A hozzászólás a felhasználó kérésére törölve.
Műszaki vizsga baki
Elnézést hogy a cikket ide helyezem be, de a keresőben nem találok a témával foglalkozó topicot:
"Haladékot kaptak a Trabantok"
Aktuális döntés alapján 2020-ig megkapják a zöld kártyát a kétütemű gépjárművel rendeldelkezők is - talán ha 50 ezer Trabi, Wartburg és Barkas, netán Robur gépkocsi lehet még forgalomban az országban.
A hozzászólás a felhasználó kérésére törölve.
Érdemes lenne utánakérdezni, pontosan mi miatt bukott el, mert a "hátsó fék hibája" elég tág megközelítés.
- Nem fogott egyáltalán a fék?
- Fogott de nem megfelelő erővel?
- jobb v. bal oldal, vagy esetleg mindkettő?
- üzemifék vagy kézifék volt probléma?
Szerintem Monalisa nem tévedett.
A hátsó fékpofák cseréje után általában szükséges a fékpofák és a fékdob "összecsiszolása", azaz a fékpofának teljes felületén érintkezni kell a fékdobbal, különben nem adja le a kellő fékező hatást a fék. A fékdob belsejét esztergálni kell, mivel az intenzív vagy hosszú ideig tartó fékezések miatt kialakult magas hőmérséklet hatására a fékdob tojás alakúvá válhat. Ilyen esetben nagy lesz a fékerő-ingadozás, azaz a fék "ütni" fog és ez sikertelen műszaki vizsgát eredményez.
Ha nem automata a hátsó fékpofák beállítása, ez esetben az excenteren is be kell állítani a fékpofák és a fékdob közötti távolságot. Ha kicsi a távolság, úgy megéghet a fék, mert befog, ha nagy a távolság, akkor a fékpedál útja lesz nagy és a kellő fékhatás sem alakul ki. Ennyit a dobfékről...
Ha tárcsafék van hátul, akkor a féktárcsát szabályoztatni kell, ugyanis a kopás miatt "válla" lesz. Ez a váll érintkezik először a fékbetéttel, így szintén nem alakul ki a teljes felületen az érintkezés, nem lesz meg a kellő fékhatás. Ha a féktárcsa vastagsága nem éri el az előírtat, akkor cserélni kell. A túl vékony féktárcsa hő hatására vetemedik, "hullámos" lesz, ugyanúgy fékerő-ingadozás alakul ki, mint a hátsó féknél - az autó megbukik a vizsgán.
A hátsó fékre ható kézifék problémáját most nem vesézném ki.
Ha a fékmunkahengereket is cserélte a szerelő, akkor megfelelő módon légtelenítenie kell a fékrendszert, mert a fékpedál puha, ruganyos lesz, csak pumpálásra keményedik fel és első benyomásra nem fogja a kellő fékreőt kifejteni. Tekintve, hogy a két fékkörös rendszerek diagonál kialakításúak, ezért a légtelenítés jelen esetben nem lehetett gond. Ettől eltekinte a fentebb leírtak közül bármelyik probléma okozhatta a bukást a vizsgán, tehát a szerelő nem végezte el a kért munkát vagy azt hanyagul teljesítette. A polgári jogi igény ezért szerintem jogos.
monalisa1 a fék kicserélésében esetleg tévedhetett.. véső meg abban biztosan, hogy összezsírozta a klaviatúrát maga előtt..
jogvédö
Olvastalak (...) de nem látom értelmét a partatlan vitának.
egyébiránt = hiteltelen
Kíváncsi vagyok én is, hogy miben tévedett Monalisa...
Kedves véső!
Ha megmondod mit írtam rosszul, megkövetlek érte, egyébiránt...
Pelso!
Az is kockázatvállalás, ha a jogi fórumhoz fordulsz segitségért.Itt is találsz olyan pancsert mint az autószerelőd. Ezzel a tanáccsal se mész messzire ahogy az autóddal.
Bár bizonyára hátul is kicserélte a féket, de valószínűleg nem állította be jól, valamint elmaradhatott a fékpróba - vélem én.
Tekintettel arra, hogy az autó konkrétan fékprobléma miatt "bukfencelt", jogos a követelés, hogy a javítást- vizsgára felkészítést ténylegesen végezze el, értve alatta, hogy ne csak a fékcsere erejéig a ténykedése.
A mindössze 8 ezer forint pótvizsgadíjat nehéz lesz rajta bevasalni mert kicsi a kárösszeg ahhoz - ha magától nem adná.
Mindenki maga dönti el, hogy az egyik-másik problémájával milyen "orvoshoz" fordul - kockázatvállalás.
T.szakértők! Elvittem az autóm egy helyi autószerelőhöz,hogy készítse fel az autót műszaki
vizsgára (kicserélte a fékeket elöl,hátul stb.)amiért
fizettem 60 ezer forintot.Az átadáskor kaptam egy munkalapot az elvégzett munkákról,számlát nem és szóbeli igéretet,hogy az autó megfog felelni a vizsgán.Másnap elvittem műszakira az autót ahol a hátsó fék hibájából "meghúzták " az autót ezért nem kapott érvényes műszakit csak a javításig hosszabították azt meg. Kérdésem :Kérhetem e egy munkalap alapján, garanciában javítsák meg újra a hátsóféket,hogy megfeleljen az újboli vizsgán. Kérhetem e a szerelőtől,hogy a rosszúl végzett munka miatt a kifizetett vizsgadíjat(8ezer)kifizesse részemre mert a pótvizsgára ismét 8ezer Ft-ot kell fizetnem.
Köszönettel! Pelso
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02