Törölt adószám=szerződés megszűnés?


nvk2000 # 2017.11.06. 18:44

Köszönöm szépen!

ObudaFan # 2017.11.06. 14:20

Véleményem szerint sem szűnt meg a szerződés.

nvk2000 # 2017.11.05. 19:51

Tisztelt Fórumozók!

Egyéni vállalkozóként bérügyviteli szolgáltatásra szerződtem 2013-ban egy gazdasági társasággal. 2017. júniusában adószámomat törölték, így az egyéni vállalkozás megszűnt. A következő két hónapban megbízási jellegű jogviszonyban láttam el a feladatokat változatlan feltételekkel és folyamatosan, kihagyás nélkül, majd augusztusban újra indítottam egyéni vállalkozásomat és számláztam a partnerem felé a mai napig.

November 2-án kaptam egy jognyilatkozatot tőlük, melynek címe ugyan "Bérügyviteli szerződés megszüntetése", de tartalmában arra utalnak, hogy a közöttünk létrejött szerződés megszünt több mint négy hónapja az adószámom törlésével, majd közlik, hogy november 1-től saját munkaerővel kívánják megoldani a feladatot. A levelet november 2-án vettem át. A szerződésünk határozatlan időre szólt, és 30 nap felmondási időt kötöttünk ki, mely idő alatt a szolgáltatási díjra akkor is jogosult vagyok, ha a megbízó a szolgáltatást nem kívánja igénybe venni.

Véleményem szerint szerződésünk élő, az nem szűnik meg jogszabály alaján az adószám törlésével. Más lenne a helyzet, ha gazdasági társaság nevében kötöttem volna és felszámolási eljárás alá kerül. Ügyfelem ráadásul semmilyen formában nem jelezte, hogy megváltoztak volna a szándékai, a teljesítést elfogadta folyamatosan, a díjat kifizette, még október 27-én is adott utasítást, holott felmondó levele azon a napon kelt.

Én egyelőre csak ennyit fogalmaztam meg feléjük a válasz levélben:

"A 2017.10.27-én kelt jognyilatkozatukat, mely szerint az Önök és köztem 2013.10.07-én kötött és azóta folyamatosan teljesített szerződés alapján általam nyújtott munkaügyi és bérügyi szolgáltatást 2017.11.01-től saját munkaerővel kívánják elvégezni és a fentebb hivatkozott közöttünk létrejött szerződést ezért meg kívánják szüntetni, 2017.11.02-én átvettem.
Szerződésünk 13. pontja értelmében a szerződést mindkét fél 30 napos felmondási határidővel jogkövetkezmények nélkül felmondhatja, így a közöttünk létrejött szerződés 2017.11.30. napjával szűnik meg. Ebben az esetben Megbízott köteles a teljes szolgáltatási díj kiegyenlítését követően az összes rábízott bizonylatot és egyéb okmányt a Megbízónak átadni. Megbízottat a felmondási idő alatt megilleti a szolgáltatási díj akkor is, ha ezalatt a szolgáltatást a Megbízó saját döntése alapján nem veszi igénybe. Az általam nyújtott szolgáltatás átalány díjas szolgáltatás, melynek megállapításához szükséges az adott hónapban állományban lévők létszámának ismerete. Szerződésünk melléklete szerint a szolgáltatási díj 2000 Ft/fő/hó. A fentiek és a 30 napos felmondási határidőre tekintettel záró elszámolásunk elkészítéséhez szükségem van a 2017.10.01-10.31. és a 2017.11.01-11.30. időszak közötti állományban lévők létszámára.
Jognyilatkozatukból, valamint abból a tényből, hogy az elektronikus ügyintézésre vonatkozó meghatalmazásomat értesítésem nélkül visszavonták arra következtetek, hogy semmilyen szolgáltatásra nem tartanak igényt a felmondási idő alatt."

Abban kérném véleményüket, hogy a fentieket jól gondolom-e? Köszönöm!