Ingatlan bérbeadás utáni adózás


aniko7777 # 2022.02.14. 15:08

Kedves Forumozok!
Szülleim vettek egy lakást a nevemre es én szeretném bérbe adni .Én háztartás beli vagyok nincs bejelentett jövedelmem fizetjük magam után a Tb  semmi mást .Kérdésem hogy legálissan hogy számlát tudjak adni mit kell csinálnom és hogy mennyit és hogy kell utána adoznom ha esetleg festeném kéne elötte vagy elromlik valami közbe azt költségként letudom e irni ...stb
Köszönöm válaszukat

Venezia # 2021.10.10. 21:53

Tisztelt fórumozók! Lakáskiadás utáni adózással lenne néhány kérdésem, mert laikus vagyok a témában, most először adok ki lakást.
Ingatlanomat - pesti, újpalotai másfél szobás kis panel, melyet 3 éve vásároltam, 2 éve teljesen felújíttattam - idén szeptember 1-től adtam (adom) ki egy szegedi fiatal párnak, egyetemistáknak, határozatlan időre. A lakást teljesen \"fehéren\", legálisan adom ki; ügyvéddel készült szerződés, két tanúval aláírva, kiköltözési nyilatkozat, stb. Mindennek én jártam, néztem utána, nem kis erőfeszítést igényelt, mert nem vagyok jogi szakember. Már csak az adózás okoz némi fejtörést számomra, merthogy szeretnék adózni utána. Adószám- és bejelentési kötelezettség nélküli magánszemélyként adom ki a lakást, tehát nem vagyok vállalkozó stb. A bérlők szintén magánszemélyek. Annyit tudok, hogy az adóelőleget minden negyed évet követő hónap 12-éig kell elutalnom a NAV egy megadott számlaszámára. Ha jól tudom, most október 12-én \"jár le\" az egyik negyed év, tehát 12-éig kellene elutalnom a kérdéses adóelőleget. A kérdésem az lenne, hogy nekem már utalnom kell? Merthogy a lakást csak szeptember 1-től adtam bérbe, tehát csak egy hónapja, akkor kaptam meg az első havi bérleti díjat (ugye előre), most október 2-án a második havit. Ha fizetnem is kell a NAV-nak, mennyit? Milyen-mennyi összeg után?