Munkaugyi Birosag! Nem fizettek...

makaii # 2004.03.23. 16:15

Köszi cat!

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy az utolsóü bekezdés minden részletét értettem! (:

Nekem tökéletes ez a bíróság nevű hivatal is, ha segítenek rajtam! (: Mivel abszolut kezdő vagyok megtudod mondani, hogy az ilyen panasznap az mikor van? Totalisan nem tudom mit kell csinálni! (: Vagy az jó, ha odamegyek a fővárosi bíróságra (ott van a sulink mellett a Markó utcában) és megmondom a portásnak hogy mit akarok, az majd megmondja, hogy hova menjek? (:

Ez igy jonak tunik?

Köszi

the big cat # 2004.03.23. 13:51

Nem kell ügyvéd. bemehetsz a bíróságra, és akár szóban is előterjesztheted a kereseted, vagy egy "panasznapon" a bírósági fogalmazó leírja neked. Csődeljárást csak nem vitatott, elismert és lejárt követelés miatt lehet indítani, a tiéd elvileg iylen lenne, de tuti, hogyha kezdeményeznéd, akkor a céged vitatná, nem beszélve arról, hogy annak az illetéke sokkal több lesz, mint az ügyvédi munkadíj, amit pernyertesség esetén egyébként is a vesztes fél fizet. A munkaügyi per pedig illetékmentes a munakvállalónak.

És igen van egy ilyen "hivatal", bíróságnak hívják. Miért volan az jó, ha volan egy másik hivatal, ami ugyanezzel fogalakozna? A jogkérdés eldöntése ugyanennyi időbe telne akkor is. A jogrendszer az önkéntes jogkövetésre, és ha ez még sincs akkor elsősorban az önkéntes jogérvényesítésre épül. ha valakinek nem fontos, akkor nem fogják helyette

makaii # 2004.03.23. 12:05

Tehát akkor én ezt magamnak nem tudom intézni? Nincs valami olyen intézmény ahova bemegyek, meglengetem a papírjaimat, ott egy illetékes megteszi a lépéseket, megkapom a pénzemet és örülök? Kvázi mintha a rendőrésgre mennék feljelentést tenni?

Mert nem nagy összegről van szó (80e forint), de nekem akkor is jár és mégiscsak... franc essen bele, hog ynekem kell még fizetnem azért hogy megkapjam a pénzem.

Nem indíthattatok csődeljárást a cégem ellen, ha egyszer nem fizet? Vagy ahhoz is ügyvéd kell?