Kár vagy nem Kár?


Banyamancs # 2005.05.04. 15:05

Ptk. 348. § (1) Ha alkalmazott a munkaviszonyával összefüggésben harmadik személynek kárt okoz, jogszabály eltérő rendelkezése hiányában a károsulttal szemben a munkáltató felelős. E szabályt kell alkalmazni akkor is, ha szövetkezet tagja okoz a tagsági viszonyával összefüggésben harmadik személynek kárt.

A munkáltatót kell megkeresned és kérned, hogy fizesse ki az új szemüveg megcsináltatásának árát. Amennyiben nem hajlandó, akkor keresd meg újra a fogyasztóvédelmiseket, ahogyan a hölgy mondta, tudnak-e segíteni, ha nem, akkor bíróság.

catus # 2005.05.04. 10:28

Na ekkora érdeklődést azért nem vártam!:)
Most komolyan! Tényleg segítség kellene!
Köszi!

catus # 2005.05.03. 14:15

Segítséget szeretnék kérni!Egy kiskocsmában voltam az egyik barátommal. Szemüvegemet az asztalra helyeztem, amit a felszolgáló hölgy véletlenül ugyan, de levert az asztalról.Ennek következtében a bal oldali szemüveglencséből lepattant egy jókora darab. Felajánlotta, hogy a szemüveget megjavíttatja. Már akkor közöltem vele, hogy közelítőleg 10.000 Ft lesz, mivel lencsét kell benne cserélni, máshogyan szerintem nem lehet javítani, mert akkor esetleg nem látok vele. Erre Õ azt felelte, hogy jobb megoldást nem tud, megjavíttatja. Munkámat félretéve másnap orvoshoz rohantam ahol receptet kértem a szemüveglencsére, egy papírra felírtam az a hölgynek milyen lencse van jelenleg a szemüvegben, utánajártam hol a legolcsóbb a lencse, hogy a csere nekem is jó legyen a hölgy pedig ne fizessen többet mint amit feltétlenül szükséges. A probléma ott kezdődik hogy: A lencsét nem kicserélték a szemüvegben, hanem lecsiszoltak belőle egy 7-8 mm-es csíkot, majd a lencséket visszahelyezték( hozzá kell tennem ,hogy a két lencse nem egyforma méretű lett). Ehhez azonban magát a keretet hajlítani kellett, amit nem lehet újra már felhsználni, mert ha törik az én felelősségem. A szemüveg így nemcsak hogy nem kényelmes, hanem nagyon korlátozottan tudom használni. Vagyis az eredeti kárnál még nagyobbat okozott a hölgy (rossz lencse+ rongált keret). Semmilyen papírt nem volt hajlandó adni a javításról (mondván „ha minden ilyet elrakna tele lenne a tárcája, amúgy meg nem is Õ javíttatta hanem egyik ismerőse akire rábízta, mert Õ nem ér rá ilyenekre”,Kb 15 méterre van egy optika a kocsmától!!!) aminek következtében én sem mehetek el az adott optikába reklamálni a hibás javítás miatt, amit régen megtettem volna. Kérésemet, hogy az üzletvezető nevét vagy elérhetőségét megadja hosszas kérés után cinikus hangnemben volt szíves megtenni. Távozásom után felhívott, hogy „ne zaklassam a főnökét feleslegesen ehhez neki semmi köze, jelentsem fel ha akarom megadja nevét ,címét.” Ezek után fordultam a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez (továbbiakban: FVF) ahol a következő felvilágosítást kaptam az ügyintézőtől: „Gondatlan károkozás történ és ebben az esetben idézem: „a károsultat olyan helyzetbe kell hozni, mint amilyenben a kár bekövetkezése előtt volt” vagyis javítva lett ugyan ,de nem jól!. Vagyis az én esetemben. mivel egy használható szemüveggel léptem be a helyiségbe, de javítás után egy használhatatlant kaptam vissza ez nem áll fenn .Továbbá az ügyintéző azt mondta hogy :“mivel az üzlethelyiségben történt a károkozás a törvény szerint az alkalmazott által okozott kárért a munkáltató vonható felelősségre”. Javaslatuk az volt, hogy keressem meg az üzletvezetőt és vele jussak ez ügyben valamiféle egyeségre. Ha nem sikerül keressem meg újra az FVF-t vagy tereljem peres útra a dolgot, amit persze nem szeretnék. (Annak ellenére,hogy nekem sajnos nagy érvágás egy teljesen új szemüveg.Nem véletlenül használok egy keretet több évig, hamár a lencsét cseréltetnem kell.)
Mit tudok ilyen esetben tenni?Nyugodjak bele és kezdek gyűjteni egy új szemüvegre? De mi lesz addig? Én úgy érzem teljesen korrekt módon jártam el.Segítettem a hölgynek,hogy neki csak beadni és elhozni kelljen a szemüveget.A legjobban tulajdonképpen az igazságérzetemet bántja a dolog.
Előre is köszönöm.
Ági