Internetes vásárlás (Vatera)


eisi73 # 2013.10.07. 19:39

Üdvözletem!

EGy kis tájékoztatást szeretnék kérni a hozzáértőbbektől.
2012.03.06-án volt egy eladásom, amiért akkor nem számláztak, mivel az akkori ÁFF-ük szerint, a 300Ft alatti tételeket nem számlázták.

Ma viszont érkezett egy email, hogy fizessek be 205Ft-ot, mivel „A Vatera őszi megújulása miatt elkerülhetetlenné vált, hogy a 300 Ft alatti, eddig ki nem számlázott tételekről is kiállítsunk számlát. A 300 Ft alatti számlázásra az Általános Felhasználási Feltételek biztosítanak számunkra lehetőséget.
Ha eddig nem számláztak, akkor a változás után, visszamenőleg lehetőségük van rá? Ha változot az ÁFF, amit én nem fogadtam el, nem is lettem tájékoztatva, akkor milyen alapon vonatkozna rám?
Mennyi időre visszamenőleg követelhetnek?

Jogos-e a követelés?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv, eisi73

Kenderice # 2013.10.31. 19:35

Mi a helyzet abban az esetben, ha aukciós portálon az eladó nem hajlandó eladni a terméket az árverés befejezése után a nyertes vevőnek?
Azzal indokolja, hogy már eladta másnak az aukció vége előtt.

hattyúdal # 2013.10.31. 19:59

Azon kívül, hogy negatívra értékeled, érdemben nem tudsz semmit tenni....

Kenderice # 2013.10.31. 20:13

Azért kérdeztem, mert ezt olvastam a vaterán (ptk 211.§-ra hivatkoznak):
"Az eladónak a vatera.hu oldalra feltett ajánlata szerződéskötési nyilatkozatnak minősül, vagyis ha a termékre licitáltak, az eladási szándéktól elállni már nem lehet. Az aukció lezárását követően a szerződéskötés automatikusan létrejön. Így a szerződésben foglaltakat mind a vevő, mind az eladó köteles teljesíteni. Az eladó köteles a felkínált terméket a kialakult áron a vevőnek eladni, a vevő pedig köteles a terméket ezen az áron megvenni."
Tehát ha az eladó nem akarja eladni a leütött terméket, akkor csak a bírósági út marad?

hattyúdal # 2013.10.31. 22:02

Írhatsz a kapcsolatfelvételre, de erőszakkal ők sem vehetik el tőle.
Láttam én már sok mindenre hivatkozni, ellopták, összetört, elázott, festékes lett....a kifogások tárháza végtelen.
Többnyire akkor fordul elő ilyen, ha kevesli az ellenértéket az eladó.
Bíróságra adott esetről még nem olvastam a vatera fórumán....

Japizo # 2013.11.11. 07:59

Tisztelt Fórumozók!
Az alábbi ügyben szeretnék tanácsot kérni, mit lehetne tennem:
A Vaterán egy telefonra licitáltam amit meg is nyertem. Sürgősen kellett volna ezért nagyon örültem, hogy "azonnali" postázás volt megjelenítve. Az aukció zárása után 3 órával elutaltam az összeget. A kapcsolatot - telefon hívásra nem reagálva - csak emailon tudtam felvenni. Eltelt 1 hét és nem történt semmi. Ekkor kaptam egy üzenetet, hogy sürgős külföldi kiküldetést kapott és november elején érkezik haza, legyek türelemmel. Közben megnéztem, hogy akkor rövid időn belül kb. 10-11 aukciója zárul amire valószínűleg nem tud reagálni. A lényeg: én írtam több emailt és kértem, hogy utalja vissza az összeget de sajnos a mai napig semmi nem történik az ügyben és nem is válaszol. Mit tegyek vagy tehetek?

szunyog85 # 2014.01.11. 20:14

Jó napot mindenkinek!
Segítségre lenne szükségem. Az a helyzet, hogy a vatera.hu oldalon megnyeretem egy aukciót. Felvettem a kapcsolatot az eladóval, majd a megbeszéltek szerint elutaltam a vételárat és a postaköltséget az eladó kérésének megfelelően. Meg is érkezett a csomag időben. Viszont az aukció leírásában egy új Monster Beats by Dr. Dre márkájú felső kategóriás (véleményem szerint) Fülhallgató szerepelt, de én csak valami ócska és hiányos hamisítványt kaptam. Felvettem újra a kapcsolatot az eladóval és leírtam neki a problémát. A levélben felhívtam rá a figyelmét, hogy amennyiben nem kapom meg az ő által meghirdetett eredeti terméket, úgy az illetékes hatósághoz fogok fordulni. A panaszlevelemre csak ennyit reagált: Forduljon a hatóságokhoz ha gondolja, egy original fülhallgató 30 ezer forint nem 1500...
Ami igaz, az igaz. A fülhallgató bolti ára tényleg 30000 Ft körül van. Nekem a teljes összeg (postaköltséggel együtt) amit elutaltam csupán 2151Ft volt.
Ezen információk tudatában a kérdésem az lenne, hogy van-e értelme polgári perre vinni ezt az ügyet, vagy törődjek bele, hogy kidobtam az ablakon a pénzt?
A segítséget előre is köszönöm!

szunyog85

Zsóka05 # 2014.02.03. 07:02

Üdv!

Olyan kérdésem lenne hogy mi a teendő az esetemben?
Hétvégén eladtunk egy futópadot. Működőképes volt, minden rendben volt vele, soha semmi baja nem volt. A vásárló eljött kipróbálta, működött, semmi baja nem volt.
Majd este telefonált hogy nem működik a futópad. Illetve hogy hazavitte akkor egyszer működött, mert futottak rajta, majd mikor másodjára akarták használni akkor nem működött. Nyilvánvalóan a vásárló szeretné vissza a pénzét. De én meg nem akarom visszaadni, hiszen nekem egy jó, működőképes futópadom volt, megnézte, ő is látta hogy nálunk minden rendben volt. Ha visszaadom a pénzt és ő visszahozza a rossz futópadot, akkor nekem semmim nem lesz. Tőlünk elvitte, náluk is működött. honnan tudjam hogy mit csinálhattak vele hogy most nem működik? Mi ilyenkor a teendő? :(

egyidegen # 2014.02.03. 08:39

Üdv.
Semmi!
Előbb gondolkodott volna....sajnos sok az ilyen izgága f§§z.
Megnézte,kipróbálta...megvette. ennnyi!

Ha nem állapodtatok meg garanciába,akkor tartsa meg a futópadját.
Karácsony után van ez,hogy megvesznek valamit,aztán nem azt az élvezeti értéket nyújtja amire számít akkor viszi vissza..sajnos itt tartunk a nagy lendületbe.
Hajrá Magyarország 2014. :-)

capisca # 2014.02.03. 11:05

"Előbb gondolkodott volna....sajnos sok az ilyen izgága f§§z.
Megnézte,kipróbálta...megvette. ennnyi!

Ha nem állapodtatok meg garanciába,akkor tartsa meg a futópadját."

Ez hülyeség már bocs.

Ha nem állapodnak meg a szavatosság idejében (mert használt terméknél lehet rövidebb időben is megállapodni), akkor a Ptk. általános szabályai az irányadók. Ilyenkor mondjuk kicserélés nincs, de javítás vagy pénzvisszafizetés van.

egyidegen # 2014.02.03. 11:22

Kedves capisca.

Magánszemélyekről beszélünk.
Naív,ha maga ezt komolyan gondolja.

capisca # 2014.02.03. 11:33

KEedves Egyidegen!

A magánszemélyekre is vonatkozik a Ptk. szavatossági szabályai. Ez alól nem lehet kibújni.

Kisösszegű ügyekben nem megy az ember bíróságra, de mondjuk egy ház, autó valamint hasonlóan értékes (még használt állapotban is) dolgoknál már igen.

Zsóka05 # 2014.02.03. 11:34

Nem állapodtunk meg garanciában, nincs adásvételi sem. Időközben kiderült hogy a vezérlő a nem jó. Aminek viszont nincs előjele, bármikor tönkremehet. Mert ő azt próbálta nekünk bemagyarázni, hogy mi tudtuk hogy rossz és úgy adtuk el. Nem tudtuk, nálunk soha nem volt semmi baja. Pech hogy nála romlott el, meg az is hogy egyáltalán elromlott. :(

egyidegen # 2014.02.03. 11:44

Nézze,igaza van,de a mai romlott világban ez sajnos nem igy megy.
Kölcsönösen kizsákmányolják egymást az emberek,így ez gyakorlatilag nem egy bevált módszer. Ha mindenki korrekt lenne akkor nem kellene Ptk.§..
Ugye itt nem lehet tudni,hogy pontosan miről lehet szó,de az biztos,hogy a farkas törvények szerint ha megvette...akkor pénztártól való távozás után reklamáció nincs!!
:-)

PGabe # 2014.02.03. 13:49

Kedves egyidegen!
A "nézze igaza van" mondatrészben volt a lényeg. Ez ugyanis egy JOGI fórum, tehát aki idejön, az nem azt akarja hallani, hogy mit tehet meg, ha a jog által nyújtott lehetőségek nem felelnek meg neki. Szóval kissé kisebb vehemenciával kéretik lehurrogni azokat, akik JOGI tanácsokat adnak.

Zsóka05 - capisca hozzászólását kellene figyelembe venned. A szavatosság fennáll, azt itt senki nem tudja megsaccolni, hogy a vevő elmegy-e bíróságig és a vezérlő hibájára végső esetben egy szakértő mit mond (egyébként mire eddig eljuttok az össz költség szerintem bőven meghaladja egy új futópad árát is).

egyidegen # 2014.02.03. 14:09

Elnézést kérek!

Tom7 # 2014.02.17. 17:19

Tisztelt jogi szakértő Hölgyek-Urak

A vaterával kapcsolatos a problémám, eladtam egy laptopot, megvették, a leírásába benne volt hogy a zsanérja (amin a kijelző forog mikor hajtogatják)
ki van kopva, de kis ügyeskedéssel meg lehet akasztani
A laptopot sokáig nem használtam, utóljára kölcsön volt adva Karácsonyra, és mikor elővettem akkor veszem észre hogy már nem lehet beakasztani, kb 140 fokos szögben hátrahajlik úgy hogy csak nyakat nyujtogatva lehet néni.
Én hülye szétszedtem, megpróbáltam megjavítani a zsanért, de 3 heti (napi 1-2 őrás) munkával + egy hasonló 2 E Ft+ fél nap utazás megvett zsanérral sikerült még rosszabb állapotba hozni a készüléket
A vevőt felhívtam, elmondtam mi van, nagyon rendes és megértő volt, visszautaltam neki a vételárat
Erre a vatera 2 nap múlva küld egy számlát, amiben kiszámlázza az el sem küldött terméket, ami itt van darabokban. Panaszlevelemre azt válaszolták hogy az (új) szabály szerint 21 napig nem értékelt adásvételt sikeresnek értékelnek
Ha jól tudom, létre nem jött szerződésre nem lehet jogot alapítani, nem elég hogy buktam 20e Ft-ot még a vaterának is fizessek ~1900Ft "sikertelenségi dijat"?

köszönöm a válaszokat

Hale # 2014.03.18. 12:13

Kedves Fórumozók!
Rendeltem a vateráról egy autós üléshuzat szettet. A huzat hibás volt, szakadt és szálhúzódásos, és gyenge minőségű is - a leírásával ellentétben. Visszaküldtem, és a termék árát visszakaptam. Az oda-vissza szállítási költség ilyenkor engem terhel? Nem tehetek róla, hogy hibás árut küldött az eladó, ezért nem tartom ezt igazságosnak... jogilag így helyes?

Köszönettel: Hale

yasmine1122 # 2014.11.26. 19:54

Üdv!

Az lenne a kérdésem, hogy 2 magánszemély közötti vásárlásnál milyen fogyasztóvédelmi szabályok vannak?
Vásárolt tőlem egy új, nem használt csizmát egy illető, ráadásul személyesen, de mint kiderült nem is ő jött érte, hanem megbízott valakit. Rá 3 napra jön az email, hogy hibás a csizma és utaljam neki vissza a pénzt. Holott nálam még nem volt a csizmán hiba! Bírósággal fenyeget a vevő.

Kata047 # 2015.01.27. 22:50

Tisztelt Szakértők!
A következő a problémám:
Január 3.-án vásároltam egy terméket egy vaterás eladótól. A regisztráció a volt
párom nevén történt, aki külföldön van, én viszont a vásárláskor azonnal jeleztem, hogy más névre, azaz az én nevemre kérem a csomagot, egy MPL posta pontra. ( A volt párom megengedte, hogy használjam ezt a vaterás felhasználónevet.) Azonban az okos eladó mégis a volt párom nevére címezte, holott én három különböző e-mailben kihangsúlyoztam neki, hogy milyen névre kell küldenie.
A csomagot nyilván nem tudtuk átvenni, mivel volt párom külföldön van, és csak az ő aláírásával
adják ki. Az eladó hölgy nem tett semmit annak érdekében, hogy megkapjam a
csomagomat. A csomagról azóta semmit nem tudok, a pénzemet nem hajlandó visszautalni, méghozzá azért, mert idézem: "nem tehetek arról, hogy hamis névvel, hamis címmel regisztráltál, ez a te hibád, nem az enyém." Engem a vaterának küldött levelében, és az értékelésnél nyilvánosan is megrágalmazott, hogy
hamis névvel és címmel regisztráltam a Vaterára és visszaéltem más adataival! Itt még neveket is írt, amit lementettem.
Kérdésem, mit tehetek, hogy a pénzemet visszakapjam, továbbá tehetek-e valamit a sértő rágalmazásaiért? Köszönöm a segítséget!

Alexys # 2015.08.01. 18:26

Tisztelt Szakértők!

Olyan problémám lenne, hogy magánszemélyként vaterán eladtam egy használt 2 éves mobiltelefont. Az olyalon feltüntettem, hogy garancia nincs.
A vevő postai úton vette át a telefont.
Egy hét után azzal keresett meg e-mailbe, hogy a telefont naponta tölteni kell, és nem jó a headset és fizessem vissza a pénzét.
Leírtam neki, hogy a telefont új korában is naponta, vagy 1,5 naponta tölteni szükséges, ezt megerősítve, belinkeltem neki egy mobiltelefon tesztet, amit egy új azonos típúsú telefonnal készítettek.
Erre Ő, hogy nem is a headsettel van gond, mert másik telefonnal kipróbálták és azzal működött, hanem a csatlakozó nem működik. Mielőtt felraktam a hirdetést, hallgattam rajt zenét és semmi hibát nem rapasztaltam.
Ő fogyasztóvédelemmel fenyegetőzik.
Vissza kell vásárolnom a telefont? Vagy nem jogos a követelése? Mit tegyek?
Köszönöm!

Menthe # 2016.01.09. 11:46

Remélem, jó helyre írom, először írok ide.

A Vaterán többször adtam-vettem műszaki dolgokat. Egy illetővel többször adtunk el egymásnak dolgokat.
Legutóbb karácsony előtt cseréltünk két műszaki cikket, de az enyém többet ért, abban maradtunk, hogy utal 50 ezer forintot.
Mivel nem jött az utalás, felhívtam. Azt mondta, a két ünnep között küld 25 ezret, január első hetében is 25 ezret.
Nagyon nem örültem, mert karácsonyra kellett volna a pénz, és így a megtakarításunkhoz kellett nyúlnunk.
A pénz nem jött a két ünnep között sem, és utána sem, sőt, azóta nem veszi fel a telefont, nem válaszol az sms-ekre, e-mailekre.
Mit tehetek? Tudom a nevét, címét (jártam nála többször), és megvan a levelezésünk arról, hogy fizetni fog és mennyit.

Nem szeretnék lemondani a pénzről, felháborít a dolog.

Köszönöm a segítséget!

bravo # 2016.02.03. 12:36

Tisztelt Szakértő!
A Vaterán liciten nyertem egy órát és utána 1 órával tönkrement a kazánom. Csere 260.000 Fr. Mivel elment a megtakarított pénzem, elállást jelenttem be "vis majorra" való hivatkozással. Az eladó nem fogadta el és ügyvéd lévén különböző szankciőkkal fenyegetett. Megállapodtunk egy januári fizetésben. Január végén közölte, hogy most már nem annyi az ár, hanem majdnem 50 %-al több, mivel senki nem őriz ingyen semmit. Ennyit az ügyvéd "úr" korrektségéről. Jótállást nem ad, számlát nem ad! Az órát a licitáló oldalon úlként hirdeti, majd jóval alatta ahol már senki sem nézi, hogy újszerű! Mit tegyek, mert a licit árat kifizettem, de se pénz, se óra!

Véleményem # 2016.02.03. 14:05

Mindenkinek tudom ajánlani a Polgári Törvénykönyvben foglaltakat. Ezen túl vannak még különféle jogszabályok.

Vannak ennél speciálisabb fórumok ezen témára, ahol pontosabb segítséget kap az ember illetékesebb embertől mint itt. A Fogyasztóvédelmi Hatóság oldalát érdemes olvasgatni sok alapvető dolgot leírnak amivel lehet érvelni adott esetben az eladóval szemben.

bravo # 2016.02.04. 14:28

Nagyon szépen köszönöm, de én jogi analfabéta vagyok