Webáruház - hibás termék - károkozás


PN90 # 2025.05.19. 10:49

Szomorú örökös,

Köszönöm, hogy próbálsz segíteni a véleményeddel, de az előző írásodból sajnos világos, hogy nem vagy se ügyvéd, se jogász. (magyar és EU-s jog kapcsolata - irányelvek, valamint a területi hatályok, stb.)

Köszönöm a véleményed
További kellemes napot kívánok.

Szomorú örökös # 2025.05.19. 10:01

PN90

a ptk alapján a rossz termékért semmiképpen sem nekem kell vennem a fáradtságot, hogy bevizsgáltassam / utána járjak stb.

Bocsánat, de szerintem te vagy az, aki nem figyelt oda rá, hogy a cég, akitől vásárolsz, az kifejezetten Magyarországon bejegyzett cég legyen. Mint ahogy később rájöttél, ők egy román cég. Nyilván unión belül van, tehát lehetne keresgélni. De jelenleg az egyetlen az, amit csinálhatsz, hogy elvégzed, amire az árusító cég megkért. Én ezt így gondolom. A PTK. elsősorban a helyi magyar cégekre vonatkozik, nem pedig általános érvényű az unión belül. Az pedig, hogy a cég magyarországra is értékesít, az nagyon sok cégre igaz. Én már Hollandiából is vásároltam, egy hét alatt itt volt a termék, de valljuk be, nekem sem lett volna egyszerű garanciát érvényesíteni náluk. Szerintem így sohasem lesz működőképes töltőd és laptopod, ha arra vársz, hogy ők mindent meg csinálnak helyetted.

PN90 # 2025.05.19. 07:35

Kedves Szomorú örökös!

Köszönöm, értékelem, hogy próbálsz segíteni a véleményeddel, de jelen helyzetben jogilag alátámasztott segítséget szeretnék kérni.
Értem, amit írsz, de a ptk alapján a rossz termékért semmiképpen sem nekem kell vennem a fáradtságot, hogy bevizsgáltassam / utána járjak stb.
Hozzáteszem, a laptopom azóta is, a rossz töltővel (ami egyszer tolt egyszer nem) működik, csak persze ahogy az nem tölt azonnal kikapcsol…! Tehát nem a laptoppal van a baj…. Ezt is világosan leírtam a cégnek.

Amit írsz: mondjuk bebizonyosodik, hogy valóban rossz a töltő, a laptopom miatta tönkrement, mindezt a szakvéleményt méregdrágáért én fizettem ki. Van arra is ötleted, hogy ezt hogy hajtom be utólag a cégen? - mert ugye ilyenkor már mindenki szeret eltűnni…. Na ugye …..és akkor engem máris sokkal több kár ért mint az eredeti állapotban.
A fogyasztót nem lehet ilyennel pluszban terhelni….

Jogilag alátámasztott érvelést szeretnék kérni, előre is köszönöm.

Szomorú örökös # 2025.05.18. 18:57

PN90

A megoldási javaslatuk a következő volt: vizsgáltassam be én hivatalos márkaszervizben a töltőt és a laptopot, majd miután bizonyosságot nyert, hogy igazam van, akkor majd tovább tudunk lépni az ügyben. Én úgy gondolom, hogy ez semmiképpen sem az én feladatom, hiszen engem így is túl sok kár ért, hanem nekik kellene megoldást találni, adott esetben bevizsgálást kezdeményezni a gyártónál.
Ha egymásra vártok, akkor sohasem lesz megoldás. Ők nem azt állították szerintem soha, hogy a bevizsgálás költségét nem fogják átvállalni, ha bebizonyosodik az igazad, csak azt, hogy te intézd el. Én azért ezt bevállalnám, hogy elmozduljon az ügy a holtpontról.
Anno én egy komplett autó hifit küldtem vissza a szervíznek, amit a cég megnevezett (saját költségen, amit természetesen nem kaptam vissza), mert a bluetooth kihangosító mikrofon része meghalt. Cserébe pár hét múlva jött egy új egység, mert nem volt javítható. Mondjuk ez egy márkás és drága cucc volt, de szerencsére azóta is kifogástalanul működik.

Rosszul gondolom, hogy a minimum az lenne, hogy a töltőt azonnal cseréljék ki egy másik gyárira, és a bevizsgálás után - amint kézzelfoghatóan bebizonyosodik az igazam - a laptopommal kapcsolatban pedig valamiféle kártérítést kellene hogy eszközöljenek felém?
Mivel 2 hónapja vetted, így az azonnali csere tuti nem játszik, azt általában 3 napon belül szokták max. bevállalni.
A bevizsgálásra pedig azért van szükség, hogy kiderüljön, nem-e a laptopod okozta a töltő meghibásodását.
Hiába állítod, hogy eddig kifogástalanul működött, valamiért az eredeti töltője is tönkre ment.

PN90 # 2025.05.18. 12:33

Kedves Tagok!

Tanácsot szeretnék kérni. -sajnos nem voltam elég körültekintő előrebocsátom, ami a céget illeti-

A történet a következő: adott egy kereken 3 éves laptop (egyszerű, nem drága, nem egy extra - csak jegyzetelésre használom szinte) aminek a töltője egyszer töltötte egyszer nem, így végül vettem hozzá egy ugyanolyan (minden paraméterben azonos) eredeti gyári másik töltőt egy Magyarországra értékesítő (forgalmazó) webshopból kicsivel olcsóbban mint más webshop kínálatában szerepelt (minden magyarul van rajta, a számla is magyarul érkezett), később mint kiderült Bukarestben bejegyzett, román cégtől. Ez a töltő kb 4-5. használat után zárlatos lett, leverte a ház biztosítékát és ezáltal láthatóan megégett a dugója is. (A konnektorral igazoltan nincs gond, azóta is használatban van mindenféle probléma nélkül) Emellett, ami a nagyobbik gond, kárt is okozott, mert a laptopom akkumulátora teljesen tönkrement, csak hálózatról működik. Ez előtt teljesen hibátlanul működött akkumulátorról, nem volt vele semmi gond.
A vásárlás 2 hónapos, tehát bőven “garancia” / jótállási időn belül vagyunk. Megírtam a problémát a webshopot üzemeltető román cég ügyfélszolgálatának, természetesen számlával, fotókkal alátámasztva és vártam, hogy valamiféle megoldási javaslattal előállnak.
A megoldási javaslatuk a következő volt: vizsgáltassam be én hivatalos márkaszervizben a töltőt és a laptopot, majd miután bizonyosságot nyert, hogy igazam van, akkor majd tovább tudunk lépni az ügyben.

Én úgy gondolom, hogy ez semmiképpen sem az én feladatom, hiszen engem így is túl sok kár ért, hanem nekik kellene megoldást találni, adott esetben bevizsgálást kezdeményezni a gyártónál. Összehangoltan az EU fogyasztóvédelmi irányelveivel, az esetre mindenképpen a magyar szabályozás a mérvadó. A Ptk. alapján (hibás teljesítési vélelem, kellékszavatosság és a felelősség a teljesítés során okozott kárért), valamint a 19/2014 (IV.29.) NGM rendelet alapján:

Rosszul gondolom, hogy a minimum az lenne, hogy a töltőt azonnal cseréljék ki egy másik gyárira, és a bevizsgálás után - amint kézzelfoghatóan bebizonyosodik az igazam - a laptopommal kapcsolatban pedig valamiféle kártérítést kellene hogy eszközöljenek felém?

A másik kérdésem: mivel ők természetesen egyelőre magyarul se nagyon szeretnek kommunikálni (ami nem lenne gond, de úgy érzem, hogy direkt játszák az értetlent), ezért nem akarják vagy nem értik amit írok nekik ezzel kapcsolatban és mindig csak ugyanazt válaszolják, hogy “sajnálják, de akkor tudunk továbblépni, ha bevizsgálásra kerül a termék” (semmi több) viszont ez a végtelenségig nem mehet… A Békéltető Testületi eljárás szerintem nem járható, mert külföldi a cég és egybk is semmit sem ér (nesze semmi fogd meg jól - abból se töltőm, se pedig javítási térítés nem lesz), viszont a GVH-nál úgy tudom lehet külföldi céggel szemben “eljárást / bejelentést” indítani, ami azt illeti tisztességtelen piaci magatartás fogyasztóval szemben?! miatt? Vagy Európai Fogyasztó Központ?
Vagy ha nem, akkor mi lehet ennek a fóruma, ahol történik is valami?

Vagy teljesen védtelen vagyok… és inkább vegyek egy másik laptopot. - ami valószínű, hogy meg is fog történni, de azért ne csinálhassák már meg ezt “büntetlenül” mindenféle felelősség vállalás nélkül….

Előre is köszönöm, hogy elolvastad és az érdemi választ / segítséget is.