyen az autó motorkódja ki van *-va. Szeretném kideríteni az autó és a benne lévő motor pontos múltját, szeretném megkérdezni, hogy mi ennek a módja? Élhetek-e kártérítési igénnyel az eladó felé?

Kérésre el tudok juttatni minden meglévő dokumentumot az autóról.

Üdvözlettel

guba" # 2012.05.15. 16:16

... nem tudtam fiatal autót venni.

Minél kevésbé törekszel a pontos fogalmazásra, annál kevésbé tudok használható választ adni. Nem mindegy, hogy mennyire öreg és mennyire rozsdás a kocsi. Ezzel együtt 15 év feletti kocsiknál már nem nagyon lehet átrozsdásodás alapján szavatossági igényt támasztani, persze ismerni kellene azért a szerződés konkrét feltételeit.

pecze21 # 2012.05.11. 14:51

Tiszteletem.

Segítséget szeretnék kérni jogi ügyben, mert sajnos én nem tudom hogy működnek ezek a dolgok.
Még nem teljesen egy éve(kb.10hónapja) vásároltam egy Deawoo Nexia személyeutót, mert a munkába járáshoz szükségessé vált.Mivel nem rég óta dolgozom biztos helyen, nem tudtam fiatal autót venni.
A jármű vásárláskor kívülről normálisnak nézett ki, persze kisebb esztétikai hibái voltak.Azóta persze kellett költeni rá apránként kisebb összegeket, mert öreg autóra persze hogy kell, ezzel nincs is gond.

De nemrégiben feltűnt, hogy a kerékíveknél és a küszöböknél a festék alól átüt a rozsda.Mivel meg akartam előzni a nagyobb bajt nekiálltam lecsiszolni, hogy majd kijavítom.
A szomorú meglepetés ekkor ért.Sajnos az előző tulaj szándékosan elrejtette az autónak azt a nagyon komoly hibáját, hogy erőteljesen szét van rohadva a küszöb.
Helyenként tenyér hosszúságú kirohadások vannak.Több cm gitt alá rejtve.

Elvittem karosszírai lakatoshoz és azt mondta hogy érdemlegesen csak úgy tudja javítani, ha a teljes korrudált rész kivágja és újat tesz a helyére.
Csak a két sárvédőív javítással és festéssel kb.80.000Ft-ba kerülne+ a két küszöb ami megintcsak nem kis összeg.Tehát 100.000Ft felett lenne ez az összeg.

Az autót kereskedőnél vettem, ahol erről a hibáról nem tájékoztattak.(valaki szádékosan el is rejtette).
A kereskedő be is számol régi autókat, lehet ő nem is tudott róla nem tudom.
Az autóm 300.000Ft-ba került+ ugye az átírás stb.
Az árból vásárlásnál próbáltam alkudni, de jó állapotra hivatkozva nem engedtek egy ft-ot sem.

Sajnos ennyi pénzt nem tudok ráfordítani az autóra és nem is biztos hogy érdemes lenne.
Műszakiztatni így viszont javítás nélkül nem is lehetne már, ami érthető is, mert nem biztonságos.

Tudok ezzel kb. 10 hónap elteltével kezdeni valamit?
Köszönöm!

guba" # 2012.04.20. 07:06

Mit tehetek ilyenkor ki téríti meg a javítást? A kereskedő vagy az előző tulaj?

Ha a kereskedő adta el akár tulajdonosként, akár bizományosként, akkor vele szemben lehet igényed. Ha azonban a kocsi életkora, elhasználtsági foka és a vételára alapján erre lehetett, vagy kellett számítanod, akkor ezt a költséget te viseled.

guba" # 2012.04.20. 07:02

Azt mondta nekem a vásárló, hogy 6 hónap van törvénybe rögzítve magánszemély esetében. Ez igaz?

Igaz, de ettől még nem biztos, hogy a hiba alapján jogos és alapos az igénye feléd. Ennek a megállapítása szakértői kérdés lehet.

Dénes01 # 2012.04.19. 15:16

Szép napot.Sziasztok.

Olyan kérdésem lenne 2hete vettem egy Opel A Corsat. A napokban kiderült hogy a lengőkar szétvan rohadva és 4 hónapja volt műszakin.Vagyis feketén lett műszakiztatva.
Mit tehetek ilyenkor ki téríti meg a javítást? A kereskedő vagy az előző tulaj?

Batu # 2012.04.17. 09:42

Vagy netán "jótállást" kellene vállalni ezen esetben? Van erre hatályos jogszabály, törvény ami az eladót is védi nem csak a vásárlót?

Batu # 2012.04.17. 09:32

Már csak egy kérdésem lenne. Van-e valamilyen szavatosságról szóló határozat arra nézve, hogy nekem eladónak kellene "szavatosságot" vállalni az autó állapotára az eladás után. Azt mondta nekem a vásárló, hogy 6 hónap van törvénybe rögzítve magánszemély esetében. Ez igaz? És érvényesíthető ezen helyzetben?

wers # 2012.04.16. 10:17

Batu, ne bánd, ha nem szól róla a szerződés, akkor nem kell felelned a régi autód meghibásodádáért.

Véleményem # 2012.04.16. 10:12

peti1

Ha nem adott semmit ami a vissza vételről szól, illetve hiba esetén őt terheli akkor nem hiszem hogy tudsz bármit is tenni. Ha csak simán nem tetszik a motor és megvetted, kifizetted akkor az már a tiéd, add el...
Legközelebb legyél körül tekintőbb.

peti1 # 2012.04.16. 09:53

Üdv
Vásároltam egy segédmotor kerékpárt tegnap (vasárnap)!
Ma megtettem vele egy hosszabb utat (kb 30 km) és az út során kiderült, hogy mégsem tetszik annyira a motor, mint vételkor!
Volt próbaút is helyszínen, de egy 200m es útszakaszon nem igazán jön elő ami hosszabb távon előjönne!
Normál 4 példányos adásvételit írtunk, az nem tér ki külön, hogy az eladónak van e visszavásárlási kötelezettsége x napon belül, kérdés az hogy van e vagy sem?

Batu # 2012.04.13. 14:13

A szerződésbe nem tértünk ki ilyen esetre, mert nem gondoltam hogy szükségem lesz rá (már bánom, de akkor meg az lenne gyanús). Normál internetről letöltött szerződést kötöttünk. Természetesen kipróbálta az autót, és nem volt semmi gondja. Megtartottam az autó összes javítási lapját, melyekből kitűnik, hogy nem lett a motorhoz nyúlva. Eladáskor elmondtam minden tudomásomban lévő infót az autóról, melyet ő elismert nekem később. Megadtam neki az általam látogatott szervizek elérhetőségét is. Talán ennél többet már nem tehetek érte...

wers # 2012.04.13. 12:35

Szerődésbe írtatok valamit ilyen esetről?

Az gondolom benne van, megtekintette, kipróbálta, te ismertetted az általad ismert hibákat stb.

Szerintem neki kellene bizonyítani, hogy beleláttál a motorba, és valamit eltitkoltál. Ezek szerint a saját szerelője sem látott bele.

Batu # 2012.04.13. 10:39

Tisztelt Ügyvéd úr!

3 hónapja adtam el használt autómat. Vásárlás előtt a vevő az általa kiválasztott autószerelővel átnézette az autót, majd megvásárolta. 80 napos használat után jelentkezett, motorhibás az autó, és csináltassam meg az autót. A hibás motort szétszereltette, és azt a hibát állapítottá meg, hogy "valószínűleg belső anyagelfáradás okozhatta a motor belső sérülését". Az autónak az eladáskor semmi baja nem volt! Mik a lehetőségeim és kötelezettségeim az esetleges kárigényléssel szemben.

Köszönettel

wers # 2012.04.13. 10:02

TTGabor!
Annyi eladó járgány van, én a helyedben jobban körbenéznék, ha ennyire bizonytalan a motor.
Még ha alá is írja, akkor is rizikós. Meghibásodik, szerelő monja, 120.000 Ft, és az eladónak nincs egy kanyi vasa sem. Vagy olyan hibát találnak, hogy drágább lenne a javítás, mint a motor ára. Te visszaköveteled a motorod árát, de az eladó nem tudja visszaadni, évekig pereskedhetsz, se motorod, se pénzed.

A fenti is előfordulhat. De az is, x hónapig semmi baja, x + 1 hónap után hibásodik meg.

guba" # 2012.04.13. 09:54

TTGabor, jó az mintaszerződés.
" Jelen szerződés aláírásától számított X hónapig eladó jótállást vállal a mkp minden később jelentkező hibájáért. A felek tisztában vannak a "jótállás" jogi fogalmának jelentésével."

Vandor12, a te kérdésedre nem lehet a tényállás pontosabb ismerete nélkül tanácsot adni. Ismerni kellene a hiba pontos okát és mibenlétét. Minden esetre szavatossági igényként első körben kijavítást, vagy árcsökkentést kérhetne.

TTGabor # 2012.04.12. 17:05

köszönöm a válaszokat!
ez a problémám , hogy nem szakszervizbe hanem egy az ő szavait idézve " gyerek kora óta szerel motorokat" srác csinálta, meg mindig ő csinálta, ezért is akarok íratni vele. tehát szervizkönyv nincs, ha lenne akkor én sem vonnám kétségbe a szavait. Tudom , hogy benne van a rizikó , nem akarok tanuló pénzt fizetni.
Még annyi , hogy akkor az adásvételi az megfelelő amit linkeltem ?? hogy fogalmazzam bele, ezt a jótállást féleséget , addig tisztában vagyok , hogy a 9. egyéb pont. De a szöveg ?? Kérem Ügyvéd Úr segítsen .