Az Invitel csak úgy hajlandó internetelérési szolgáltatást kötni, ha telefonelőfizetésre is kötünk szerződést. EZ ADSL-re is vonatkozik, amihez - fizikailag - nem kell aktív telefonvonal. Ez nem árukapcsolás?
Megtehetik, hogy akkor is beszedik az előfizetési díjat, ha nincs szükségem telefonra és nem is használom azt?
Internetszolgáltatás + telefon
Valóban nem teljesen tiszta a dolog.
Az ADSL maga technikailag egyébként telefonvonalon megy (egy magasabb hullámhosszon, amit nem hallasz), de ettől még nem kéne a telefon beszélgetés havidíját is fizetni!
A telefonvonal bekötési díját elkérhetik, hiszen valamin az ADSL-t is oda kell vezetni, de még azok után a telefonálás miatt, amit nem ígényelsz, azért külön havidíjat sztem nem kéne elkérnijük.
Ja igen és mégvalami:
„Külön havidíjat sztem nem kéne elkérnijük”
De sajnos megtehetik, mint sok más cég is (még az állam is!) csinál hasonló "üzleti" megoldásokat.
Európa több országában az ottani versenyhivatalok tiltott árukapcsolásnak minősítették azt, ha a telefonvonalat fizikailag birtokló szolgáltató csak úgy hajlandó ADSL szolgáltatásra átadni a vonalat, ha ezzel együtt ő telefonszolgáltatást nyújthat.
Magyarországon is az lenne a megoldás, ha valaki a Versenyhivatalnál eljárást kezdményezne.